راهنمای خرید قوطی مبلی + نکته کلیدی که همه از آن غافل می شوند

برای خرید قوطی مبلی، قبل از هر چیز باید به کاربرد مورد نظرتان توجه کنید؛ مثلا آیا به خم پذیری قوطی، نیازی دارید یا خیر؟ سپس با توجه به انواع، ویژگی ها و ابعاد قوطی مبلی، بهترین گزینه را انتخاب کنید. اینگونه می توانید مبلمان و دکوراتیو زیبا و مقاومی تولید کنید. همچنین با توجه به نیاز پروژه می توانید شکل ظاهری پروفیل مبلی و نوع ورق آن را نیز به دلخواه انتخاب نمایید. اما اگر به نوع خاصی نیاز نداشتید، پروفیل مبلی که باید در نظر بگیرید به شکل چهارگوش و ساخته شده با ورق روغنی است. جزئیات بیشتر برای انتخاب بهترین پروفیل مبلی، نکته کلیدی که اکثرا نمی دانند و روش استعلام قیمت آن را در راهنمای خرید پروفیل مبلی بخوانید.

نسخه صوتی راهنمای خرید قوطی مبلی

پروفیل مبلی چیست؟

پروفیل مبلی چیست

پروفیل مبلی، یک نوع پروفیل توخالی است که به عنوان پروفیل سبک نیز شناخته می شود. پروفیل مبلی در اشکال متفاوت چهارگوش، سه گوش و … و غالبا از ورق روغنی تولید می شود. این پروفیل را با ورق سیاه ضخامت پایین نیز تولید می کنند، اما تولید و عرضه این نوع پروفیل مبلی بسیار کمتر از نوع ساخته شده با ورق روغنی است. پروفیل های مبلی به دلیل ضخامت و وزن کم و همچنین فرم پذیری بالایی که دارند در صنایع مختلف، مانند ساخت مبلمان، قطعات دکوراتیو و یا درب و پنجره محبوبیت دارند. معرفی بیشتر در مورد این پروفیل را می توانید در مقاله زیر بخوانید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: همه چیز در مورد پروفیل سبک (پروفیل مبلی)

پروفیل مبلی چیست

قوطی مبلی فقط به شکل مربعی تولید می شود یا اشکال دیگری دارد؟

شکل ظاهری قوطی مبلی، عمدتا به صورت قوطی چهارگوش (مربع و مستطیل) است، به همین دلیل به آن قوطی مبلی می گویند؛ اما نوع سه گوش آن نیز به صورت سفارشی تولید می شود. بنا بر این، اگر قصد تهیه قوطی مبلی سه گوش دارید باید حتما آن را به فروشنده اعلام کنید.

قوطی مبلی دایره ای یا همان لوله مبلی نیز در بازار موجود است، ولی نباید آن را در دسته قوطی ها قرار داد. این محصول، زیرمجموعه لوله های فولادی است. اگر قصد خرید لوله مبلی دارید، می توانید جزئیات مربوط به خرید آن را در راهنمای خرید لوله مبلی بخوانید.


ابعاد و ضخامت های قوطی مبلی را بشناسید

ابعاد قوطی مبلی

زمان خرید قوطی مبلی، حتما باید ابعاد موجود در بازار را بدانید و مطابق با آن، قوطی مورد نظرتان را سفارش دهید. قوطی مبلی در بازار ایران، طبق ابعاد زیر تولید و عرضه می شود:

  • سایز یا ابعاد سطح مقطع: قوطی مبلی مربعی از سایز ۲۰*۲۰ تا ۴۰*۴۰ و قوطی مبلی مستطیلی از سایز ۱۰*۲۰ تا ۴۰*۸۰ میلی‌متر تولید و عرضه می شود.
  • ضخامت: این قوطی از ضخامت ۰.۵ تا ۱.۸ میلی متر قابل تولید است.
  • طول: قوطی های مبلی در شاخه های ۶ متری تولید می شوند.

انواع قوطی مبلی که ممکن است در بازار با آن ها مواجه شوید

برای دسته بندی انواع قوطی و پروفیل مبلی باید آن ها را از نظر مواد اولیه بررسی کرد که به صورت زیر می باشد.

انواع قوطی مبلی با توجه به نوع ورق
  • قوطی مبلی ساخته شده با ورق روغنی: برای ساخت این نوع قوطی مبلی، معمولا از ورق روغنی (ورق نورد سرد) گریدهای st12 و st14 استفاده می شود. این نوع قوطی مبلی به دلیل رنگ طوسی یا نقره ای و سطح براق، ظاهر زیبایی داشته و همچنین با توجه به گرید ورق روغنی، قابلیت خم پذیری متفاوتی دارد.
  • قوطی مبلی ساخته شده با ورق سیاه: این نوع پروفیل مبلی با استفاده از ورق سیاه با ضخامت پایین و معمولا در ضخامت ۱.۵ و ۱.۸ میلی متر تولید می شود. پروفیل مبلی با ورق سیاه، کمتر از نوع قبلی تولید و عرضه می گردد.

