کارخانه های تولید کننده ناودانی در ایران + سایز ناودانی

کارخانه های تولید ناودانی در ایران، بیشتر در مرکز و شمال غرب کشور قرار دارند. تاییدکننده این مسئله، تعدد شرکت های تولیدکننده ناودانی در تهران، اصفهان و تبریز است. ناودانی‌های تولیدی در این کارخانه ها با عنوان ناودانی فابریک شناخته می شوند که با استفاده از فرآیند نورد گرم و مستقیما از شمش فولادی تولید می شوند. این ناودانی ها در دو نوع سبک و سنگین (اروپایی) و از سایز ۸۰ تا ۳۲۰ میلی متر (۸ تا ۳۲) قابل تولید و عرضه هستند.  اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد کارخانه های تولید ناودانی در ایران بدانید در این مقاله حدود ۲۰ کارخانه را معرفی و مشخصات ناودانی آن ها را بررسی می کنیم.

نسخه صوتی مقاله تولیدکنندگان ناودانی در ایران

محتوا پنهان

۱- شرکت ذوب آهن اصفهان؛ اولین کارخانه تولید ناودانی در اصفهان

کارخانه تولید ناودانی ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان از شناخته شده‌ترین شرکت های تولیدکننده ناودانی و اولین و بزرگ ترین تولیدکننده آهن آلات ساختمانی در کشور است. عملیات اجرایی این شرکت که در اصفهان قرار دارد در سال ۱۳۴۶ شروع شده و سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسیده است.

ناودانی ذوب آهن اصفهان در هر دو نوع بال شیبدار و بال موازی مطابق با استاندارد ملی ایران ۴۴۷۷-۱ و ۴۴۷۷-۲ تولید می شود. برای ساخت ناودانی ها از سه نوع فولاد ۳۷، فولاد ۴۴ و فولاد ۵۲ استفاده می شود که ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی ناودانی را تعیین می کند. قیمت ناودانی اصفهان که در کارخانه ذوب آهن تولید می شود، به دلیل کیفیت بالا، کمی بیشتر از سایر ناودانی ها است.

ناودانی های بال موازی و بال شیب دار کارخانه ذوب آهن از سایز ۱۲ تا ۲۰ و در دو وزن سبک و سنگین (اصطلاحا هم وزن اروپا) به صورت زیر قابل تولید هستند:

  • سایز ناودانی: ۱۲ – ۱۴ – ۱۶ – ۱۸ – ۲۰
  • طول ناودانی: ۶ متری و ۱۲ متری

آدرس کارخانه ذوب آهن: اصفهان، کیلومتر ۴۵ جاده اصفهان – شهرکرد


۲- فولاد سپهر ایرانیان؛ کارخانه تولید ناودانی در سه وزن متفاوت

کارخانه تولید ناودانی سپهر ایرانیان

فولاد سپهر ایرانیان، فعالیت خود را در سال ۱۳۸۸ و با ظرفیت ۱۰۰.۰۰۰ تن در سال آغاز کرد. شروع فعالیت این کارخانه، تولید مقاطع فولادی غیر از ناودانی بود، اما در ادامه راه، تولید ناودانی نیز به فعالیت های این کارخانه اضافه شد.

در حال حاضر، کارخانه سپهر ایرانیان قادر به تولید ناودانی سایز ۶ تا ۲۰ در سه وزن فوق سبک، سبک و سنگین به صورت زیر می باشد. قیمت ناودانی سپهر ایرانیان نیز با توجه به سایز ناودانی و همچنین وزن آن متفاوت است.

  • سایز ناودانی: ۶ – ۸ – ۱۰ – ۱۲ – ۱۴ – ۱۶ – ۱۸ – ۲۰
  • طول ناودانی: سایز ۶ تا ۱۶ در طول ۶ متر و سایز ۱۸ و ۲۰ در طول ۱۲ متر

آدرس کارخانه فولاد سپهر ایرانیان: اتوبان تهران ساوه، سه راه آدران، شهرک زواره ای


۳- فولاد نصر آذربایجان؛ تولید کننده ناودانی در تبریز

کارخانه تولید ناودانی فولاد نصر آذربایجان

شرکت فولاد نصر آذربایجان، حدود چهار دهه است که به عنوان تولید کننده ناودانی و مقاطع فولادی در شهر تبریز فعالیت می کند. این شرکت که قدمت نسبتا زیادی در صنعت فولاد دارد، از بخش های مختلفی تشکیل شده که یکی از آن ها واحد تولید ناودانی با فرآیند نورد گرم است.

