۱۵ کارخانه تولید نبشی در ایران

لیست کارخانه های تولید نبشی در ایران، تنوع بالایی از نظر موقعیت جغرافیایی، سایز قابل تولید، کیفیت و همچنین قیمت دارند. آشنایی با کارخانه های تولید کننده نبشی به دلیل کاربرد گسترده این محصول در سازه های فلزی، اهمیت زیادی برای فعالان ساختمان سازی و صنایع مختلف دارد. از همین رو لیست جامعی از شرکت های تولید کننده نبشی در شهرهای مختلف ایران همراه با جزئیات نبشی های تولیدی هر کارخانه تهیه کرده‌ایم. تمامی کارخانه های معرفی شده، نبشی های خود را با فرآیند نورد گرم و مستقیما از شمش فولادی -که به نبشی فابریک معروف هستند- تولید می‌کنند. این نبشی ها بال مساوی بوده و هر کارخانه، قابلیت تولید سایز و ضخامت متفاوتی دارد.

نسخه صوتی مقاله کارخانه های تولید نبشی در ایران

۱- گروه صنعتی شکفته؛ کارخانه تولید نبشی مشهد

کارخانه تولید نبشی شکفته

گروه صنعتی شکفته با بیش از ۵ دهه تجربه در تولید انواع مقاطع فولادی، از جمله نبشی، در استان‌های خراسان و یزد مشغول به فعالیت است. کارخانه فولاد شکفته مشهد با ۹ کارخانه زیرمجموعه، یکی از بزرگ‎ترین کارخانه های تولید کننده نبشی در ایران است که قادر به تولید نبشی فولادی از ضخامت ۲۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر مطابق با استانداردهای معتبر می‌باشد. کارخانه تولید نبشی فولادی شکفته، محصولات خود را به روش نورد گرم، از جنس فولاد کم‌کربن و مطابق با استانداردهای معتبر تولید می‌کند.

جالب است بدانید نبشی شکفته در دو شهر مشهد و یزد به این صورت تولید می‌شود: کارخانه نبشی مشهد در ضخامت ۲.۵ تا ۶ میلی‌متر و کارخانه نبشی یزد، در ضخامت ۸ تا ۱۲ میلی‌متر. تمام محصولات کارخانه نبشی شکفته مشهد از نوع بال مساوی بوده و در سایزها و ضخامت‌های زیر در بازار موجود هستند. قیمت نبشی شکفته نیز با وجود کیفیت بالای آن، مناسب است.

  • سایز بال: ۲۵*۲۵ تا ۱۲۰*۱۲۰ میلی‌متر (L25 تا L120)
  • ضخامت: ۲.۵ تا ۱۲ میلی‌متر
  • طول: ۶ و ۱۲ متر
  • وزن تقریبی: از ۶.۷ تا ۱۲۵ کیلوگرم

آدرس کارخانه فولاد شکفته: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، بلوار صنعت، شهرک صنعتی فناوری‌های برتر


۲- کارخانه فولاد سپهر ایرانیان؛ کارخانه تولید نبشی در تهران

کارخانه تولید نبشی سپهر ایرانیان

کارخانه فولاد سپهر ایرانیان با دو دهه سابقه فعالیت در صنعت فولاد در سال ۱۳۸۸ و در استان تهران راه‌اندازی شد. ظرفیت تولید این کارخانه، هزار تن در سال است. این کارخانه، تولید نبشی را از سال ۱۳۹۷ با تولید نبشی در دو سایز ۳ و ۴ آغاز کرده است. در ادامه برای بهبود خدمات خود گروه بازرگانی سپهر ایرانیان را تاسیس نمود.

کارخانه نبشی سپهر ایرانیان، محصولات خود را با بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه، مطابق با استاندارد ملی ایران تولید می‌کند. قیمت نبشی سپهر ایرانیان که از نوع بال مساوی است با توجه به سایز، ضخامت و طول نبشی که در ادامه آورده‌ایم، تعیین می‌شود. برای شناسایی نبشی های فولاد سپهر ایرانیان نیز به نام کارخانه یا علامت اختصاری FSI که در پلاک بندیل محصول یادداشت می‌شود، دقت کنید.

