راهنمای خرید انواع سیم خاردار (خطی و حلقوی)

برای خرید سیم خاردار ارزان قیمت و در عین حال باکیفیت برای باغ، فضای باز، مراکز صنعتی و مسکونی به نکات این راهنمای خرید توجه کنید. این مقاله، نکات و روش خرید انواع سیم خاردار موجود در بازار ایران (سیم خاردار خطی و سیم خاردار حلقوی با هر دو نوع خار سوزنی و تبری) را بررسی می کند.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید انواع سیم خاردار

چرا سیم خاردار بخریم؟

استفاده از سیم خاردار، مقرون به صرفه تر از ساخت حصار ستنی است. سیم خاردارها قیمت مناسبی دارند و برای حصارکشی مقاوم و پایدار با بازدارندگی بالا، بهترین گزینه هستند. انواع سیم خاردار برای این منظور، شامل موارد زیر می شود:

  • سیم خاردار خطی (سوزنی و تبری)
  • سیم خاردار حلقوی سوزنی
  • سیم خاردار حلقوی تبری

 لازم است بدانید در بسیاری از موارد و برای افزایش امنیت و بازدارندگی، از ترکیب سیم خاردار خطی با سیم خاردارهای حلقوی استفاده می کنند. به همین منظور اگر قصد خرید سیم خاردار را دارید، حتما با نکات خرید انواع آن ها آشنا شوید.


۱- نکات خرید سیم خاردار خطی (سوزنی و تبری)

نکات خرید سیم خاردار خطی

محبوب ترین و پراستفاده ترین نوع سیم خاردارها، سیم خاردار خطی است. این نوع سیم خاردار با استفاده از مفتول های ۲ تا ۳ میلی متری ساخته می شود و خارهای آن دو نوع متفاوت دارد: خار سوزنی یا خار تبری (یا تیغی یا ژیلتی)

در سیم خاردار خطی، خارهای سوزنی با پیچاندن مفتول های باریک دور مفتول اصلی ایجاد می شود و خارهای تبری یا تیغی با بُرش و پِرس ورق نازک دور مفتول اصلی تولید می گردد. توضیحات بیشتر شامل مشخصات خارها و مفتول اصلی، نحوه بسته بندی و جزئیات مربوط به خرید این محصول را در راهنمای خرید سیم خاردار خطی بخوانید.

از این سیم خاردار کجا استفاده می شود؟

کاربرد سیم خاردار خطی نوع سوزنی با توجه به تک رشته یا دو رشته بودن آن، متفاوت است. نوع تک رشته که کاربرد کمتری دارد، بیشتر برای ترساندن و دور نگه داشتن مزاحمین استفاده می شود، اما نوع دو رشته برای تمامی کاربردهای کشاورزی، مسکونی و نظامی قابل استفاده است. سیم خاردار خطی تیغی نیز در مراکز نظامی کاربرد بیشتری دارد.

قیمت سیم خاردار خطی

قیمت سیم خاردار خطی با توجه به نوع خار و جنس مفتول (کم کربن، پر کربن، گالوانیزه و …) مشخص می شود. اما به طور کل، قیمت نوع سوزنی، ارزان تر از نوع تبری است؛ به همین دلیل، محبوبیت و کاربرد بیشتری نیز دارد. قیمت هر کیلو سیم خاردار خطی را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

مشاهده قیمت و خرید سیم خاردار خطی

آهن ملل؛ فروش سیم خاردار خطی به صورت آنلاین و حضوری

قیمت سیم خاردار خطی

در مقایسه قیمت سیم خاردار خطی و حلقوی نیز باید گفت، سیم خاردارهای خطی قیمت مناسب تری نسبت به نوع حلقوی دارد.


