۶ تفاوت سقف کناف و رابیتس که تا به حال نمی دانستید!

تفاوت سقف کناف و رابیتس چیست؟ سقف از مهم ترین بخش های هر ساختمان است که در ایمنی و زیباسازی فضای داخلی، نقش کلیدی ایفا می کند. به تازگی در صنعت ساختمان سازی از جلوه های جدید به خصوص برای سقف ها استفاده می شود که سقف کاذب کناف و رابیتس از معماری جدید سقف ها محسوب می شوند. سقف کاذب پوششی است که زیر سقف سازه‌ ساختمان نصب می شود و علاوه بر جنبه زیبایی، برای پوشاندن تاسیسات ساختمان مانند لوله و سیم بسیار مناسب است. در مقابل، سقف رابیتس نوعی ورق فولادی مشبک است که برای پوشاندن بتن سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما سوال این است که استفاده از سقف رابیتس بهتر است یا سقف کناف؟ در این مقاله به بررسی تفاوت سقف کناف و رابیتس می پردازیم بنابراین با آهن ملل همراه باشید.

سقف کاذب کناف چیست؟

به صفحات روکش دار گچی که توسط شرکت کنا‌ف تولید می‌شود، ورق کنا‌ف می گویند. این محصول جایگزین سیستم سنتی رابیتس است و می تواند برای زیباسازی و بازسازی ساختمان استفاده شود. استفاده از این نوع سقف می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال اجرای کناف سرعت بالایی نسبت به گچ دارد و می توان با استفاده از آن طرح های زیباتری خلق کرد.

استفاده از روش گچ کاری هزینه هایی از قبیل رابیتس کاری و جوشکاری دارد و همچنین نیاز به میلگرد دارد و همین موضوع باعث افزایش هزینه‌ های نهایی آن می شود. کناف وزن کمی دارد و استفاده از آن در بیشتر مواقع نسبت به گچ کاری بهتر است. مجموعه آهن ملل برای آشنایی بیشتر شما کاربران عزیز با انواع و مزایای استفاده از سقف کاذب کناف مقاله ای تهیه کرده است که با کلیک بر روی لینک زیر می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مطالعه مقاله سقف کاذب؛ انواع و مزایای آن

انواع سقف کاذب

سقف رابیتس چیست؟

نوعی ورق فولادی مشبک که در سقف های کاذب، گچ بری و گچ کاری، برای پوشاندن بتن سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد را رابیتس می‌گویند. سقف رابیتس از ورق‌ گالوانیزه گرم با ضخامت ۰.۲۵ تا ۰.۵ میلی متر تولید می شود.

لازم است بدانید برای اتصال ورق های گالوانیزه به شبکه فرعی، از سیم های مفتول گالوانیزه استفاده می شود. سقف رابیتس انواع و کاربردهای متفاوت دارد، برای آشنایی با انواع و کاربردهای سقف رابیتس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مطالعه مقاله رابیتس چیست؛ انواع و کاربردهای آن

رابیتس

بررسی تفاوت سقف کناف و رابیتس

سقف کناف و سقف رابیتس، دارای تفاوت‌ هایی هستند که از جنبه های گوناگون قابل بررسی می باشند در ادامه به بررسی تفاوت های میان سقف کناف و رابیتس می پردازیم.

  • تفاوت سقف کناف و رابیتس از نظر ساختار

برای اجرای سقف کناف در هر ۱ متر مربع، ۶ متر طول سازه استفاده می شود و تقریبا وزن هر کدام ۰.۵ کیلوگرم است بنابراین وزن هر متر مربع اجرای این سازه ۱۱ کیلوگرم است. لازم به ذکر است وزن هر متر مربع کناف در طرح های مختلف متفاوت است.

وزن هر متر مربع سقف رابیتس، تقریبا ۱ کیلوگرم می باشد و هر متر مربع این محصول، حدودا ۵ کیلوگرم است. هر متر مربع گچ کاری نیز حدود ۴۰ کیلوگرم وزن دارد که در نهایت مجموع هر متر مربع طرح رابیتس ۴۵ کیلوگرم می باشد.

بنابراین از لحاظ وزن، سقف کاذب کناف بسیار سبک تر از رابیتس است.

