راهنمای خرید لوله مبلی: با این ۱۳ نکته بهترین لوله مبلی را بخرید

لوله مبلی، یکی از پرکاربردترین لوله های فولادی است و از محصولات کلیدی در صنایع مختلف، به ویژه در صنعت ساخت مبلمان و دوچرخه سازی می باشد. به همین دلیل، خرید لوله مبلی با کیفیت و متناسب با کاربرد مورد نظر، اهمیت زیادی دارد. به خصوص اگر به لوله مبلی‌ای نیاز دارید که در فرآیند استفاده به خمش یا کشش نیاز داشته باشد، باید زمان استعلام قیمت آن را به فروشنده اعلام کنید. علاوه بر این، خریداران لوله مبلی باید نسبت به ابعاد این لوله، کارخانه های تولیدکننده، قیمت و خدمات مورد استفاده برای آن آگاه باشند. تمامی این اطلاعات را در راهنمای خرید لوله مبلی به طور کامل بررسی کرده ایم. با مطالعه مقالات دانشنامه آهن ملل، بدون دغدغه و با اطمینان خاطر خرید کنید.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید لوله مبلی

اطلاعات قبل از خرید لوله مبلی

تمامی اطلاعات مورد نیاز قبل از خرید لوله مبلی را در ۷ نکته اصلی به صورت زیر دسته بندی کرده ایم:

۱- لوله مبلی و انواع آن را بشناسید

لوله مبلی از ورق روغنی تولید می شود و با توجه به آنالیز و کیفیت ورق روغنی، به دو دسته زیر تقسیم می گردد:

  • لوله مبلی ساخته شده از ورق خشک
  • لوله مبلی ساخته شده از ورق کشش دار

این دو نوع لوله مبلی از نظر آنالیز شیمایی تفاوت دارند؛ اما مشخصات ظاهری آن ها یکسان است.

انواع لوله مبلی

دانستن انواع لوله مبلی، قدم اول در راهنمای خرید آن است؛ زیرا با توجه به کاربردی که انتظار دارید، باید از فروشنده تایید بگیرید که لوله مورد نظر امکان کشش یا خمش دارد یا خیر.

اطلاعات تکمیلی در مورد لوله مبلی را می توانید در مقاله معرفی این لوله بخوانید. در ادامه اختصاصا به نکات مربوط به خرید لوله مبلی می پردازیم.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: معرفی لوله مبلی و ویژگی های آن

لوله مبلی چیست

۲- ویژگی های مهم لوله مبلی که باید بدانید

لوله مبلی، یک نوع لوله درزدار است که با جوش دادن ورق روغنی تولید می شود.

لوله مبلی در دسته لوله صنعتی قرار دارد. در نتیجه، جزء لوله های تست دار نیست و کاربرد آن صرفا برای موارد صنعتی و دکوراتیو می باشد.

(لوله تست لوله ای است که روی آن فرآیند تست انجام شده باشد. این تست می تواند در دو نوع تست آب و تست گاز باشد و جهت بررسی نواقص و معایب روی لوله انجام می شود. لوله های صنعتی نیاز به تست ندارند.)

۳- به کاربرد مدنظرتان توجه کنید

کاربرد لوله مبلی

همانطور که در قسمت انواع لوله مبلی گفتیم، حتما باید مشخص کنید لوله مبلی با توجه به کاربردتان به خمش و یا کشش نیاز دارد یا خیر. نیاز یا عدم نیاز به این دو ویژگی، تا حد زیادی نوع ورق به کار رفته در ساخت لوله مبلی و همچنین برند لوله مبلی را مشخص می کند.

۴- ابعاد لوله مبلی را بشناسید

برای این که بتوانید لوله متناسب با کاربردتان را انتخاب کنید، باید مشخصات ابعادی این لوله، از جمله سایز و ضخامت آن را بشناسید. انتخاب سایز و ضخامت این محصول، به کاربرد و محل مصرف بستگی دارد.

  • سایز لوله مبلی: لوله مبلی از سایز ۱۰ میلی متر تا ۵۵ میلی متر تولید و به بازار عرضه می شود.
  • ضخامت لوله مبلی: ضخامت این لوله از ۰.۵ تا ۲ میلی متر است؛ اما پرفروش ترین آن در بازار، ضخامت های ۰.۷ – ۰.۸ – ۰.۹ – ۱ – ۱.۲۰ و ۱.۵ می باشد.
  • طول شاخه لوله مبلی: این لوله در شاخه های ۶ متری تولید می شود.

