انواع مفتول از لحاظ آماده سازی و کاربردهای آن‌ها

انواع محصولات مفتولی کدامند و چه کاربردی در صنایع مختلف دارند؟ محصولات فولادی انواع متعددی دارند. محصولات مفتولی یکی از مهم ترین انواع آن ها محسوب می شود. توری فولادی، سیم خاردار، تیر حصار، خرپا، زیگزاگ، سیم مفتولی و رابیتس از انواع محصولات مفتولی هستند.

به منظور آگاهی و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع محصولات مفتولی و کاربرد آن ها با ادامه مقاله با آهن ملل همراه باشید.

انواع مفتول

مفتول یکی از آلیاژهای پر کاربردی است که برای ساخت انواع محصولات و تجهیزات از آن استفاده می شود. به طور کلی به وسایلی که از مفتول تولید می شوند، محصولات مفتولی می گویند. در حال حاضر، مفتول به دلیل ویژگی های خاصی که دارد به عنوان یک محصول مادر شناخته می شود. همانطور که می دانید محصولات مفتولی انواع مختلفی دارند. انواع مفتول را از لحاظ آماده سازی و کاربردهای آن به دسته های مختلفی تقسیم بندی می کنند. در ادامه مقاله به معرفی و بررسی انواع محصولات فولادی می پردازیم.

انواع مفتول
انواع مفتول

مجموعه آهن ملل ارائه دهنده مناسب ترین قیمت محصولات مفتولی.

سیم مفتولی

سیم مفتولی از مهم ترین انواع محصولات مفتولی محسوب می شود. این محصول را با نام های سیم نصب ثابت و سیم خشک نیز می شناسند و سیمی تک رشته ای است که فلز هادی آن معمولا از جنس مس می باشد. از لحاظ خواص فیزیکی و مکانیکی، بسیار نرم و منعطف است، اما با این وجود بسیار مقاوم می باشد. مقاومت این محصول در حدی است که حتی باعث می شود از آن به عنوان یک انتخاب ویژه در صنعت استفاده شود.

سیم مفتولی
سیم مفتولی

انواع سیم مفتولی

سیم مفتول مانند سایر محصولات فولادی، انواع مختلفی دارند. رایج ترین انواع آن عبارتند از: مفتول فابریک، مفتول غیرفابریک، مفتولی گالوانیزه سرد، مفتولی گالوانیزه گرم، سیم مفتول سیاه، سیم مفتول سفید، سیم مفتول استیل، سیم مفتول مسوار.

به روزترین قیمت سیم مفتولی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.

توری فلزی

توری فلزی، نوعی شبکه فولادی است که از بافته شدن سیم ها بر روی هم و کشش ورق فولادی به وجود می آید. سیم های مفتول به کار رفته در ساخت این محصول به دو صورت ساده و آجدار هستند. توری‌ فلزی به دو صورت ورقه ای و رولی تولید و به بازار عرضه می‌ شود. اندازه چشمه ها و ضخامت توری ها به کاربرد آن ها بستگی دارد. یکی از مهم ترین دلایل اهمیت این این محصول، مقاومت خوب آن در برابر سایش است.

توری فلزی
توری فلزی

انواع توری فلزی

توری های فلزی انواع مختلفی دارند که براساس مواردی مانندنحوه تولید، ابعاد چشمه و سایز سیم مفتول دسته بندی می شوند. متداول ترین انواع توری های فلزی عبارتند از:

  • توری گابیون
  • توری جوشی یا مش
  • توری پرسی
  • توری حصاری
  • توری مرغی
  • توری سرندی
  • توری فرنگی

مناسب ترین قیمت توری فولادی در سایت آهن ملل.

سیم خاردار

سیم خاردار یکی از انواع محصولات مفتولی است و برای حصاربندی، جداسازی و ایجاد امنیت در اکثر مناطق استفاده می شود.

سیم خاردار
سیم خاردار

انواع سیم خاردار

برای جلوگیری از زنگ زدگی، خوردگی و تغییر رنگ سیم خاردار یک روکش گالوانیزه بر روی این محصول کشیده می شود. سیم خاردار در دو نوع سیم خاردار حلقوی و سیم خاردار خطی تولید می شود. این محصول قیمت بسیار مناسبی دارد.

آهن ملل ارائه دهنده به روزترین نوسانات قیمت انواع سیم خاردار .

خرپا

ساختمان ها از سازه های فولادی ساخته می شوند. اعضا‌ی سازه های فولادی در معرض نیروهای محوری قرار دارند و کارایی بیشتری نسبت به اعضای انعطاف‌ پذیر دارند. سطح مقطع سازه های فولادی یکنواخت است. خرپا‌ها از اعضای مختلفی که دارای محور اصلی هستند تشکیل می‌شوند و به منظور ایجاد مقاومت در برابر بارهای خارجی استفاده می شوند.

از خرپاها برای پوشاندن دهانه های بزرگ استفاده می شود. در سیستم ‌هایی که در آن ها از این محصول استفاده می شود در مقایسه با سایر سیستم ‌ها، مواد کم تری استفاده می شود و برای ساختن آن ها از نیروی کم تری نیز استفاده می شود، به همین دلیل است که از خرپا در ساخت سازه‌ های فضایی استفاده می شود.

