پایه فنس یا پایه حصار، روش نصب و کاربردهای آن

آیا می دانید پایه فنس چیست؟ با روش نصب پایه فنس و کاربردهای آن آشنا هستید؟ پایه فنس یا پایه حصار، پایه هایی از جنس آهن می باشند که برای حصار کشی کاربرد دارند. لازم به ذکر است قیمت پایه فنس با توجه به ضخامت، قطر لوله، تک شاخ و دو شاخ بودن، متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با ادامه مقاله با آهن ملل همراه باشید.

پایه فنس یا پایه حصار چیست؟

پایه فنس یا پایه حصار، پایه هایی از جنس آهن می باشند. پایه فنس در انواع نبشی، قوطی پروفیل، لوله، تولید انواع سیم مفتول و برای نصب توری حصاری کاربرد دارند. در بین انواع پایه فنس، تیر حصار لوله ای به دلیل استحکام و مقاومت بیشتر و همچنین قیمت مناسب، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است پایه فنس به صورت تک شاخ یا جفت شاخ تولید می شود.

بر روی هر شاخک ۳ عدد سوراخ به قطر ۶ میلی متری جهت نصب سیم خاردار در پایین پایه یک صفحه بیس پیلت ۲ میلی متر جهت محکم شدن در بتن متصل شده است. بر سر هر پایه نیز یک صفحه بیس بیلت ۲ میلی متری جهت محکم شدن در بتن متصل شده است. سر هر پایه توسط یک کپ فلزی جوش خورده مسدود شده است تا از ورود آب و خوردگی جلوگیری شود.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع مفتول و کاربردهای آن ها، مقاله “انواع مفتول از لحاظ آماده سازی و کاربردهای آن‌ها” را مطالعه نمایید.

روش نصب پایه حصار

برای آشنایی با روش نصب پایه حصار لازم است ابتدا با تعیین مرزهای زمین و اندازه گیری محیط آن، محل دقیق و تعداد پایه فنس های مورد نیاز را مشخص کنیم. معمولا فاصله پایه حصاری ها از هم  ۲ الی ۳ متر در نظر گرفته می شود. سپس بر اساس کاربرد و محل مورد استفاده و قیمت، نوع فنس و پایه فنس مورد نیاز خود را تعیین کنید.

برای نصب پایه فنس ها محل آن ­ها را حفاری کرده و آن ها را در مرکز چاله ها قرار داده و بتن ریزی را انجام دهید. در این مرحله شیب بتن ریزی باید طوری تعیین شود که آب در محل پایه حصاری جمع نشود و در صورت استفاده از لوله و یا قوطی به عنوان پایه حصار، سر آن را توسط گپ و یا عدسی فلزی مسدود کرده تا از ورود آب به آن جلوگیری شود.

کابردهای فنس یا پایه حصار

همانطور که می دانید پایه فنس یکی از تجهیزات حصار کشی است. پایه فنس در شکل ها و انواع و جنس های مختلفی تولید می شود. از گذشته تاکنون قبل از توجه به هر ویژگی و کاربرد، مقاومت پایه فنس دارای اهمیت بوده است. بنابراین به مرور تلاش شد تا محصولاتی تولید شوند که در شرایط بد آب و هوایی بتوانند بالاترین طول عمر را دارا باشند.

در گذشته از بوته ها و شاخه های درختان برای ایجاد حصار استفاده می شد، به مرور با رشد تکنولوژی تجهیزاتی به شکل فنس های امروزی شکل گرفت و مدام تلاش شد تا جنس آن ها از مواد مقاوم تری باشد. پایه ها و فنس های گالوانیزه امروزه بهترین نوع این دسته از محصولات هستند.

کاربردهای پایه فنس
کاربردهای پایه فنس

انواع پایه فنس

پایه فنس یکی از متداول ترین ابزارها برای حصار کشی با استفاده از توری حصاری، سیم خاردار و غیره است. این پایه ها و تجهیزات مرتبط با آن ها دارای انواع متنوعی هستند و بر اساس نوع نیاز از آن ها استفاده می شود. برای مثال می توان به انواع قوطی، نبشی، لوله و پروفیل و غیره اشاره نمود. این پایه ها برخی از جنس آهن و برخی از گالوانیزه ساخته می شوند.

