راهنمای خرید میلگرد آلیاژی در انواع و سایزهای مختلف

عناصر اصلی موجود در فولاد، آهن و کربن است؛ اما در فولاد آلیاژی، علاوه بر آهن و کربن از عناصر دیگری مانند کروم، نیکل، مولیبدن، وانادیوم، منگنز و … نیز استفاه می شود. میلگرد آلیاژی نیز از فولاد آلیاژی ساخته می شود و معمولا از نوع میلگردهای ساده هستند. خرید و فروش میلگرد آلیاژی به دلیل کاربرد بالای آن در فعالیت های تولیدی و صنایع مختلف، همواره با دغدغه بسیاری همراه است. به همین دلیل، آشنایی با روش خرید میلگرد آلیاژی، نکات قبل، حین و بعد از خرید این محصول برای فعالان صنایع مختلف اهمیت دارد. در همین راستا دانشنامه آهن ملل، راهنمای خرید میلگرد آلیاژی را در ۵ مرحله تدوین کرده تا خریدران این محصول با اطلاعات کاملی اقدام به خرید نمایند.

نسخه صوتی راهنمای خرید میلگرد آلیاژی

 میلگرد آلیاژی را بیشتر بشناسید

زمانی که در ترکیب میلگرد، علاوه بر آهن و کربن از عناصر دیگری مانند کروم، نیکل، مولیبدن، منگنز و … نیز استفاده شود، به آن میلگرد آلیاژی می گویند. میلگرد آلیاژی معمولا از نوع میلگرد ساده (بدون آج) است.

میلگرد آلیاژی چیست

انواع میلگرد آلیاژی، بسته به نوع عناصر به کار رفته در میلگرد و میزان ترکیب آن ها تولید می شود که هر کدام برای کاربرد خاصی استفاده می شوند. همچنین انجام عملیاتی مانند آبکاری، سخت کاری، نیتراته کردن و … روی فولاد، خواص میلگرد آلیاژی و در نتیجه کاربرد آن را تغییر می دهد.

معرفی کامل میلگرد آلیاژی و انواع آن، کاربرد هر نوع میلگرد، روش های تولید و … را می توانید در مقاله زیر بخوانید. در ادامه، برای خرید این نوع میلگرد، اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می دهیم.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: معرفی انواع میلگرد آلیاژی و کارخانه های تولیدکننده آن در ایران

میلگرد آلیاژی چیست

مراحل خرید میلگرد آلیاژی

اگر قصد خرید میلگرد آلیاژی را دارید، ۵ مرحله زیر را دنبال کنید تا بتوانید انتخاب دقیق و کامل تری را تجربه نمایید. در این ۵ مرحله، انواع میلگرد آلیاژی در بازار، برندهای تولیدکننده این میلگرد در کشور، روش تشخیص میلگرد آلیاژی و در نهایت، روش استعلام قیمت این محصول را بررسی کرده ایم.

مشخص کردن نوع میلگرد آلیاژی

انواع میلگرد آلیاژی

پیش از اقدام به خرید، باید نوع میلگرد آلیاژی را مشخص کنید. میلگرد آلیاژی را می توان از جنبه های مختلف دسته بندی کرد؛ به طور مثال: انواع میلگرد آلیاژی کم آلیاژ و پر آلیاژ یا انواع میلگرد آلیاژی با توجه به عناصر تشکیل دهنده میلگرد؛ اما دسته بندی که زمان خرید با آن مواجه می شود، انواع میلگرد آلیاژی بر اساس نام گذاری آن هاست که به صورت زیر می باشد:

  • میلگرد آلیاژی CK45
  • میلگرد آلیاژی MO40
  • میلگرد آلیاژی ۷۰CR2
  • میلگرد آلیاژی CK15

بین انواع گفته شده، بیشترین تقاضای میلگرد آلیاژی مربوط به میلگرد CK45 و میلگرد MO40 می باشد.

