جامع ترین راهنمای خرید میلگرد + ویدئوی مراحل خرید

از آنجایی که میلگرد یکی از مهم ترین مقاطع فولادی در صنعت ساخت وساز است، آگاهی از انواع روش های خرید میلگرد و نکات کلیدی در این زمینه می تواند خریدی با بهترین کیفیت و قیمت را رقم بزند. به همین منظور، شرکت آهن ملل، به عنوان یکی از تامین کننده های معتبر مقاطع فولادی از جمله انواع میلگرد، راهنمای خرید میلگرد را تهیه کرده است تا تمام نکات و فرآیند خرید این محصول را در سه مرحله قبل از خرید، زمان خرید و پس از آن، برای مشتریان و خریداران، تسهیل نماید. در این راهنمای تخصصی نکات مهم در انتخاب بهترین نوع میلگرد و روش خرید آن را مرحله به مرحله بررسی کرده ایم تا تمامی فعالان این حوزه از مهندس و مجری ساخت پروژه های ساختمانی تا صاحبین واحدهای مسکونی یا تجاری، به راحتی بتوانند نسبت به خرید حضوری یا آنلاین میلگرد اقدام کنند و در این مورد دغدغه ای نداشته باشند. برای اطلاعات بیشتر با ادامه مقاله از این دانشنامه آهن ملل همراه باشید.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید میلگرد

قبل از خرید میلگرد باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟

قبل از اقدام به خرید میلگرد، باید نسبت به مشخصات کامل آن نوع و سایز، برند یا کارخانه تولید میلگرد، وزن و قیمت روز میلگرد و همچنین انواع روش های خرید میلگرد اطلاعات داشته باشید و سپس، آگاهانه اقدام به خرید نمایید. در ادامه، به معرفی این موارد می پردازیم:

نکته: در صورتی که فرصت کافی برای مطالعه مقاله را ندارید، می توانید در ابتدای مقاله، خلاصه راهنمای خرید را به صورت پادکست (نسخه صوتی مقاله) گوش کنید و یا آن را به صورت تصویری در ویدئوی راهنمای خرید میلگرد مشاهده نمایید.

نکات قبل از خرید میلگرد

۱- مشخص کردن اطلاعات محصول

نوع میلگرد، سایز و برند میلگرد، همچنین وزن و قیمت آن از جمله مواردی است که باید قبل از خرید این مقطع فولادی برای خود مشخص کنید.

نوع و سایز میلگرد: قبل از خرید، باید سایز میلگردی که قصد خرید آن را دارید تعیین کنید (میلگردها با قطر ۸ الی ۵۰ میلی متر تولید می شوند). همچنین باید از تعداد شاخه مورد نیاز و نوع میلگرد (A1، A2، A3، A4) نیز مطلع باشید. در صورت عدم اطلاع از این مشخصات، ممکن است گرید یا سایز متفاوتی دریافت کنید؛ در این حالت، اکثر کارخانه ها سفارشات اشتباه را پس نمی گیرند و یا تعویض نمی کنند.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مطالعه مقاله انواع میلگرد و کاربرد آن ها

انواع میلگرد

برند میلگرد: برند میلگرد، تأثیر مستقیم بر وزن و متعاقبا کیفیت آن دارد. اگرچه این تفاوت خیلی محسوس نیست، چون امروزه اکثر کارخانه ها میلگردهای خود را بر اساس استاندارد مصوب تولید می نمایند؛ با این حال، اطلاع از برند، سایز، سبک و یا سنگین بودن، به خرید آگاهانه و انتخاب کارخانه تولید میلگرد، کمک شایانی می کند. در صورت عدم اطلاع از تفاوت میلگرد کارخانه های مختلف، نگران نباشید! کافی است از کارشناسان آهن ملل کمک بگیرید و یا با خواندن مقاله زیر به اطلاعت مورد نظرتان دست پیدا کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مطالعه مقاله میلگرد کدام کارخانه‌ها تقاضای بیشتری دارد؟