سایز ناودانی های کارخانه نصر آذربایجان، تنوع بالایی ندارد. با این حال، به دلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی، بسیاری از این محصولات به کشورهای دیگر صادر می شود. قیمت ناودانی نصر آذربایجان نیز با توجه به وزن سبک یا سنگین ناودانی متفاوت است.

  • سایز ناودانی: ۸ – ۱۰ – ۱۲
  • طول ناودانی: ۶ متر و ۱۲ متر

آدرس کارخانه فولاد نصر آذربایجان: تبریز – شهرک صنعتی شهید سلیمی


۴- کارخانه فولاد کوهپایه؛ کارخانه تولید ناودانی در اصفهان

کارخانه تولید ناودانی فولاد کوهپایه

کارخانه فولاد کوهپایه یکی دیگر از کارخانه های تولید ناودانی در ایران است که در شرق استان اصفهان قرار دارد. فولاد کوهپایه، یک گروه تولیدی متشکل از تولیدکنندگانی مانند شرکت کالوپ و شرکت اعتماد سرمایه پرتوآ می باشد که همگی محصولات خود را با برند پرتوآ به فروش می رسانند.

از جمله محصولات تولیدی این مجموعه فولادی، انواع ناودانی است که در سایز ۳ تا ۶ قابل تولید می باشد؛ اما بیشترین عرضه آن در بازار، ناودانی ۴ و ناودانی ۵ با طول ۶ متر است.

  • سایز ناودانی: ۳ – ۴ – ۵ – ۶
  • طول ناودانی: ۶ متری

قیمت ناودانی کوهپایه به دلیل سایز پایینی که دارد مقرون به صرفه است؛ با این حال، این کارخانه قابلیت تولید ناودانی با سایز و ابعاد دلخواه و بر اساس نیاز مشتری را نیز دارا می باشد.

آدرس کارخانه ناودانی کوهپایه: اصفهان، کیلومتر ۳۵ جاده اصفهان- نایین، شهرک صنعتی سگزی      


۵- پروفیل صنعت ماهان؛ تولید کننده ناودانی در سمنان

کارخانه تولید ناودانی پروفیل صنعت ماهان

شرکت پروفیل صنعت ماهان تولیدکننده نمونه فولاد و آهن آلات در سمنان است که در سال ۱۳۸۵ در این استان فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت از همان ابتدای فعالیت، تولید ناودانی فولادی را در دستور کار قرار داد و همچنان ناودانی را در کنار سایر آهن آلات، در سبد محصولات خود ارائه می دهد.

ناودانی پروفیل صنعت ماهان از سایز ۶ تا ۱۶ قابل تولید است، اما بیشترین موجودی بازار ناودانی ۶ و ناودانی ۱۲ است. قیمت پروفیل صنعت ماهان نیز در مقایسه با قیمت ناودانی سایر کارخانه ها مقرون به صرفه است.

  • سایز ناودانی: ۶ – ۸ – ۱۲ – ۱۶
  • طول ناودانی: ۶ متری و ۱۲ متری

آدرس کارخانه پروفیل صنعت ماهان:  استـان سمنان، ۵۵ کیلومتری تهران – شهرک صنعتی جنت آباد – بلوار توسکا، نبش میدان بنفشه


۶- شرکت فولاد نستا؛ تولید کننده ناودانی تهران

کارخانه تولید ناودانی نستا

کارخانه فولاد نستا، یکی دیگر از کارخانه های نام‌آشنا در زمینه تولید ناودانی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد. اگرچه نام نستا در بازار شناخته شده‌تر است، اما نام اصلی این شرکت تولید کننده ناودانی «فولاد صبای ایرانیان» است که با نشان تجاری نستا مشغول به فعالیت می باشد.

شرکت نستا، ناودانی های خود را از سایز ۸ تا ۱۲ متر تولید می کند. قیمت ناودانی نستا نیز با توجه به مشخصات آن (از جمله سایز و طول ناودانی) تعیین می شود.

