معرفی ۱۳ کارخانه تولید لوله داربست در اصفهان، تهران-قم و تبریز

۱۳ کارخانه تولید لوله داربست که در این مقاله معرفی می کنیم، در شهرهای اصفهان، تهران-قم و تبریز قرار دارند. تعداد بالای این کارخانه ها، شهرهای فوق را به مرکز اصلی تولید لوله داربستی در کشور تبدیل کرده است. هر کدام از این کارخانه ها لوله داربستی با ضخامت و تنوع متفاوتی تولید می کنند. برای این که بتوانید لوله داربست مناسبی انتخاب کنید، باید کارخانه‌های تولیدکننده و مشخصات لوله داربستی آن‌‌ها را بشناسید که در این مقاله به معرفیشان پرداخته‌ایم.

نسخه صوتی مقاله کارخانه های تولید کننده لوله داربست در ایران

لوله داربستی چیست و کدام جزئیات آن مهم است؟

لوله داربست چیست

لوله داربستی یا لوله اسکافلد، لوله فلزی درزداری است که با اتصال به لوله های همسان خود، امکان دسترسی افراد به ارتفاعات بلند و ناممکن را راحت تر می‌کند. کارخانه های تولید لوله داربست (تولید لوله اسکافلد) با استفاده از خمکاری و جوشکاری ورق فولادیST37، این محصول را تولید می‌کنند.

سایز لوله های داربستی 48 میلی‌متر یا ۱ ½ (یک و یک دوم) اینچ است، به همین دلیل در بازار به لوله داربستی، «لوله ۴۸ میلی‌متری» یا «لوله ۵ سانت» نیز می‌گویند.

طول لوله ها ۶ متر است، ولی ضخامت متنوع از حدود ۱.۷ تا ۵ میلی‌متر دارند؛ هر کارخانه نیز بازه ضخامتی متفاوتی تولید می‌کند که باعث تفاوت قیمت لوله داربستی هر کارخانه می‌شود. فاکتورهای مهم دیگری که روی قیمت لوله داربستی اثر دارد، جنس و کیفیت ورق، کیفیت جوش و ساخت لوله و در نهایت وزن لوله است.

برای تهیه لوله داربستی باید از بین مشخصات لوله هر کارخانه که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم و با توجه به ارتفاع سازه و باری که روی سازه اعمال می‌شود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد آهن ملل: لوله داربست و مشخصات آن

لوله داربست چیست

۵ کارخانه تولید لوله داربست در اصفهان

۵ کارخانه تولید لوله داربست اصفهان که در ادامه معرفی می کنیم، محصولات خود را با بهترین کیفیت و مشخصات تولید می کنند و همگی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید لوله داربست در اصفهان هستند.

کارخانه تولید لوله داربست در اصفهان

۱- کارخانه صنعتی کچو

گروه تولیدی صنعتی کچو در سال ۱۳۷۲ در زمینه تولید لوله و پروفیل (از جمله تولید لوله داربست) در استان اصفهان شروع به فعالیت کرد. محصولات این گروه صنعتی در چهار کارخانه زیرمجموعه آن، به نام های زیر تولید می‌شود:

  1. کارخانه لوله و پروفیل کچو
  2. کارخانه فولاد پاسارگاد صبا
  3. کارخانه نوین پارسیان جنوب
  4. کارخانه حسنا فولاد نقش جهان

بین کارخانه های فوق، تولید لوله داربستی در کارخانه لوله کچو و کارخانه فولاد پاسارگاد صبا انجام می‌شود که همگی با نام «لوله داربست کچو» شناخته می‌‎شود.