۲- نکات خرید سیم خاردار حلقوی سوزنی

نکات خرید سیم خاردار حلقوی سوزنی

این نوع سیم خاردار، همان نوع خطی است که به صورت دایره های به هم متصل ساخته می شود. سیم خاردار حلقوی با توجه به قطر دهانه حلقه ها، به دو نوع قطر ۶۰ و قطر ۹۰ تقسیم می شود. هر حلقه قطر ۶۰، حدود ۶ تا ۸ متر و قطر ۹۰، حدود ۸ تا ۱۰ متر را پوشش دهی می کند. وزن هر حلقه نیز متغیر بوده و به ترتیب، حدود ۶ و ۸ کیلوگرم است.

برای ساخت آن نیز معمولا از مفتول کم کربن و یا پرکربن استفاده می کنند و همانطور که در راهنمای خرید سیم خاردار حلقوی سوزنی گفتیم، همین مسئله، یکی از دلایل تفاوت قیمت این محصول در بازار است.

از این سیم خاردار کجا استفاده می شود؟

به دلیل حلقوی بودن و همچنین پوشش دهی بالا، برای حصارکشی در اکثر اماکن محبوبیت دارد؛ مخصوصا از آن برای حصارکشی روی دیوار استفاده می شود.

قیمت سیم خاردار حلقوی سوزنی

از نظر قیمت، مقرون به صرفه تر از حلقوی تبری است؛ اما با توجه به قطر دهانه، قیمت ها متفاوت خواهد بود. همانطور که در لینک زیر می توانید مقایسه کنید، قیمت سیم خاردار حلقوی سوزنی قطر ۶۰، قاعدتا ارزان تر از قطر ۹۰ است.

مشاهده قیمت و خرید سیم خاردار حلقوی سوزنی

آهن ملل؛ فروش انواع سیم خاردار به صورت آنلاین و حضوری

قیمت سیم خاردار حلقوی سوزنی

۳- نکات خرید سیم خاردار حلقوی تبری

نکات خرید سیم خاردار حلقوی تبری

از این سیم خاردار در همه مکان ها نمی توان به راحتی استفاده کرد، زیرا تیغ های تیز و خاص آن باعث صدمات زیاد و حتی مرگ حیوانات می شود. با این حال، می توان با توجه به قوانین هر کشور و در مراکز خاص که سطح امنیتی بالایی لازم است، آز آن ها استفاده کرد. محدودیت های استفاده و لوازم جانبی مورد نیاز برای خرید و استفاده از این محصول را در مقاله روش خرید سیم خاردار حلقوی تبری بخوانید.

از این سیم خاردار کجا استفاده می شود؟

کاربرد فراوانی برای مرزبندی و حصارکشی در اماکن حساس و امنیتی دارد. همچنین برای جداسازی زمین ها، مراتع و اماکن استفاده می شود.

قیمت سیم خاردار حلقوی تبری

قیمت سیم خاردار حلقوی تبری با توجه به تنوع در ساختار و مقاومت آن، متفاوت است؛ به همین دلیل، قیمت آن که در لینک زیر به صورت روزانه اعلام می شود با توجه به ضخامت مفتول، نوع و کاربرد تعیین می گردد.

مشاهده قیمت و خرید سیم خاردار حلقوی تبری

آهن ملل؛ فروش سیم خاردار به صورت آنلاین و حضوری

قیمت سیم خاردار حلقوی تبری

مراحل خرید انواع سیم خاردار

شناخت مشخصات، ویژگی ها و کاربرد، قدم اول در خرید هر محصولی است که تا این قسمت از مقاله، آن ها را بررسی کردیم. مراحل بعدی راهنمای خرید انواع سیم خاردار مربوط به روش خرید و دریافت محصول به این صورت است:

مراحل خرید انواع سیم خاردار

۱- شناسایی مراجع معتبر فروش

تولیدکنندگان و کارگاه های بسیاری در کشور اقدام به تولید انواع سیم خاردار می کنند. شما می توانید محصول خود را مستقیماً از کارگاه های تولیدکننده و یا از مراکز فروش و شرکت های بازرگانی آهن آلات تهیه کنید. برتری خرید از شرکت های بازرگانی معتبر (مانند شرکت آهن ملل) نسبت به خرید از کارگاه ها، موجودی متنوع محصول، امکان ارسال از نزدیک ترین انبار به محل پروژه و در نتیجه کاهش هزینه حمل و نقل و همینطور کمترین هدررفت زمان برای پیگیری دریافت بار خواهد بود.


