شرکت تجارت پردیس آذربایجان (سلفچگان)

شرکت صنعت تولید تجارت پردیس آذربایجان تولید کننده انواع میلگرد و شمش طبق استانداردهای ملی و بین المللی است که در قم قرار دارد. علاوه بر این، شرکت صنعت تولید تجارت پردیس آذربایجان (کارخانه میلگرد قم)، انواع میلگرد را به کشورهای همجوار صادر می کند. در ادامه به معرفی این کارخانه همراه با محصولات آن می پردازیم.

معرفی تجارت پردیس آذربایجان (کارخانه میلگرد سلفچگان)

کارخانه میلگرد سلفچگان یا شرکت صنعت تولید تجارت پردیس آذربایجان از تولیدکنندگان نوپای میلگرد در کشور است که در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد. این کارخانه ابتدا در اداره ثبت شرکت ها و موسسات تجاری تبریز به ثبت رسید و بعدا به سبب تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده، مرکز اصلی شرکت به استان قم منتقل شد و در مرجع ثبت شرکت ها و موسسات قم، ثبت شد.

آدرس کارخانه میلگرد سلفچگان

کارخانه میلگرد پردیس سلفچگان در قم، شهرک صنعتی سلفچگان، کوی نخل، پلاک B56 واقع شده است. این کارخانه از سمت شمال به آزادراه ساوه-سلفچان و  از سمت شرق به اتوبان قم-اراک دسترسی دارد.


ویژگی ها و گواهینامه های تجارت پردیس آذربایجان (سلفچگان)

گارخانه میلگرد سلفچگان یکی از معدود کارخانه های صادر کننده میلگرد با گرید B550B است که محصولات خود را به کشورهای مجاور همچون افغانستان، ازبکستان، ارمنستان، ترکیه، گرجستان، سوریه، قطر، کویت، عمان و عراق صادر می کند. همچنین این کارخانه دارای پشتیبانی و ضمانت محصول است. کارخانه میلگرد سلفچگان در راستای ارتقاء سطح تولید خود، اقدام به اخذ گواهینامه های زیر کرده است:

  • استاندارد EN 10080:2005
  • استاندارد EN 10025-1:2004
  • استاندارد BS449:2009+A3:2016
  • استاندارد ISO 6935-2:2019
  • استاندارد EN 10204:2004

شرکت های هم گروه صنعت تجارت پردیس آذربایجان

کارخانه میلگرد پردیس سلفچگان به منظور بهبود خدمات و بالابردن عملکرد خود، ۵ شرکت هم گروه دارد که عبارتند از:

  • شرکت فولاد عتیق سهند
  • شرکت بازرگانی عتیق نور افق
  • شرکت عتیق گیلان
  • شرکت بازیافت سپهر
  • شرکت شمش انزلی

واحدهای تولید کارخانه میلگرد سلفچگان قم

مجتمع صنعت تجارت پردیس آذربایجان دارای ۲ واحد تولید شمش و میلگرد است. همچنین، به منظور کمک به بهبود هزینه ها و صرفه جویی در موا د اولیه، این کارخانه جواز بازیافت چدن با ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن در سال ۱۳۹۹ را اخذ نمود.


محصولات کارخانه ملیگرد سفلچگان

کارخانه میلگرد پردیس سلفچگان تولید کننده انواع شمش های فولادی ساده کربنی و کم آلیاژی و میلگردهای آجدار به صورت کلاف و شاخه ای از جنس فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی است. ظرفیت کلی تولید کارخانه میلگرد سلفچگان قم برابر با ۵۰۰ هزار تُن در سال است که از این میزان، ۲۰۰ هزار تُن متعلق به شمش های فولادی می شود. در ادامه محصولات این واحد صنعتی را توضیح می دهیم.


۱. میلگرد پردیس سلفچگان

میلگرد سلفچگان در  5 نوع A1، A2، A3، A4 و B500B تولید می شوند که گرید B500B از نوع صادراتی بوده و تحت استاندارد انگلیس است. نوع A1 ساده بوده و بقیه میلگردها از نوع آجدار هستند. تمامی میلگردها از مواد اولیه با کیفیت طبق استانداردهای روز در سایزهای ۸ تا ۳۲ دنیا قابل تولید هستند. وزن میلگرد پردیس سلفچگان برای هر شاخه ۱۲ متری حداقل بین ۴.۳۶ تا ۵.۱۲ و حداکثر بین ۷۲.۶۹ تا ۷۸.۷۵ کیلوگرم است.

