۲۰ کارخانه تولید پروفیل | تولیدکنندگان متنوع‌ترین قوطی و پروفیل فولادی

کارخانه های متعددی در ایران تولیدکننده پروفیل هستند و تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است. علاوه بر تعدد لیست کارخانه های پروفیل سازی، گستردگی کاربرد این محصول در صنایع مختلف، همچون ساخت و ساز، ساخت ماشین آلات، نفت، گاز و … نیز باعث شده انتخاب بهترین تولید کننده پروفیل، همواره یکی از دغدغه های خریداران باشد. برای این که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، ابتدا باید تولیدکنندگان پروفیل، مشخصات پروفیل های تولیدی و همینطور آدرس آن ها را بشناسید. به همین منظور در این مقاله از دانشنامه آهن ملل، ۲۰ کارخانه تولید پروفیل فولادی که تنوع محصول و همچنین تقاضای بیشتری را در بازار دارند معرفی و بررسی کرده ایم تا مرجع جامعی در اختیار فعالان این حوزه قرار دهیم.

نسخه صوتی ۲۰ کارخانه تولید قوطی و پروفیل

محتوا پنهان

۱- کارخانه شرکت جهان پروفیل پارس ؛ تولید کننده پروفیل با قدمت طولانی

کارخانه تولید پروفیل جهان پروفیل پارس

کارخانه جهان پروفیل پارس، فعالیت خود را در زمینه تولید مصنوعات صنعتی (از جمله قوطی و پروفیل) در سال ۱۳۶۱ در استان تهران آغاز کرد. این کارخانه تولید پروفیل آهنی با استفاده از خط تولید و تجهیزات پیشرفته، کادر فنی مجرب و تامین مواد اولیه مرغوب، محصولات بسیار باکیفیتی را تولید و عرضه می کند.

تولیدات کارخانه پروفیل جهان با ظرفیت اسمی بیش از ۴۷۰هزار تن در سال، علاوه بر تامین نیاز داخلی، به کشورهای منطقه نیز صادر می گردد. پروفیل های تولیدی این کارخانه در صنایع خودروسازی، ماشین آلات کشاورزی، صنعت ساخت و ساز (سقف سازه ها، ساخت در و پنجره و …) کاربرد دارند و با تنوع زیر در بازار عرضه می شوند:

  • پروفیل درب و پنجره
  • پروفیل های مقاطع باز: تولید کننده پروفیل زد و چهارچوب در
  • قوطی های صنعتی و ساختمانی (پروفیل ستونی): تولید قوطی مربع بر اساس استاندارد DIN 2395 و قوطی مستطیل بر اساس استاندارد  DIN 2395

آدرس کارخانه جهان پروفیل پارس: اتوبان تهران ساوه – خروجی صبا شهر – به طرف سه راه آدران


۲- شرکت کارخانجات یاران ؛ تولید کننده پروفیل در تهران

شرکت کارخانجات نورد لوله یاران در سال ۱۳۷۷ به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۲ با ظرفیت تولید بیش از ۱۰۰هراز تن لوله و پروفیل در سال به بهره برداری رسید. طرح توسعه کارخانه پروفیل یاران نیز در سال ۱۳۸۳ شروع شد و ظرفیت شرکت را به ۳۰۰ هزار تن در سال افزایش داد.

محصولات کارخانه لوله و پروفیل یاران از جمله پروفیل های ساختمانی باز و بسته هستند؛ سایر مقاطع پروفیل نیز مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی با بهترین کیفیت تولید می شوند. پروفیل های تولیدی این کارخانه را می توانید در ادامه مشاهده کنید:

  • قوطی های مربع: قابلیت تولید از ضخامت ۰.۷ تا ۴.۵ میلی متر
  • قوطی های مستطیل: قابلیت تولید از ضخامت ۰.۹ تا ۶ میلی متر
  • پروفیل های درب و پنجره: تولید در ۸ نوع پروفیل مختلف (۵۰۹ – ۵۰۷- ۵۰۸ – ۵۵۹ – ۵۵۴ – ۵۵۵ – ۲۲۲ – ۶۵۴)
  • چهارچوب درب: در ضخامت های ۱.۸ و ۲ میلی متر قابل تولید است – در حال حاضر عرضه نمی شود.

آدرس کارخانه پروفیل یاران: تهران – جاده قدیم قم – شورآباد


۳- شرکت لوله و پروفیل صابری ؛ کارخانه تولید پروفیل در تهران

کارخانه تولید پروفیل صابری در سال ۱۳۸۷ در شهر صنعتی عباس آباد، استان تهران تاسیس شد. این کارخانه، تولید کننده پروفیل صنعتی و ساختمانی و تولید کننده پروفیل های طرح دار در کشور می باشد که با در اختیار داشتن خط تولید قوطی و پروفیل مجهز و نیروی متخصص، امکان تولید انواع پروفیل فولادی و مقاطع hss را به صورت مداوم و بدون وقفه دارد.