۲- استعلام قیمت و مقایسه قیمت ها

بعد از انتخاب مرکز فروش معتبر، نوبت به استعلام قیمت است. برای دریافت قیمت سیم خاردار باغی، مراکز مسکونی، نظامی و … باید مشخصات آن را به صورت زیر مشخص کنید:

  • نوع سیم خاردار: خطی، حلقوی
  • نوع خار: سوزنی، تبری
  • جنس مفتول: پرکربن، کم کربن، گالوانیزه و …
  • قطر دهانه (در صورت حلقوی بودن): قطر ۶۰، قطر ۹۰

نکته: بهتر است استعلام قیمت را از چند مرکز معتبر انجام داده و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.


۳- سفارش گذاری و پیگیری سفارش

این مرحله از خرید با توجه به فروشنده ای که انتخاب می کنید، کمی متفاوت است.

 به طور مثال: در روش خرید از تولیدکننده، بعد از دریافت و تایید قیمت، تمامی مراحل و پیگیری های دریافت بار را باید شخصا انجام دهید.

اما در صورت خرید از شرکت های بازرگانی، مراحل سفارش گیری و پیگیری بار تا زمان دریافت، توسط فروشنده انجام می شود. تنها مرحله ای که شما باید انجام دهید، تایید سفارش و واریز وجه است.

یعنی شما با شرکت فروشنده تماس می گیرید و موجودی و قیمت سیم خاردار را از کارشناس فروش می پرسید و یا در سایت شرکت، قیمت روز محصول را چک کرده و در صورت تمایل، برای سفارش و قطعی کردن خریدتان با کارشناسان تماس می گیرید.

بعد از تایید قیمت و واریز وجه، دیگر لازم نیست کاری انجام دهید و تمامی مراحل پیگیری و ارسال بار، توسط کارشناسان انجام می شود.


۴- دریافت و بررسی محصول

روز و ساعت ارسال بار با توجه به محل تخلیه و نوع سفارش، بین فروشنده و خریدار توافق می شود و محصول، طبق زمان بندی ارسال می گردد. خریدار نیز باید در زمان مقرر در محل حاضر بوده و محصول خود را دریافت کند.

توجه داشته باشید، زمانی که محصول را دریافت کردید، حتما قبل از تخلیه، مشخصات سیم خاردار را با مشخصات درج شده در فاکتور مطابقت داده و در صورت عدم وجود مشکل و مغایرت، اقدام به تخلیه نمایید.


سخن آخر

برای جلوگیری از خرید بی کیفیت یا قیمت بالاتر از عرف، کافی است نکات ارائه شده در این مقاله را در نظر بگیرید. در این صورت می توانید انواع سیم خاردار را با خیال راحت و کم ترین دغدغه خریداری نمایید.


سوالات متداول

هر کلاف سیم خاردار چند متر است؟

متراژ هر کلاف سیم خاردار حلقوی سوزنی با توجه به قطر دهانه متفاوت است. هر حلقه سیم خاردار حلقوی دهانه ۶۰، حدود ۶ تا ۸ متر را پوشش دهی می کند و هر حلقه دهانه ۹۰، حدود ۸ تا ۱۰ متر را پوشش می دهد.

از کجا سیم خاردار ارزان قیمت بخریم؟

اولین قدم برای خرید سیم خاردار ارزان و البته با کیفیت، دانستن نکات خرید و تفاوت قیمت انواع سیم خاردار است که در این مقاله به آن ها اشاره شد. سپس با انتخاب چند مرجع معتبر و مقایسه قیمت آن ها می توانید بهترین قیمت و کیفیت را انتخاب نمایید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.