در حال حاضر، کارخانه صنعتی کچو به عنوان کارخانه تولید لوله داربست اصفهان، قادر به تولید لوله‌های داربستی سایز ۱ ۱/۲ اینچ (۴۸ میلی‌متر) و ضخامت ۲ میلی‌متر به بالا می‌باشد؛ اما بیشترین تولید و عرضه در بازار با مشخصات زیر انجام می‌شود:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر

آدرس کارخانه لوله داربست کچو: کیلومتر ۵۵ جاده اصفهان-شهرکرد، جنب تصفیه خانه آب یزد


۲- کارخانه فولاد گستر حداد

گروه تولیدی صنعتی فولاد گستر حداد در سال ۱۳۸۵ در اصفهان تاسیس شد. این کارخانه با دو دهه سابقه در صنعت فولاد و برخورداری از حدود ۳۳ خط تولید در ۴ فاز، به تولید لوله داربست و مقاطع فولادی مختلف مشغول می‌باشد.

همچنین این گروه صنعتی از سال ۱۳۹۳ و بعد از ثبت شرکت دانش بنیان خود، به عنوان شرکت دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید لوله و پروفیل مطرح می‌باشد که در زمینه ساخت خطوط تولید، سرویس و نگهداری آن‌ها فعالیت می‌کند.

لوله داربستی فولاد گستر حداد در سایز ½ اینچ و ضخامت های ۲، ۲.۵، ۳ و ۴ میلی‌متر قابل تولید است، اما بیشترین درخواست و عرضه در بازار، شامل موارد زیر می‌شود:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر

آدرس کارخانه لوله داربست فولادگستر حداد: اصفهان، شهرک صنعتی رازی، فاز ۳


۳- شرکت پروفیل فولادی اصفهان

شرکت پروفیل فولادی اصفهان که با نام پروفیل سازی جباری نیز شناخته می‌شود، از بزرگ ترین تولیدکنندگان صنعت فولاد با تولید بیش از ۱۳۰ نوع مقاطع فولادی است. اگرچه پروفیل فولادی اصفهان به عنوان اولین تولیدکننده سازه‌های فلزی جان سیسنوسی نیز شناخته می‌شود، اما به دلیل تولید لوله داربست، بین مصرف‌کنندگان این محصول نیز نامی شناخته شده است.

لوله داربست پروفیل فولادی اصفهان در دو ضخامت ۲ و ۲.۵ میلی‌متر تولید می‌شود که در ادامه آورده ایم:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر

مجموعه کارخانه های این گروه تولیدی در استان اصفهان و در سه منطقه صنعتی درچه، مبارکه و اُشترجان واقع شده است و به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در استان اصفهان و مرکز ایران، برای ارسال بار به تمامی نقاط کشور می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

آدرس کارخانه لوله داربست پروفیل فولادی اصفهان: اصفهان، سه راه درچه، بلوار الغدیر، کیلومتر ۱ جاده نجف آباد


۴- کارخانه فولاد علویجه

شرکت تعاونی فولاد علویجه در سال ۱۳۷۴ به منظور تولید لوله و پروفیل فولادی در سه فاز به ثبت رسید و در حال حاضر، قادر به تولید ۴۰ نوع محصول فولادی از جمله تولید لوله داربست در اصفهان می‌باشد. قسمت ها و فازهای مختلف کارخانه فولاد علویجه برای تولید لوله داربستی و محصولات فولادی دیگر را می‌توان به این صورت معرفی کرد:

  • فاز اول کارخانه علویجه: در سال ۱۳۷۴ راه اندازی شد.
  • فاز دوم کارخانه علویجه: در سال ۱۳۷۷ راه اندازی شد.
  • فاز سوم کارخانه علویجه: در سال ۱۳۸۵ راه اندازی شد.
  • فاز طرح توسعه کارخانه فولاد علویجه: فاز آخر در سال ۱۳۸۹ و به منظور توسعه این کارخانه در دستور کار قرار گرفت و در سال های ۱۳۹۲ به پایان رسید.

