گزارش و تحلیل هفتگی بازار آهن و فولاد + ویدئو

گزارش هفتگی بازار آهن و فولاد شرکت آهن ملل به عنوان برترین مرجع به روز و دقیق به منظور بررسی و آگاهی از نوسانات رخ داده در این بازار در دسترس همگان قرار داده می شود. شما می توانید علاوه بر مشاهده نمودار قیمت دلار و میلگرد در هفته، از ویدئوی آن نیز دیدن کنید. با ما همراه باشید تا مجموعه رخدادهای هفتگی بازار آهن، طلا و دلار را به گونه ای دیگر ببینید و بشنوید.


تحلیل و گزارش هفتگی بازار آهن در هفته اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳

تولید فولاد کشور در سال گذشته به بیش از ۳۲ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ فولاد کشور است. بیشترین نرخ رشد تولید در زنجیره فولاد با ۹.۲ درصد برای شمش فولادی رقم خورد.

همچنین در سال ۱۴۰۲ شاهد کاهش تولید سالانه در میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و اسلب بودیم.

روند کلی بازار آهن، اصلاحی و کاهشی هست؛ اما احتمالاً این روند، کم‌کم از حالت کاهشی به حالت ثابت برخواهد گشت و روند تغییر خواهد کرد.

آیا قصد خرید ورق سیاه دارید؟

شما می توانید با مراجعه به سایت آهن ملل و صفحه ورق سیاه، به آسانی و در سریع ترین روش ممکن به قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان دسترسی داشته باشید. آهن ملل مکانی برای خرید مطمئن و بی درد سر

چون هم منابع تعیین‌شده در بودجه برای پروژه های عمرانی آزاد می‌شوند و هم به فصل ساخت‌وساز نزدیک می‌شویم؛ در نتیجه، قاعدتاً تقاضا باید افزایش پیدا کند. از طرف دیگر، با توجه به افزایش حقوق کارگران و هزینه‌های جانبی دیگر، هزینه‌های تولید هم امسال برای کارفرما و تولیدکننده با افزایش همراه می‌شود و روی قیمت نهایی محصول، تاثیر می‌گذارد. همچنین، قیمت ارز و قیمت جهانی فولاد هم روی قیمت پایه شمش فولادی در بورس کالا تاثیر دارد.

قصد خرید میلگرد ذوبی دارید؟

آهن ملل به عنوان معتبرترین فروشگاه اینترنتی آهن آلات در ایران، قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان را به صورت روزانه آپدیت می کند و شما عزیزان می توان با مراجعه به این صفحه و بررسی قیمت ها، خریدی مطمئن را تجربه کنید.


سوالات متداول و پیش بینی قیمت آهن در هفته آینده

در این هفته مقاطع فولادی چه تغییراتی را پیش رو داشتند؟

روند کلی بازار آهن، اصلاحی و کاهشی بود

روند بازار در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

تداوم روند اصلاحی قیمت آهن هست؛ مگر این که اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی و تأثیرگذاری بیافتد.

بازار آهن هفته پایانی فرودین ماه سال ۱۴۰۳ 

پاسخ نظامی ایران به اسرائیل باعث جهش قیمت دلار شد که به دنبالش، دیگر بازارهای موازی هم رُشد قیمت را تجربه کردند. نرخ مقاطع فولادی هم تحت تأثیر دلار افزایشی شد، اما بازار، خیلی زود مسیر اصلاح قیمت‌ها را طی کرد و از روز دوشنبه روند کاهشی به خود گرفت.

در شرایط فعلی، بازار در وضعیت انتظار به سر می‌برد و خریداران و فروشندگان ریسک نمی کنند؛ چون هر لحظه ممکن است اتفاق نظامی جدیدی را شاهد باشیم و بازار واکنش نشان بدهد، از معاملات سنگین جلوگیری شده و خرید و فروش های مقاطع فولادی با تناژهای پایین انجام می‌شود. از طرف دیگر به دلیل طولانی شدن تعطیلات فروردین ماه به مناسبت تداخل با ماه رمضان و تعطیلات عید فطر، خیلی از فعالان، شروع کارشان از همین هفته بوده و بازار، هنوز به طور جدی فعالیتش را آغاز نکرده است.
یک نکته اقتصادی: ما مردمی هستیم که وقتی قیمت‌ها گران می‌شود خرید می‌کنیم و زمانی که قیمت‌ها کاهشی می‌شوند، از خرید خودداری می‌کنیم؛ به امید این که شاید پایین‌تر بیاید و اکثر مواقع هم ناامید و متضرر می‌شویم. در نظر داشته باشیم بازارسازها با این روحیه‌ی مردم آشنایی دارند و به راحتی در شرایط افزایشی و کاهشی به فکر نوسان گیری هستند.معاملات نسبت به این هفته افزایش پیدا کند، اما با احتیاط و تقاضای محدود. در خصوص قیمت مقاطع هم اگر خبر و اتفاق خاصی نباشد و نیافتد، احتمال دارد دلار به کانال ۶۳ هزارتومان عقبگرد کند که طبیعتا بازار آهن هم روند کاهشی خواهد داشت؛ اما فراموش نکنیم که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، کاهش قیمت ها تداوم نخواهد داشت.
وضعیت اقتصادی ایران را در سال ۱۴۰۳، باید به دو نیمه قبل و بعد از انتخابات آمریکا تقسیم بندی کنیم؛ بنا بر این، ۶ ماه دوم سال، ممکن است وضعیت اقتصادی کاملا متفاوت باشد.