انتخاب برند یا کارخانه های تولیدکننده میلگرد آلیاژی

نکته دیگری که برای خرید میلگرد آلیاژی باید از آن مطلع باشید مربوط به کارخانه های تولیدکننده این میلگرد است. با دانستن تولیدکنندگان میلگرد آلیاژی، تنوع انتخاب بیشتری خواهید داشت.

در حال حاضر، بیشترین موجودی میلگرد آلیاژی در بازار، متعلق به دو کارخانه روهینا جنوب و کارخانه فولاد آلیاژی ایران است. اما به طور کل، کارخانه هایی که میلگرد آلیاژی را در سبد کالایی خود قرار داده اند، شامل موارد زیر می شوند:

  • مجتمع فولاد روهینا جنوب: قادر به تولید میلگرد آلیاژی سایز ۲۰ تا ۸۰ در انواع M040، CK45 ، ۷۰CR2 ، CK15 ، A105 ، CK91 است.
  • شرکت فولاد آلیاژی ایران: این کارخانه که در یزد واقع شده و به فولاد آلیاژی یزد نیز شناخته می شود، قادر به تولید میلگرد آلیاژی سایز ۱۲ تا ۲۰۰ میلی متر است.
  • شرکت ذوب آهن اصفهان: این کارخانه، میلگرد آلیاژی CK45 و ۷۰Cr2 را در سبد کالایی خود قرار داده است.
  • گروه صنعتی فولاد احرامیان یزد: میلگرد ST55P (ترکیبی از عناصر کربن، کروم، نیکل، سیلیسیم، منیزیم، فسفر و گوگرد) را در سبد کالایی خود معرفی کرده است.
  • شرکت تولیدی فولاد اصفهان: این کارخانه، گردهای صنعتی را در سایزهای ۵۰ , ۵۵ , ۶۰ , ۸۰ , ۹۰ , ۱۰۰ , ۱۱۰ میلیمتر در انواع CK45 ، MO40 ، C60 ، ۷۰Cr2 و … تولید می کند. طول آن نیز به درخواست مشتری انتخاب می شود.

تشخیص میلگرد آلیاژی از سه روش

سه روش برای تشخیص میلگرد آلیاژی معرفی می کنیم. دانستن این روش ها برای زمانی که میلگرد آلیاژی خریداری کرده اید یا قصد خرید آن را دارید الزامی است. با این کار می توانید از اصالت میلگرد مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

روش های تشخیص میلگرد آلیاژی

روش اول: استفاده از پلاک بندیل
روی هر بندیل میلگرد، پلاکی قرار داده می شود که در آن اطلاعاتی مانند نوع میلگرد، کارخانه تولیدکننده، قطر میلگرد و … درج می شود. با استفاده از این اطلاعات، می توانید اصالت میلگرد را تشخیص دهید.

روش دوم: حک روی میلگرد (برای میلگرد آلیاژی آجدار)
روی میلگردهای آجدار، حروف اختصاری که نشان دهنده مشخصات آن هاست به صورت برجسته حک می شود؛ اما طبق استاندارد ملی ایران، این کار برای میلگردهای ساده الزامی نیست. به همین دلیل، این روش فقط برای میلگرد آلیاژی آجدار مناسب است.
حرف آخر علامت اختصاری میلگرد که روی میلگرد حک می شود، روش تولید آن را نشان می دهد. اگر حرف آخر A باشد، یعنی میلگرد به روش آلیاژسازی تولید شده است.

روش سوم: برگه آنالیز
در صورت درخواست، کارخانه های تولیدکننده میلگرد، روی محصولات خود برگه آنالیز ارائه می دهد. در برگه آنالیز، درصد ترکیبات میلگرد و اطلاعات دیگری مانند مقاومت و خصوصیات مکانیکی اعلام می شود. با توجه به درصد ترکیبات می توانید به آلیاژی بودن میلگرد و نوع آن پی ببرید.

