سیم خاردار چیست؛ ویژگی، کاربرد و انواع آن

سیم خاردار چیست؟ آیا با انواع سیم خاردار آشنا هستید؟ سیم خاردار رایج ترین و ارزان ترین وسیله برای حصاربندی و ایجاد امنیت و جداسازی فضاهای مختلف می باشد. این محصول از انواع محصولات مفتولی می باشد که از فولاد نرم ساخته شده است. سیم خاردار کاربردها و ویژگی های زیادی دارد که در ادامه مقاله به طور کامل به کاربردها و ویژگی های آن می پردازیم پس با آهن ملل همراه باشید.

سیم خاردارچیست؟

امروزه تنوع زیادی در انواع مقاطع فولادی وجود دارد البته در کنار این تنوع محصولات، تنوع در کاربردها و ویژگی ها نیز وجود دارد. سیم خاردار یکی از مقاطع فولادی است که برای عموم افراد آشناست. به طور کلی سیم خاردار از دسته محصولات مفتولی است و یکی از پرکاربردترین و پر استفاده ترین محصولات مفتولی برای حصاربندی، جداسازی و ایجاد امنیت است که در اکثر مناطق قابل استفاده است.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع مفتول و نحوه آماده سازی و کاربرد آن ها، مقاله “انواع مفتول از لحاظ آماده سازی و کاربردهای آن‌ها” را مطالعه نمایید.

انواع سیم خاردار

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم سیم خاردار یک وسیله برای ایجاد امنیت، حفاظت، حصاربندی و جداسازی قسمت‌ های هر منطقه می باشد. این محصول قیمت بسیار مناسبی دارد و وزن سبک آن یکی دیگر از مزیت های این محصول به شمار می رود.

برای جلوگیری از زنگ زدگی، خوردگی و تغییر رنگ سیم خاردار یک روکش گالوانیزه بر روی این محصول کشیده می شود. مراحل تولید سیم خاردار از طریق دستگاه های اتوماتیک صورت می گیرد. سیم خاردار در دو نوع سیم خاردار حلقوی و سیم خاردار خطی تولید می شود که در ادامه با انواع سیم خاردار آشنا می شویم.

انواع سیم خاردار
انواع سیم خاردار

سیم خاردار حلقوی

سیم خاردار حلقوی، یکی از رایج ترین انوع سیم خاردار می باشد که قطر آن حدودا ۲.۵ میلی متر می باشد. از این نوع سیم خاردار در دور تا دور مراکز نظامی و پادگان ها برای حفاظت استفاده می شود. برای تولید سیم خاردار حلقوی، از فنر و فولاد سخت گالوانیزه استفاده می شود که مقاومت کششی آن را افزایش می دهد. سیم خاردار حلقوی، به صورت مستقل و جداگانه مورد استفاده قرار می گیرد. کیفیت سیم خاردار حلقوی بهتر از سیم خاردار خطی می باشد.

سیم خاردار خطی

سیم خاردار خطی از لحاظ ظاهری و کاربرد با سیم خاردار حلقوی متفاوت می باشد. سیم خاردار خطی عموما برای مناطقی مثل باغ، ساختمان های نیمه کاره و زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. سیم خاردار خطی روی دیوار تعبیه می شود و جنس این نوع سیم خاردار از گالوانیزه گرم می باشد. این نوع سیم خاردار، فاصله بسیار کمی از یکدیگر دارند.

برخی از ویژگی های سیم خاردار خطی عبارتند از:

  • قابلیت نصب و بازکردن سریع و آسان
  • انعطاف‌پذیری وسیع
  • قابل استفاده برای یک منطقه استحفاظی

سیم خاردار برای این که کاربرد زیادی دارد، به یک نمونه محصول پرکاربرد تبدیل شده است. از جمله کاربردهای این محصول، ایجاد امنیت و حصاربندی می باشد.

آهن ملل به روز ترین و مناسب ترین قیمت انواع سیم خاردار را ارائه می دهد.

ویژگی‌ های سیم خاردار

همان گونه که اشاره شد، سیم خاردار، با پیچاندن قطعات سیم فولادی سخت تولید می شود. این سیم ها با فاصله‌ های معینی تولید و در بازار عرضه می شوند.

از مهم ‌ترین ویژگی‌ های سیم خاردار می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد زنگ بودن محصول
  • مقاومت و استحکام بالا در شرایط آب و هوایی متفاوت
  • پایین بودن قیمت سیم خاردار
  • آسان بودن و سرعت تولید بالا

سیم خاردار از رایج ترین و ارزان ترین وسایل برای حصار بندی و ایجاد امنیت و جداسازی فضاهای مختلف است. از سیم خاردار برای مهار کردن و بخش بندی کردن استفاده می شود و همچنین کاربردهای نظامی وسیعی دارد.

کاربردهای سیم خاردار

همان گونه که گفته شد سیم خاردار از انواع محصولات مفتولی است و کاربردهای وسیعی دارد که در این قسمت به شرح کامل کاربردهای آن می پردازیم.

کاربرد سیم خاردار
کاربرد سیم خاردار

مهار کردن

یکی از مهم ترین و رایج‌ ترین کاربرد سیم خاردار، مهار کردن می باشد. در سرتاسر زندان، برای حبس و جلوگیری از فرار کردن زندانیان، از سیم خاردار استفاده می کنند. علاوه بر این از سیم خاردار برای جلوگیری از وارد شدن حیوانات به مزرعه هم استفاده می کنند.

بخش‌ بندی کردن

سیم خاردار روش بسیار مناسبی برای تقسیم بندی و بخش بندی، مرزبندی مزارع و زمین ها می باشد. همچنین برای مرزبندی کشورها از یکدیگر نیر این محصول کاربرد زیادی دارد.

کاربردهای نظامی سیم خاردار

سیم خاردار برای جلوگیری از سرعت ورود دشمن و حمله نظامی استفاده می شود. سیم خاردارها فرصت دفاع در برابر دشمن را به حداکثر می رساند.

کاربرد نظامی سیم خاردار
کاربرد نظامی سیم خاردار

جمع بندی

با مطالعه این مقاله دریافتیم که سیم خاردار رایج ترین و ارزان ترین وسیله برای حصاربندی و ایجاد امنیت و جداسازی فضاهای مختلف می باشد. این محصول یکی از محصولات مفتولی می باشد که از فولاد نرم ساخته شده است و معمولا در موقعیت های متفاوت از آن استفاده می شود. متداول ترین انواع آن عبارتند از: سیم خاردار حلقوی و سیم خاردار خطی.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم و کافی به دست آورده باشید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا پیشنهاد پیرامون موضوع محتوا، نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید.

سوالات متداول سیم خاردار

سیم خاردار چیست؟

سیم خاردار یکی از رایج ترین و ارزان ترین وسیله برای حصاربندی و ایجاد امنیت و جداسازی فضاهای مختلف می باشد.

انواع سیم خاردار کدامند؟

سیم خاردار حلقوی و سیم خاردار خطی از متداول ترین انواع سیم خاردار می باشند.

رایج ترین کاربردهای سیم خاردار چیست؟

مهار کردن، بخش بندی کردن و کاربردهای نظامی از رایج ترین کاربردهای سیم خاردار می باشند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.