کارخانه های تولیدکننده میلگرد

وزن میلگرد: قبل از خرید میلگرد، لازم است وزن مصرفی پروژه را از مهندس پروژه دریافت کنید تا راحت تر بتوانید هزینه ها و نوع خرید خود را مشخص نمایید. آگاهی از وزن میلگرد در انتخاب وسیله حمل و نقل مناسب و همچنین روش خرید (از کارخانه، بنگاه یا شرکت بازرگانی) نیز تاثیرگذار است؛ زیرا به طور مثال برای خرید میلگرد از کارخانه، حتما باید حداقل یک ظرفت بار (۲۲ تا ۲۵ تن) درخواست نمایید. فرمول وزن میلگرد و ویدئوی آموزشی نحوه محاسبه وزن میلگرد را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مطالعه روش محاسبه وزن میلگرد

محاسبه وزن میلگرد

قیمت میلگرد: اطلاع از قیمت روز میلگرد، برای انتخاب زمان مناسب و همچنین خرید به صرفه، مهم ترین گزینه خواهد بود. از جمله روش هایی که می توان قیمت میلگرد را تحت نظر قرار داد، می توان به رصد قیمت روزهای گذشته میلگرد و مقایسه نرخ اعلامی فروشندگان مختلف اشاره کرد. برای این منظور، می توانید قیمت روز میلگرد تمامی کارخانه ها را از طریق لینک زیر مشاهده نماید.

مشاهده قیمت و خرید محصولات

آهن ملل؛ توزیع کننده میلگرد فولادی به صورت آنلاین و حضوری

قیمت روز میلگرد کارخانه ها

۲- مشخص کردن نحوه خرید

انتخاب روش خرید نیز یکی دیگر از مواردی است که باید قبل از اقدام به خرید میلگرد در نظر بگیرید. شما به عنوان خریدار می توانید از کارخانه، بنگاه، شرکت های بازرگانی و یا بورس اقدام نمایید. همچنین با توجه به حجم خرید خود نیز باید روش مناسب را انتخاب کنید. در ادامه انواع روش های خرید میلگرد را بررسی می کنیم.

خرید حجم بالای میلگرد به روش LC یا اعتباری

خرید میلگرد به روش LC - اعتبار اسنادی

یکی از روش های پرطرفدار برای خرید میلگرد در حجم بالا، خرید به صورت LC (اعتبار اسنادی) است. در این روش، امکان خرید اعتباری از ۱ تا ۶ ماه وجود دارد. شما می توانید از شرکت های بازرگانی معتبر (مانند شرکت آهن ملل) میلگرد را به صورت اعتباری و با ضمانت بانکی خریداری کنید؛ البته باید امکان LC کردن از طرف بانک نیز وجود داشته باشد که این مسئله را باید روزانه بررسی کرد. در حال حاضر، بانک صادرات این امکان را برای خریداران و فروشندگان فراهم می کند.

علاوه بر خرید اعتباری به روش LC، استفاده از ضمانتنامه بانکی یا استفاده از چک نیز از جمله روش های خرید اعتباری می باشد.

خرید جزئی میلگرد

گاهی لازم است میلگرد در حجم پایین و حتی به صورت شاخه ای خریداری شود؛ در این حالت، روش خرید محدود و متفاوت خواهد بود. خرید میلگرد به صورت شاخه ای، فقط از بنگاه و شرکت های بازرگانی امکان پذیر است؛ زیرا کارخانه های تولیدی، فروش میلگرد کمتر از یک ظرفیت را انجام نمی دهند. همچنین، قیمت خرید جزئی در مقایسه با خرید تناژی، کمی متفاوت خواهد بود.

خرید میلگرد از بورس

برخی کارخانه های تولید میلگرد، مانند ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و … میلگردهای خود را در بازار بورس نیز عرضه می کنند. این کار، اقدام موثری جهت ثبات بیشتر در بازار خواهد بود. در این حالت، خریدار می تواند به صورت مستقیم اقدام به خرید این محصول از طریق بورس نماید. همچنین، شرکت های بازرگانی با خرید حجم بالای میلگرد از طریق بورس، می توانند این محصول را با قیمت مناسب تری در اختیار مشتریان قرار دهند.