استعلام قیمت میلگرد آلیاژی

در نهایت برای خرید میلگرد آلیاژی باید اطلاعاتی را ارائه دهید که نشان دهنده جزئیات درخواستتان باشد. از جمله این اطلاعات می توان به این موارد اشاره کرد:

  • آلیاژ میلگرد (نوع میلگرد آلیاژی)
  • سایز یا قطر میلگرد
  • تناژ درخواستی
  • برند میلگرد

برای مشاهده قیمت میلگرد آلیاژی در انواع و سایزهای پرکاربرد و همچنین مشاهده نوسان قیمت این محصول در ماه های گذشته، می توانید وارد صفحه قیمت میلگرد آلیاژی شوید. در این صفحه، لیست قیمت میلگرد آلیاژی مختلف از جمله قیمت میلگرد آلیاژی CK45، قیمت میلگرد ck15و قیمت میلگرد mo40 در سایزهای مختلف از قطر ۲۰ تا ۶۰ میلی متر به صورت روزانه آپدیت می شود.

لیست قیمت میلگرد آلیاژی

آهن ملل؛ فروش انواع میلگرد آلیاژی به صورت آنلاین و حضوری

قیمت میلگرد آلیاژی

نکته: در صورتی که به اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ها و یا خرید و فروش میلگرد آلیاژی در اصفهان نیاز دارید، می توانید با کارشناسان فروش آهن ملل تماس بگیرید.

نکات بعد از خرید میلگرد آلیاژی

نکاتی که باید بعد از خرید میلگرد آلیاژی توجه کنید، برای خرید دیگر انواع میلگرد نیز صدق می کند. از جمله این نکات، هماهنگی دریافت بار، تطابق میلگرد با مشخصات کالا و نحوه حفظ و نگهداری آن ها است که در مقاله جامع راهنمای خرید میلگرد به آن ها پرداخته ایم. در این مقاله، نکاتی بررسی و معرفی شده اند که برای خرید هر نوع میلگردی نیاز است. به همین دلیل، توصیه می کنیم مقاله راهنمای خرید میلگرد را نیز مطالعه بفرمایید تا جامع ترین اطلاعات را در اختیار داشته باشید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: جامع ترین راهنمای خرید میلگرد

راهنمای خرید میلگرد

سخن پایانی

محبوبیت و میزان عرضه و تقاضای میلگرد آلیاژی را می توان با توجه به کاربردهای فراوان این محصول متوجه شد. به گونه ای که تقریبا در همه فعالیت های تولیدی می توان نشانی از میلگرد آلیاژی پیدا کرد. به همین دلیل، آگاهی از مراحل خرید میلگرد آلیاژی و نکات مهم پیرامون آن، اولین قدم برای تهیه این محصول پرکاربرد است.

سوالات متداول

انواع میلگرد آلیاژی موجود در بازار کدام است؟

بیشترین تقاضای میلگرد آلیاژی در بازار مربوط به دو میلگرد CK45 و میلگرد MO40 می باشد.

برای استعلام قیمت و خرید میلگرد آلیاژی باید چه اطلاعاتی به فروشنده بدهیم؟

زمان استعلام قیمت میلگرد آلیاژی ۴ مورد زیر را مشخص و اعلام کنید:
۱- آلیاژ میلگرد (نوع میلگرد آلیاژی)
۲- سایز یا قطر میلگرد
۳- تناژ درخواستی
۴- برند میلگرد

چگونه آلیاژی بودن میلگرد را بعد از خرید بررسی کنیم؟

می توانید از سه روش برای تشخیص میلگرد آلیاژی استفاده کنید:
۱- بررسی اطالاعات درج شده در پلاک بندیل میلگرد
۲- بررسی علامت اختصاری حک شده روی میلگرد (در میلگرد آلیاژی آجدار)
۳- بررسی اطلاعات برگه آنالیز میلگرد

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.