راهنمای خرید سیم خاردار خطی تبری و سوزنی

تقریبا همه به سیم خاردار خطی نیاز دارند. از آنجایی که سیم خاردارهای بی‌کیفیت و متفرقه زیادی در بازار وجود دارد، بهتر است قبل از اقدام به خرید، اطلاعات کافی در مورد این محصول داشته باشید؛ همچنین با نحوه خرید سیم خاردار خطی آشنا شوید. در همین راستا و در راهنمای خرید سیم خاردار خطی، اطلاعات مفیدی آماده کرده‌ایم که برای هر دو نوع سیم خاردار خطی سوزنی و خطی تیغی نیاز دارید. مطالعه این راهنمای خرید که شامل جزئیات مهم و اطلاعات قبل از خرید و همچنین روش استعلام قیمت این محصول است، منجر به تجربه خرید حرفه‌ای خواهد شد.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید سیم خاردار خطی

منظور از سیم خاردار خطی چیست؟

سیم خاردار خطی چیست

سیم خاردار خطی، یک نوع سیم خاردار ساده است که از مفتول ساخته می‌شود. روی مفتول و محور اصلی، خارهای کوچکی قرار دارد که با استفاده از مفتول‌های کوتاه و یا ورق گالوانیزه ساخته شده‌اند. سیم خاردار خطی، یکی از محبوب‌ترین سیم خاردارهای بازار است و نصب و اجرای ساده‌ای دارد.

اگر تمایل دارید علاوه بر سیم خاردار خطی، با دیگر سیم خاردارهای بازار، از جمله سیم خاردار حلقوی سوزنی و تبری نیز آشنا شوید، مقاله زیر را از دست ندهید. در ادامه این مقاله نیز صرفا به نکات خرید نوع خطی خواهیم پرداخت.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد آهن ملل: معرفی سیم خاردار، انواع، مشخصات و کاربرد

سیم خاردار چیست

انواع سیم خاردار خطی موجود در بازار

دو نوع اصلی سیم خاردار خطی در بازار وجود دارد که با توجه به خارهای متفاوتشان دسته‌بندی می‌شوند:

انواع سیم خاردار خطی

سیم خاردار خطی سوزنی: روی مفتول اصلی، تیغ‌های نوک تیز با استفاده از مفتول های کوتاه بسته می‌شود.

سیم خاردار خطی تیغی (یا تبری): هسته مرکزی سیم تیغ دار خطی، مفتول فولادی است و روی آن ورق گالوانیزه‌ای پرس می‌شود که به شکل تیغ‌های تبری بریده ‌شده است.

حال که با شکل ظاهری و انواع سیم خاردار خطی آشنا شدیم، نوبت به نکات قبل از خرید این محصول می‌رسد.


نکات قبل از خرید سیم خاردار خطی

نکات قبل از خرید سیم خاردار خطی

برای خرید هر کدام از سیم خاردارهای خطی باید به نکات مهمی توجه کنید که زمان خرید به کارتان می‌آید. مهم‌ترین نکات خرید سیم خاردار خطی به این صورت است:

۱- جنس سیم خاردار خطی در بازار

سیم خاردار خطی، معمولا در دو نوع مفتول گالوانیزه و مفتول فولادی در بازار موجود است. لازم است بدانید هسته و مفتول اصلی سیم خاردار گالوانیزه، همان مفتول فولادی است که با روکش گالوانیزه پوشانده شده است.

در نتیجه، سیم خاردار خطی در بازار، عمدتا با دو جنس زیر عرضه می شود:

  • مفتول فولاد پرکربن
  • مفتول گالوانیزه با هسته فولادی

مفتول پرکربن، مقاوت زیادی در برابر فشار فیزیکی دارد و روکش گالوانیزه نیز مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و شرایط آب و هوایی مختلف از خود نشان می‌دهد.

نکته ۱: سیم خاردار خطی جنس آلومینیوم و استنلس استیل نیز وجود دارد که بیشتر برای کاربردهای خاص و به صورت سفارشی تولید می‌شود.

