کارخانه گروه صنعتی سپاهان

کارخانه گروه صنعتی سپاهان در سال ۱۳۵۲ در نزدیکی شهر اصفهان تاسیس شد. این کارخانه با اشتغال ۸۸۰ نفر پرسنل و با ظرفیت سالانه ۴۲۰۰۰۰ تن تولید محصولات فولادی مشغول به فعالیت می باشد. گروه صنعتی سپاهان با سه شرکت زیر مجموعه به تولید انواع لوله و مقاطع فولادی مشغول است. این کارخانه با تنوع در تولیدات و بالا بودن کیفیت در سطح جهانی، آماده تامین نیاز تمامی مشتریان در داخل کشور و همچنین در بخش صادرات و منطقه خاورمیانه باشد. آشنایی بیشتر با گروه صنعتی سپاهان و محصولات این کارخانه را در ادامه مقاله از دانشنامه آهن ملل بخوانید.

معرفی مجموعه گروه صنعتی سپاهان 

مجموعه گروه صنعتی سپاهان در سال ۱۳۵۲ در کیلومتر ۲۵ جاده نایین و در نزدیکی شهر اصفهان تاسیس شد. این شرکت در زمینی به وسعت ۱,۳۲۰,۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت تولید سالانه ۴۲۰,۰۰۰ تن مشغول به فعالیت می باشد. .  این شرکت در سال ۱۳۷۸ به سهامی عام تبدیل شد و در سال ۱۳۷۹ با نماد فسپا به عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران درآمد.

شرکت گروه صنعتی سپاهان (سهامی عام) با سه کارخانه زیرمجموعه در زمینه تولید لوله و تیوب مشغول به فعالیت است و از پیشگامان فناوری لوله و پروفیل فولادی در ایران می باشد.

ویژگی ها و مزایای کارخانه گروه صنعتی سپاهان 

محصولات تولیدی گروه صنعتی سپاهان اصفهان در صدر کیفیت صنعت لوله و پروفیل ایران قرار داشته و ضمن انطباق با استانداردهای جهانی به کشورهای اروپائی، آفریقایی و آسیایی به خصوص منطقه خاورمیانه صادر می گردد. از جمله دیگر ویژگی ها و افتخارات کارخانه لوله سپاهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از پیشگامان صنعت فولاد در ایران و تولید کننده انواع لوله و تیوب درزدار
  • قرارگیری در مرکز کشور و موقعیت جغرافیایی مناسب برای تامین محصولات فولادی در کشور
  • کاندیدای بهترین صادر کننده لوله فولادی در سال ۲۰۱۴

شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی سپاهان

شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی سپاهان

هولدینگ گروه صنعتی سپاهان با سه کارخانه زیر مجموعه به تولید انواع لوله فولادی و پروفیل مشغول می باشد. شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی سپاهان عبارتند از :

  1. شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان
  2. شرکت ساخته های فلزی اصفهان
  3. شرکت بارآهن سپاهان

 

۱- شرکت نورد ولوله پروفیل سپاهان

یکی از زیرمجموعه های گروه صنعتی سپاهان، شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان است که قادر به تامین لوله های پایه یا همان MOTHER TUBE برای تولید لوله های دقیق و فوق دقیق (مورد استفاده در صنایع اتومبیل سازی، بویلر، سیلندر، کمک فنر و …) می باشد. محصولات شرکت لوله سپاهان اصفهان با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته اروپایی بصورت درز مخفی تولید می شود.

 

۲- شرکت ساخته های فلزی اصفهان (سافا)

شرکت سافا در سال ۱۳۵۱ و به منظور بهره برداری در زمینه برش ورق و ساخت قفسه‌ های فلزی تاسیس شد و در سال ۱۳۶۲ با اخذ مجوز، فعالیت خود را با ساخت ۵۰۰۰ تن پروفیل درب و پنجره گالوانیزه رنگ شده ادامه داد. در سال ۱۳۶۸ نیز با افزایش تولید به ۱۰۰۰۰ تن، به تولید قفسه‌ های فلزی مشبک اقدام نمود. در ادامه و در سال ۱۳۸۱ نیز با تغییر خط تولید به ساخت انواع پروفیل باز، به تولید ۳۵۰۰ تن از محصولات فوق اقدام نمود.

