راهنمای خرید تیرآهن لانه زنبوری : از ابعاد تیر تا عوامل تاثیرگذار بر قیمت آن

مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید تیرآهن لانه زنبوری به آن ها می پردازیم، ابتدا معرفی و نحوه ساخت این تیرآهن، سپس آشنایی با ابعاد، وزن، شکل حفره و قیمت آن خواهد بود. در صورت آشنایی با نکات فوق می توانید با اطلاعات کامل و خیال راحت اقدام به خرید تیر لانه زنبوری کرده و مناسب ترین قیمت را دریافت کنید. برای این که خریدی مطمئن را تجربه کنید، با ادامه این مقاله از دانشنامه آهن ملل همراه باشید.

نسخه صوتی راهنمای خرید تیرآهن لانه زنبوری

آنچه در مورد تیرآهن لانه زنبوری باید بدانید

تیرآهن لانه زنبوری یا تیر لانه زنبوری، تیرآهنی است که در کارگاه ها ساخته می شود. به این صورت که درون کارگاه با برش طولی تیرآهن IPE یا همان تیر I شکل، جابه جایی دو قسمت برش خورده در راستای طول و جوش دادن این دو قسمت، تیر لانه زنبوری تولید می شود. با این روش ساخت، حفره هایی در طول جان تیرآهن ایجاد می شود که معمولا به اشکال شش ضلعی، دایره یا هشت ضلعی می باشد.

از آنجا که تمامی تیرآهن های لانه زنبوری با استفاده از تیر I ساخته می شود، در نتیجه ابعاد و وزن تیرآهن لانه زنبوری به تیرآهن IPE (تیر I) وابسته است. برای ساخت تیر لانه زنبوری از تیر I سایز ۱۲ تا ۳۰ سانتی متر استفاده می شود، اما پرکاربردترین سایز مورد استفاده، سه سایز ۱۴، ۱۶ و ۱۸ است.

نکته: به دلیل مقاومت و استحکام بالای تیرآهن های ذوب آهن، تیر لانه زنبوری باید حتما با تیرآهن این کارخانه ساخته شود تا استحکام لازم را داشته باشد.

تیرآهن لانه زنبوری، ویژگی ها، کاربرد، مزایا، معایب و روش های تقویت مخصوص به خود را دارد که توصیه می کنیم اطلاعات بیشتر را در مقاله زیر بخوانید. در ادامه این مقاله به نکات اختصاصی خرید تیرآهن لانه زنبوری اشاره خواهیم کرد.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: معرفی جامع تیرآهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری چیست

نکات قبل از خرید تیرآهن لانه زنبوری

حال که با تیرآهن لانه زنبوری و جزئیات آن آشنا شدیم، کافی است قبل از خرید ۵ مورد زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید با اطلاعات کامل نسبت به خرید این تیرآهن اقدام کنید.

نکات قبل از خرید تیرآهن لانه زنبوری

۱- ابعاد تیرآهن لانه زنبوری

همانطور که گفتیم ابعاد تیر لانه زنبوری مانند طول تیرآهن و اندازه جان آن مشابه تیر معمولی است، اما به دلیل روش ساختی که دارد، این ابعاد چندسانتی متر افزایش می یابند.

به این صورت که سایز یا ارتفاع تیر لانه زنبوری بعد از ساخت، ۷ تا ۹ سانتی متر افزایش می یابد و طول ۱۲ متری آن نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری افزایش دارد. اما عرض بال آن تغییری نمی کند. این تغییر ابعاد را در جدول زیر مشاهده می کنید.

ابعاد تیرآهن لانه زنبوری
سایز (ارتفاع جان)از سایز ۱۲ تا ۲۰ سانتی متر + افزایش حدود  7 سانتی متر
از سایز ۲۲ تا ۳۰ + افزایش حدود  7 تا ۹ سانتی متر
عرض بال۷ تا ۱۵ میلی متر
طول۱۲ متر + (۱۵ تا ۲۰ سانتی متر)

برای مثال، ارتفاع یا همان سایز تیر لانه زنبوری که از تیر سایز ۲۲ ساخته شده باشد، بعد از پروسه ساخت، از ۲۲ سانتی متر به حدود ۳۱ سانتی متر افزایش می یابد.

نکته: وزن تیرآهن لانه زنبوری نیز مشابه تیرآهن معمولی است. نحوه محاسبه وزن انواع تیرآهن را می توانید در صفحه زیر مشاهده نمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: نحوه محاسبه وزن تیرآهن

محاسبه وزن تیرآهن

۲- نحوه جوش دادن تیرآهن لانه زنبوری

بعد از آشنایی با ابعاد تیر لانه زنبوری، نکته مهم دیگری که برای خرید این تیرآهن باید بدانید، نحوه جوش دادن آن است. تیرآهن های لانه زنبوری، زمان ساخت و هنگام جوش دادنِ دو قسمت برش خورده به یکدیگر، به دو صورت زیر قابل جوشکاری است:

  • فول جوش: دو سطح تیرآهن در محل درزها جوش داده می شود.
  • یک طرف جوش: یک سطح تیرآهن در محل درزها جوش داده می شود.

در نتیجه، تیرآهن لانه زنبوری به دو صورت فول جوش و یا یک طرف جوش قابل تهیه است.