  • سایز بال: ۲۵*۲۵  تا ۱۲۰*۱۲۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۲ تا ۱۲ میلی‌متر
  • طول: ۶ و ۱۲ متر
  • وزن تقریبی: از ۵.۸ تا ۱۲۵ کیلوگرم

آدرس کارخانه فولاد سپهر ایرانیان: اتوبان تهران ساوه، سه راه آدران، شهرک زواره ای


۳- شرکت فولاد جاوید بناب؛ کارخانه تولید نبشی در شمال غرب

کارخانه تولید نبشی فولاد جاوید بناب

شرکت فولاد جاوید بناب در سال ۱۳۸۳ با ظرفیت ۴۰هزار تن در سال و در استان آذربایجان شرقی راه‌اندازی شد. کارخانه نبشی جاوید بناب با دو دهه سابقه در تولید نبشی و دیگر مقاطع فولادی، از جمله صادرکنندگان فولاد در کشور می‌باشد که به بیش از ۱۴ کشور، صادرات محصولات داشته است.

کارخانه نبشی بناب، به عنوان کارخانه تولید نبشی سبک و سنگین از علامت اختصاری JSB برای محصولات تولیدی خود استفاده می‌کند. این حروف اختصاری و یا نام کارخانه در پلاک بندیل نبشی ها درج می‌شود.

نبشی فولاد جاوید بناب در ضخامت‌های ۳ تا ۵ میلی‌متر و با مشخصات زیر تولید می‌شود. قیمت نبشی فولاد جاوید بناب نیز با توجه به سبک یا سنگین بودن نبشی مشخص می شود.

  • سایز بال: ۴۰*۴۰ تا ۶۰*۶۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۳، ۴، ۵ میلی‌متر
  • طول: ۶ متر
  • وزن تقریبی: ۱۱ تا ۲۷ کیلوگرم

آدرس کارخانه فولاد جاوید بناب: آذربایجان شرقی-بناب- شهرک صنعتی بناب


۴- شرکت فولاد نستا؛ کارخانه تولید نبشی تهران

کارخانه تولید نبشی نستا

فولاد صبای ایرانیان با نشان تجاری «نِستا» یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نبشی در کشور است. کارخانه فولاد نستا در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی، از جمله نبشی در سایزهای ۳۰*۳۰ تا ۶۰*۶۰، شروع به فعالیت کرد.

 کارخانه فولاد صبا (نستا) در سال ۱۳۸۹ در اتوبان تهران-قم و با ظرفیت ۲۰هزار تن در سال فعالیت خود را آغاز کرد و توانست بین کارخانه های تولید نبشی، اعتبار بالایی به دست آورد. این کارخانه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، برای افرادی که به دنبال کارخانه نبشی قم یا کارخانه نبشی تهران هستند می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

کارخانه نبشی نستا، محصولات خود را بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌کند و توانسته است ظرفیت تولید خود را به بیش از ۶۰هزار تن در سال برساند.

قیمت نبشی نستا که به صورت بال مساوی تولید می شود، در دو وزن سبک و سنگین با مشخصات زیر تعیین می‌گردد.

  • سایز بال: ۳۰*۳۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۲ تا ۱۰ میلی‌متر
  • طول: ۶ متر
  • وزن: ۶.۲ تا ۸۸ کیلوگرم

نکته مهم: نبشی سبک نستا با رنگ زرد (اصطلاحا سر زرد) و نبشی سنگین نستا با رنگ آبی (اصطلاحا سر آبی) قابل تشخیص است.

آدرس کارخانه فولاد نستا: کیلومتر ۴۵ اتوبان تهران /  قم – شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار نارنجستان 


۵- کارخانه فولاد کوهپایه؛ کارخانه تولید نبشی در اصفهان

کارخانه تولید نبشی فولاد کوهپایه

صنایع فولاد کوهپایه، تولیدکننده مقاطع سبک و فوق سبک فولادی از جمله نبشی در کشور است. کارخانه نبشی کوهپایه که با نام کارخانه نبشی اسپیرال اصفهان نیز شناخته می‌شود، در سال ۱۳۸۴ با ظرفیت تولید سالانه ۱۱۲۰ هزار تن و در استان اصفهان، فعالیت خود را آغاز کرد.

جالب است بدانید استفاده از کلمه «اسپیرال» در نبشی اسپیرال یا نبشی اسپیرال کوهپایه، هیچ ارتباطی با ترجمه این کلمه به معنی مارپیچ ندارد و منظور، یک نبشی است که از دقت ابعادی بالایی برخوردار می‌باشد.