نکته ۲: گاهی اوقات نیز از روکش پی وی سی روی سطح سیم گالوانیزه استفاده می‌کنند و سیم خاردار PVC تولید می‌شود.


۲- ساختار سیم خاردار خطی

ساختار سیم خاردار خطی

سیم خاردارهای خطی سوزنی به دو صورت تک رشته و دو رشته تولید می شوند. نوع دو رشته با توجه به جهت پیچش مفتول‌ها که در یک جهت باشد یا خلاف جهت هم، به ترتیب در دو نوع تابیده سنتی و تابیده معکوس ساخته می‌شوند.

نکته دیگر در ساختار سیم خاردار خطی سوزنی، نوع خار آن است که به صورت دو نقطه یا دو شاخ (یک مفتول تابیده شده با دو سر سوزنی به سمت بیرون) و چهار نقطه یا چهار شاخ (دو مفتول تابیده شده با چهار سر سوزنی به سمت بیرون) وجود دارند.

سیم تیغ دار تبری نیز ساختار مختص به خود را دارد و برای ساخت آن از ترکیب مفتول فولادی به عنوان هسته و ورق گالوانیزه برش خورده به عنوان تیغ استفاده می‌کنند. به این صورت که ورق برش خورده روی مفتول اصلی پرس می‌شود.


۳- مشخصات سیم خاردار خطی

پارامترهایی که نشان دهنده ابعاد و جزئیات سیم خاردارهای خطی است، به این صورت می‌باشد:

  • نوع مفتول: مفتول فولادی با روکش گالوانیزه گرم
  • فاصله بین تیغ ها: حدود ۷ تا ۱۰ cm
  • قطر مفتول اصلی: معمولا ۲ و ۲.۵ و ۳ میلی‌متر
  • ضخامت ورق در تیغ‌های سیم خاردار تبری: معمولا ۰.۵ میلی‌متر

۴- نحوه بسته بندی سیم خاردار خطی

نحوه بسته بندی سیم خاردار خطی

بسته‌بندی سیم خاردارهای خطی به صورت کلاف است. در این نوع بسته‌بندی، وزن و متراژ کلاف‌ها مشخص است. یک نمونه بسته بندی سیم خاردار خطی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • بسته بندی سیم خاردار خطی سوزنی: کلاف ۲۰۰ متری با وزن حدود ۲۵ کیلوگرم
  • بسته بندی سیم خاردار خطی تبری: کلاف ۱۴۴ متری با وزن حدود ۱۲ کیلوگرم

۵- کاربرد سیم خاردارهای خطی

کاربرد سیم خاردار خطی

کاربرد هرکدام از سیم خاردارهای خطی با توجه به ساختارشان متفاوت است.

سیم خاردار سوزنی تک رشته: بیشتر برای ترساندن و دور نگه داشتن مزاحمین نصب می‌شود و مقاومت بالایی ندارد. به همین دلیل، معمولا به صورت ترکیبی با دیگر سیم خاردارها استفاده می‌شود.

سیم خاردار سوزنی دو رشته: بازدارندگی بیشتری نسبت به تک رشته دارد و برای کاربردهای مختلف از مراکز نظامی و امنیتی تا حصارکشی باغ، خانه و سایر ساختمان‌های خصوصی کاربرد دارد.

سیم خاردار خطی تیغی یا تبری: این نوع سیم خاردار خطی، تیغ های بسیار برنده و خطرناکی دارد و نباید برای دام و طیور استفاده شود. در عین حال، به دلیل بازدارندگی بالا انتخاب مناسبی برای مراکز حساس خواهد بود؛ چراکه به امنیت بالایی نیاز دارند.


۶- قیمت سیم خاردار خطی

به طور کل، قیمت سیم خاردار خطی نسبت به نوع حلقوی مناسب‌تر است و به همین دلیل، محبوبیت بیشتری دارد. در مقایسه قیمت انواع سیم خاردار خطی نیز باید گفت قیمت نوع تبری بیشتر از نوع سوزنی است.