کارخانه فولاد علویجه با بهره گیری از این ۴ فاز، تولیدات خود از جمله لوله های داربستی سایز ۱ ½ اینچ (۴۸ میلی‌متری) را با کیفیت و تنوع بالا عرضه می‌کند. این لوله ها از ضخامت ۱.۵ تا ۴ میلی‌متر قابل تولید هستند که لوله های ضخامت ۳ به بالا با عنوان لوله داربستی سنگین شناخته می‎شوند. بین ضخامت‌های فوق، بیشترین عرضه و تولید لوله داربست علویجه به  صورت زیر است:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۱.۸ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۱.۹ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۸ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر

آدرس کارخانه لوله داربست علویجه: اصفهان، شهرک صنعتی علویجه


۵- گروه صنعتی سپاهان

مجموعه گروه صنعتی سپاهان با بیش از ۵۰ سال سابقه از قدیمی ترین شرکت های فعال در صنعت فولاد کشور است. این گروه صنعتی در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد و به عنوان یک شرکت معتبر خصوصی توانسته است از پیشگامان تولید لوله و پروفیل فولادی در ایران باشد. کارخانه سپاهان با وسعت ۱.۳۲۰.۰۰۰ متر مربع در مجاورت شهر اصفهان قرار دارد.

یکی از تولیدات گروه صنعتی سپاهان، لوله داربستی است که در بازار با نام لوله داربست سپاهان اصفهان شناخته می‌شود. تولید لوله داربست در کارخانه سپاهان، عمدتا در دو ضخامت پرکابرد ۲.۵ و ۳ میلی‌متر انجام می‌شود.

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر

آدرس کارخانه لوله داربست سپاهان: اصفهان -کیلومتر ۱۵ جاده نایین


۶  کارخانه تولید لوله داربست در تهران

کارخانه های تولید لوله داربستی در تهران، پُرتعداد هستند و هر کدام تنوع متفاوتی در ضخامت لوله تولیدی خود دارند. به دلیل مجاورت این کارخانه ها در نزدیکی دو استان تهران و استان قم، در هر دو دسته کارخانه تولید لوله داربست تهران و کارخانه تولید لوله داربست قم قابل دسته بندی هستند، اما دفتر مرکزی همه آن ها در استان تهران واقع شده است.

معرفی این کارخانه ها و مشخصات لوله داربست آن ها را در ادامه آورده ایم.

کارخانه تولید لوله داربست در تهران

۱- کارخانه کیان پرشیا

کارخانه لوله و پروفیل فولادی کیان پرشیا که سال ۱۳۸۰ در استان تهران تاسیس شد، به عنوان اصلی ترین کارخانه لوله داربست تهران شناخته می‌شود. کارخانه کیان پرشیا علاوه بر تولید لوله داربستی، یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان انواع مقاطع و لوله های فولادی ساختمانی و صنعتی در کشور است.

لوله های داربستی تولیدی این کارخانه که در ادامه آورده ایم، در ضخامت های ۲، ۲.۵ و ۳ میلی‌متر طبق استانداردهای مصوب تولید می‎شود.

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر

آدرس کارخانه لوله داربست کیان پرشیا: تهران، اتوبان قم، بعد از فرودگاه امام خمینی (ره)، حسن آباد، شهرک صنعتی شمس آباد


۲- کارخانه لوله و پروفیل کیهان

شرکت لوله و پروفیل کیهان، یکی دیگر از کارخانه‌های تولید لوله داربست در تهران است که قدمت زیادی داشته و از سال ۱۳۷۰ در استان تهران، بخش فشافویه شهرستان ری فعال می‌باشد. کارخانه لوله و پروفیل کیهان علاوه بر تولید لوله داربستی در زمینه تولید انواع لوله صنعتی و ساختمانی، پروفیل و بوشن های فولادی نیز فعالیت می‌کند.

لوله های داربستی تولیدی کارخانه کیهان از باکیفیت‌ترین ورق‌های فولادی بوده و در ضخامت ۲ تا ۳ میلی‌متر به تفکیک زیر تولید می‎شوند:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۳ میلی ممتر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر

آدرس کارخانه تولید لوله داربست کیهان: تهران، شهر ری، حسن آباد فشافویه، شهرک صنعتی شمس آباد


۳- کارخانه تهران شرق

گروه صنعتی تهران شرق در سال ۱۳۸۰ و در شهرک صنعتی عباس آباد استان تهران تاسیس شد. مساحت این کارخانه طی سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ و در راستای طرح های توسعه کارخانه افزایش یافت و ۳۲ هزار متر مربع  به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع اولیه آن اضافه گردید. این مسئله باعث افزایش تنوع حجم و تولیدات کارخانه تهران شرق شد. از جمله تولیدات این کارخانه، انواع لوله صنعتی و ساختمانی است و به عنوان یکی از کارخانه های تولید لوله داربست تهران شناخته می‌شود.

