راهنمای خرید انواع میلگرد ترانس در بازار ایران

نکاتی که می توانند مهمترین راهنمای شما برای خرید میلگرد ترانس باشند شامل آشنایی با انواع میگرد ترانس از نظر پرداخت سطح و شکل ظاهری، دانستن ابعاد و ترکیب شیمایی آن ها و اطلاع از قیمت روز این میلگرد است. در آخر نیز با ارائه اطلاعات صحیح به فروشنده می توانید خریدی با کیفیت و مطمئن را تجربه کنید. تمامی این نکات را در راهنمای خرید میلگرد ترانس بررسی کرده ایم. با دانشنامه آهن ملل همراه باشید.

نسخه صوتی راهنمای خرید میلگرد ترانس

میلگرد ترانس چیست؟

میلگرد ترانس چیست؟

با انجام عملیات روی میلگرد ساده، سطح آن براق و صیقلی می شود که به این میلگرد صاف و صیقلی، میلگرد ترانس می گویند. به دلیل انجام عملیات پرداخت روی این نوع میلگرد، قیمت میلگرد ترانس بیشتر از میلگرد ساده است. دو ویژگی برجسته آن نیز ظاهر زیبا و استحکام بالاست که پارامترهای اصلی در نوع کاربرد میگرد ترانس به شمار می رود.

از میلگرد ترانس در صنایع مختلف از جمله ساخت دستگاه های برشکاری، ساخت قطعات خودرو، ریل مورد استفاده در صنعت و … استفاده می شود.

نکته۱: علاوه بر میلگرد ترانس، هر مقطع دیگر را نیز می توان ترانس کرد؛ مانند تسمه، چهار پهلو، شش پهلو و … .

نکته ۲: برخی مواقع به میلگرد ترانس، شفت ترانس یا شافت ترانس نیز گفته می شود. (شفت، یک عضو دورانی یا رفت و برگشتی است که برای انتقال نیرو و گشتاور کاربرد داد و از آنجایی که از میلگرد ترانس برای این منظور استفاده می شود، به میلگرد ترانس، شفت ترانس نیز می گویند.)

اطاعات تکمیلی و جامع معرفی میلگرد ترانس را در مقاله زیر بخوانید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: همه چیز در مورد میلگرد ترانس

میلگرد ترانس چیست

ابعاد و ترکیب شیمایی میلگرد ترانس را بشناسید

مسلما یکی از مهم ترین مراحلی که در راهنمای خرید میلگرد ترانس باید به آن اشاره کنیم، مشخصات کلیدی این میلگرد از جمله ابعاد و ترکیب شیمایی آن است که به صورت زیر می باشد:

  • طول میلگرد ترانس: میلگرد ترانس فقط در طول ۶ متر تولید می شود، اما در طول های ۳ تا ۶ متری به صورت برش خورده نیز به فروش می رسد.
  • آلیاژ میلگرد ترانس: ترکیب شیمایی و آلیاژ انواع میلگرد ترانس با توجه به کاربردی که قرار است داشته باشد، متفاوت است. این میلگرد، عمدتا از جنس آهن (آلیاژst37) و دیگر آلیاژهای پرکاربرد مانند ck15، ck45 و mo40 تولید می شود.
  • سایز میلگرد ترانس: میلگرد ترانس از سایز ۶ تا ۱۰۰ میلی متر تولید می شود.

انواع میلگرد ترانس در بازار چگونه معرفی می شوند؟

میلگردهای ترانس در بازار با اسامی مختلفی نام برده می شوند که نشان دهنده تنوع این نوع میلگرد است. در همین راستا می توان میلگرد ترانس ر ا از نظر پرداخت سطح و همچنین شکل ظاهری سطح مقطع آن به انواع زیر تقسیم بندی کرد:

انواع میلگرد ترانس در بازار

۱- انواع میلگرد ترانس از نظر پرداخت سطح

انواع میلگرد ترانس موجود در بازار از نظر پرداخت سطح به ۵ مدل زیر تقسیم می شوند:

