ساندویچ پانل پیچ مخفی چیست و چه کاربردی دارد؟

در صنعت ساخت و ساز هرگاه سخن از زیبایی باشد، پای ساندویچ پانل پیچ مخفی به میان می آید. این محصول همان طور که از نام آن پیداست یکی از متداول ترین انواع ساندویچ پانل ها می باشد که به دلیل مخفی ماندن پیچ ها در هنگام نصب آن بر روی سازه، نام ساندویچ پانل پیچ مخفی به خود گرفته است. ساندویچ پانل انواع مختلفی دارد؛ اما تفاوت ساندویچ پانل پیچ مخفی با سایر انواع ساندویچ پانل ها در ضخامت، عرض و فرم لبه های عرضی آن است.

در ادامه مقاله به بررسی پاسخ سوالات: ساندویچ پانل پیچ مخفی چه کاربردهایی دارد؟ رایج ترین انواع ساندویچ پانل پیچ مخفی کدام است؟ می پردازیم پس با آهن ملل همراه باشید.

درباره ساندویچ پانل پیچ مخفی

نسل جدیدی از ساندویچ پانل ها، ساندویچ پانل پیچ مخفی است که این محصول در انواع سقفی و دیواری موجود است. در طراحی این محصول از طراحی منحصر به فرد استفاده شده است، به گونه ای که محل اتصال مشخص نمی باشد؛ به همین علت این سازه نمای زیباتری نسبت به انواع معمولی آن دارد.

توجه: به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع ساندویچ پانل ها و کاربرد آن ها، مجموعه آهن ملل برای شما مقاله ای تهیه نموده است. شما کاربران عزیز می توانید با کلیک بر روی لینک زیر به محتوای آن دسترسی سریع داشته باشید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مطالعه مقاله ساندویچ پانل؛ مزایا و انواع آن

ساندویچ پانل

همواره زیبایی و ظرافت در صنعت ساخت و ساز برای مشتریان اهمیت زیادی دارد و این موضوع باعث شده است تا تولیدکنندگان مصالح ساختمانی با یکدیگر در رقابت باشند تا از این طریق بتوانند رضایت مشتری را به حداکثر برسانند. ساندویچ پانل پیچ مخفی، نمونه ای از مصالح سبک، با استحکام و زیبا است.

تفاوت این محصول با انواع معمولی آن، در مخفی بودن محل اتصال است. در این نمونه، اتصال ورق ها به صورت کام و زبانه می باشد. ورق های این محصول از جنس گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم است.

جنس لایه عایق میانی این محصول از پلی اورتان، پشم سنگ یا پلی ایزوسیانات است. این نوع از ساندویچ های پانل در دو عرض مفید ۱۰۰ سانتی متر و غیر مفید ۱۰۴ سانتی متر تولید می شود که علت این اختلاف ۴ سانتی متر، به دلیل هم پوشانی زبانه و کام است.

ساندویچ پانل پیچ مخفی چیست؟
ساندویچ پانل پیچ مخفی چیست؟

انواع ساندویچ پانل پیچ مخفی

پانل پیچ مخفی انواع گوناگون از لحاظ شکل ظاهری و جنس ورق دارد و در انواع سقفی و دیواری موجود است. لازم است بدانید تفاوت انواع پانل پیچ مخفی در شکل لبه ها و عرض آن ها است. از این محصول در مواقعی استفاده می شود که به عایق زیبا با حساسیت بالا نیاز باشد.

رایج ترین شکل های این محصول به شرح زیر است:

  • دورو ورق
  • یک رو ورق یک رو فویل
  • یک رو ورق نایلون
  • یک رو ورق یک رو کاغذ
  • دو رو نایلون
  • دو رو کاغذ
  • دو رو فویل

توجه: گفتیم که یکی از انواع ساندویچ پانل های پیچ مخفی، ساندویچ پانل دیواری است. مجموعه آهن ملل پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع و کاربردهای این محصول، به مقاله زیر مراجعه نمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مطالعه مقاله بررسی کاربردهای ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری

نصب ساندویچ پانل پیچ مخفی

در این سازه، اتصال به گونه ای است که ابتدا یکی از پانل ها برای محکم شدن بر روی اسکلت سازه، پیچ می شود. سپس اورلپ پانل بعدی بر روی آن قرار می گیرد و باعث پوشش پیچ می شود. این ویژگی باعث می شود تا نمای دیوار یکپارچه به نظر برسد و جلوه ای زیباتر داشته باشد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل پیچ مخفی

ساندویچ پانل پیچ مخفی بسیار سبک و دارای استحکام بالا می باشند و جزو مهم ترین مزیت و ویژگی این محصول محسوب می شوند. این موضوع باعث شده اهمیت استفاده از این پانل ها روز به روز در حال افزایش باشد.