تنوع ضخامت لوله داربستی تهران شرق از ضخامت ۲ تا ۳.۸ میلی‌متر که از ورق فولاد مبارکه ساخته می‎شود، به صورت زیر است:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۳ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳.۸ میلی‌متر

آدرس کارخانه تولید لوله داربست تهران شرق: تهران، شهرک صنعتی عباس آباد


۴- کارخانه جهان پروفیل پارس

شرکت جهان پروفیل پارس در سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را در صنعت فولاد و محصولات فولادی آغاز کرد. از جمله تولیدات این مجموعه صنعتی، انواع لوله صنعتی و لوله های داربستی است که کاربرد وسیعی در صنایع محتلف، به ویژه ساختمان‌سازی دارد.

تولید لوله داربستی در گروه جهان پروفیل پارس با استفاده از مواد اولیه مرغوب، تهیه شده از شرکت هایی مانند فولاد مبارکه و در ضخامت های زیر انجام می‌شود:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر

آدرس کارخانه تولید لوله داربست جهان پروفیل پارس: اتوبان تهران ساوه، خروجی صبا شهر، به طرف سه راه آدران، روبروی اولین دوربرگردان


۵- کارخانه لوله و پروفیل صابری

شرکت لوله و پروفیل صابری در دهه ۸۰ در استان تهران و در زمینه تولید لوله و محصولات فولادی تاسیس شد. این شرکت با بهره مندی از ماشین آلات و تکنولوژی روز دنیا توانسته است لوله داربستی و سایر محصولات خود را با کیفیت بالا تولید کرده و بین فعالان این حوزه به برندی شناخته‌شده تبدیل شود.

لوله داربست کارخانه تهران تولیدی لوله و پروفیل صابری در بازار، شناخته‌شده و معتبر است و از ضخامت ۲ میلی‌متر به بالا به ترتیب زیر تولید می‎شود:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۳ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۸ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر

۶- کارخانه صبا پروفیل

کارخانه صبا پروفیل، یکی از مجموعه های تخصصی فعال در زمینه تولید و صادرات انواع لوله فولادی سبک و سنگین و دیگر محصولات فولادی می‌باشد که در استان تهران تاسیس شد. یکی از محصولات پرطرفدار این گروه تولیدی با بیش از ۳۵ سال سابقه، لوله داربستی است که در ضخامت های متنوع و با استفاده از مرغوب ترین ورق های فولادی ساخته می‌شود.

کارخانه تولید لوله داربست صبا، قادر به تولید این لوله ها در ضخامت‌های ۱.۸ تا ۳ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۲ کیلوگرم تا ۲۱ کیلوگرم می‌باشد که تنوع تولید آن به شرح زیر است:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۱.۸ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۱.۹ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۸ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳ میلی‌متر

۲ کارخانه تولید لوله داربست در تبریز

شهر تبریز واقع در استان آذربایجان شرقی از دیگر شهرهایی است که ۲ کارخانه بزرگ و قدیمی در زمینه تولید این محصول دارد.  این ۲ کارخانه تولید لوله داربست تبریز را در ادامه بیشتر معرفی می کنیم.

کارخانه تولید لوله داربست در تبریز

۱- کارخانه صدرا پروفیل کاوه (فولاد موحد)

شرکت صدرا پروفیل کاوه با برند تجاری فولاد موحد در صنعت فولاد مشغول به فعالیت می‌باشد. این شرکت در سال ۱۳۷۴ فعالیت اصلی خود، یعنی تولید لوله و دیگر محصولات فولادی را آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از کارخانه های تولید لوله داربست تبریز شناخته می‌شود.

بیش از دو دهه فعالیت در این صنعت، فولاد موحد را به یکی از شناخته شده ترین کارخانه های تولید لوله داربست در سطح آذربایجان شرقی تبدیل کرده است.