  • تک پولیش: میلگرد تولیدشده در فرآیند نورد گرم، ظاهری تیره و نسبتا ناهموار دارد. با پولیش زنی، سطح میلگرد صاف، یکدست و براق می شود. اگر این فرآیند پولیش کاری یک بار انجام شود، به آن میلگرد ترانس تک پولیش می گویند.
  • دو پولیش: میزان درخشندگی و صیقلی بودن این نوع میلگرد از نوع تک پولیش بیشتر است. همچنین قیمت میلگرد دو پولیشه بیشتر از یک پولیشه است.
  • بلبرینگ خور: میلگرد ترانس بلبرینگ خور همان میلگردهای ترانس دوپولیش است که قابلیت بلبرینگ خوربودن نیز به آن ها اضافه شده است. نکته: میلگرد دو پولیش به میلگرد بلبرینگ خور هم شناخته می شود.
  • میلگرد ترانس کششی یا روغنی: پایه تولید میلگرد ترانس کششی یا ترانس روغنی، فولاد آلیاژی است. این میلگرد، مقاومت و قیمت بالاتری نسبت به دو نمونه قبلی دارد و بیشتر در صنعت تراشکاری، تولید پیچ‌ های بلند و قطعات محکم استفاده می شود که زیبایی ظاهر آن ها اهمیت دارد.
  • ترانس سنگ خورده: در فرآیند تولید میلگرد ترانس سنگ خورده، بعد از پولیش زنی از دستگاه های سنگ زنی برای یکدست و صیقلی کردن سطح میلگرد استفاده می شود. این نوع میگرد به دو شکل میلگرد سرزرد و سرقرمز تولید و در بازار عرضه می شود که مشخص ‌کننده ساختار و روش تولید آن ها بوده و هرکدام ویژگی‌ و کاربرد متفاوتی دارند.

۲- انواع میلگرد ترانس از نظر شکل ظاهری سطح مقطع

علاوه بر تولید میلگرد ترانس که همان میله ای با سطح مقطع گرد و ترانس شده است، انواع دیگر سطح مقطع، مانند چهارپهلو، شش پر و … نیز ترانس می شوند که می توان آن ها را به صورت زیر معرفی کرد:

  • میلگرد ترانس: همان میلگرد ساده از سایز ۶ تا ۱۰۰ میلی متر که به ترانس تبدیل می شود.
  • مفتول ترانس: میلگرد ترانس مفتول دارای قطر پایین از ۳ تا ۱۴ میلی متر می باشد و به راحتی قابلیت خم کردن دارد.
  • ترانس چهارپهلو: یکی از مرغوب ترین مقاطع فلزی، ترانس چهارپهلو است که در ابعاد ۲*۲ تا ۹۰*۹۰ موجود است.
  • ترانس شش پر: ترانس شش پر، میله ای تو پر است که دارای سطح مقطع شش ضلعی با سطحی صیقلی و صاف می باشد.
  • ترانس تسمه: تسمه، یک مقطع فولادی مستطیل شکل است که به روش ترانس نیز تولید می شود. تسمه ترانس، درست مانند میلگرد ترانس، سطحی صاف و صیقلی دارد.

روش استعلام قیمت میلگرد ترانس

بعد از شناخت تمامی نکات مربوط به میلگرد ترانس، حال می توانید با دقت و جزئیات بیشتر نسبت به دریافت قیمت و در نهایت خرید این میلگرد اقدام کنید. در ادامه، اطلاعاتی آورده شده است که باید زمان استعلام قیمت به کارشناس فروش اعلام کنید تا فروشنده با توجه به آن ها قیمت میلگرد ترانس را به شما اعلام نماید:

روش استعلام قیمت میلگرد ترانس
  • سایز و ابعاد: قطر (همان سایز) میلگرد و یا ابعاد میلگرد را برای انواع چهارپهلو، شش پهلو و تسمه به فروشنده اعلام نمایید.
  • جنس: برای خرید میلگرد ترانس باید حتما جنس میلگرد (آهن یا انواع آلیاژهای CK یا آلیاژهای دیگر) را به فروشنده اعلام کنید.
  • نوع پرداخت سطح: نوع پرداخت سطح میلگرد (تک پولیش، دو پولیش و …) را حتما مشخص کنید.
  • طول: همانطور که گفتیم، میلگرد ترانس به طور کل با طول ۶ متر تولید و فروخته می شود؛ اما برخلاف سایر مقاطع فولادی، امکان فروش میلگرد ترانس به صورت برشی (در طول های ۲ یا ۳ متر) نیز امکان پذیر است.