مقاطع توخالی فولادی سازه ای (HSS) به طور گسترده در سازه های ساختمانی، به عنوان ستون یا اعضای مهاربندی، استادیوم، پل ها و همچنین برای ساخت شاسی خودرو، سکوهای دریایی، ایستگاه مترو و … کاربرد دارد.

همچنین در این کارخانه، امکان تولید مقاطع در طول دلخواه و سفارشی وجود دارد. محصولات تولیدی کارخانه پروفیل صابری، انواع پروفیل و ستونی ها تا سایز ۲۰۰*۲۰۰ و تا ضخامت ۱۲ میلی متر به صورت زیر می باشد:

  • قوطی های مربع: از ضخامت ۲ تا ۱۲ میلی متر و سایز ۲۰*۲۰ تا ۲۰۰*۲۰۰
  • قوطی های مستطیل: از ضخامت ۲ تا ۱۲ میلی متر و  سایز ۲۰*۱۰ تا ۲۰۰*۱۰۰
  • قوطی های طرح دار (قوطی های کنگره دار): از سایز ۲۰*۲۰ تا ۸۰*۴۰
  • پروفیل در و پنجره (چهارچوب فرانسوی – چهارچوب مکزیکی – چهارچوب ساده – پروفیل t – پروفیل L – پروفیل لنگه دری): در ضخامت های ۱.۵ – ۱.۸ و ۲

آدرس کارخانه لوله و پروفیل صابری: تهران – شهر صنعتی عباس آباد


۴- گروه صنعتی تهران شرق ؛ تولید کننده انواع پروفیل صنعتی و سایز بالا

کارخانه تولید پروفیل تهران شرق

گروه صنعتی تهران شرق در سال ۱۳۸۰ در شهرک صنعتی عباس آباد با ظرفیت تولید اسمی ۳۰ هزار تن در سال تاسیس شد و در زمینه تولید انواع پروفیل های صنعتی و ساختمانی فعال است. محصولات این شرکت شامل انواع مقاطع فولادی از جمله قوطی های صنعتی و ساختمانی در سایز (۱۶۰*۱۶۰) و تا ضخامت ۸ میلی متر است.

کارخانه تهران شرق، طی اجرای طرح توسعه و ساخت کارخانه جدید میامی فولاد توانست ظرفیت خود را به ۷۵۰ هزار تن در سال برساند. در حال حاضر نیز با ۲۴ خط تولید فعال و تکمیل سبد محصولاتی از ۱.۲ اینچ تا ۱۶ اینچ، علاوه بر تامین نیاز داخلی، محصولات خود را به ۱۵ کشور خارجی نیز صادر می کند. 

این کارخانه تولید پروفیل، محصولات خود را بر اساس استاندارد EN10219-2 و دیگر استانداردهای ملی و بین المللی به صورت زیر تولید می کند:

  • پروفیل باز (پروفیل Z – پروفیل نبشی): در صورت سفارش تولید می شود.
  • پروفیل های مربعی: از ضخامت ۲ تا ۱۰ و سایز ۲۰*۲۰ تا ۳۲۰*۳۲۰
  • پروفیل های مستطیلی: از ضخامت ۲ تا ۱۰ و سایز ۲۰*۱۰ تا ۴۰۰*۲۵۰
  • پروفیل های در و پنجره: (پروفیل های ۵۰۷ – ۵۰۸ – ۵۰۹)
  • پروفیل های چهارچوب: (چهارچوب ساده – فرانسوی – مکزیکی)

آدرس کارخانه پروفیل تهران شرق: تهران – شهرک صنعتی عباس آباد


۵- کارخانجات نورد و پروفیل ساوه ؛ تولیدکننده قدیمی و بزرگ قوطی و پروفیل

کارخانه نورد پروفیل ساوه، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل های فولادی در ایران است که زیر مجموعه گروه صنعتی صفا محسوب می شود. کارخانه پروفیل ساوه در سال ۱۳۵۴ در شهر ساوه استان مرکزی تاسیس شد و با بهره گیری از دانش فنی و تجهیزات مدرن، انواع پروفیل فولادی با کیفیت و استاندارد را به بازار عرضه می کند. پروفیل های فولادی کارخانجات پروفیل ساوه در صنایع مختلف، مانند صنعت ساختمان و ساخت قطعات خودرو و موتورسیکلت و … کاربرد دارند.