  • سایز ناودانی: ۸ – ۱۰ – ۱۲
  • طول ناودانی: ۶ متری

آدرس کارخانه فولاد نستا: تهران – شهرک صنعتی شمس آباد – بلوار نارنجستان


۷- گروه صنعتی شکفته؛ تولید کننده ناودانی در مشهد و یزد

کارخانه تولید ناودانی شکفته

از جمله قدیمی ترین کارخانه های تولید کننده ناودانی در کشور، گروه صنعتی شکفته است که فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ و در شهر مشهد آغاز کرد. اگرچه شروع فعالیت گروه صنعتی شکفته در زمینه مقاطع فولادی نبود، اما در ادامه و در سال ۱۳۸۸، تولید انواع مقاطع فولادی از جمله تولید ناودانی را به گستره فعالیت های خود اضافه کرد.

در حال حاضر، ناودانی شکفته در دو شرکت زیرمجموعه این گروه صنعتی و در شهرهای مشهد و یزد تولید می شود. این ناودانی ها که عمدتا از سایز ۶ تا ۱۶ تولید می شوند، نسبت به سایر کارخانه ها تنوع سایزی بیشتری دارند و به صورت زیر عرضه می شوند:

۱- ناودانی شکفته محصول مشهد

کارخانه تولید ناودانی: فولاد کبکان مشهد

کارخانه فولاد کبکان، زیرمجموعه گروه صنعتی شکفته است که از سال ۱۳۸۸ شروع به کار کرده و به تولید انواع مقاطع فولادی سبک و سایز پایین، مانند ناودانی با مشخصات زیر می پردازد:

سایز ناودانی: ۶ – ۸ – ۱۰ وزن سبک + سایز ۶.۵ وزن اروپایی

طول ناودانی: ۶ متری و ۱۲ متری


۲- ناودانی شکفته محصول یزد

کارخانه تولید ناودانی: فولاد الماس یزد

کارخانه فولاد الماس یزد، یکی دیگر از زیرمجموعه های گروه صنعتی شکفته است که بیشترین تمرکز آن تولید ناودانی سایز بالا با ظرفیت اسمی ۱۲هزار تن در سال می باشد.

سایز ناودانی: ۸ – ۱۰ – ۱۲ – ۱۴ – ۱۶ در دو وزن سبک و سنگین (اروپایی)

طول ناودانی: ۶ متری و ۱۲ متری

به عنوان جمع بندی می توان گفت کارخانه تولید ناودانی یزد (کارخانه فولاد الماس) ناودانی های سایز بزرگتر (۸ تا ۱۶) و وزن سنگین (هم وزن اروپایی) تولید می کند و ناودانی های سایز پایین (۶ تا ۱۰)، محصول کارخانه فولاد کبکان در مشهد می باشد. به همین ترتیب نیز قیمت ناودانی شکفته مشهد قاعدتا پایین تر از ناودانی های سایز بزرگ کارخانه ناودانی یزد است.

آدرس کارخانه فولاد شکفته: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، بلوار صنعت، شهرک صنعتی فناوری‌های برتر


۸- کارخانه فولاد ناب تبریز؛ تولید کننده ناودانی در غرب تبریز

کارخانه تولید ناودانی فولاد ناب تبریز

شرکت فولاد ناب تبریز، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان ناودانی و دیگر مقاطع فولادی ساختمانی در کشور محسوب می شود. این شرکت، سال ۱۳۸۲ در شهر تبریز به ثبت رسید، اما تولید آزمایشی خود را از تابستان ۱۳۸۴ آغاز کرد.

ناودانی های تولیدی این شرکت، بال شیب دار با کیفیت و تلرانس ابعادی دقیق و در دو نوع ناودانی سبک و ناودانی سنگین اروپایی هستند. این ناودانی ها بر اساس استانداردهای ملی و جهانی تولید می شوند و سایز آنها نیز از ۸ تا ۱۸ و در دو طول ۶ متری و ۱۲ متری به صورت زیر است:

  • سایز ناودانی: ۸ – ۱۰ – ۱۲ – ۱۴ – ۱۶ – ۱۸
  • طول ناودانی: ۶ متری و ۱۲ متری

آدرس کارخانه فولاد ناب تبریز:  35 کیلومتری غرب تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی


۹- شرکت نورد آریان فولاد؛ تولیدکننده ناودانی در قزوین

کارخانه تولید ناودانی آریان فولاد

کارخانه نورد آریان فولاد، یکی از تولیدکنندگان بزرگ و تماما خصوصی در ایران و خاورمیانه در زمینه تولید مقاطع فولادی است. آریان فولاد در سال ۱۳۸۰ و در منتهی الیه جنوب شرقی استان قزوین تاسیس شد. این شرکت در طول سه دهه فعالیت خود توانسته است انواع محصولات فولادی از جمله ناودانی های فولادی را با بالاترین استاندارد و کیفیت تولید کرده و به دست مصرف کنندگان برساند.

