راهنمای خرید میلگرد بستر خرپایی و نردبانی

از آنجایی که میلگرد بستر، یکی از پرکاربردترین محصولات در ساخت و ساز می باشد و کاربرد کلیدی در تقویت استحکام دیوارهای جانبی دارد، توجه به نکات مهم مربوط به خرید این محصول می تواند استحکام سازه شما را تضمین کند. به همین دلیل در مقاله راهنمای خرید میلگرد بستر، تمامی نکات لازم برای خرید این محصول مانند مشخصات میلگرد، تجهیزات جانبی مورد نیاز، دلیل تفاوت قیمت در بازار و همچنین روش استعلام گیری و نکات بعد از خرید را بررسی کرده ایم تا بتوانید خریدی کامل و حرفه ای را تجربه کنید. با داشنامه آهن ملل همراه باشید.

نسخه صوتی راهنمای خرید میلگرد بستر

میلگرد بستر چیست؟

میلگرد بستر از یک جفت مفتول با سایز ۴ یا ۴.۸ میلی متر و طول حداکثر ۳ متر تولید می شود. اتصال دو مفتول نیز به دو صورت نردبانی و زیگزاگی و با استفاده از جوشکاری انجام می شود. عرض میلگرد بستر پس از تولید در سه عرض ۵.۵، ۱۱ یا ۱۵ سانتی متر خواهد بود. این میلگرد بعد از ساخت و جوشکاری، گالوانیزه می شود تا در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاوم گردد.

از میلگرد بستر برای تقویت و بالا بردن استحکام دیوارهای جانبی استفاده می شود که با بلوک و آجر ساخته می شوند. با این کار، فشارِ روی دیوار به ستون ها منتقل می شود. اطلاعات بیشتر در مورد میلگرد بستر را در مقاله معرفی میلگرد بستر بخوانید. در ادامه اطلاعات مهم برای خرید این میلگرد را بررسی می کنیم.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: معرفی میلگرد بستر + مزیت و کاربرد آن

میلگرد بستر چیست

مشخصات میلگرد بستر که قبل از خرید باید بدانید

مهم ترین پارامترهای معرف میلگرد بستر که زمان خرید این میلگرد باید بدانید، شامل موارد زیر می شود.

  • قطر مفتول: از قطر ۴ یا ۴.۸ میلی متر استفاده می شود.
  • عرض میلگرد بستر: در سه عرض  5.5 – ۱۱ – ۱۵ سانتی متر تولید می شود.
  • طول میلگرد بستر: طول میلگرد بستر ۳ متر است.
  • انواع میلگرد بستر: میلگرد بستر در دو نوع زیگزاگی (خرپایی) و نردبانی به صورت زیر ساخته می شود:

زیگراگی: در صورتی که اتصال بین دو مفتول به صورت هفت – هشتی باشد به آن میلگرد بستر زیگزاگی یا میلگرد بستر خرپایی می گویند.

نردبانی: اما اگر دو مفتول عمودی به وسیله مفتول های افقی به هم وصل شوند، به آن میلگرد بستر نردبانی می گویند.

نکات قبل از خرید میلگرد بستر

.

لوازم جانبی که هنگام خرید میلگرد بستر به آن ها نیاز دارید

برای استفاده از میلگرد بستر به ناودانی منقطع نیاز خواهید داشت که به منظور ثابت کردن میلگرد بستر روی ستون استفاده می شود. ناودانی منقطع، ارتفاع بال و عرض کمی دارد و از ورق گالوانیزه یا ورق سیاه ساخته می شود. علاوه بر ناودانی منقطع، تجهیزات دیگری نیز برای نصب میلگرد بستر نیاز است که معمولا همراه با میلگرد بستر خریداری می شوند. لیست این تجهیزات را در ادامه معرفی می کنیم.

۱- ناودانی منقطع

۲- گیره و قلاب

گیره و قلاب معمولا به جای نبشی منقطع استفاده می شوند، اما در برخی مواقع نیز از هر دو تجهیزات (ناودانی منقطع و گیره و قلاب) همزمان استفاده می گردد.

۳- بست رادیکالی

۴- بست تخت

انتخاب بست رادیکالی یا بست تخت به طراحی سازه بستگی دارد.

لوازم جانبی میلگرد بستر

.

دلیل تفاوت قیمت میلگرد بستر در بازار چیست؟

قیمت میلگرد بستر با توجه به نوع آن، قطر مفتول و در نهایت کیفیت آن مشخص می شود. همچنین به طور کلی، قیمت میلگرد بستر زیگزاگی بالاتر از نردبانی است. با این همه در صورت مشاهده اختلاف قیمت زیاد بین قیمت های اعلام شده در بازار، باید توجه کنید ارزان ترین قیمت میلگرد بستر می تواند نشان دهنده عدم کیفیت آن باشد.

 اختلاف قیمت زیاد و فاحش به دلیل پایین بودن قطر مفتول یا غیر استاندارد بودن آن و همچنین روکش گالوانیزه بی کیفیت است. به همین دلیل، یکی از نکات مهمی که هنگام خرید میلگرد بستر باید رعایت کنید، انتخاب کارخانه میلگرد بستر و شرکت فروشنده معتبر است.