با اطلاع از مشخصات محصول که پیش تر اشاره کردیم، علاوه بر این که می توانید قیمت شفت ترانس یا همان میلگرد ترانس را به صورت تلفنی دریافت کنید، می توانید قیمت روز میلگرد ترانس را نیز در لینک زیر مشاهده کنید. در این صفحه، لیست قیمت میلگرد ترانس قرار داده شده و به صورت روزانه آپدیت می شود. در صورتی که به میلگرد ترانسی غیر از آنچه در جدول فوق اعلام شده نیاز دارید، قیمت آن را به صورت تلفنی دریافت کنید. کارشناسان ما با ارائه مشاوره تخصصی نسبت به کاربرد مورد نظرتان، مناسب ترین میلگرد ترانس و بهترین قیمت را به شما اعلام می کنند.

مشاهده قیمت و خرید میلگرد ترانس

آهن ملل؛ توزیع کننده انواع میلگرد ترانس به صورت آنلاین و حضوری

استعلام قیمت میلگرد ترانس

بعد از خرید میلگرد ترانس به چه نکاتی توجه کنیم؟

در این مرحله از راهنمای خرید میلگرد ترانس و پس از این که محصول خود را دریافت کردید، باید با توجه به اطلاعات اسناد دریافتی و همچنین بررسی ظاهری میلگرد، از اصالت کالا و کیفیت آن مطمئن شوید.

  • ابتدا لازم است برگه باسکول، برگه بارنامه و فاکتور را برای تطابق اطلاعاتی مانند وزن میلگرد ترانس با یکدیگر مقایسه کرد.
  • همچنین، ویژگی های ظاهری میلگرد را مثل کیفیت سطح، ابعاد و طول آن بررسی کنید.
  • در صورتی که به تایید اصالت میلگرد ترانس از نظر آلیاژ به کار رفته در آن نیاز دارد، تنها راه، انجام تست روی نمونه ای از محصول است. به این معنی که باید آلیاژ آن را با انجام آزمایشات مربوطه به دست آورید.

نکته پیشنهادی: در صورتی که از جمله خریداران انواع میلگرد و فعال در این حوزه هستید، توصیه می کنیم حتما قبل از اقدام به خرید این مقطع فولادی پرکاربرد و گران قیمت، راهنمای خرید مربوط به هر نوع میلگرد را مطالعه کنید. با مطالعه راهنماهای خرید مربوطه می توانید با کامل ترین اطلاعات، میلگردی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید. راهنمای خرید انواع میلگرد و راهنمای خرید میلگرد ساده را به تفکیک در زیر مشاهده می کنید.

سخن آخر

نکات مهم و تخصصی که قبل از خرید انواع میلگرد ترانس یا به اصطلاح انواع میل ترانس باید بدانید، شامل آشنایی با انواع پرداخت سطح و شکل ظاهری این نوع میلگرد و همچنین قیمت روز آن است؛ سپس با تعیین اطلاعات محصول می توانید مناسب ترین قیمت این میلگرد را با توجه به نیازتان دریافت کنید.

سوالات متداول

میلگرد ترانس در چه طولی فروخته می شود؟

میلگرد ترانس در طول های ۳ تا ۶ متری به صورت برش خورده به فروش می رسد.

برای استعلام قیمت میلگرد ترانس باید چه اطلاعاتی به فروشنده اعلام کنیم؟

زمان استعلام قیمت میلگرد ترانس باید سایز و ابعاد میلگرد، جنس مورد نظر، نوع پرداخت سطح، طول میلگرد را اعلام کنیم.

بعد از خرید میلگرد ترانس باید چه نکاتی را در نظر گرفت؟

بعد از خرید میلگرد ترانس موارد زیر را بررسی کنید:
– تطابق اطلاعات برگه باسکول، برگه بارنامه و فاکتور
– بررسی ویژگی های ظاهری میلگرد
– و در صورت نیاز انجام تست روی نمونه ای از محصول

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.