ناودانی کارخانه آریان فولاد از سایز ۸ تا ۱۲ قابل تولید است؛ اما در حال حاضر، تنها دو سایز ناودانی ۱۰ و ناودانی ۱۲ در بازار عرضه می شود. هر بندیل ناودانی آریان فولاد نیز ۲ تن است.

  • سایز ناودانی: ۸ – ۱۰ – ۱۲
  • طول ناودانی: ۶ متر

آدرس کارخانه نورد آریان فولاد:  کیلومتر ۱۵ جاده بوئین زهرا-اشتهارد


۱۰-  مجتمع صبا فولاد منظومه؛ تولیدکننده ناودانی در اصفهان

کارخانه صبا فولاد منظومه در سال ۱۳۸۹ و با ظرفیت ۶۰هزار تن در سال تاسیس شد. صبا فولاد منظومه، یکی دیگر از کارخانه های تولید ناودانی در اصفهان است که ناودانی های خود را در سایز پایین ۴ تا ۸ تولید می کند. این شرکت، علاوه بر ناودانی، قادر به تولید سایر مقاطع سبک نیز می باشد.

  • سایز ناودانی: ۴ – ۵ – ۶ – ۸
  • طول ناودانی: ۶ متری

آدرس کارخانه صبا فولاد منظومه: اصفهان – شهرک صنعتی سه راه مبارکه-فاز۲ خیابان دهم پلاک ۱


۱۱- مجتمع نورد یاوران زنجان؛ کارخانه تولید ناودانی در شمال غرب کشور

کارخانه نورد یاوران زنجان در زمینه تولید انواع مقاطع فولادی و در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. تولیدات این کارخانه، از جمله ناودانی یاوران زنجان، طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار است. محصولات یاوران زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، در شمال و غرب کشور محبوبیت بیشتری دارد.

اگر قصد خرید محصولات کارخانه تولید ناودانی یاوران را دارید، حتما به مشخصات ناودانی که در ادامه آورده ایم توجه داشته باشید:

  • سایز ناودانی: ۶ سبک – ۸ – ۱۲
  • طول ناودانی: ۶ متری

آدرس کارخانه یاوران زنجان: زنجان، شهرک صنعتی شماره۱


۱۲ – شرکت فولاد البرز غرب؛ کارخانه تولید ناودانی در ابهر زنجان

کارخانه تولید ناودانی فولاد البرز غرب

یکی دیگر از کارخانه های تولید ناودانی در شمال غرب کشور و در استان زنجان، گروه فولادی البرز غرب می باشد که در شهرستان ابهر استان زنجان واقع شده است. این گروه فولادی که یکی از بزرگترین طرح های خصوصی فولادسازی در کشور است، سال ۱۳۸۴ تاسیس شد و اولین مرحله از آن در سال ۱۳۸۷ به بهره برداری رسید. در ادامه و با احداث فازهای دیگر، مجتمع فولاد البرز غرب گسترش پیدا کرد و در حال حاضر، این مجتمع با ۶ زیرمجموعه قادر به تولید حدودا ۳۵۰ هزار تن مقاطع فولادی می باشد.

ناودانی فولاد البرز غرب که با نام ناودانی ابهر نیز شناخته می شود، دو وزن به صورت ناودانی سبک ایرانی و ناودانی سنگین اروپایی و در سایزهای ۶.۵ تا ۲۲ قابل تولید است؛ اما بیشترین عرضه کارخانه تولید ناودانی ابهر در بازار به صورت زیر می باشد:

  • سایز ناودانی: ۸ – ۱۰ – ۱۲ – ۱۴ – ۱۶ – ۱۸ – ۲۰
  • طول ناودانی: ۱۲ متری

آدرس مجتمع فولاد البرز غرب: استان زنجان، شهرستان ابهر


۱۳- شرکت فولاد البرز ایرانیان (فایکو)؛ تولید کننده ناودانی با سایز متنوع

کارخانه تولید ناودانی فایکو

«فایکو» نام تجاری شرکت فولاد البرز ایرانیان، در بازارِ فولاد، نامی شناخته شده است. شرکت فایکو، تولیدکننده ناودانی و مقاطع فولادی مختلف است که برای مصارف صنعتی و ساختمانی کاربرد دارد. حجم تولیدات کارخانه فایکو، سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تن است که باعث شده این کارخانه در رده یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در کشور و منطقه قرار گیرد.