قیمت نبشی اسپیرال اصفهان به دلیل دقت ابعادی بالا، معمولا بیشتر از سایر نبشی های بازار است. این نبشی با مشخصات زیر در بازار عرضه می‌شود:

  • سایز بال: ۲۰*۲۰ تا ۶۰*۶۰ میلی‌متر (L20  تا L60)
  • ضخامت: ۲ تا ۶ میلی‌متر
  • طول: ۶ متر
  • وزن: ۴.۲۰ تا ۳۲.۵ کیلوگرم

آدرس کارخانه فولاد کوهپایه: اصفهان، کیلومتر ۳۵ جاده اصفهان- نایین، شهرک صنعتی سگزی      


۶- کارخانه فولاد ناب تبریز؛ کارخانه تولید نبشی سبک

کارخانه تولید نبشی فولاد ناب تبریز

کارخانه فولاد ناب، کارخانه تولید نبشی در تبریز است که انواع نبشی بال مساوی سبک در سایزهای مختلف را تولید می‌کند. کارخانه نبشی تبریز، محصولات خود را تحت استانداردهای ملی و بین المللی INSO، DIN و GOST تولید و عرضه می‌نماید. محصولات تولیدی فولاد ناب تبریز با علامت اختصاری FNT که در پلاک بندیل محصولات درج می‌شود، قابل شناسایی است.

کارخانه نبشی ناب تبریز، محصولات خود را به صورت بال مساوی شیبدار از سایز ۳۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر و دیگر مشخصاتی که در ادامه مشاهده می‌کنید، تولید می‌کند. قیمت نبشی ناب تبریز در مقایسه با کیفیت تولیدی آن بسیار مناسب است.

  • سایز بال: ۳۰*۳۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۲.۵ تا ۸ میلی‌متر
  • طول: ۶ و ۱۲ متر

آدرس کارخانه فولاد ناب تبریز: تبریز – کیلومتر ۳۵ جاده آذرشهر – شهرک صنعتی شهید سلیمی


۷- شرکت نورد آریان فولاد؛ کارخانه تولید نبشی قزوین

کارخانه تولید نبشی آریان فولاد

کارخانه آریان فولاد در سال ۱۳۸۰ در شهرستان بوئین زهرا تاسیس شد. خط نورد متقاطع این شرکت که قادر به تولید نبشی بال مساوی و دیگر مقاطع فولادی است، ظرفیت تولید ۵۲۰ هزار تن در سال را دارد. کارخانه نبشی اریان فولاد با بیش از ۳ دهه فعالیت توانسته نبشی‌های با کیفیت و استانداردی را در اختیار مشتریان قرار دهد.

قیمت نبشی آریان فولاد با توجه به سایز و مشخصاتی تعیین می‌شود که در ادامه معرفی کرده‌ایم:

  • سایز بال: ۴۰*۴۰ تا ۱۵۰*۱۵۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۳ تا ۱۵ میلی‌متر
  • طول: ۶ و ۱۲ متر
  • وزن تقریبی: از ۱۱ تا ۴۰۵ کیلوگرم

آدرس کارخانه نورد آریان فولاد: منتهی الیه جنوب شرقی استان قزوین – کیلومتر ۱۵ جاده بوئین زهرا-اشتهارد – ۱۰ کیلومتر بعد از شهرک اشتهارد


۸- کارخانه فولاد ظهوریان (بارثاوا)؛ کارخانه تولید نبشی در مشهد

کارخانه نورد فولاد بارثاوا که در بازار با نام کارخانه فولاد ظهوریان شناخته می‌شود، در سال ۱۳۷۸ با ظرفیت تولید ۶۳هزار تن در سال تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید.

جالب است بدانید بارثاوا نیز نام قدیم شهر خراسان است. آقایان ظهوریان نیز مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره این کارخانه هستند.

کارخانه نبشی ظهوریان مشهد در حال حاضر به تولید انواع نبشی بال مساوی با ویژگی و سایزهای مختلف مشغول است و توانسته خود را به یکی از تامین‌کنندگان اصلی نبشی در کشور تبدیل کند. از این رو قیمت نبشی ظهوریان نیز برای اکثر خریداران مناسب و مقرون‌به‌صرفه است.

  • سایز بال: ۳۰*۳۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۲.۵ تا ۱۰  میلی‌متر
  • طول: ۶ متر
  • وزن تقریبی: ۷ تا ۵۰ کیلوگرم

آدرس کارخانه فولاد ظهوریان: خراسان رضوی- مشهد- شهرک صنعتی توس فاز ۲- اندیشه دانش ۴


۹- مجتمع صبا فولاد منظومه؛ کارخانه تولید نبشی در اصفهان

صبا فولاد منظومه، یکی دیگر از کارخانه های تولید نبشی در اصفهان است که در شهرستان مبارکه و در سال ۱۳۸۹ با ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار تن تاسیس شد. موقعیت جغرافیایی کارخانه نبشی اصفهان و قرار گرفتن در مرکز ایران، همچنین کیفیت مناسب و مقرون به صرفه بودن قیمت نبشی منظومه، باعث محبوبیت این کارخانه شده است.