از جمله مهم ترین محصولات کارخانه پروفیل ساوه، قوطی های مربع و مستطیل، پروفیل های فرم دار صنعتی، پروفیل های در و پنجره و همچنین مقاطع باز به صورت زیر می باشد:

  • مقاطع باز: در انواع نبشی، ناودانی، زد و چهارچوب در
  • پروفیل های درب و پنجره: در انواع ۵۰۷ – ۵۰۸ – ۵۰۹ – ۵۵۹ – ۶۵۴ – ۵۵۵ – ۵۵۴ – ۲۲۲
  • پروفیل های فرم دار صنعتی: در انواع ۵۵۰۱ – ۶۰۰۱ – ۶۰۰۲ – ۶۰۰۳ – ۴۱۰۱ – ۱۰۲۱ – ۷۰۰۱ – ۹۰۰۱ – ۴۱۹
  • قوطی های مربع و مستطیل ساختمانی: مطابق با استانداردهای DIN 2395 و EN 10219-2

آدرس کارخانجات نورد پروفیل ساوه: استان مرکزی – شهر ساوه


۶- شرکت تعاونی فولاد علویجه ؛ تولید انواع پروفیل فولادی در اصفهان

کارخانه تولید پروفیل تعاونی فولاد علویجه

کارخانه پروفیل علویجه با هدف تولید انواع پروفیل فولادی در سه فاز و در سال ۱۳۷۴ به ثبت رسید. فاز اول این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۴،۰۰۰ مترمربع در استان اصفهان و به منظور تولید پروفیل باز، فعالیت خود را آغاز کرد. فاز دوم کارخانه نیز در سال ۱۳۷۷ با هدف افزایش تولید انواع پروفیل و قوطی های مستطیل و مربع برای مصارف صنعتی و ساختمانی راه اندازی گردید.

با شروع به کار فاز سوم کارخانه فولاد علویجه در سال ۱۳۸۵، خطوط تولید این شرکت به ۸ خط و ظرفیت تولید آن به ۲۰۰ هزار تن در سال افزایش یافت.

در حال حاضر، این کارخانه با اجرای طرح های توسعه و اضافه کردن خطوط تولید پیشرفته، قادر به تولید ۴۰ نوع محصول و انواع پروفیل باز و بسته از جمله قوطی های مبلی، پروفیل Z و … به صورت زیر می باشد: همچنین این کارخانه، قادر است محصولات خود را به سفارش مشتری در طول های ۳ تا ۹ متر تولید کند.

  • قوطی های مستطیلی: از سایز ۱۰*۲۰ تا ۱۰۰*۴۰ و ضخامت های زیر ۱ میلی متر تا ۴ میلی متر؛ اما در حال حاضر از ضخامت ۲ میلی متر به بالا تولید می شود.
  • قوطی های مربع: از سایز ۲۰*۲۰ تا ۹۰*۹۰ و ضخامت های ۱.۵ تا ۴ میلی متر
  • قوطی ۶ ضلعی: فاصله اضلاع ۲۲ میلی متر در ضخامت های ۱.۵ و ۲ میلی متر
  • پروفیل درب و پنجره: قابلیت تولید انواع پروفیل ۵۰۷ – ۵۰۸ و ۵۰۹
  • پروفیل باز: سه نوع چهارچوب فلزی (۱-۸۶)، فرانسوی و طرح مکزیکی از ضخامت ۱.۵ تا۲.۵  میلی متر، انواع z از سایز ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلی متر در ضخامت ۲.۵ تا ۴ میلی متر و زهوار در ضخامت های ۲ و ۲.۵ میلی متر

آدرس کارخانه فولاد علویجه: اصفهان – شهرک صنعتی علویجه


۷- شرکت صنعتی نیکان پروفیل ؛ تولید کننده پروفیل ستونی در اصفهان

گروه صنعتی نیکان، یکی از معتبرترین کارخانه های پروفیل ایران است. این شرکت در سال ۱۳۶۳ فعالیت خود را در زمینه تولید مقاطع فولادی به روش نورد سرد در شهرک صنعتی جی اصفهان آغاز کرد. در ادامه فعالیت خود نیز در سال ۱۳۷۴ تولید پروفیل فولادی را در دستور کار خود قرار داد. پروفیل های تولیدی کارخانه صنعتی نیکان پروفیل در ابتدای کار، انواع پروفیل باز (زهوار و چهارچوب فلزی) بود و در ادامه، انواع پروفیل ساختمانی، قوطی و پروفیل Z نیز به آن افزوده شد.