مقایسه قیمت این دو نوع سیم خاردار خطی را می توانید در صفحه قیمت سیم خاردار خطی آهن ملل مشاهده کنید.

مشاهده قیمت و خرید سیم خاردار خطی سوزنی و تبری

آهن ملل؛ فروش انواع سیم خاردار خطی به صورت آنلاین و حضوری

قیمت سیم خاردار خطی

روش خرید سیم خاردار خطی

دانستن نکات قبل از خرید، قدم بزرگی به سوی خرید هوشمندانه و اصولی است. برای تکمیل این خرید حرفه‌ای باید نحوه استعلام قیمت و خرید آن را نیز بدانید.

روش خرید سیم خاردار خطی

۱- استعلام قیمت سیم خاردار خطی

خرید و فروش سیم خاردار خطی به صورت کیلویی انجام می‌شود؛ در نتیجه، مهم‌ترین پارامتر برای استعلام قیمت سیم خاردار خطی مقدار مورد نیاز است. سپس باید نوع سیم خاردار و جنس آن را مشخص کنید:

  • نوع سیم خاردار خطی: سوزنی یا تبری
  • جنس سیم خاردار خطی: گالوانیزه یا فولادی
  • مقدار مورد نیاز: بر حسب کیلوگرم

اعلام این ۳ پارامتر برای خرید سیم خاردار خطی کفایت می‌کند؛ زیرا سیم خاردار خطی برای تمامی کاربردها مشخصات مشترکی دارد، مگر برای مراکز و کاربردهای خاص که ممکن است جزئیات اهمیت پیدا کند. در این حالت می‌توان قطر مفتول، نوع رشته و جهت پیچش، نوع خار و جنس مخصوص را نیز سفارش داد.


۲- صدور پیش فاکتور، تایید، واریز وجه

بعد از اعلام مشخصات فوق، کارشناس فروش، پیش‌فاکتور محصول را صادر کرده و در اختیارتان قرار می‌دهد. شما باید پیش فاکتور را به طور کامل مطالعه کنید و در صورتی که با قیمت اعلامی موافق بودید با پرداخت وجه، آن را تایید کنید.

نکته: در خرید سیم خاردار خطی، واحد در نظر گرفته شده در پیش‌فاکتور و فاکتور به صورت کیلوگرم است.


۳- تهیه و ارسال بار

بعد از تایید و واریز وجه، کارشناس فروش، هماهنگی های لازم را جهت تهیه، بارگیری و ارسال بار انجام داده و محصول را طبق زمان‌بندی مورد نظرتان ارسال خواهد کرد.


سخن آخر

انواع سیم خاردار، مخصوصا نوع خطی، مهم‌ترین جزء سیستم حصارکشی هستند و تقریبا همه افراد برای محافظت و محصور کردن زمین، باغ، محصولات و یا در کاربردهای حساس‌تر در مراکز نظامی، فرودگاه‌ها و … از سیم خاردار خطی استفاده می‌کنند. بنا بر این، منطقی است که قبل از خرید این محصول، اطلاعات کافی درمورد نکات و همچنین نحوه خرید سیم خاردار خطی داشته باشید.

سوالات متداول

چند نوع سیم خاردار خطی در بازار وجود دارد؟

دو نوع اصلی سیم خاردار خطی در بازار وجود دارد که با توجه به خارهای متفاوتشان به سیم خاردار خطی سوزنی و سیم خاردار خطی تیغی (تبری) معروف هستند.

زمان استعلام قیمت سیم خاردار خطی چه مواردی را اعلام کنیم؟

۳ پارامتر نوع سیم خاردار، جنس آن و مقدار مورد نیاز به کیلوگرم، اصلی‌ترین مواردی هستند که زمان خرید این محصول باید اعلام کنید. دیگر موارد، شامل محل تخلیه و زمان تحویل می‌شود.

کدام یک از سیم خاردارهای خطی ارزان تر است؟

سیم خاردار خطی سوزنی، قیمت کمتری نسبت به نوع تبری دارد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.