برای دریافت راهنمایی در مورد نحوه خرید میلگرد از بورس، توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مراحل خرید میلگرد از بورس کالا

خرید میلگرد از بورس

خرید میلگرد از کارخانه

مزیت های خرید میلگرد از کارخانه های تولید کننده، بیشتر متوجه خریداران میلگرد با تناژ بالا می باشد؛ زیرا امکان خرید میلگرد با ظرفیت محدود از کارخانه ها وجود ندارد (همان طور که گفتیم، حداقل یک ظرفیت، یعنی حدود ۲۲ الی ۲۵ تن). علی رغم این که خرید از کارخانه، قیمت به صرفه تری خواهد داشت، اما محدودیت هایی نیز دارد؛ به طور مثال، برخی از کارخانه ها به طور روزانه عرضه ندارند. همچنین ممکن است مسافت زیاد کارخانه تا محل تخلیه، باعث افزایش هزینه حمل و نقل شود. به همین دلیل، افراد تمایل کمتری به خرید میلگرد از این روش دارند.

خرید میلگرد از بنگاه

برای خرید میلگرد در حجم پایین، بنگاه ها یا انبارهای فروش، بهترین گزینه خواهند بود. از مزیت های این روش می توان به امکان خرید شاخه ای میلگرد و همچنین دسترسی آسان برای تمامی خریداران اشاره کرد. 

خرید از شرکت های بازرگانی

خرید از شرکت های بازرگانی فروش مقاطع فولادی، یکی دیگر از روش های خرید میلگرد می باشد. این شرکت ها می توانند کیفیت و قیمت میلگرد را در شرایط رقابتی عرضه نمایند. همچنین شرکت های بازرگانی معتبر و پیشرو در این زمینه، مانند شرکت آهن ملل، امکان عرضه روزانه میلگردهای تمامی کارخانه ها و همچنین، امکان ارائه میلگرد به روش اعتباری یا LC، ارائه میلگرد شاخه ای و میلگرد با تناژ بالا را دارا می باشند.  

۳- مشخص کردن محل تخلیه

 یکی دیگر از مسائلی که باید قبل از اقدام به خرید در نظر داشت، مشخص کردن محل تحویل میلگرد است. برای این منظور، خریدار باید با توجه به محل تخلیه اش، نزدیک ترین انبار یا کارخانه را به محل خودانتخاب نماید تا هزینه حمل و نقل کمتری متحمل شود. همین مسئله می تواند روش خرید میلگرد را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

۴- مشخص کردن زمان تحویل

آخرین مسئله‌‌ای که باید قبل از خرید تعیین شود، زمان تحویل محصول است. اگر خریدار برای تحویل بار عجله داشته باشد و از طریق از شرکت های بازرگانی اقدام به خرید نموده باشد، باید از قبل، این تعجیل را به کارشناس فروش اعلام کند. در این صورت، کارشناس می تواند میلگرد شما را از کارخانه ای تامین نماید که سریع ترین زمان بارگیری را دارد.

همان طور که گفته شد، کارخانه ها معمولا محصولاتشان را به طور روزانه عرضه نمی کنند؛ پس لازم است قبل از اقدام به خرید، زمان دقیق عرضه و خدمات را بررسی نمایید تا محصول، به موقع به دستتان برسد.

چگونه میلگرد خریداری کنیم؟

حال که با نکات قبل از خرید میلگرد به طور کامل آشنا شدیم، در ادامه، مراحل خرید ملگرد را بیان می کنیم (این مراحل، برای تمامی روش های خرید، به خصوص خرید از شرکت های بازرگانی صدق می کند و فقط خرید میلگرد از بورس، کاملا متفاوت از آن هاست). در صورت اقدام به خرید میلگرد از بورس، لازم است به مقاله مربوطه که در بالا معرفی شد مراجعه نمایید.

نکات زمان خرید میلگرد

۱- اعلام مشخصات محصول به فروشنده

هنگام خرید، خریدار باید اطلاعات کامل و مشخص شده از محصولی که قصد خرید آن را دارد به فروشنده اعلام کند. این اطلاعات، شامل سایز، برند، تعداد شاخه، طول شاخه، محل تخلیه و کیفیت میلگرد می شود.

همچنین، در صورتی که میلگرد سبک وزن یا سنگین وزن درخواست دارد، باید آن را در ابتدای سفارش اعلام کند. در این زمینه، فروشنده نیز می تواند اطلاعات لازم را در اختیار خریدار قرار دهد. به طور مثال، میلگرد حدید سیرجان، جزء میلگردهای سبک وزن و میلگرد ذوب آهن اصفهان و کویر کاشان از جمله میلگردهای سنگین وزن می باشند.