کارخانه نبشی منظومه، این محصول را به وسیله نورد گرم و در طول ۶ متر تولید می‌کند. دیگر مشخصات نبشی این کارخانه شامل موارد زیر می‌شود:

  • سایز بال: ۵۰*۵۰ تا ۸۰*۸۰
  • ضخامت: ۴ تا ۸ میلی‌متر
  • طول: ۶ متر
  • وزن تقریبی هر شاخه: ۱۸ تا ۵۶ کیلوگرم

آدرس کارخانه صبا فولاد منظومه: شهرک صنعتی سه راه مبارکه – فاز ۲ خیابان دهم پلاک ۱


۱۰- فولاد نصر آذربایجان؛ کارخانه تولید نبشی در تبریز

کارخانه تولید نبشی نصر آذربایجان

یکی دیگر از شرکت های تولید کننده نبشی، شرکت فولاد نصر آذربایجان با قدمتی حدودا ۴۰ ساله است. فولاد نصر آذربایجان در سال ۱۳۸۶ و در شمال غرب کشور تاسیس شد. نبشی و دیگر مقاطع این کارخانه، مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید شده و قابل عرضه به صنایع مختلف کشور و یا صادرات به دیگر کشورها می‌باشد.

محدوده سایز و مشخصات نبشی که قیمت نبشی نصر آذربایجان را مشخص می‌کند، به صورت زیر است:

  • سایز بال: ۶۰*۶۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۴ تا ۱۰ میلی‌متر
  • طول: ۶ و ۱۲ متر
  • وزن تقریبی: ۲۲ تا ۱۸۰ کیلوگرم

آدرس کارخانه فولاد نصر آذربایجان: استان آذربایجان شرقی – تبریز – شهرک صنعتی شهید سلیمی


۱۱- کارخانه ماهان ذوب؛ کارخانه تولید نبشی در اصفهان

کارخانه تولید نبشی ماهان ذوب

کارخانه نبشی ماهان ذوب، فعالیت خود را در سال ۱۳۸۷ آغاز کرد. ماهان ذوب با حدود دو دهه سابقه در شهر نجف آباد اصفهان راه‌اندازی شد و به عنوان کارخانه تولید نبشی اصفهان شناخته می‌شود. این کارخانه، قادر به تولید نبشی بال مساوی با طول ۶ متر و در سایزهای مختلف به صورت زیر می‌باشد. بین مشخصات زیر، بیشترین موجودی نبشی ماهان ذوب، نبشی ۵۰*۵۰ است، قیمت نبشی ماهان ذوب در این سایز نیز از مناسب ترین قیمت های بازار است.

  • سایز بال: ۵۰*۵۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۴ تا ۱۰ میلی‌متر
  • طول: ۶ متر

آدرس کارخانه ماهان ذوب: استان اصفهان، شهرستان نجف آباد، شهرک صنعتی نجف آباد ۲


۱۲- مجتمع نورد یاوران زنجان؛ کارخانه نورد نبشی در زنجان

کارخانه فولاد یاوران زنجان در سال ۱۳۸۴ و در غرب کشور تاسیس شد. این کارخانه فولادی، علاوه بر تولید مقاطع مختلف، به طور اختصاصی و استراتژیک به تولید نبسی فولادی مشغول است. این کارخانه تولید کننده نبشی فولادی، نبشی‌های خود را در چند سایز مشخص، یعنی ۴۰*۴۰ – ۵۰*۵۰ و ۶۰*۶۰ تولید و عرضه می‌کند. تولیدات این کارخانه نبشی، طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

  • سایز بال: ۴۰*۴۰ – ۵۰*۵۰ – ۶۰*۶۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۳ تا ۶ میلی‌متر
  • طول: ۶ متر
  • وزن تقریبی هر شاخه: ۱۳ تا ۳۲۵ کیلوگرم

آدرس کارخانه فولاد یاوران: زنجان، شهرک صنعتی شماره ۱ – خیابان یاوران


۱۳- مجتمع صنعتی آونگان نوید مرکزی؛ کارخانه تولید نبشی اراک

کارخانه تولید نبشی آونگان نوید

شرکت آونگان نوید در سال ۱۳۵۳ و با سرمایه‌گذاری مشترک چندین شرکت بزرگ تاسیس شد. فعالیت اولیه این شرکت، ساخت انواع برج‌های فلزی انتقال نیرو و مخابراتی بود؛ اما در ادامه و در سال ۱۳۸۵ با راه‌اندازی خطوط نورد گرم فلزات، اقدام به تولید مقاطع مختلف، از جمله تولید نبشی های صنعتی و ساختمانی نمود.