در حال حاضر، کارخانه پروفیل نیکان با بهره گیری از ۶ خط تولید پروفیل و ظرفیت تولید ۷۰هزار تن در سال به یکی از برترین تولیدکننده های پروفیل کشور تبدیل شده است. در ادامه، انواع پروفیل نیکان را مشاهده می کنید که در حال حاضر تولید می شود:

  • قوطی و پروفیل مربع و مستطیل در ضخامت ۲ و ۲.۵ میلی متر
  • پروفیل درب و پنجره و چهارچوب: (چهارچوب معمولی، چهارچوب فرانسوی، زهوار، پروفیل ۵۰۷ – ۵۰۸ – ۵۰۹ و…) در ضخامت ۲ و ۲.۵ میلی متر
  • پروفیل ستونی از ضخامت ۲.۸ تا ۴ میلی متر

آدرس شرکت صنعتی نیکان پروفیل: اصفهان – شهرک صنعتی جی


۸- صنایع فولاد هیربد زرندیه ؛ تولید قوطی و پروفیل با تنوع زیاد

کارخانه صنایع فولاد هیربد زرندیه، یکی از کامل ترین مجتمع های تولید فولاد ایران و منطقه است. این کارخانه در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی مامونیه استان مرکزی به بهره برداری رسید. کارخانه هیربد زرندیه با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن مقاطع فولادی و به کارگیری تجهیزات به‌روز و متخصصان ماهر و متعهد، توانسته است محصولات باکیفیت و متنوعی را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

کارخانه فولاد هیربد زرندیه، ۴ کارخانه زیرمجموعه در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار دارد که یکی از آن ها در حوزه تولید انواع پروفیل فولادی مشغول به فعالیت است. کارخانه لوله و پروفیل هیربد با بهره مندی از ۲۳ خط تولید و تجهیزات پشتیبانی دارای ظرفیت تولید ۱ میلیون تن در سال است که این محصولات را مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی، مانندDIN2395 ، EN10219-2 و ۱۷۰۰۳ به صورت زیر تولید می کند:

  • قوطی های مربع: از سایز ۸*۸ تا سایز ۲۲۰*۲۲۰ و ضخامت ۱ تا ۱۲
  • قوطی های مستطیل صنعتی و ساختمانی: از سایز ۱۰*۲۰ تا ۱۴۰*۸۰ در ضخامت ۰.۹ تا ۶
  • پروفیل های فرم دار صنعتی: با شماره های ۶۰۰۴ – ۵۰۰۲ – ۳۳۰۱ – ۶۳۰۱ – ۵۰۰۱ – ۳۲۰۱
  • پروفیل های درب و پنجره: قادر به تولید پروفیل های درب و پنجره با سایزهای جدید برای بازارهای جهانی
  • مقاطع باز: از جمله چهارچوب معمولی، پروفیل زد، چهارچوب رومی، چهارچوب فرانسوی، چهارچوب مکزیکی و زهوار

آدرس فولاد هیربد زرندیه: بزرگراه تهران – ساوه ، شهرک صنعتى مأمونیه


۹- صدرا پروفیل کاوه (فولاد موحد تبریز) ؛ تولید کننده پروفیل درب و پنجره

شرکت صدرا پروفیل کاوه یکی دیگر از تولیدکنندگان مطرح پروفیل در کشور است که در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد. این کارخانه که در استان آذربایجان شرقی قرار دارد، قادر به تولید انواع پروفیل تا ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال می باشد. از جمله محصولات تولیدی کارخانه صدرا پروفیل کاوه می توان به انواع چهارچوب و پروفیل ساختمانی درب و پنجره بر اساس استاندارهای ۱۷۰۰۳-۱ ۲-۱۳۰۰  اشاره کرد.

پروفیل های تولیدی این شرکت که در ادامه مشاهده می کنید از نظر استحکام جوش و کیفیت در سطح مطلوبی هستند و از این رو قیمت قوطی صدرا پروفیل کاوه نیز قیمتی رقابتی و مقرون به صرفه است.

  • انواع پروفیل: در انواع پروفیل ۵۰۷ – ۵۰۸ – ۵۰۹ و پروفیل Z
  • انواع قوطی مربع و مستطیل: از سایز ۲۰*۲۰ تا ۱۴۰*۱۴۰ و سایز ۲۰*۱۰ تا ۴۰*۱۰۰
  • انواع چهارچوب فرانسه چهارچوب مکزیکی

آدرس کارخانه صدرا پروفیل کاوه: تبریز – جاده آذرشهر – نرسیده به پلیس راه


۱۰- کارخانه لوله و پروفیل آپادانا ؛ کارخانه تولید قوطی فلزی و پروفیل‌های در و پنجره

شرکت پروفیل فولاد آپادانا در سال ۱۳۷۶ با هدف تولید انواع قوطی و پروفیل در اصفهان (شهرک صنعتی جی) تاسیس شد. این شرکت در فرآیند توسعه و گسترش فعالیت خود در سال ۱۳۸۶ اقدام به نصب و راه اندازی خطوط تولید جدید نمود و ظرفیت تولید خود را به ۶۰هزار تن در سال افزایش داد. قوطی و پروفیل های قابل تولید در این کارخانه، انواع قوطی های مربع و مستطیل، پروفیل های درب و پنجره و چهارچوبی به صورت زیر است:

  • قوطی های مربع صنعتی و ساختمانی: قابل تولید در ابعاد ۲۰*۲۰ تا ۱۳۵*۱۳۵ و از ضخامت ۲ تا ۴ میلی متر
  • قوطی های مستطیل صنعتی و ساختمانی: قابل تولید در ابعاد ۲۰*۱۰ تا ۱۰۰*۴۰ و از ضخامت ۲ تا ۴ میلی متر
  • پروفیل های درب و پنجره: قابل تولید در انواع پروفیل ۵۰۷ – ۵۰۸ – ۵۰۹
  • چهارچوب های درب: انواع چهارچوب مکزیکی، فرانسوی و ساده

آدرس کارخانه لوله و پروفیل آپادانا: اصفهان – شهرک صنعتی جی


۱۱- شرکت پروفیل فولاد خلیج فارس ؛ یکی از جدیدترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران

کارخانه تولید پروفیل فولاد خلیج فارس

کارخانه پروفیل خلیج فارس در شهر اصفهان و با هدف تولید انواع پروفیل فولادی در سال ۱۳۹۱ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید. شروع فعالیت این کارخانه با ظرفیت تولید اسمی ۴۰ هزار تن در سال آغاز شده و با راه اندازی خطوط تولید جدید به ظرفیت ۸۰ هزار تن در سال ارتقا یافت.

این کارخانه با تامین مواد اولیه خود از شرکت هایی نظیر فولاد مبارکه اصفهان و سایر تولیدکنندگان درجه ۱ داخلی و خارجی به تولید انواع محصولات فولادی با کیفیت از جمله قوطی و پروفیل می پردازد. محصولات این کارخانه که به صورت زیر می باشد در صنایع مختلف مانند لوازم خانگی، کشاورزی، خودروسازی و ساختمان سازی کاربرد وسیعی دارد.

  • قوطی های مربع صنعتی و ساختمانی: قابل تولید از سایز ۲۰*۲۰ تا ۱۳۵*۱۳۵ در ضخامت های ۲ تا ۵ میلی متر
  • قوطی های مستطیل صنعتی و ساختمانی: قابل تولید از سایز ۲۰*۱۰ تا ۱۰۰*۴۰ در ضخامت های ۲ تا ۳ میلی متر
  • چارچوب های در: تولید انواع چهارچوب در، از جمله چهارچوب فرانسوی، مکزیکی و ساده
  • پروفیل های درب و پنجره: قابل تولید در انواع پروفیل ۵۰۷ – پروفیل ۵۰۸ و پروفیل ۵۰۹

آدرس کارخانه پروفیل خلیج فارس: استان اصفهان – شهرک صنعتی سجزی

نکته: دو کارخانه لوله و پروفیل آپادانا و پروفیل فولاد خلیج فارس، اگرچه کارخانه های مجزایی هستند و در دو مکان متفاوت مشغول به فعالیت هستند، اما دفتر مرکزی و مدیریت آن ها مشترک است.


۱۲- کارخانه پروفیل کیان پرشیا ؛ تولید پروفیل با کیفیت و متنوع

یکی دیگر از تولیدکنندگان مقاطع فولادی (از جمله قوطی و پروفیل) در ایران، شرکت کیان پرشیا است که قادر به تامین طیف وسیعی از نیازهای مشتریان این صنعت می باشد. سال ۱۳۸۰، کارخانه قوطی پروفیل کیان پرشیا فعالیت خود را در تهران آغاز کرد و یکی از ۳ کارخانه پروفیل شمس آباد است که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم.

 این شرکت تولیدکننده مقاطع فولادی، ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال را دارد که ۱۲۰هزار تن از آن را به تولید انواع پروفیل فولادی اختصاص داده است. محصولات این کارخانه که در ادامه مشاهده می کنید به دلیل کیفیت بالایی که دارند، علاوه بر تامین بخشی از نیاز بازار داخلی، به کشورهای همسایه نیز صادر می گردد.

  • پروفیل باز و بسته: در انواع پروفیل ۵۰۸، پروفیل ۵۰۹، چهارچوب فرانسه، چهارچوب ایرانی، چهارچوب رومی
  • قوطی فولادی: توانایی تولید قوطی های مربع و مستطیل را از اندازه ۱۰*۱۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ میلی متر و ضخامت ۲ تا ۴ میلی متر دارد.