این اطلاعات را می توانید با مطالعه مقاله ۲۰ کارخانه تولید میلگرد در ایران بخوانید. در این مقاله کارخانه های اصلی تولید میلگرد و همچنین مشخصات میلگرد آن ها به گونه ای بیان شده اند که تمام اطلاعات لازم برای خرید و همینطور امکان مقایسه آن ها را داشته باشید.

اعلام مشخصات کامل، از این جهت اهمیت دارد که در صورت وجود کوچکترین اطلاعات اشتباه در درخواست خرید، امکان تحویل کالای متفاوت و در نتیجه، متضرر شدن خریدار وجود دارد. بنا بر این، بهتر است برای مشخصات محصولی که می خواهد خریداری کند، دقت زیادی داشته باشد.

۲- دریافت اطلاعات از فروشنده و تایید توسط خریدار

در این مرحله، فروشنده وزن حدودی یک شاخه میلگرد را به مشتری اعلام می کند و بعد از گرفتن تایید از مشتری، اقدام به صدور پیش فاکتور می نماید. در مرحله بعد، آدرس مشتری دریافت می شود و زمان حدودی ارسال بار به او اعلام می گردد.

نکته: هزینه بارگیری و ارسال به طور مجزا به مشتری اعلام می شود.

نکته: در صورتی که خریدار، برند خاصی مد نظر نداشته باشد و یا تاکیدی بر خرید از یک کارخانه خاص نداشته باشد، فروشنده با توجه به محل تخلیه، نزدیک ترین تولیدکننده یا بنگاه را به خریدار پیشنهاد می دهد.

۳- واریز مبلغ پیش فاکتور

بعد از تایید لفظی قیمت توسط مشتری، لازم است با پرداخت مبلغ پیش فاکتور، این تایید را مکتوب اعلام نماید. یکی از نکات ضروری در زمان پرداخت این مبلغ، نام شخص واریز کننده است؛ زیرا طبق قوانین اداره دارایی، فاکتور به نام شخصی صادر می شود که صاحب‌حساب واریز باشد. به عبارت دیگر، هر شخصی که مبلغ پیش فاکتور را به حساب فروشنده واریز کند، فاکتور کالا به نام او صادر می گردد.

نکته: از آنجایی که وزن دقیق بار، بعد از خرید و در زمان بارگیری مشخص می شود، قیمت نهایی نیز طبق وزن دقیق کالا و در فاکتور تعیین می گردد. در این زمان می توان فهمید خریدار به فروشنده بدهکار یا از آن بستانکار شده است.

نکات بعد از خرید میلگرد

هنوز کار به اتمام نرسیده و اکنون باید مراحل نهایی را به منظور تکمیل خرید در نظر گرفت. در این مرحله، لازم است اصالت کالا تشخیص داده شود و از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان پیدا کرد. همچنین باید شرایط نگهداری مناسبی برای میلگردها فراهم نمود. در ادامه، بیشتر به این موضوع می پردازیم.

نکات بعد از خرید میلگرد

۱- هماهنگی دریافت کالا

بعد از خرید میلگرد و ارسال کالا، شماره تماس راننده برای خریدار ارسال می گردد. خریدار باید در سریع ترین زمان با او هماهنگ کرده و امکانات لازم جهت تخلیه بار را فراهم سازد که عبارتند از: نیاز به جرثقیل برای انتقال بندیل ها به انبار، هماهنگی برای مناسب ترین مکان جهت تخلیه و هماهنگی برای زمان دقیق رسیدن راننده به محل و حضور به موقع خریدار در محل.

۲- بررسی و تطابق میلگرد دریافتی با مشخصات کالا

پس از دریافت محصول، لازم است میلگردهای دریافتی را به طور کامل بررسی نموده و صحت کیفیت و اصالت کالا را به صورت زیر و با استفاده از اطلاعات فاکتور سنجید. البته باید به این نکته توجه داشت که فاکتور به صورت مجزا و معمولا از طریق پست به دست خریدار می رسد؛ اما مدارکی که همراه بار دریافت می شوند به طور کلی شامل موارد زیر هستند:

  • برگه بارنامه (شامل: تاریخ بارگیری، اطلاعات وسیله نقلیه، مبلغ کرایه و …)
  • برگه باسکول (شامل: وزن دقیق)
  • برگه کنترل کیفی (شامل: آزمایشات صورت گرفته روی میلگرد)