شرکت فایکو، انواع محصولات خود را در دو خط مجزا با ظرفیت های جداگانه ۷۵۰ هزار تن تولید می کند. ناودانی تولیدی این کارخانه نیز در دو نوع بال موازی و بال شیب دار (UPN , UPE ) و از سایز ۸ تا ۳۲ قابل عرضه است؛ اما بیشترین موجودی در بازار به صورت زیر می باشد:

  • سایز ناودانی: ۱۰ تا ۳۰
  • طول ناودانی: ۶ متری و ۱۲ متری

آدرس کارخانه فایکو – دفتر مرکزی: تهران-خیابان دکتر بهشتی-بعد از خیابان سهروردی-خیابان کاووسی فر


۱۴- مجتمع صنعتی فولاد دهشیر؛ کارخانه تولید ناودانی در یزد

مجتمع فولاد دهشیر که با نام کارخانه دهشیر یزد شناخته می شود در سال ۱۳۸۷ در شهرستان تفت استان یزد تاسیس و در همان سال افتتاح گردید. عمده فعالیت این کارخانه، تولید مقاطع فولادی طویل، مانند ناودانی است. این کارخانه تولید ناودانی یزد، به دلیل قرارگیری در مرکز ایران، امکان تامین ناودانی بیشتر مناطق کشور را دارا می باشد.

ناودانی دهشیر یزد که از سایز ۶ تا ۱۲ قابل تولید است، بیشتر در وزن سبک تولید می شود، اما سایز ۱۲ در هر دو وزن سبک و سنگین عرضه می گردد.

  • سایز ناودانی: ۶ – ۸ – ۱۰ – ۱۲
  • طول: ۶ متری و ۱۲ متری

آدرس کارخانه فولاد دهشیر: یزد، شهرستان تفت، بخش دهشیر، کیلومتر ۲ جاده دهشیر ابرکوه


۱۵- صنایع تولیدی نورد گرم فلز (جویا نورد)؛ تولیدکننده ناودانی تهران

کارخانه تولید ناودانی نورد گرم فلز

شرکت گرم فلز (جویا نورد)، تولیدکننده انواع ناودانی در استان تهران است. این کارخانه، ابتدا به صورت شخصیت حقیقی با نام «آتا» و در سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرد، اما در ادامه، ماهیت اعتباری شرکت به شخصیت حقوقی تغییر داده شد و با نام «شرکت صنایع تولیدی نورد گرم فلز» به فعالیت خود ادامه داد.

ناودانی های نورد گرم فلز که با نام ناودانی نورد گرم تهران نیز شناخته می شود از سایز ۶ تا ۱۴ قابل تولید است. این ناودانی ها به صورت بال شیب دار مطابق با استانداردهای ملی ایران و استانداردهای روسیه و اروپا و با مشخصات زیر عرضه می شوند:

  • سایز ناودانی: ۶ – ۸ – ۱۰ – ۱۲ – ۱۴
  • طول ناودانی: ۶ متری

آدرس کارخانه شماره ۱: تهران – سه راه آدران، شهرک صنعتی قلعه میر،

آدرس کارخانه شماره ۲: تهران، شهرک صنعتی شمس آباد، بلوار نگارستان، بلوار نارنجستان


۱۶- شرکت صبا فولاد سمنان؛ تولید ناودانی در چندین وزن

کارخانه تولید ناودانی صبا فولاد سمنان

شرکت مجتمع ذوب و نورد صبا فولاد سمنان از سال ۱۳۷۲ در زمینه تولید مقاطع فولادی و ناودانی فعالیت می کند. این مجتمع بزرگ تولیدی از چندین کارخانه تشکیل شده که در استان های سمنان و تهران واقع شده اند.