بازار آهن هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ 

می توان اینطور متصور بود که در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳، روند قیمت‌ها ثابت باشد یا حتی با نوسان کاهشی؛ چرا که معمولاً در سه ماهه نخست، عرضه بیشتر از تقاضا هست. از طرفی تعطیلی‌های فروردین و ماه رمضان هم باعث می‌شود بازار، عملاً یک‌ماه نیمه‌تعطیل باشد، اما بعد از  آن با توجه به این که هزینه‌های تولید با احتساب افزایش نرخ مالیات، افزایش حقوق و دست ومزد، افزایش کرایه‌ها، افزایش حمل و نقل و افزایش نرخ مواد اولیه، بالا برود، بعد از خرداد شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم؛ هر چند بعید به نظر می‌رسد که بازار آهن از رکود خارج شود.

با توجه به رویدادهای سیاسی آمریکا و تغییرات سالانه نرخ دلار در نیمه دوم سال، روند افزایش قیمت‌ها شدت بیشتری به خود می‌گیرد. تمامی آنچه که گفته شد با توجه به داده‌های ما تا امروز است. تغییرات سیاسی، جنگ، تصمیماتی که  شبانه یا روزهای جمعه گرفته می‌شود و امثالهم، هرکدام می تواند روند کلی اقتصاد را تحت تأثیر قرار بدهد که ما از آنها بی‌اطلاعیم. امسال با همه خوبی ها و بدی ها گذشت. مجموعه سایت و دیجیتال مارکتینگ آهن ملل در طول این یک‌سال، سعی داشته تا ضمن اطلاع رسانی در حوزه آهن و فولاد، نسبت به مشکلات موجود اقتصادی و اجتماعی بی‌تفاوت نبوده باشد. پیشاپیش سال نو را به شما عزیزان تبریک می‌گوییم و امیدواریم سالی پُربرکت برای همه مردم ایران باشد. نظر شما درباره‌ی بازار فولاد، اقتصاد کشور، دلار و … در سال آینده چیست؟

گزارش بازار آهن هفته سوم اسفندماه سال ۱۴۰۲ 

بازار آهن به دنبال افزایش تقاضای پایان سالی و نوسانات نرخ ارز ، صعودی شد و قیمت ها بالا رفت ، نبشی و ورق بیشترین افزایش را در این هفته داشتند اما سایر مقاطع  هم روند افزایشی به خود گرفتند. خیلی از تامین کننده ها ترجیح می دهند این طرف سال خریدهای خود را انجام دهند چرا که انتظار افزایش قیمت ها در سال ۱۴۰۳ وجود دارد ،به همین دلیل بعید نیست تا پایان سال روند افزایش قیمت ها تداوم داشته باشد. خریداران باید در جریان باشند افراد زیادی هستند که دنبال سو استفاده از این شرایط هستند لیکن اگر قصد خرید دارید با احتیاط و دنبال کردن خبرها جهت خرید تصمیم گیری کنید.

گزارش بازار آهن هفته دوم اسفندماه سال ۱۴۰۲ 

ترس از افزایش قیمت در سال آینده، برخی مصرف‌کنندگان را به خرید زودهنگام آهن‌آلات ترغیب کرده است؛ از طرف دیگر، افزایش نرخ دلار هم باعث رُشد قیمت مقاطع شده است. بورس  این هفته نیز تقاضای خوبی داشت و همه این موارد، دست به دست هم داده‌اند تا بازار با افزایش همراه شود و بسیاری از مقاطع، نظیر میلگرد و ورق، روند افزایشی به خود گرفتند. فعلاً در بازار، تقاضا نسبت به قبل بیشتر شده، اما نه به آن شکلی که بگوییم بازار، رونق پیدا کرده! به‌هرحال، همین تقاضای کم نیز می‌تواند قیمت‌ها را در بازار افزایشی کند. از آن جایی که به آخر سال نزدیک هستیم و بعضی بازارها در حال بسته‌شدن هستند، ممکن است طی چند روز باقی‌مانده، شاهد خریدهای هیجانی هم باشیمنهایتاً این که برای هفته آتی، احتمالا روند بازار، همانند همین هفته خواهد بود.