تطابق میلگرد دریافتی با فاکتور: اصالت میلگرد و دیگر مشخصات آن را چک کنید. برای این منظور، کافی است علامت مشخصه میلگرد که روی آن حک می شود و همچنین، اطلاعات پلاک بندیل میلگرد را با اطلاعات مندرج در فاکتور مطابقت دهید. علامت مشخصه یا علامت اختصاری میلگرد، نشان دهنده نوع، سایز، روش تولید و شرکت تولید کننده می باشد. مهم ترین اطلاعات مندرج در فاکتور نیز شامل نوع، برند، وزن میلگرد و همچنین فی خرید می باشد.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: علامت اختصاری میلگرد کارخانه های ایران

علامت اختصاری میلگرد

بررسی رنگ محصول: باید دقت کرد میلگرد، دچار زنگ زدگی نشده باشد. البته ممکن است روی میلگرد کمی زرد رنگ باشد که اگر با دست از بین برود، جای نگرانی نیست.

بررسی وزن میلگرد: لازم است وزن میلگردی که در برگه باسکول درج شده با وزن و سایزهایی که دریافت کرده اید، مطابقت داشته باشد.

۳- جداسازی میلگردها و حفظ و نگهداری آن ها

توجه به نکات زیر در زمان دریافت و انبار کردن میلگردها، باعث محافظت و افزایش ماندگاری آن ها می گردد.

  • قبل از انبار نمودن میلگرد، باید از تمیز بودن و عدم وجود گل و لای در انبار، اطمینان حاصل کنید.
  • در صورتی که چند نوع میلگرد و با سایزهای مختلف خریداری کرده باشید، لازم است هر نوع از آن ها به نحوه جداگانه ای نگهداری و انبار شوند.
  • میلگردها باید با فاصله از سطح زمین و روی سکو انبار شوند (می ‌توان از پالت های چوبی استفاده کرد).
  • در صورتی که از انبار مسقف استفاده نمی کنید، لازم است میلگردها را با روکش های برزنتی بپوشانید تا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و زنگ زگی محافظت گردد.

توصیه می کنیم برای آشنایی کامل با تمامی نکات انبار کردن میلگرد و شرایط نگهداری و انبار انواع میلگردها مقاله زیر را مطالعه نمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مطالعه مقاله بررسی تمام نکات ضروری برای نگهداری میلگرد

انبار کردن میلگرد

نکات تکمیلی خرید میلگرد

نوع فاکتور فروش: از هر شرکتی که قصد خرید میلگرد دارید، فاکتور رسمی درخواست نمایید تا مشکلات قانونی و مالیاتی گریبانگیرتان نشود.

چک کردن توانایی تامین کالا توسط فروشنده: قبل از خرید میلگرد با حجم بالا، لازم است مطمئن شوید شرکت یا بنگاه مربوطه، امکان تامین میلگرد مورد نیاز شما را داشته باشد.

تفاوت قیمت گذاری در فروش شاخه و بندیل: در صورتی که میلگرد به صورت بندیل باشد، قیمت به کیلوگرم و اگر شاخه ای باشد، به کیلوگرم نخواهد بود و شاخه ای قیمت داده می شود.

آیا قصد خرید نوع خاصی از میلگرد را دارید؟ از این لینک استفاده کنید

اکنون با تمامی مراحل لازم برای خرید انواع میلگرد در سه مرحله قبل، حین و بعد از خرید آشنا شدید. این مراحل در خرید میلگردهای مختلف، مشترک است و برای همه انواع میلگرد صدق می کند. با این حال خرید هر نوع میلگرد از جمله میلگرد کلاف، ترانس، ساده، بستر و یا خاموت، نکات تخصصی مربوط به خود را دارد.

خبر خوب اینجاست که دانشنامه آهن ملل برای افرادی که قصد خرید نوع خاصی از میلگرد را دارند، نکات تخصصی مربوط به خرید آن ها را نیز به طور جداگانه تهیه کرده است. برای این منظور می توانید از راهنمای تخصصی خرید میلگرد در انواع کلاف، بستر، ترانس، خاموت و ساده، به صورت زیر استفاده کنید.