  • تفاوت سقف کناف و رابیتس از نظر زمان اجرای پروژه

اگر طول سقف ۴۰ متر در نظر گرفته شود، برای انجام عملیات رابیتس و گچ کاری تقریبا ۱۰ روز زمان نیاز است. زمان لازم برای اجرای عملیات رابیتس بندی حدودا ۲ روز از زمان اجرای عملیات اجرای سقف کناف کم تر می باشد.

  • تفاوت سقف کناف و رابیتس از نظر میزان مقاومت

برای اجرای عملیات کنا‌ف، به جوشکاری نیازی نیست. عملیات جوشکاری تنها برای اجرای سیستم رابیتس استفاده می شود. انجام عملیات جوشکاری ترک‌ های زیادی در سیستم رابیتس ایجاد می کند. براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، مقاومت سقف کنا‌ف، نسبت به سقف رابیتس، تقریبا ۱۴ برابر بیشتر است.

  • تفاوت سقف کناف و رابیتس از نظر نیاز به نیروی متخصص برای اجرا

اجرای سقف رابیتس به نیروی متخصص بیشتری نیاز دارد که شامل گچ کار، رابیتس بند و جوشکار است. اما سقف کنا‌ف به تعداد نیروی کم تری نیاز دارد.

  • تفاوت سقف کناف و رابیتس از نظر قیمت

همانطور که گفته شد اجرای سقف رابیتس به نیروی متخصص بیشتر نیاز دارد؛ همچنین هزینه‌ های مربوط به اجرای سقف رابیتس نسبت به سقف کناف بیشتر است؛ بنابراین استفاده از این محصول به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. در مقابل، اجرای سقف کناف به نیروی متخصص بالا نیاز ندارد و همچنین هزینه های مربوط به اجرای آن نیز زیاد نیست؛ بنابراین استفاده از سقف کناف بسیار مقرون به صرفه است.

مجموعه آهن ملل مناسب ترین قیمت رابیتس را در بازار آهن ارائه می دهد که شما خریداران عزیز می توانید برای مشاهده قیمت رابیتس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده قیمت و خرید محصولات

آهن ملل؛ توزیع کننده رابیتس به صورت آنلاین و حضوری

قیمت رابیتس
  • تفاوت سقف کناف و رابیتس از نظر قابلیت بازسازی

با گذشت زمان ممکن است تاسیسات از سقف‌ها عبور کنند و به سقف آسیب وارد شود و نیاز به تعمیرات داشته باشد. در این حالت سقف کاذب کناف در مقایسه با سقف رابیتس، راحت‌ تر باز می شود و قابلیت ترمیم بیشتری دارد.

سخن آخر

با مطالعه این مقاله دریافتیم که سقف یکی از مهم ترین بخش های هر ساختمان است که در ایمنی و زیباسازی فضای داخلی، نقش کلیدی ایفا می کند. به تازگی در صنعت ساختمان سازی از جلوه های جدید به خصوص برای سقف ها استفاده می شود، سقف کاذب کناف و رابیتس از معماری جدید سقف ها محسوب می شوند. در طول مقاله به بررسی تفاوت سقف کناف و رابیتس پرداختیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که سرعت اجرای سقف کناف نسبت به رابیتس بیشتر است و همچنین وزن کم تری دارد و دارای مقاومت بیشتری در برابر زلزله می باشد. لازم به ذکر است هزینه نهایی سقف کناف نسبت به سقف رابیتس کم تر می باشد.

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی درباره تفاوت سقف کناف و رابیتس به شما ارائه داده باشد. اگر در این زمینه تجربه ارزشمندی دارید، لطفا در پایین این پست با بقیه دوستان به اشتراگ بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول تفاوت سقف کناف و رابیتس

استفاده از کدام نوع سقف از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود؟

هزینه‌ های مربوط سقف رابیتس و گچ نسبت به سقف کاذب کناف بیشتر است؛ بنابراین استفاده از سقف کاذب کناف از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

هزینه نیروی متخصص کدام نوع سقف بیشتر است؟

با توجه به سختی کار سقف کاذب کناف، هزینه نیروی ماهر و متخصص برای ساخت این نوع سقف بیشتر است.

سقف کناف و سقف رابیتس از چه جنبه هایی با هم متفاوت هستند؟

۱.از نظر ساختار ۲.زمان اجرای پروژه ۳.میزان مقاومت ۴.قیمت ۵.قابلیت ترمیم ۶.نیاز به نیروی متخصص برای اجرا

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.