برای آگاهی از قیمت صحیح و به روز میلگرد بستر، می توانید وارد صفحه قیمت میلگرد بستر سایت آهن ملل شوید. شرکت آهن ملل، علاوه بر نمایندگی فروش میلگرد بستر، انواع لوازم جانبی مورد نیاز را برای استفاده از میلگرد بستر در سبد کالایی خود قرار داده و قیمت آن ها را به صورت روزانه اعلام می کند.

مشاهده قیمت و خرید میلگرد بستر خرپایی و نردبانی

آهن ملل؛ فروش انواع میلگرد به صورت آنلاین و حضوری

قیمت روز میلگرد بستر

.

برای استعلام قیمت و خرید میلگرد بستر باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟

هنگام خرید باید اطلاعات زیر را به فروشنده اعلام کرده تا با توجه به آن ها قیمت میلگرد بستر مورد نیاز خود را دریافت کنید.

روش استعلام قیمت میلگرد بستر

اطلاعات مورد نیاز برای خرید میلگرد بستر:

۱- تعیین نوع میلگرد بستر
۲- تعیین عرض میلگرد بستر
۳- اعلام تعداد میلگرد بستر مورد نیاز

اطلاعات مورد نیاز برای خرید لوازم جانبی میلگرد بستر

۴- ناودانی منقطع: عرض و طول ناودانی و ضخامت ورق را مشخص کنید.
۵- برای دیگر تجهیزات، کافی است نام لوازم و تعداد آن را اعلام کنید.

.

نکات بعد از خرید میلگرد بستر

بعد از خرید میلگرد بستر خرپایی یا نردبانی، حتما پارامترهای زیر را چک کرده تا از سلامت و کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. در صورت بروز مغایرت و مشکل نیز حتما آن را با فروشنده در میان بگذارید. توجه به پارامترهایی که اعلام می کنیم، مکمل خرید شما خواهد بود.

  • توجه به قطر مفتول
  • توجه به عرض میلگرد بستر
  • بررسی کیفیت گالوانیزه
  • بررسی سلامت جوش نقاط اتصال
  • توجه به وزن میلگرد بستر
نکات بعد از خرید میلگرد بستر

نکته ۱: با محاسبه وزن میلگرد بستر می توانید استاندارد بودن قطر مفتول به کار رفته در میلگرد را متوجه شوید. زیرا ممکن است به جای استفاده از مفتول با قطر استاندارد، از مفتولی استفاده شده باشد که با عملیات کشش به قطر خاصی رسیده است. در این صورت با دانستن وزن مفتول استاندارد و مقایسه وزن ها می توان متوجه استاندارد بودن یا نبودن مفتول میلگرد بستر شد.

نکته ۲: میلگرد بستر یکی از انواع میلگردهای مورد استفاده در بتن مسلح برای ساخت و ساز می باشد. دیگر مصالحی که برای مسلح کردن بتن در سازه ها به کار می رود، انواع میلگرد به صورت شاخه یا خمکاری شده است. به همین دلیل فعالان این حوزه علاوه بر خرید و تهیه میلگرد بستر، به خرید میلگرد آجدار یا ساده هم نیاز خواهند داشت. برای اینکه از نکات تخصصی خرید میلگرد نیز مطلع شوید، کافی است مقاله راهنمای خرید میلگرد را مطالعه کنید.

.

نتیجه گیری

مهم ترین نکاتی که برای خرید میلگرد بستر باید بدانید، توجه به مشخصات این میلگرد است. میلگرد بستر میلگردی است که از جوش دادن دو مفتول عمودی به یکدیگر ساخته شده و بعد از ساخت، گالوانیزه می گردد. میلگرد بستر در سه عرض ۵.۵، ۱۱ و ۱۵ سانتی متر و طول ۳ متر ساخته می شود. همچنین دارای دو نوع نردبانی و زیگزاگی است که نوع زیگزاگی آن گران تر است.

نکات دیگری که باید در نظر بگیرید، توجه به تجهیزات جانبی مورد نیاز و همچنین توجه به اختلاف فاحش بین قیمت های دریافتی است که می تواند نشان دهنده قطر پایین مفتول ها یا بی کیفیت بودن روکش گالوانیزه میلگرد باشد. بعد از خرید نیز حتما قطر مفتول و روکش گالوانیزه میلگرد و همچنین جوش نقاط اتصالی را بررسی نمایید.

سوال متداول

حداقل قطر مفتولی که در ساخت میلگرد بستر استفاده می شود چقدر است؟

قطر مفتول میلگرد بستر معمولا ۴ میلی متر یا ۴.۸ میلی متر انتخاب می شود.

میلگرد بستر خرپایی گران تر است یا نردبانی؟

میلگرد بستر خرپایی یا همان زیگزاگی، قیمت بیشتری نسبت به میلگرد بستر نردبانی دارد.

چرا قیمت میلگرد بستر در بازار تفاوت زیادی دارد؟

اختلاف فاحش بین قیمت میلگرد بستر در بازار می تواند نشان دهنده قطر پایین مفتول ها یا بی کیفیت بودن روکش گالوانیزه میلگرد باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.