خرپا
خرپا

انواع خرپا

خرپای فلزی، خرپای فلزی مسطح، خرپای فلزی فضایی، خرپای فلزی مرکب، از متداول ترین انواع خرپا از نظر شکل ظاهری محسوب می شوند.

مجموعه آهن ملل قیمت خرپا را به صورت لحظه ای ارائه می دهد.

کابل مفتولی

کابل های مفتولی نوعی سیم هادی هستند که به کابل های خشک و زمینی نیز معروف هستند. این محصول به دو صورت خشک و ثابت تولید می شود. سیم خشک در مواردی مانند تابلوهای تبلیغاتی و توزیع کننده های برق استفاده می شود.

کابل مفتولی معمولا از فلز مس و با عایق پی وی سی تولید می شود. قطر این محصول حدودا ۳.۵۷ – ۱.۱۳ میلی متر متغیر می باشد.

کابل مفتولی
کابل مفتولی

مجموعه آهن ملل مناسب ترین و به روزترین قیمت سیم مفتولی را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

تسمه فولادی

تسمه، برش های مسطح و مستطیل شکل هستند که در اندازه های مختلف در جنس های متفاوت در دو حالت رول و تخت تولید و به بازار عرضه می شوند. این محصول در صنایع مختلفی مانند صنعت ساخت و ساز، معادن و ساخت چارچوب های آهنی و غیره کاربرد دارند.

تسمه نوردی و تسمه ماشین کاری از متداول ترین انواع تسمه های فولادی می باشند. این محصول از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

تسمه فولادی

پایه فنس یا پایه حصار

پایه فنس یا پایه حصار، پایه هایی از جنس آهن هستند که برای حصار کشی از آن ها استفاده می شود. لازم به ذکر است قیمت پایه فنس با توجه به ضخامت، قطر لوله، تک شاخ و دو شاخ بودن آن متفاوت است.

این محصولات براساس جنس، شکل و نوع اتصالاتی که دارند، شناسایی و دسته بندی می شوند. متداول ترین انواع پایه فنس عبارتند از:

  • پایه فنس نبشی سبک
  • پایه فنس نبشی سنگین
  • پایه فنس لوله گالوانیزه سرد
  • پایه فنس لوله گالوانیزه گرم
  • پایه فنس لوله سیاه رنگ شده
  • پایه فنس لوله سیاه رنگ نشده
پایه فنس یا پایه حصار
پایه فنس یا پایه حصار

به روزترین قیمت تیر حصار (پایه فنس) در سایت آهن ملل.

رابیتس

رابیتس یک ورق فلزی است که به صورت شبکه ای می باشد که به اشتباه راویز هم گفته می شود. در واقع می توان گفت که فرق راویز با رابیتس تنها در تلفظ آن ها است. ورق رابیتس ظاهر متفاوتی با ورق ساده فلزی دارد. این محصول در اندازه های مختلف تولید می شود و قیمت آن به تعداد ستون های موجود بستگی دارد. این محصول از چشمه های زیادی برخوردار است. ظاهر این چشمه ها مربعی، دایره ای و لوزی می باشد. 

رایج ترین انواع رابیتس عبارتند از: رابیتس فلزی، راویز با لبه خود محور و راویز گوشه ای.

رابیتس
رابیتس

مجموعه آهن ملل مناسب ترین و به روزترین قیمت رابیتس را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

قیمت محصولات مفتولی

جمع بندی

با مطالعه این مقاله با رایج ترین انواع محصولات مفتولی و کاربرد و انواع آن ها آشنا شدیم. متداول ترین انواع محصولات مفتولی عبارتند از: ۱.سیم مفتول ۲.توری فلزی ۳.سیم خاردار ۴.خرپا ۵.کابل مفتولی ۶.تسمه فولادی ۷.پایه فنس ۸.رابیتس. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم و کافی پیرامون محصولات مفتولی به دست آورده باشید. ما با تکیه بر پیشینه خود در فروش انواع محصولات فولادی، بهترین ها را در اختیار شما قرار می دهیم.

سوالات متداول انواع مفتول از لحاظ آماده سازی و کاربرد آن ها

انواع مفتول از از لحاظ آماده سازی و کاربرد آن به چند دسته تقسیم می شوند؟

۱.سیم مفتول ۲.توری فلزی ۳.سیم خاردار ۴.خرپا ۵.کابل مفتولی ۶.تسمه فولادی ۷.پایه فنس ۸.رابیتس.

رابیتس چیست؟

رابیتس یک ورق فلزی است که به صورت شبکه ای می باشد که به اشتباه راویز هم گفته می شود.

پایه فنس چیست و چه کاربردی دارد؟

پایه فنس یا پایه حصار، پایه هایی از جنس آهن می باشند که برای حصار کشی کاربرد دارند. قیمت پایه فنس با توجه به ضخامت، قطر لوله، تک شاخ و دو شاخ بودن، متفاوت است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.