بررسی مراحل نگهداری و تعمیر فنس

می دانیم که برای ایجاد حفاظت و امنیت از توری حصاری و فنس استفاده می شود . لازم به ذکر است که توری حصاری و فنس از انواع مفتول محسوب می شوند. عوامل زیادی وجود دارد که می توانند به توری های حصاری و فنس ها آسیب برسانند. یکی از دلایل رایج خرابی توری حصاری و فنس ها، شرایط ناپایدار آب و هوایی می باشد.

در برخی از فصل های سال که بارندگی شدید است، احتمال فرسایش خاک بالا می رود که باعث شل شدن ستون‌ های فنس توری می شود همچنین موجب زنگ زدگی و خوردگی آن ها می شود. البته می توانید با استفاده از فنس‌ های گالوانیزه که ضد زنگ هستند، فرسوده شدن فنس‌ها را به تعویق بیندازید.

البته در صورت خرابی توری های حصاری و فنس ها می توانید آن ها را تعمیر کنید ما در آهن ملل برای شما راه حل داریم پس ادامه مقاله را از دست ندهید.

مراحل تعمیر فنس

چگونگی تعمیر فنس شامل مراحلی می باشد که تمامی این مراحل ذکر شده است. در ابتدا همه قسمت ‌های فنس را با دقت بررسی کنید و هر قسمتی که آسیب دیده را مشخص کرده و یادداشت کنید تا بتوانید قسمت ‌های آسیب دیده موجود روی فنس را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که قسمت های آسیب دیده را اندازه گیری کنید. علاوه بر اندازه گیری قسمت ‌های آسیب دیده، ضخامت‌ فنس ‌های ریلی را اندازه گیری کنید تا هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

توجه!!! اگر فنس شما دچار آسیب زیادی شده است، بهتر است فنس به طور کل تعویض گردد.

برای جدا کردن ریل فنس‌ های آسیب دیده، ابتدا بایستی قسمت‌ های سیمی که فنس توری را به ریل وصل می کنند بریده شوند. سپس ریل فنس جدید روی فنس قدیمی قرار گیرد و از قسمتی که شروع به بریدن جای آسیب دیده می کنید، علامت گذاری نمایید. ریل جدید را کنار گذاشته و قسمت آسیب دیده را تا ۲۴ اینچ با یک اره آهنی ببرید. در نهایت میله ‌های آسیب دیده و بست ‌ها، تعویض می شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به پایه فنس یا پایه حصار و روش نصب و کاربردهای آن، مقاله “پایه فنس یا پایه حصار، روش نصب و کاربردهای آن” را مطالعه نمایید.

چگونگی نگهداری از توری حصاری

علاوه بر مواردی که توضیح دادیم، نکاتی نیز وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید طول عمر توری حصاری یا فنس ‌ها را افزایش دهید تا دیرتر دچار فرسودگی شوند.

نگهداری از توری حصاری
نگهداری از توری حصاری

شست و شوی فنس و توری

برای نگهداری از فنس ‌ها یکی از روش ‌های موجود، استفاده از موادی خاص برای شست و شوی آن هاست. نکته‌ حائز اهمیت این است که حتما بررسی کنید که بر روی فنس نصب شده، پیچ یا میخ شل شده ‌ای وجود نداشته باشد، زیرا ممکن است آسیب جدی به حصار یا فنس وارد کند.

عملیات روغن کاری بر روی فنس

روش دیگر نگهداری فنس ها، روغن کاری آن هاست که با استفاده از آن می توان علاوه بر افزایش مقاومت فنس در برابر پوسیدگی، باز و بسته کردن ورودی آن آسان می شود و از پوسیده شدن ورودی جلوگیری می شود. توصیه مهم این است که سعی کنید حداقل هر ماه یک بار، فنس خود را بررسی کنید تا در صورت نیاز به موقع آسیب ‌ها را تعمیر و تعویض کنید.

عملیات رنگ کاری فنس

روش دیگر که برای مراقبت از فنس ها مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است عملیات رنگ کاری فنس می باشد، البته بهتر است که برای انجام عملیات رنگ کاری پایه فنس و فنس حصاری، از متخصصان و افراد حرفه ‌ای استفاده شود. انجام عملیات رنگ کاری، شامل مراحل زیر است.

  • آماده کردن ابزار مورد نیاز

اولین مرحله آماده کردن ابزارهای مورد نیاز برای انجام عملیات رنگ کاری می باشد که این ابزارها شامل یک سطل دسته دار، غلطک رنگ، قلم موی رنگ، نوار رنگ، اسپری ضد رنگ و پلیش کننده سیم می باشد.

  • حذف وسیله‌های اضافی از روی فنس

در مرحله‌ بعد باید هر وسیله‌ اضافی که اطراف فنس وجود دارد برداشته شود، تا هیچ گونه مشکلی در هنگام اجرای عملیات رنگ کاری ایجاد نشود.

  • تمیز کردن فنس

هنگام تمیزکای همه‌ گرد و خاک و لکه ‌های موجود بر روی فنس و پایه فنس، را کاملا تمیز کنید. از پلیش کننده می توانید جهت تمیز کردن فنس استفاده کنید.

توری حصاری یا فنس ها برای ایجاد حفاظت و امنیت استفاده می شوند. عواملی مانند شرایط ناپایدار آب و هوایی به توری های حصاری آسیب می زنند، البته با استفاده از فنس های گالوانیزه می توان فرسوده شدن فنس ها را به تعویق انداخت.

زیبا سازی توری حصاری

در حالت کلی فنس کشی موجب شخصی سازی بیشتر و ایجاد امنیت می شود. با زیبا سازی فنس می توان جلوه‌ خاصی به منزل یا زمین داد. بهترین روش برای زیبا سازی فنس، استفاده از تخته و صفحات اسلت می باشد. جنس این تخته‌ ها می تواند از چوب، پلی اتیلن یا آلومینیوم باشد. این تخته‌ ها تنوع رنگی بسیاری دارند و خودمان می توانیم به دلخواه آن ها را رنگ کاری کنیم. نصب این تخته ‌ها می تواند از هر جهت یا زاویه ‌ای از جمله اریب، عمودی و افقی باشد.

زیباسازی توری حصاری
زیباسازی توری حصاری

مجموعه آهن ملل مناسب ترین و به روزترین قیمت توری حصاری را به شما مشتریان عزیز ارائه می دهد.

جمع بندی

دریافتیم که برای ایجاد حفاظت و امنیت از توری حصاری و فنس استفاده می شود. عوامل زیادی وجود دارد که می توانند به توری های حصاری و فنس ها آسیب برسانند. یکی از دلایل رایج خرابی توری حصاری و فنس ها، شرایط ناپایدار آب و هوایی می باشد. البته می توانید با استفاده از فنس‌ های گالوانیزه که ضدزنگ هستند، فرسوده شدن فنس‌ ها را به تعویق بیندازید.

سوالات متداول بررسی مراحل نگهداری و تعمیر فنس

متداول ترین کاربرد توری حصاری و فنس چیست؟

متداول ترین کاربرد توری حصاری و فنس برای ایجاد حفاظت و امنیت می باشد.

چگونه می توان عمر توری حصاری و فنس را افزایش داد؟

شستشوی فنس یا توری، عملیات روغن کاری بر روی فنس، عملیات رنگ کاری فنس.

برای پیشگیری از خراب شدن فنس در شرایط ناپایدار آب و هوایی چه اقدامی صورت می گیرد؟

با استفاده از فنس‌ های گالوانیزه که ضد زنگ هستند، فرسوده شدن فنس‌ ها را می توان به تعویق انداخت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.