آدرس کارخانه پروفیل کیان پرشیا: تهران – حسن آباد – شهرک صنعتی شمس آباد


۱۳- کارخانه لوله و پروفیل کیهان ؛ کارخانه تولید پروفیل مبلی و در و پنجره

کارخانه تولید پروفیل کیهان در سال ۱۳۷۰ و با هدف تولید پروفیل های باز و بسته در شهر تهران آغار به کار نمود. پروفیل های تولیدی این کارخانه، انواع پروفیل مربع و مستطیل و پروفیل در و پنجره است که بیشترین مصرف را در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز دارد. تولیدات این شرکت را در زمینه قوطی و پروفیل می توان در ۵ دسته به صورت زیر معرفی کرد:

  • قوطی مستطیلی: تولید بر اساس استاندارد DIN 2395 PART 3
  • قوطی مربع: تولید بر اساس استاندراد DIN 2395 PART 3
  • قوطی مبلی: قابل تولید براساس استاندارد DIN 2394(1) 94 و EN 10 219 -2 
  • پروفیل در و پنجره: تولید انواع پروفیل با کدهای بین المللی
  • انواع پروفیل چهارچوب: قابل تولید در انواع مکزیکی، فرانسه، معمولی و همچنین مقاطع چهارچوبی و Z

ادرس کارخانه پروفیل کیهان: تهران – شهرک صنعتی شمس آباد


۱۴- گروه صنعتی سپاهان ؛ تولیدکننده پروفیل گالوانیزه و از پیشگامان این صنعت

کارخانه تولید پروفیل گروه صنعتی سپاهان

کارخانجات گروه صنعتی سپاهان از پیشگامان راه اندازی و استفاده از فناوری تولید پروفیل در کشور است که در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد. این شرکت در زمینی به مساحت ۱۳۲ هکتار در مجاورت شهر اصفهان واقع شده است. گروه صنعتی سپاهان با اجرای طرح های توسعه ای خود در تلاش است ظرفیت تولید سالانه خود را از ۴۲۰ هزارتن به ۶۰۰ هزار تن برساند. این مجموعه صنعتی با احداث سه کارخانه زیرمجموعه که در ادامه معرفی می کنیم به تولید قوطی های مربع و مستطیل و دیگر انواع پروفیل های فولادی منطبق با استانداردهای جهانی می پردازد.

  • شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان
  • شرکت ساخته فلزی اصفهان (سافا)
  • شرکت بارآهن سپاهان

بین کارخانه های فوق، شرکت سافا که در سال ۱۳۵۱ تاسیس شد با بهره گیری از ۵ خط تولید پروفیل بسته و ۵ خط تولید پروفیل باز، به تولید پروفیل در و پنجره گالوانیزه رنگ شده، تولید قوطی و انواع پروفیل فولادی می پردازد.

سابقه بلند مدت، اعتبار بالا و تولید محصولات متنوع با کیفیت در این مجموعه، شرکت گروه صنعتی سپاهان را به یکی از بزرگ ترین و برترین تولیدکنندگان پروفیل های فولادی در ایران و خاورمیانه تبدیل کرده است.

  • قوطی فولادی: تولید انواع قوطی های مربع و مستطیل بر اساس استانداردهای  JIS G3466و DIN 2395
  • پروفیل فولادی: شامل انواع پروفیل به صورت زیر:
  • پروفیل های گروهی در و پنجره (سپری ، لنگه دری و چهارچوبی: در صورت سفارش تولید می شوند.)
  • زهوار و چهارچوب فلزی  (فرانسوی، دولبه، یک لبه) بر اساس استانداردهای ملی ISIRI 7336 و ISIRI 7338
  • پروفیل های باز  Zو L مطابق با استانداردهای ISIRI 7335و DIN 59413
  • پروفیل های ریلی، بیضی شکل، تسمه و … . از ضخامت ۱.۵ به بالا: در صورت سفارش تولید می شوند.

آدرس کارخانه پروفیل سپاهان: اصفهان – کیلومتر ۱۵ جاده نایین


۱۵- کارخانه لوله و پروفیل آریاوا ؛ تولید کننده پروفیل در قزوین

کارخانه تولید پروفیل آریاوا

یکی دیگر از تولیدکنندگان پروفیل در ایران، کارخانه آریاوا است که در سال ۱۳۷۲ در استان قزوین تاسیس شد. پروفیل های تولیدی این کارخانه به دلیل استفاده از مواد اولیه فولادی باکیفیت از جمله محصولات معتبر در بازار می باشند. این پروفیل ها که در انواع و ابعاد متنوع تولید می شوند در صنایع فلزی، ساخت و ساز، ماشین سازی و …  به منظور تقویت و استحکام بخشی، کاربرد فراوانی دارند. انواع پروفیل تولیدی این کارخانه به صورت زیر می باشد:

قوطی و پروفیل صنعتی و ساختمانی: تولید انواع پروفیل باز و بسته، مانند پروفیل درب و پنجره، قوطی و …