نکته: باید بدانید دسته بندی قوطی مبلی به نوع صنعتی و ساختمانی صحیح نیست. قوطی های مبلی به دلیل ابعاد و کاربردی که دارند، همگی در دسته قوطی های ساختمانی قرار می گیرند. قوطی های صنعتی، ابعاد بزرگ تری (بیش از ۴۰*۸۰) دارند، اما ابعاد قوطی های مبلی به قدری نخواهد بود که بتوان آن ها را در دسته قوطی های صنعتی قرار داد. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با انواع و ابعاد تمامی پروفیل ها مقاله زیر را مطالعه بفرمایید. این مقاله به شما در خرید تمامی انواع قوطی و پروفیل کمک خواهد کرد.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: نکات خرید انواع قوطی و پروفیل

راهنمای خرید پروفیل فولادی

مهم تر از همه؛ به کاربرد و نیاز خود توجه کنید

کاربرد قوطی مبلی

دانستن تمامی اطلاعاتی که تا اینجای راهنمای خرید پروفیل مبلی بررسی کردیم، زمانی قابل استفاده است که بدانید قوطی مبلی را برای چه کاربردی می خواهید؛ همین مسئله مشخص خواهد کرد که در فرآیند استفاده به خم کاری قوطی نیاز دارید یا خیر. خم پذیر بودن یا نبودن قوطی مبلی، گرید ورق به کار رفته برای تولید قوطی، کارخانه تولیدکننده و همچنین سایز و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر نمی دانید چه نوع قوطی مبلی مناسب کار شماست، نگران نباشید. می توانید آن را به کارشناسان این حوزه بسپارید. کارشناسان قوطی و پروفیل آهن ملل با توجه به نیاز شما مشاوره و پیشنهادات لازم را ادائه می دهند تا بتوانید با اطمینان خاطر انتخاب کنید.


بهترین تولیدکنندگان قوطی مبلی کدام کارخانه ها هستند؟

کارخانه های تولید قوطی و پروفیل بسیاری هستند که به تولید قوطی مبلی نیز مشغول می باشند. اما کارخانه هایی که در ادامه معرفی می کنیم، محبوبیت بیشتری در بازار دارند. کیفیت، قیمت و وزن پروفیل سبک آن ها نیز مطلوب و استاندارد است.

  • کارخانه خاور صنعت هما
  • کارخانه پروفیل خلیج فارس
  • کارخانه پروفیل ساوه

قیمت قوطی مبلی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت قوطی مبلی، نوع و گرید ورق، خاصیت خم پذیر بودن یا نبودن قوطی، کارخانه تولیدکننده و همچنین ابعاد و ضخامت آن می باشد.

در مورد ضخامت و تاثیر آن بر قیمت قوطی مبلی، جالب است بدانید که قوطی مبلی در ضخامت های ۰.۵ و ۰.۶ میلی متر به دلیل ظرافت بیشتر، کمی گران تر از قوطی مبلی با ضخامت ۰.۸ میلی متر است. اما قیمت قوطی مبلی ضخامت های ۰.۸ میل به بالا، به ترتیب افزایش می یابد.

قیمت سایزهای مختلف قوطی مبلی را که به صورت روزانه آپدیت می شود در صفحه زیر مشاهده کنید.

مشاهده قیمت و خرید پروفیل مبلی

آهن ملل؛ نماینده فروش انواع قوطی مبلی

قیمت روز قوطی مبلی

وزن قوطی مبلی و تاثیر آن در حمل و نقل؛ نکته کلیدی خرید قوطی مبلی

نکته کلیدی که خوانندگان این راهنمای خرید را متمایز از سایر مشتریان خواهد کرد، توجه به نکات مربوط به وزن پروفیل مبلی و روش حمل و نقل آن است.

وزن قوطی مبلی و تاثیر آن در حمل و نقل

قوطی های مبلی به دلیل ضخامت پایینی که دارند، بسیار سبک تر از سایر مقاطع فولادی هستند. به طوری که وزن کم قوطی مبلی، باعث شده هر بندیل آن زیر ۱ تن وزن داشته باشد. یعنی وزن هر بندیل پروفیل مبلی از ۷۵۰ کیلوگرم شروع شده و بیشتر از ۱ تن نمی شود. بنا بر این، اگر به حجم بالایی از این محصول نیاز دارید (مثلا ۱۰ تن)، باید بدانید بارگیری این حجم قوطی مبلی، به دلیل تعداد زیاد بندیل ها، وسیله نقلیه مخصوص نیاز دارد.

در عین حال، خرید پروفیل سبک مبلی در حجم پایین نیز محدودیت های خود را دارد؛ زیرا وزن سبک این نوع قوطی، باعث می شود امکان ارسال حجم کم با یک وسیله نقیله به صورت مجزا وجود نداشته باشد. در این حالت، اصطلاحا آن را «کنار باری» برای مشتری ارسال می کنند. یعنی آن را با وسیله حمل و نقلی ارسال خواهند کرد که مقاطع دیگری حمل می کند و مسیر مشترک با محل تخلیه شما دارد.