۵- مهم ترین کارخانه های تولیدکننده لوله مبلی کدامند؟

اصلی ترین تولیدکننده های لوله های مبلی در ایران، سه شرکت خاور صنعت هما، کارخانه خلیج فارس و کارخانجات نورد و پروفیل ساوه می باشد. دیگر تولیدکننده های این لوله، موجودی کمتری در بازار دارند. همچنین جالب است بدانید اکثر تولیدکننده های لوله مبلی در شهر تهران هستند.

۶- قیمت لوله مبلی و عوامل تاثیرگذار در آن چیست؟

اصلی ترین عوامل تعیین کننده قیمت لوله مبلی، قیمت روز ورق روغنی و موجودی کارخانه هاست. همچنین، قیمت لوله مبلی با توجه به ضخامت و سایز، متفاوت خواهد بود. اما به طور کل، عوامل بسیاری در تعیین قیمت و نوسان این نوع لوله اهمیت دارند که می توان آن ها را به صورت زیر بیان کرد:

  • ضخامت و سایز لوله
  • قیمت روز ورق روغنی
  • موجودی بازار
  • کیفیت تولید
  • نوسانات قیمت جهانی مواد اولیه
  • هزینه تولید (شامل هزینه حمل و نقل مواد خام، قیمت و هزینه های نورد و …)

در نتیجه با تغییر یا نوسان هر یک از عوامل مذکور، شاهد تغییر قیمت روز لوله مبلی خواهیم بود.

توجه داشته باشید قیمت سایر لوله های فولادی نیز با توجه به این عوامل اصلی تغییر می کند. پارامترهای دیگری را که در قیمت و همچنین خرید تمامی لوله های فولادی تاثیرگذار است، می توانید در راهنمای کلی و جامع خرید انواع لوله فلزی بخوانید. در راهنمای خرید لوله، کلیه عوامل مهم خرید لوله های مختلف را در سه دسته قبل از خرید، زمان خرید و بعد از خرید بررسی کرده ایم.

۷- خدمات مورد نیاز روی لوله مبلی

لوله مبلی در حالت عادی، سطحی صاف و تا حدودی براق دارد. اما می توان آن را به صورت های دیگر پوشش دهی کرد که پرکاربردترین آن ها به دو صورت زیر است:

  • لوله مبلی آبکاری شده: در این نوع لوله مبلی، انواع پوشش های گالوانیزه، قلع، کروم و نیکل روی لوله اجرا می شود. با این کار، لوله مبلی در برابر عوامل محیطی و خوردگی محافظت شده و قابلیت های بیشتری پیدا می کند. از نظر هزینه نیز قیمت لوله مبلی کروم و نیکل و قلع اندود بالاتر از لوله مبلی گالوانیزه است و به همین ترتیب، نوع گالوانیزه قیمت بیشتری دارد نسبت به لوله مبلی معمولی که با ورق روغنی ساخته شده است.
  • لوله مبلی رنگی: گاهی با توجه به کاربردهای مورد انتظار، از جمله نیاز به زیبایی یا مقاومت به خوردگی، اقدام به رنگ کاری لوله مبلی می کنند. این رنگ ها می تواند از نوع  معمولی، استاتیک یا کوره ای باشد.

در هر صورت، درخواست این خدمات باید قبل از خرید و زمان استعلام قیمت اعلام شود.

روش استعلام قیمت و خرید لوله مبلی

بعد از این که با تمامی نکات قبل از خرید لوله مبلی آشنا شدید، اکنون می توانید برای خرید این لوله صنعتی اقدام نمایید. روش های خرید و همچنین روش استعلام قیمت آن را در ادامه معرفی می کنیم:

روش استعلام قیمت و خرید لوله مبلی

۱- روش های خرید لوله مبلی

به دو روش می توانید لوله مبلی بخرید: ۱- خرید از کارخانه تولیدکننده ۲- خرید از بنگاه ها و شرکت های بازرگانی. در روش اول، باید به دو نکته زیر توجه کنید:

  • خرید لوله مبلی از کارخانه فقط به صورت بندیل امکان پذیر است. (امکان خرید لوله به صورت شاخه ای وجود ندارد)
  • کارخانه تولیدکننده، سفارش با تناژ بالا را می پذیرد.

بنا بر این، اگر به لوله مبلی شاخه ای یا لوله مبلی در تناژ محدود نیاز دارید، خرید از شرکت های بازرگانی یا بنگاه ها بهترین گزینه است. نکته مهم برای این منظور، انتخاب مرجع فروش قابل اطمینان و معتبر است تا بتوانید از اعلام قیمت صحیح و منطقی مطمئن باشید.