مشخصات میلگرد سلفچگان

میلگرد ساده سلفچگان از میلگردهای نرم به شمار می رود، زیرا میزان کربن آن کمتر است. برای کاهش تُردی آن، منگنز به آن اضافه می کنند. بیشتر کاربرد صنعتی دارد و برای ساخت قطعات صنعتی، پیچ و مهره، اتصالات و تجهیزات کشاورزی استفاده می شود.

میلگرد آجدار سلفچگان از نوع مارپیچی، جناغی و مرکب است که بر  اساس استاندادهای آلمانی، انگلیسی، روسیه و اروپا تولید می شوند. میلگرد مارپیچی (A2) این کارخانه با استانداردهای CE (max) 0.50 و  0.51 و میلگردهای جناغی (A3) و مرکب (A4) با استانداردهای CE (max) 0.56  و ۰.۶۱ به بازار عرضه می گردند.

میلگرد صادراتی سلفچگان با گرید B500B تولید می شود که استحکام کششی آن برابر با ۵۰۰ نیوتون بر میلی متر مربع است.

در جدول زیر مشخصات میلگردهای این کارخانه را می بینید.

نوع میلگردسایزهااستاندارداستحکام تسلیمی (مگا پاسکال)وزن هر شاخه ۱۲ متری (کیلوگرم)  
A1۸ تا ۳۲INSO 3132 ایران۲۴۰حداقل بین ۴.۳۶ تا ۵.۱۲
حداکثر بین ۷۲.۶۹ تا ۷۸.۷۵
A2۸، ۱۰ و ۱۲GOST 5781 روسیه  INSO 3132 ایران۳۴۰حداقل ۴.۴۰۸ تا ۵.۰۷۲
حداکثر بین ۱۰.۱۲۳ تا ۱۱.۱۸۹
A3۸ تا ۳۲DIN 488 آلمان BS 4449 بریتانیا ISO 6935 بین الملل INSO 3132 ایران GOST 5781 روسیه۴۰۰ حداقل بین ۴.۴۰۸ تا ۵.۰۷۲
حداکثر بین ۷۲.۶۹ تا ۷۸.۷۵
A4۸ تا ۳۲DIN 488 آلمان BS 4449 بریتانیا ISO 6935 بین الملل INSO 3132 ایران GOST 5781 روسیه۵۰۰ حداقل بین ۴.۴۰۸ تا ۵.۰۷۲
حداکثر بین ۷۲.۶۹ تا ۷۸.۷۵
B500B۸ تا ۳۲DIN 488 آلمان BS 4449 بریتانیا ISO 6935 بین الملل INSO 3132 ایران GOST 5781 روسیه۵۰۰حداقل بین ۴.۴۰۸ تا ۵.۰۷۲
حداکثر بین ۷۲.۶۹ تا ۷۸.۷۵

توجه: کارخانه میلگرد پردیس سلفچگان در حال حاضر فقط سایزهای ۸ و ۱۰ را برای میلگردهای A2 تولید می کند.


علامت اختصاری میلگرد سلفچگان

این کارخانه، علامت اختصاری TPA را روی میلگردهای خود حک می کند که بیانگر  اصالات آنها است.

علامت اختصاری میلگرد صنعت تجارت پردیس آذربایجان

۲. شمش کارخانه پردیس سلفچگان

صنعت تجارت پردیس آذربایجان یکی از تولیدکنندگان شمش فولادی در کشور است که با استانداردهای EN 10080-2005, DIN 488-1, ASTM A615-2015, GOST 380-2005 و INSO 20300-1398 به بازار عرضه می گردد. شمش های کارخانه میلگرد سلفچگان قم، مربع شکل هستند و در سایزهای ۱۲۵*۱۵۲ و ۱۵۰*۱۵۰ در گریدهای ۳Sp، ۴Sp و ۵Sp تولید می شوند.

محصولات کارخانه صنعت تجارت پردیس آذربایجان

قیمت میلگرد کارخانه سلفچگان

بین کارخانه های تولید کننده میلکرد، قیمت میلگرد پردیس سلفچگان نسبتا در رده متوسط رو به بالا قرار دارد. با این حال، مواردی مانند عرضه و تقاضا، قیمت مواد اولیه مانند سنگ آهن و شمش، نرخ ارز هم روی قیمت میلگرد تأثیر می گذارند.

محصولات کارخانه

جدول وزنی

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.