سخن آخر

از آنجایی که میلگرد، یکی از مهم ترین مقاطع فولادی در صنعت ساخت و ساز می باشد، خرید آن مستلزم کسب دانش کافی در خصوص این محصول است. به همین منظور، سعی کردیم در این مقاله، راهنمای کاملی برای خرید میلگرد در اختیارتان قرار دهیم تا با خرید آگاهانه در هزینه و زمان خود صرفه جویی نمایید.

سوالات متداول راهنمای خرید میلگرد

قبل از خرید میلگرد باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟

قبل از اقدام به خرید لازم است نسبت به مشخصات کامل میلگرد درخواستی و همچنین انوع روش های خرید میلگرد اطلاعات داشته باشید. به طور کلی قبل از خرید میلگرد انجام چهار مرحله زیر لازم است:
۱-مشخص کردن اطلاعات محصول
۲- مشخص کردن نحوه خرید
۳- مشخص کردن محل تخلیه
۴- مشخص کردن زمان تحویل

چگونه میلگرد خریداری کنیم؟

برای خرید میلگرد کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
۱- اعلام مشخصات محصول به فروشنده
۲- دریافت اطلاعات از فروشنده و تایید توسط خریدار
۳- واریز مبلغ پیش فاکتور و دریافت کالا

بعد از خرید میلگرد چه کار باید کرد؟

در صورتی که مراحل اعلام شده قبل و زمان خرید میلگرد را رعایت کرده باشید، بعد از خرید میلگرد کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- هماهنگی دریافت کالا
۲- بررسی و تطابق میلگرد دریافتی با مشخصات کالا
۳- جداسازی میلگردها و حفظ و نگهداری آن ها

4 دیدگاه
  1. زهرا رضوی می گوید

    سلام
    ببخشید تفاوت خرید از آهن ملل و شرکت های دیگه چیه؟ فقط قیمت تفاوت داره یا فرق دیگه ای هم هست؟
    چون من قیمت گرفتم قیمت شما پایینتر بود میخوام ببینم فرق دیگه ای هم داره؟
    ممنون

    1. آهن ملل می گوید

      سلام. آهن ملل به واسطه همکاری که با کارخانه های فولادی داره، بهترین و مناسب ترین قیمت محصولات فولادی را به مشتریان خودش ارائه می ده. از سوی دیگه با ارائه فاکتور رسمی به خریداران، علاوه بر رسمی بودن خرید و فروش، اطمینان خاطر را برای خریداران فراهم می کنه. اگر سوال دیگه ای دارید می تونید با شماره ۰۳۱۳۵۰۲۰ تماس بگیرید و با کارشناسان آهن ملل صحبت کنید.

  2. کامیار دریاکناری می گوید

    سلام، ممنون از اطلاعات خوبتون واقعا اطلاعات دست اول و کاربردی منتشر میکنید👍👍
    من یه سوال هم داشتم، خواستم ببینم فروش اعتبار میلگرد یعنی چی؟ امروز یه مقاله میخوندم نوشته بود که طررح فروش ویژه اعتباری میلگرد شروع شده. خواستم از یه سایت تخصصی هم سوال کنم. ممنون میشه اگه جواب بدید ❤️🙏

    1. فاطمه احمدی می گوید

      سلام، ممنون از توجه شما، قصد ما آگاهی خریداران و فعالان این حوزه است. خوشحالیم برای شما مفید بوده 🌹

      منظور از فروش اعتباری میلگرد همان چیزی است که در مقاله به آن اشاره کردیم، یعنی به کار بردن یکی از ۳ روش:
      خرید میلگرد به روش اعتبار اسنادی (LC)، یا استفاده از ضمانتنامه بانکی یا استفاده از چک

      این سه روش به اختصار در مقاله بیان شدند، فقط باید توجه نمایید که روش LC به دلیل جزئیات و محدودیت هایی که دارد، کمتر مورد استقبال فروشندگان و خریداران قرار می گیرد.
      در صورتی که به راهنمایی بیشتر نیاز دارید کارشناسان فروش ما آماده پاسخگویی در این زمینه هستند. ۰۳۱۳۵۰۲۰

      رپورتاژی هم که اشاره کردید، یک متن تبلیغی از شرکت فروش مقاطع فولادی است که قصد فروش میلگرد به روش اعتباری دارد. این رپورتاژ در خبرگزاری های مختلف منتشر شده و همگی متعلق به یک شرکت است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.