نحوه جوش دادن تیرآهن لانه زنبوری

۳- شکل حفره تیر لانه زنبوری

تیرآهن های لانه زنبوری موجود در بازار، غالبا دارای حفره شش ضلعی هستند و دستگاه های موجود در کارگاه ها نیز قابلیت برش برای ساخت حفره شش ضلعی دارند. سایر اشکال، مانند دایره، هشت ضلعی و غیره توسط دستگاه های متفاوتی قابل تولید است که کارگاه های محدودی امکان تولید آن را دارند.

۴- قیمت تیرآهن لانه زنبوری

نحوه محاسبه قیمت تیرآهن لانه زنبوری بر اساس قیمت تیرآهن IPE به علاوه اجرت تولید آن می باشد. اما علاوه بر این دو پارامتر اصلی، پارامترهای دیگری نیز در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل، سایز تیری است که برای ساخت تیر لانه زنبوری استفاده می شود؛ زیرا تولید تیر لانه زنبوری با سایزهای نرمال، اجرت کمتری نسبت به سایزهای بزرگ تر دارد. به طور مثال، تولید تیر لانه زنبوری با تیر سایز ۳۰ در کارگاه های محدودی امکان پذیر است و به همین دلیل هزینه تولید آن نیز بیشتر از سایر سایزها محاسبه می شود.

عامل تاثیرگذار دیگر در قیمت این تیر، فول جوش یا معمولی بودن آن است که مسلما قیمت نوع فول جوش، اندکی بالاتر از معمولی است. به طور کلی، عوامل تاثیرگذار در قیمت تیر لانه زنبوری را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • قیمت تیرآهن I
  • سایز تیرآهن
  • اجرت ساخت
  • فول جوش یا معمولی بودن

از آنجایی که قیمت مقاطع فولادی، از جمله تیرآهن لانه زنبوری، به صورت روزانه اعلام می شود، لازم است قبل از خرید حتما نسبت به استعلام قیمت روزانه اقدام کنید. برای دسترسی سریع و آنلاین به این قیمت ها می توانید قیمت روز تیرآهن لانه زنبوری را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.

مشاهده قیمت و خرید تیرآهن لانه زنبوری

آهن ملل؛ فروش انواع تیرآهن زنبوری به صورت آنلاین و حضوری

قیمت روز تیر لانه زنبوری

روش خرید تیرآهن لانه زنبوری از شرکت آهن ملل

حال که با تمامی نکات مربوط به خرید تیرآهن لانه زنبوری آشنا شدید، به راحتی می توانید اقدام به خریدی حرفه ای نمایید. کافی است با شرکت های بازرگانی معتبر فعال در زمینه خرید و فروش مقاطع فولادی، مانند شرکت آهن ملل، تماس گرفته و اطلاعات زیر را به کارشناس فروش اعلام کنید:

  • سایز تیرآهن لانه زنبوری (منظور، سایز تیر قبل از ساخت تیرآهن لانه زنبوری است)
  • فول جوش یا معمولی بودن جوش تیرآهن
  • تناژ یا تعداد تیرآهن درخواستی
روش خرید تیرآهن لانه زنبوری

کارشناسان ما مناسب ترین قیمت را با توجه به درخواست شما پیشنهاد داده و در صورت تایید و واریز بیعانه، اقدام به تهیه بار می نمایند. در ادامه نیز با تسویه پیش فاکتور، کارشناس فروش، تیرآهن درخواستی را از نزدیک ترین انبار به محل پروژه تان تامین و ارسال می کند تا کمترین هزینه حمل و نقل را متحمل شوید.

فاکتور نهایی نیز پس از بارگیری و باسکول (و در نتیجه مشخص شدن وزن دقیق تیرآهن)، صادر و برای مشتری ارسال می گردد. در این مرحله، بستانکار یا بدهکار بودن مشتری و یا شرکت مشخص شده و تسویه نهایی انجام می گیرد.

همچنین در صورتی که قصد خرید تیرآهن IPE یا دیگر انواع تیرآهن را دارید، می توانید با نکات اعلام شده در راهنمای جامع خرید تیرآهن، با خیال راحت اقدام نمایید. در این مقاله کلیه نکات لازم برای خرید انواع تیرآهن در بازار ایران آموزش داده شده است.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد آهن ملل: جامع ترین راهنمای خرید تیرآهن در بازار ایران

راهنمای خرید تیرآهن

سخن آخر

در راهنمای خرید تیر لانه زنبوری، تمامی نکاتی که برای خرید این تیر با بهترین کیفیت و قیمت نیاز دارید در اختیارتان قرار دادیم. با در نظر گرفتن نکات فوق با خیال راحت و اطمینان کامل می توانید اقدام به خرید فرمایید.

سوالات متداول

تیرآهن لانه زنبوری در چه سایزهایی ساخته می شود؟

برای ساخت تیر لانه زنبوری از تیر I (تیرآهن IPE) سایز ۱۲ تا ۳۰ سانتی متر استفاده می شود، اما پرکاربردترین سایز مورد استفاده، سه سایز ۱۴، ۱۶ و ۱۸ است.

قیمت تیرآهن لانه زنبوری به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل تاثیرگذار در قیمت تیر لانه زنبوری قیمت تیرآهن I، سایز تیرآهن، اجرت ساخت و نوع جوش تیرآهن می باشد.

برای استعلام قیمت تیرآهن زنبوری باید چه ا طلاعاتی به فروشنده اعلام کنیم؟

اطلاعاتی که زمان استعلام قیمت باید به فروشنده اعلام کنید شامل موارد زیر می شود:
– سایز تیرآهن لانه زنبوری
– فول جوش یا معمولی بودن جوش تیرآهن
– تناژ یا تعداد تیرآهن درخواستی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.