همچنین در خصوص طرح توسعه به میزان ۵۰۰۰۰ تن تولید انواع قوطی و پروفیل و لوله موافقت از اداره صنایع را اخذ نمود.

این شرکت در نهایت در سال ۱۳۸۴ پروانه بهره برداری تولید انواع لوله و قوطی و پروفیل با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰۰۰ تن را دریافت نمود. در حال حاضر نیز با تعداد ۵ خط پروفیل بسته و ۵ خط پروفیل باز مشغول به کار می باشد و فاز دوم طرح در حال بررسی و برنامه ریزی می باشد. محصولات و خدمات این کارخانه شامل موارد زیر می شود:

  • بهره برداری در زمینه برش ورق و ساخت قفسه های فلزی
  • بهره برداری انواع قوطی و پروفیل

۳- شرکت بارآهن سپاهان

شرکت بارآهن در سال ۱۳۷۲ در شهرستان زرین شهر اصفهان و در زمینه ساخت سازه های راه آهن فعالیت خود را آغاز نمود. عمده فعالیت این شرکت نیز ایجاد زیرساخت حمل مواد اولیه از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به گروه صنعتی سپاهان می باشد.

محصولات گروه صنعتی سپاهان

محصولات گروه صنعتی سپاهان

تولیدات گروه صنعتی سپاهان شامل انواع لوله های فولادی بدون درز و لوله های فولادی با درز جوش مستقیم از قطر ۱۲ تا ۲۲۰ میلی متر، قوطی های مربع و مستطیل و انواع پروفیل است. از دیگر محصولات لوله سپاهان، لوله های تست مورد نیاز در انتقال و توزیع گازها و مایعات سبک غیر قابل اشتعال می باشد.

لوله های فولادی کارخانه سپاهان در سایزها و ضخامت های مختلف در طیف گسترده ای از صنایع مثل لوازم خانگی، اتومبیل، موتورسیکلت، دوچرخه، مبلمان و ساختمان کاربرد داشته و به اشکال گوناگون از قبیل شافت کولر، مشعل، کمک فنر، اگزوز، فرمان، نرده، حفاظ، داربست، غلاف چاه، لوله شوفاژ، لوله گاز، لوله بویلر،… مورد استفاده قرار می گیرد.

محصولات این کارخانه عبارتند از:

۱- لوله‌های مهندسی

شامل لوله های بدون درز و درز مخفی (CDS & CDW) به صورت زیر است:

  • لوله CDW

از جمله ویژگی های این نوع لوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای ضخامت کاملا یکسان در مقایسه با ضخامت متغیر لوله های بدون درز
  • قابلیت تخت شدن تا ۱۰۰٪ قطر
  • جایگزین اقتصادی و فنی لوله های بدون درز
  • قابل استفاده در صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی، آب،‌سیستم های هیدرولیک، سیستم اطفاء حریق و بویلرها
  • دارای گواهینامه کیفیت محصول برای محموله خریداری شده

  • لوله CDS (Cold Drawn seamless)

از مشخصات این نوع لوله می ‌توان به قطرخارجی ۸۳-۱۰ میلی متر، ضخامت ۸-۱ میلی متر و طول حداکثر تا ۱۵ متر اشاره کرد.

۲- لوله گالوانیزه

به طور کل لوله گالوانیزه به ۲ روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تولید می شود. این فعالیت به منظور ممانعت و جلوگیری از آسیب دیدگی و خوردگی لوله در طول زمان انجام می شود. به همین دلیل سطح خارجی و همچنین سطح داخلی لوله را گالوانیزه کرده تا طول عمر آن افزایش یابد.

در مراحل تولید لوله گالوانیزه در شرکت گروه صنعتی سپاهان، ابتدا لوله های فولادی درجه ۱ تولید می شود. در مرحله بعد پس از چربی زدایی و رنگ زدایی، لوله فولادی گالوانیزه می گردد.