لوله داربست فولاد موحد با کیفیت و استحکام جوش بالا و طبق استاندارد تولید می‌شود و می‌توانید با اطمینان خاطر از آن برای سازه های مختلف استفاده کنید. این لوله های ۴۸ میلی‌متری (۱ ½ اینچی) در ضخامت های پرکاربرد زیر در بازار موجود هستند:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۳

آدرس کارخانه تولید لوله داربست فولاد موحد: تبریز – جاده آذرشهر نرسیده به پلیس راه – جنب کوی ماندگار


۲- کارخانه نوسازان فولاد

کارخانه نوسازان فولاد، دیگر کارخانه تولید لوله داربست تبریز است که با بیش از ۲۰ سال سابقه، علاوه بر تولید لوله داربستی، در زمینه تولید سایر پروفیل های فولادی با جوشکاری ورق نیز فعال می‌باشد.

تولیدات این کارخانه در صنایع گوناگون، به خصوص در صنعت ساختمان‌سازی و ساخت سازه های فلزی کاربرد دارد. لوله های داربستی نوسازان فولاد، معمولا در وزن های  13.5 – ۱۴.۲ – ۱۷ کیلوگرم و در سایزهای زیر تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد:

  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲ میلی‌متر
  • سایز ۱ ½ اینچ ضخامت ۲.۵ میلی‌متر

آدرس کارخانه تولید لوله داربست نوسازان فولاد: تبریز، کیلومتر ۲۵ جاده قدیم تبریز تهران، روبه‌روی کارخانه پپسی


سخن آخر

شناخت کارخانه های تولید لوله داربست، مشخصات لوله های تولیدی و جغرافیای تولیدکنندگان کمک می‌کند تا با تسلط و شناخت برندهای مطرح، مناسب ترین سایز را از نزدیک ترین محل خریداری کنید. همچنین توصیه می کنیم با توجه به حجم بالای استفاده از این لوله و همچنین تاثیر آن بر ایمنی و سلامت عوامل اجرایی، حتما قبل از خرید، راهنمای خرید لوله داربستی را بخوانید تا با سوال ها و چالش های خریداران این محصول و پاسخ آن ها آشنا شوید.


سوالات متداول

کارخانه های تولیدکننده لوله داربست بیشتر در چه شهرهایی قرار دارند؟

تنوع کارخانه های تولیدکننده لوله داربست، بیشتر در شهرهای اصفهان، تهران و تبریز می باشد که شامل ۱۳ کارخانه می شود.

کدام کارخانه‌های واقع در اصفهان، لوله داربستی تولید می کنند؟

۵ کارخانه تولید لوله داربست در اصفهان به صورت زیر است که لوله های خود را از ضخامت حدود ۲ تا ۳ میلی متر تولید می کنند:
۱- گروه تولیدی صنعتی کچو
۲- گروه تولیدی صنعتی فولاد گستر حداد
۳- شرکت پروفیل فولادی اصفهان
۴- شرکت تعاونی فولاد علویجه
۵- مجموعه گروه صنعتی سپاهان

چه کارخانه هایی در تهران لوله داربست تولید می کنند؟

۶ کارخانه تولیدکننده لوله داربست تهران با نام های زیر، قادر به تولید این محصول از ضخامت ۲ میلی متر به بالا می باشند:
۱- کارخانه کیان پرشیا
۲- کارخانه لوله و پروفیل کیهان
۳- کارخانه تهران شرق
۴- کارخانه جهان پروفیل پارس
۵- کارخانه لوله و پروفیل صابری
۶- کارخانه صبا پروفیل

کارخانه های تولیدکننده لوله داربست در تبریز کدام اند؟

کارخانه های تولید لوله داربست در تبریز که قادر به تولید لوله داربست ضخامت های ۲، ۲.۵ و ۳ میلی متر می باشند به این صورت است:
۱- کارخانه صدرا پروفیل کاوه (فولاد موحد)
۲- کارخانه نوسازان فولاد

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.