ناودانی صبا فولاد سمنان در دو سایز ۱۲ و ۱۴ با وزن های مختلف تولید می شود که در ادامه سایز و وزن آن ها معرفی شده اند:

  • ناودانی ۱۴ در دو وزن ۷۲ کیلوگرم و هم وزن اروپا
  • ناودانی ۱۲ در چهار وزن ۶۲، ۵۷، ۵۲ و هم وزن اروپا
  • طول ناودانی: ۶ متری و ۱۲ متری

آدرس کارخانه صفا فولاد سمنان: کیلومتر ۱۵ جاده سمنان به دامغان


۱۷- کارخانه فولاد فراد؛ تولید کننده ناودانی در استان تهران

کارخانه تولید ناودانی فولاد فراد

کارخانه فولاد فراد در سال ۱۳۹۰ با هدف تولید ناودانی و مقاطع فولادی مختلف با فرآیند نورد گرم تاسیس شد و در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید.

کارخانه فولاد فراد به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به هر دو شهر قزوین و تهران، بهترین گزینه برای متقاضیان ناودانی در تهران و قزوین می باشد. ناودانی فولاد فراز در حال حاضر در دو سایز ۸ و ۱۰ با مشخصات زیر تولید می شود.

  • سایز ناودانی: ۸ – ۱۰
  • طول ناودانی: ۶ متری

آدرس کارخانه فولاد فراد: تهران، اسلامشهر، جاده قدیم واوان


۱۸- کارخانه فولاد نورد سجاد؛ کارخانه تولید ناودانی سمنان

کارخانه تولید ناودانی فولاد نورد سجاد

کارخانه نورد فولاد سجاد، تولیدکننده ناودانی تهران است که در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و نزدیک به یک دهه از فعالیت آن می گذرد. قرارگیری این کارخانه در شهرک صنعتی جنت آباد و در نزدیکی شهر تهران، آن را به گزینه ای مناسب برای متقاضیان ناودانی در مرکز ایران تبدیل کرده است. ناودانی های تولیدی فولاد نورد سجاد در سایز ۸ و ۱۰ و با مشخصات زیر در بازار عرضه می شود:

  • سایز ناودانی: ۸ – ۱۰
  • طول ناودانی: ۶ متری و ۱۲ متری

نکته: در حال حاضر، ناودانی فولاد نورد سجاد کمتر از سایر محصولات این شرکت در بازار عرضه می شود.

آدرس کارخانه نورد سجاد: سمنان، گرمسار، ناحیه صنعتی جنت آباد


سخن آخر

ناودانی در صنایع مختلف، به خصوص ساختمان سازی به عنوان قاب و پایه کاربرد دارد. حدود ۲۰ کارخانه در ایران در زمینه تولید ناودانی فعال می باشند که قادر به تولید ناودانی از سایز ۸ تا ۳۲ و در دو طول ۶ و ۱۲ متری با فرآیند نورد گرم می باشند.

سوالات متداول

کارخانه های تولید ناودانی، بیشتر در چه شهرهایی قرار دارند؟

تعدد کارخانه های تولیدکننده ناودانی در ایران، بیشتر مربوط به شهرهای اصفهان، تبریز و تهران می باشد. شهرهای سمنان، یزد و زنجان نیز در رده های بعدی قرار دارند.

کدام کارخانه تولید ناودانی تنوع سایز بیشتری دارد؟

با توجه به اطلاعات کارخانه های تولیدکننده، دو کارخانه زیر، قابلیت تولید ناودانی را با سایزهای بسیار متنوع دارند:
کارخانه فایکو، قابلیت تولید ناودانی از سایز ۱۰ تا ۳۰
کارخانه سپهر ایرانیان قابلیت تولید ناودانی از سایز ۶ تا ۲۰

2 دیدگاه
  1. مجتبی می گوید

    چرا کارخانه فولاد اشتهارد تو این لیست نبود؟ اشتهاردم ناودانی میزنه

    1. فاطمه احمدی می گوید

      سلام
      قبلا کارخانه فولاد اشتهارد به عنوان کارخانه تولید نبشی و ناودانی شناخته می شد، اما این کارخانه در حال حاظر فقط نبشی تولید می کند.
      یعنی ناودانی با برند اشتهارد دیگر تولید و عرضه نمی شود.
      (کارخانه اشتهارد با کارخانه صبا فولاد سمنان همکاری دارند و صبا فولاد سمنان نیز همانطور که در مقاله گفتیم تولیدکننده ناودانی است)

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.