آدرس کارخانه پروفیل آریاوا : قزوین – بوئین زهرا


۱۶- گروه تولید و صنعتی فولاد گستر حداد کچو ؛ تولید کننده قوطی های ساختمانی

گروه تولیدی صنعتی و بازرگانی فولادگستر حداد در سال ۱۳۸۵ با هدف تولید انواع محصولات فولادی در استان اصفهان تاسیس شد. این مجموعه در زمینی ۳۵۰ هزار متری با ۳۳ خط تولید در ۴ فاز به تولید انواع مقاطع فولادی از جمله قوطی های صنعتی و در و پنجره می پردازد. همچنین، این کارخانه با احداث واحد ماشین سازی فولادگستر، در زمینه طراحی، ساخت و راه اندازی خطوط تولید پروفیل نیز فعال است. ماشین سازی کارخانه فولاد گستر حداد، در زمیه ساخت کلیه خطوط تولید و قالب های فرمینگ و سایزینگ و دستگاه های نواربُر از ۲ تا ۱۲ میلی متر فعال می باشد.

قوطی و پروفیل های تولیدی این کارخانه را در ادامه مشاهده می کنید:

  • پروفیل های باز و بسته و درب و پنجره
  • قوطی فولادی صنعتی از سایز ۲۰*۲۰ تا ۲۵۰*۲۵۰ میلی متر

آدرس کارخانه فولاد گستر حداد: اصفهان – شهرک صنعتی رازی


۱۷-  شرکت به فلز سپاهان ؛ کارخانه پروفیل زد، مربع و مستطیل و چهارچوبی

شرکت به فلز سپاهان، تولید کننده انواع پروفیل فولادی در سال ۱۳۸۸ و در شهرک صنعتی مورچه خورت تاسیس شد. این کارخانه در دو فاز و با بهره مندی از تجهیزات و تکنولوژی های مدرن راه اندازی شد؛ به گونه ای که قادر به تولید انواع پروفیل های صنعتی و ساختمانی باز و بسته، پروفیل Z و گاردریل از ضخامت ۱.۵ تا ۶ میلی متر می باشد. قوطی و پروفیل های تولیدی این کارخانه را در ادامه مشاهده می کنید:

  • قوطی‌های مستطیلی: مطابق با استاندارد Din 2395 از سایز ۱۰*۳۰ تا ۱۵۰*۱۰۰ میلی متر و ضخامت ۲ تا ۶ میلی متر – در صورت سفارش تولید می شود.
  • قوطی های مربعی: مطابق با استاندارد Din 2395 از سایز ۲۰*۲۰ تا ۱۳۵*۱۳۵ میلی متر و ضخامت ۲ تا ۶ میلی متر – در صورت سفارش تولید می شود.
  • پروفیل باز: پروفیل Z، چهارچوب های فلزی مانند چهارچوب فرانسوی

آدرس کارخانه به فلز سپاهان: اصفهان – شهرک صنعتی مورچه خورت


۱۸- شرکت آریا صنعت دلیجان ؛ کارخانه تولید پروفیل در استان مرکزی

کارخانه تولید پروفیل آریا صنعت دلیجان

گروه صنعتی آریا فولاد دلیجان با ۲۵۰۰ متر زیربنا در زمینه تولید انواع پروفیل های صنعتی و ساختمانی در شهر دلیجان استان مرکزی احداث گردید. ظرفیت تولید این کارخانه در زمان تاسیس (سال ۱۳۸۴) ۴۲۵ هزار تن در سال برنامه ریزی شد و تا سال ۱۳۹۷ و در راستای افزایش سبد محصولات، ۱۵۰ هزار تن ظریفت سالانه به آن افزوده شد. این طرح، همراه با احداث واحد ماشین سازی و آزمایشگاه مستقل، با نام «آریا سپاهان» راه اندازی گردید.

کارخانه آریا صنعت دلیجان با پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت منطبق بر استاندارد ۹۰۰۱:۲۰۱۵ ISO به تولید محصولات با کیفیت مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی می پردازد و همراستا با تولید داخلی در زمینه صادرات نیز قدم های اساسی برداشته است.

محصولات متنوع این کارخانه (از جمله پروفیل های صنعتی و ساختمانی و چهارچوبی) به شرح زیر تولید می شوند:

  • پروفیل درب و پنجره: قابل تولید در سه نوع پروفیل لنگه دری، پروفیل سپری و پروفیل چهارچوبی با ضخامت ۲ میلی متر
  • پروفیل مربع و مستطیل: قابل تولید در ضخامت های ۱.۸ تا ۳ میلی متر

آدرس کارخانه آریا صنعت دلیجان: استان مرکزی – شهر دلیجان – کیلومتر ۱۵ جاده تهران – شهرک صنعتی شهدای راونج


۱۹- شرکت لوله و پروفیل گل نرده ؛ یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران

یکی دیگر از کارخانه های قدیمی و معتبر تولید کننده قوطی پروفیل در کشور، کارخانه پروفیل گل نرده است که در سال ۱۳۶۱ تاسیس شد. اگرچه این کارخانه با ظرفیت تولید ۲۰هزار تن در سال و با هدف تولید انواع پروفیل فولادی به بهره برداری رسید، اما طرح توسعه آن در راستای افزایش ظرفیت تولید تا ۱۰۰ هزار تن در سال می باشد.