در حال حاضر، کارخانه نبشی اونگان نوید با ظرفیت معادل ۳۰هزار تن در سال، مشغول به تولید نبشی و دیگر مقاطع می‌باشد.

نبشی های آونگان نوید، طبق آخرین و به‌روزترین استانداردهای بین‌المللی تولید شده و با مشخصات زیر عرضه می‌گردد:

  • سایز بال: ۶۰*۶۰ تا ۱۲۰*۱۲۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۴ تا ۱۲ میلی‌متر
  • طول: ۶ و ۱۲ متر

آدرس کارخانه آونگان نوید: استان مرکزی، اراک، بلوار آیت الله اراکی، مجتمع صنعتی آونگان نوید مرکزی


۱۴- مجتمع فولاد البرز غرب؛ کارخانه تولید نبشی زنجان با تنوع سایز

کارخانه تولید نبشی البرز غرب

فولاد البرز غرب که در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار و در چندین فاز طی سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ تاسیس شد، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های خصوصی فولادسازی کشور لقب گرفته است. مجتمع فولاد البرز غرب در استان زنجان واقع شده و به عنوان کارخانه نبشی زنجان در بازار شناخته می‌شود.

در حال حاضر، این مجتمع فولادی با چندین کارخانه زیرمجموعه خود، قادر به تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن در سال محصولات فولادی، از جمله نبشی می‌باشد. جزئیات نبشی البرز غرب را در ادامه مشاهده می کنید:

  • سایز بال: ۳۰*۳۰ تا ۱۴۰*۱۴۰ میلی‌متر
  • ضخامت: ۳ تا ۱۲ میلی‌متر
  • طول: ۶ متر

دفتر مرکزی مجتمع فولاد البرز غرب: تهران-خیابان دکتر بهشتی-بعد از خیابان سهروردی-خیابان کاووسی فر


۱۵- شرکت نورد فولاد پارسه کاوه؛ کارخانه نبشی ساوه

کارخانه فولاد پارسه، سال ۱۳۹۶ در استان مرکزی و در شهرک صنعتی ساوه راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس این کارخانه، تولید تخصصی انواع مقاطع، به خصوص تولید نبشی فولادی در سایزهای مختلف بود. در حال حاضر، این کارخانه در زمینی به مساحت ۴۰هزار متر مربع مجهز به دستگاه‌های نورد مقاطع فولادی است که می‌تواند سایزهای مختلف نبشی فابریک را تولید کند.

کارخانه نبشی پارسه، قادر به تولید نبشی فولادی در سایزهای ۳، ۴، ۵ و ۶ با ضخامت استاندارد است، اما بیشترین تولید و عرضه این محصول به صورت زیر است:

  • سایز بال: ۳۰*۳۰ – ۴۰*۴۰ – ۵۰*۵۰
  • ضخامت: ۲ و ۲.۵ میلی‌متر
  • طول: ۶ و ۱۲ متر

آدرس کارخانه فولاد پارسه: استان مرکزی – شهرستان ساوه – شهرک صنعتی ساوه


سخن آخر

لیست کارخانه های نبشی که در این مقاله معرفی کردیم، از جمله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه های تولید نبشی در ایران هستند که محصولات خود را در سایزهای مختلف و با کیفیت مناسب تولید می‌کنند. تمامی نبشی های تولیدی در این کارخانه‌ها مستقیما از شمش فولادی و توسط فرآیند نورد گرم تولید می‌شوند. به این نوع نبشی ها، نبشی فابریک می‌گویند که بسیار مقاوم بوده و بالاترین کیفیت را در بازار دارند.

سوالات متداول

کدام کارخانه تولید نبشی در اصفهان قرار دارد؟

از جمله مهم ترین کارخانه های تولید نبشی در مرکز ایران و شهر اصفهان شامل کارخانه های زیر می شود:
کارخانه فولاد کوهپایه
مجتمع صبا فولاد منظومه
کارخانه ماهان ذوب

کدام کارخانه تولید نبشی در تهران احداث شده است؟

از جمله کارخانه های تولید کننده نبشی در استان تهران، دو کارخانه فولاد سپهر ایرانیان و شرکت فولاد نستا هستند.

چگونه نبشی سبک و سنگین کارخانه فولاد نستا را تشخیص دهیم؟

نبشی سبک و سنگین نستا با توجه به رنگی که سر نبشی استفاده می شود قابل تشخیص است. نبشی سبک نستا سر زرد است و نبشی سنگین نستا سر آبی است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.