۳- لوله گاز

گروه صنعتی سپاهان انواع لوله گاز به دو صورت توکار و روکار تولید می کند.

  • لوله گاز توکار (مانیس گاز)

لوله های گاز ویژه سپاهان تحت استانداردهای بین المللی API 5L و ملی ISIRI 3574 با برند مانیس گاز، جایگزین مناسبی برای لوله های بدون درز (مانسمان)، در لوله کشی های توکار ساختمان شده است.

  • لوله گاز روکار

گروه صنعتی سپاهان اولین تولید کننده لوله گاز خانگی (مصارف خانگی و تجاری) در ایران در سال ۱۳۷۲ با دریافت پروانه کاربرد استاندارد ISIRI 3360 گردید. کاربرد لوله های گاز روکار در ساختمان های مسکونی، سوله های صنعتی، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و.. می باشد. برای لوله کشی سیستم های هوای فشرده و هیدرولیک نیز از این لوله ها استفاده می شود.

۴- انواع پروفیل فولادی

انواع پروفیل های فولادی کارخانه سپاهان اصفهان شامل پروفیل های گروهی درب و پنجره (سپری، لنگه دری و چهارچوبی)، زهوار و چهارچوب فلزی مطابق با استاندردهای ملی ISIRI 7336 و ISIRI 7338 می باشد. انواع دیگر پروفیل تولیدی این کارخانه پروفیل های باز Z و L (نبشی) مطابق با استانداردهای ISIRI 7335 و DIN 59413 و پروفیل های ریلی، بیضی شکل، تسمه و… از ضخامت ۱٫۵ به بالا می باشد.

۵- انواع قوطی فولادی

در تولید قوطی های فولادی استانداردهای  JIS G3466 و DIN 2395  کاملا رعایت شده است. این محصولات در ساختمان سازی، اسکلت های فلزی، جرثقیل های دروازه ای و بلندمرتبه استفاده می شود و جایگزین مناسبی برای مقاطع دست ساز می باشد.

۶- لوله های گاز شبکه

این کارخانه با استفاده از تجهیزات پیشرفته، لوله های شبکه نفت و گاز با استاندارد API از قطر  الی اینچ تولید می نماید.

در همین راستا گواهینامه ISO/TS/29001:2010 از طرف شرکت TUV در مطابقت با الزامات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی برای گروه صنعتی سپاهان صادر شده است. همچنین تام گروه صنعتی سپاهان لیست تامین کنندگان (VENDOR LIST) وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

۷- لوله های صنعتی

لوله های صنعتی در بخش ها و کاربردهایی مانند سازه های ساختمانی، خودروسازی، ماشین سازی، داربست و قالب بندی، نوار نقاله، سیستم های قفسه بندی، سیستم های سقف، مبلمان، شمع ها و تونل ها استفاده می شود. این نوع لوله سپاهان اصفهان تحت استاندارد DN2440 و با ورق گریدST37   تولید می شود. در صورت نیاز مشتری، شرکت توانایی تولید با ورق گرید ST52   را نیز دارد.

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش گروه صنعتی سپاهان را دارا می باشد.

قیمت محصولات این کارخانه از جمله قیمت لوله صنعتی و قیمت لوله گازی را می توانید در زیر مشاهده نمایید. کلیه قیمت ها به صورت روزانه و با استعلام از شرکت تولیدکننده به روز می شود. علاوه بر قیمت روز لوله سپاهان می توانید نوسانات قیمتی هر سایز از لوله را با کلیک گزینه «نمودار» در جدول، مشاهده نمایید.

محصولات کارخانه

جدول وزنی

گالری تصاویر

گروه صنعتی سپاهان
گروه صنعتی سپاهان
گروه صنعتی سپاهان
گروه صنعتی سپاهان
گروه صنعتی سپاهان
گروه صنعتی سپاهان

گواهینامه‌ها

برای مشاهده گواهینامه کارخانه ها، می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.