محصولات این کارخانه از جمله انواع پروفیل های ساختمانی و قوطی های مربع و مستطیل که بر اساس استانداردهای ملی و تحقیقات صنعتی ایران تولید می شوند، در صنایع کلیدی مانند خودروسازی و ساخت و ساز کاربرد وسیعی دارند. همچنین این کارخانه با در اختیار داشتن واحد ماشین سازی و قالب سازی، قادر به طراحی و تولید ۱۰۰% قطعات مورد نیاز خود می باشد.

  • قوطی های مربع مستطیل: قابل تولید در استانداردهای DIN 2395 و EN 10219 – ۲
  • پروفیل های درب و پنجره: علاوه بر تولید مطابق با استانداردهای موجود، قابلیت تولید سایزهای جدید برای بازارهای صادراتی را نیز دارد.
  • مقاطع باز: قابلیت تولید انواع چهارچوب در، پروفیل نبشی و پروفیل Z

آدرس کارخانه لوله و پروفیل گل نرده: تهران – جاده قدیم قم – شور آباد


۲۰- صنایع نورد میلاد یزد ؛ کارخانه تولید قوطی و پروفیل در یزد

کارخانه تولید پروفیل صنایع نورد میلاد یزد

شرکت صنایع نور میلاد یزد، یکی از نخستین و بزرگترین کارخانجات تولید لوله و پروفیل در ایران، فعالیت خود را در سال ۱۳۶۸ با نام «کارخانه پروفیل ثابت یزد» آغاز کرد. اما در ادامه و در سال ۱۳۸۴، نام کارخانه به «صنایع نور میلاد یزد» تغییر یافت. این کارخانه با در اختیار داشتن ۴ شرکت زیرمجموعه و ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن در سال، قادر به تولید انواع مقاطع فولادی از جمله قوطی و پروفیل است. این محصولات که در ادامه مشاهده می کنید در صنایع کلیدی (از جمله ساخت و ساز) کاربرد وسیعی دارند.یعی معادن را دارا می باشد. 

  • انواع پروفیل: پروفیل ۵۰۷ – ۵۰۸ – ۵۰۹ و پروفیل Z
  • انواع قوطی: قابل تولید از سایز ۱۰*۲۰ تا ۱۴۰*۱۴۰ و ضخامت ۲ تا ۳ میلی متر

آدرس کارخانه پروفیل یزد: یزد – شهرک صنعتی خضر آباد


سخن آخر

همانطور که متوجه شدید، انواع کارخانه پروفیل در ایران، بیشتر در سه استان اصفهان، تهران و مرکزی هستند. کارخانه های دیگر نیز در مناطق جغرافیایی مختلف ایران از جمله شمال، و شمال غربی، شرق و شمال شرق و جنوب ایران پراکنده می باشند. آشنایی با شرکت های تولید کننده پروفیل، مشخصات پروفیل های تولیدی و موقعیت جغرافیایی کارخانه ها، بهترین راهنما برای افرادی است که قصد خرید این مقطع فولادی را دارند.

سوالات متداول

چه تعداد کارخانه پروفیل سازی در ایران فعالیت می کنند؟

کارخانه های تولیدکننده پروفیل در کشور بسیار پر تعداد هستند و روز به روز نیز در حال افزایش می باشند. با این حال می توان پراقبال ترین و برترین کارخانه ها را در قالب لیستی محدود جمع آوری کرد که در این مقاله به ۲۰ کارخانه برتر اشاره کردیم.

چه کارخانه هایی در تهران پروفیل تولید می کنند؟

کارخانه های متعددی در تهران و اطراف آن در زمینه توید پروفیل مشغول هستند که در این مقاله نیز به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کردیم، از جمله شرکت جهان پروفیل پارس، کارخانجات یاران، کارخانه پروفیل صابری – کارخانه پروفیل تهران شرق – کارخانه پروفیل کیان پرشیا – کارخانه پروفیل کیهان – کارخانه پروفیل گل نرده

کارخانه تولید پروفیل گالوانیزه در ایران کدام کارخانه است؟

شرکت گروه صنعتی سپاهان پروفیل های در و پنجره خود را به صورت گالوانیزه رنگ شده تولید و عرضه می کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.