از مزایای دیگر پانل پیچ مخفی این است که از دوام و پایداری مطلوبی برخوردارند و علاوه بر زیبایی، نصب آن ها بسیار راحت و آسان است. از ساندویچ پانل پیچ مخفی می توان در طراحی هر فضایی از جمله کارگاه ها، دیوار سوله های صنعتی، ویلاهای پیش ساخته و سردخانه ها استفاده کرد.

توجه: یکی دیگر از انواع ساندویچ پانل های پیچ مخفی، ساندویچ پانل سقفی است. مجموعه آهن ملل پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع و کاربردهای این محصول، به مقاله زیر مراجعه نمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: مطالعه مقاله بررسی کاربردهای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی

کاربردهای پانل پیچ مخفی

ساندویچ پانل پیچ مخفی کاربرد گسترده ای در صنعت ساخت و ساز دارد، مهم ترین کاربردهای این محصول به شرح زیر است:

  • پوشاندن سقف های شیروانی
  • آشیانه های هواپیما
  • انواع کانکس ها
  • سردخانه های صنعتی
کاربردهای پانل پیچ مخفی
کاربردهای پانل پیچ مخفی

طراحی ساندویچ پانل پیچ مخفی

این ساندویچ پانل به گونه ای طراحی می شود که در قسمت عرض از یک سمت دارای تورفتگی و از سمت دیگر دارای برآمدگی نری و ماده باشند که هنگام نصب دو پانل در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این عمل باعث اورلپ شدن و هم پوشانی برای اجرای نصب در سازه می شود و جهت اتصال به سازه در موقعیت گوناگون پیچ می شود.

لازم به ذکر است قیمت این محصول برحسب نوع ورق استفاده شده در تولید آن، نوع عایق، ضخامت و میزان فشردگی عایق تعیین می شود.

جمع بندی

با مطالعه این مقاله دریافتیم که یکی از متداول ترین انواع ساندویچ پانل، ساندویچ پانل پیچ مخفی می باشد. این محصول دارای وزن کم و استحکام بالا است. در طول مقاله با مشخصات، کاربرد، مزایا و متداول ترین انواع این محصول آشنا شدیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی درباره موضوع محتوا به شما ارائه داده باشد. اگر در این زمینه تجربه ارزشمندی دارید، لطفا در پایین این پست با بقیه دوستان به اشتراگ بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول کاربرد ساندویچ پانل پیچ مخفی

ساندویچ پانل پیچ مخفی چیست؟

یکی از متداول ترین انواع ساندویچ پانل ها است که به دلیل مخفی ماندن پیچ ها به هنگام نصب آن بر روی سازه، نام ساندویچ پانل پیچ مخفی به خود گرفته است.

کاربردهای پانل پیچ مخفی کدامند؟

پانل پیچ مخفی در پوشاندن سقف های شیروانی، آشیانه های هواپیما، انواع کانکس ها و سردخانه های صنعتی کاربرد دارد.

متداول ترین انواع ساندویچ های پیچ مخفی کدامند؟

انواع ساندویچ های پیچ مخفی شامل دورو ورق، یک رو ورق یک رو فویل، یک رو ورق نایلون، یک رو ورق یک رو کاغذ، دورو نایلون، دورو کاغذ و دورو فویل می باشند.

طراحی ساندویچ پانل پیچ مخفی به چه صورتی است؟

این ساندویچ پانل به گونه ای طراحی می شود که در قسمت عرض از یک سمت دارای تورفتگی و از سمت دیگر دارای برآمدگی نری و مادگی باشد که هنگام نصب دو پانل در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.