۲- روش استعلام قیمت لوله مبلی

اطلاعاتی که باید زمان خرید لوله مبلی به فروشنده اعلام کنید تا متناسب با آن قیمت دریافت نمایید، به صورت زیر است:

  • ضخامت و سایز لوله
  • تعداد شاخه لوله یا تناژ درخواستی
  • برند لوله (در صورت درخواست)

برای استعلام قیمت و خرید اینترنتی نیز می توانید به صفحه قیمت لوله مبلی آهن ملل، یکی از معتبرترین مراجع فروش لوله مبلی اصفهان مراجعه کنید. در این صفحه می توانید قیمت لوله مبلی اصفهان و جدول وزن لوله مبلی در سایز و ضخامت های متنوع را مشاهده کنید. این قیمت ها به صورت روزانه آپدیت می شود.

نکته دیگری که حائز اهمیت است، موقعیت جغرافیایی شهر اصفهان و قرارگیری آن در مرکز کشور می باشد. به همین دلیل می توانید با خیال راحت و پرداخت کمترین هزینه حمل و نقل به خرید لوله مبلی در اصفهان اقدام نمایید.

استعلام قیمت و خرید لوله مبلی

آهن ملل؛ فروش انواع لوله فلزی به صورت آنلاین و حضوری

قیمت لوله مبلی امروز

۳- حتما استعلام موجودی بگیرید

نکته بسیار مهم قبل از پرداخت هزینه و قطعی کردن خرید لوله مبلی، بررسی موجودی آن در بازار است. برای این منظور، حتما اطلاعات مربوط به موجودی لوله ای را که مدنظر دارید از فروشنده دریافت کنید. با این کار متوجه می شوید که لوله مورد نظر در بازار موجود است یا باید تولید گردد. تاثیر این نکته، زمانی پررنگ تر می شود که بدانید تولید لوله مبلی ممکن است از ۱۰ روز تا چند ماه زمان ببرد. این مدت زمان، با توجه به پروژه و محل استفاده برای خریداران، اهمیت زیادی خواهد داشت.

۴- اگر به خدمات نیاز دارید، از کارشناسان فروش مشورت بگیرید

لوله مبلی بعد از خرید به فرآیندهای خمکاری و جوشکاری نیاز خواهد داشت. به کارگیری هر کدام از این خدمات به محل استفاده لوله مبلی بستگی دارد. در صورت نیاز به مشورت در مورد خدمات لوله های مبلی می توانید با کارشناسان واحد فروش لوله شرکت آهن ملل تماس بگیرید.

نکات بعد از خرید لوله مبلی

در صورتی که با رعایت تمامی نکات اعلام شده در راهنمای خرید لوله مبلی، اقدام به خرید از مراجع معتبر کرده باشید، دیگر نگران صحت و سلامت بار خود نباشید. با این حال برای تکمیل اطلاعات خود، بعد از خرید لوله مبلی به موارد زیر توجه فرمایید.

نکات بعد از خرید لوله مبلی

۱- ویژگی های ظاهری بار را بررسی کنید

برای بررسی ویژگی ظاهری لوله مبلی باید به مشخصات ورق روغنی استفاده شده در ساخت آن توجه کنید. در این صورت با توجه به ورقی که مد نظر داشتید، صحت و سلامت بار را بررسی کنید.

۲- حتما وزن بار را بررسی کنید

جهت اطمینان از وزن محاسبه شده برای بار، لازم است وزن درج شده در برگه باسکول را با وزن فاکتور نهایی تطبیق دهید. در صورت مشاهده مغایرت، حتما مسئله را با کارشناس فروش در میان بگذارید.

سخن آخر

لوله مبلی، یکی از محصولات کلیدی در صنعت فولاد است. این نوع لوله، ضخامتی کمتر از ۲ میلی متر دارد و در صنایع مختلف، مانند تولید مبلمان، خودروسازی، لوازم خانگی و … استفاده می شود که ظاهر کار اهمیت داشته باشد.

سوالات متداول

انواع لوله مبلی که زمان خرید می توان انتخاب کرد کدام است؟

لوله مبلی از ورق روغنی تولید می شود و با توجه به آنالیز و کیفیت ورق روغنی در دو نوع موجود می باشند: ۱- لوله مبلی ساخته شده از ورق خشک ۲- لوله مبلی ساخته شده از ورق کشش دار

اطلاعاتی که زمان استعلام قیمت لوله مبلی باید بدانیم کدام است؟

اطلاعاتی که باید زمان خرید لوله مبلی اعلام کنید: ۱- ضخامت و سایز لوله ۲- مقدار مورد نیاز (تعداد شاخه یا تناژ) ۳- برند لوله (در صورت نیاز) می باشد.

چه خدماتی روی لوله مبلی می توان انجام داد؟

از جمله خدماتی که روی لوله مبلی انجام می دهند آبکاری لوله و رنگ کردن آن است. اگر به این خدمات نیاز دارید حتما زمان خرید لوله، از کارشناس فروش مشورت های لازم را دریافت کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.