مقاومت نوع دوم در رطوبت بالا باعث می شود تا از آن ها بیشتر استفاده شود. پایه حصار یا همان پایه های فنس بر اساس نوع کاربرد در کارخانه های مختلف به شکل های خاصی طراحی و تولید می شوند. از آن جایی که عمر مفید این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باید مواد اولیه از مرغوب ترین لوله ها انتخاب شود.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مراحل نگهداری و تعمیر فنس، مقاله “بررسی مراحل نگهداری و تعمیر فنس” را مطالعه نمایید.

معمولا پایه فنس بر اساس جنس، شکل و نوع اتصالاتی که در آن ها برای نصب کاربرد دارد، شناسایی و دسته بندی می شوند. برای این منظور دسته بندی ها متفاوت است. متداول ترین انواع پایه فنس عبارت است از:

  • پایه فنس نبشی سبک
  • پایه فنس نبشی سنگین
  • پایه فنس لوله گالوانیزه سرد
  • پایه فنس لوله گالوانیزه گرم
  • پایه فنس لوله سیاه رنگ شده
  • پایه فنس لوله سیاه رنگ نشده

پایه فنس یا پایه حصار، پایه هایی از جنس آهن می باشند که در انواع نبشی، قوطی پروفیل، لوله و برای نصب توری حصاری کاربرد داند. در بین انواع پایه فنس، تیر حصار لوله از مقاومت بیشتری برخوردار است و از لحاظ اقتصادی استفاده از آن مقرون به صرفه تر می باشد.

مشخصات پایه فنس

همان طور که بیان شد، جنس این محصولات از نوع فولاد رنگ شده و گالوانیزه هستند. این پایه ها در اندازه های  ۴ یا ۱ و ۱/۴ ، ۵ یا ۱ و ۱/۲ اینچ ، ۶  یا ۲ اینچ وجود دارند. ارتفاع این تجهیزات بین ۱.۵ تا ۳ متر یعنی در اندازه های ۱.۵ ، ۲ ، ۲.۵ ، ۳ متر تغییر می کند.

مجموعه آهن ملل مناسب ترین و به روزترین قیمت پایه فنس را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

جمع بندی

دریافتیم که پایه فنس یا پایه حصار، پایه هایی از جنس آهن می باشند این پایه ها در انواع نبشی، قوطی پروفیل و لوله برای نصب توری حصاری کاربرد دارند. در بین انواع پایه فنس، تیر حصار لوله از مقاومت بیشتری برخوردار است و همچنین به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

لازم به ذکر است قیمت پایه فنس با توجه به ضخامت، قطر لوله، تک شاخ و دو شاخ بودن، متفاوت است. شما عزیزان همه روزه می توانید برای مشاوره، استعلام قیمت و خرید محصولات فولادی با کارشناسان فروش آهن ملل در ارتباط باشید.

سوالات متداول پایه فنس یا پایه حصار، روش نصب و کاربردهای آن

پایه فنس یا پایه حصار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به پایه هایی که از جنس آهن می باشند، پایه فنس یا پایه حصار گفته می شود. این پایه ها در انواع نبشی، قوطی پروفیل و لوله برای نصب توری حصاری به کار می رود.

انواع دسته بندی های پایه فنس کدامند؟

پایه فنس نبشی سبک
پایه فنس نبشی سنگین
پایه فنس لوله گالوانیزه سرد
پایه فنس لوله گالوانیزه گرم
پایه فنس لوله سیاه رنگ شده
پایه فنس لوله سیاه رنگ نشده

پایه فنس در چه سایزهایی به تولید می رسد؟

پایه فنس در اندازه‌های  ۴ یا ۱ و ۱/۴ ، ۵ یا ۱ و ۱/۲ اینچ ، ۶  یا ۲ اینچ وجود دارند. ارتفاع این تجهیزات بین یک و نیم تا سه متر یعنی در اندازه های ۱.۵ ، ۲ ، ۲.۵ ، ۳ متر تغییر می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.