نکته دیگر، خرید پروفیل مبلی به صورت شاخه ای است. اگر تعداد شاخه ای که نیاز دارید کم و محدود است، حتما آن را از کارخانه ای نزدیک به خود خریداری کنید. در غیر این صورت، هزینه حمل و نقل آن به قدری خواهد شد که صرفه اقتصادی برایتان نخواهد داشت. این نکته در شرکت های معتبر فروش مقاطع فولادی (مانند آهن ملل) رعایت می شود و در خرید شاخه ای، قوطی مبلی از انباری واقع در شهر خودتان ارسال می شود تا متحمل هزینه حمل و نقل زیادی نشوید.

در نتیجه برای خرید قوطی مبلی باید به وزن، حجم و همینطور مسافت انبار تا محل تخلیه، توجه ویژه ای داشته باشید.


چگونه برای خرید قوطی مبلی اقدام کنیم؟

بعد از آگاهی از تمام نکات و اطلاعات مربوط به قوطی مبلی، دستتان برای خرید این محصول از هر روشی که مایل باشید باز است. اما اگر قصد دارید تمامی مراحل پیگیری سفارش توسط فروشنده انجام شود و شما فقط با اعلام مشخصات سفارشتان، بار را به راحتی تحویل بگیرید، توصیه می کنیم از طریق شرکت های معتبر فروش مقاطع فولادی اقدام کنید.

در این حالت باید اطلاعات زیر را برای استعلام قیمت قوطی مبلی اعلام نمایید. فروشنده، مشاوره لازم را با توجه به اطلاعات شما در اختیارتان قرار می دهد. شما نیز می توانید با توجه به قیمت دریافتی، تصمیم به خرید بگیرید. بعد از پرداخت وجه، تمامی مراحل و پیگیری های بعدی از تهیه محصول تا ارسال بار توسط فروشنده انجام خواهد شد.

  • ابعاد قوطی مبلی
  • ضخامت قوطی مبلی
  • خم پذیر بودن یا نبودن قوطی
  • گرید ورق استفاده شده برای ساخت قوطی (در صورت نیاز)

نکات بعد از خرید قوطی مبلی

 بعد از دریافت بار و قبل از تخلیه آن، حتما موارد زیر را چک کنید. در صورت بروز مغایرت یا ایراد، شرکت فروشنده موظف به رفع مشکل یا جبران خسارت خواهد بود. توجه داشته باشید در صورتی که محصول در محل پروژه تخلیه شود و سپس بروز مشکل گزارش گردد، دیگر امکان پیگیری وجود نخواهد داشت.

  • اگر قوطی مبلی برند خاصی خریداری کرده اید، حتما با توجه به سرتیفیکت روی قوطی ها یا اسم درج شده روی بندیل ها و همینطور فاکتور محصول، اسم کارخانه را چک کنید.
  • کیفیت ظاهری قوطی ها مانند نداشتن انحنا در طول یا عدم خم شدگی و شکستگی را بررسی کنید.
  • جزئیات سفارشتان را با جزئیات درج شده در فاکتور و همینطور بار دریافتی تطابق دهید.

سخن آخر

پروفیل و قوطی مبلی که در دسته پروفیل های سبک قرار می گیرد، به دلیل مشخصات ورقی که در ساخت آن استفاده می شود، دارای ظاهری زیبا، فرم پذیری بالا و همچنین وزن سبکی است. برای خرید قوطی مبلی، علاوه بر توجه به ابعاد و انواع، مشخصات، کارخانه های تولیدکننده و همچنین قیمت این نوع قوطی، باید حتما وزن آن و حجم خرید خود را در نظر بگیرید. توجه به دو نکته آخر، نوع وسیله حمل و نقل، روش ارسال و همینطور محل خرید شما را مشخص خواهد کرد.

سوالات متداول

مهم ترین نکته در خرید پروفیل مبلی چیست؟

نکته کلیدی خرید قوطی مبلی که کمتر کسی به آن توجه می کند مربوط به وزن پروفیل مبلی و روش حمل و نقل آن است. زیرا این پروفیل بندیل های سبکی دارد و خرید در حجم بالا، نیاز به حمل و نقل با وسایل نقلیه بزرگ تر از معمول خواهد داشت.

برای خرید قوطی مبلی باید چه اطلاعاتی به فروشنده بدهیم؟

اطلاعاتی که برای استعلام قیمت قوطی مبلی باید اعلام کنید شامل موارد زیر می شود.
ابعاد قوطی مبلی
ضخامت قوطی مبلی
خم پذیر بودن یا نبودن قوطی
گرید ورق استفاده شده برای ساخت قوطی (در صورت نیاز)

کاربرد قوطی مبلی چه تاثیری در خرید آن دارد؟

با توجه به محل استفاده از قوطی مبلی، نیاز به خمکاری یا عدم نیاز به آن مشخص می شود. خم پذیر بودن یا نبودن قوطی نیز، گرید ورق به کار رفته برای تولید قوطی، کارخانه تولیدکننده و همچنین سایز و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.