راهنمای خرید مش آجدار A2 و A3 برای ساخت و ساز

خرید مش آجدار با کیفیت، یکی از پارامترهای مهم در کاهش هزینه های ساخت و ساز است. زیرا ساختار این توری به گونه ای است که بیشترین کاربرد را در ساخت و ساز و افزایش کشش سازه های بتنی دارد. به همین دلیل، حتما مش آجدار خود را از شرکت های معتبر تهیه کنید. با انتخاب مرکز خرید معتبر، علاوه بر اطمینان از کیفیت توری و ثابت و محکم بودن نقاط اتصال، می توانید بهترین قیمت توری مش آجدار را در بازار دریافت کنید. لازم است بدانید مش آجدار از جمله توری های فلزی است که به جای این که از ساختار بافته شده از مفتول ها تشکیل شده باشد، از جوش دادن میلگردهای آجدار که با زاویه ۹۰ درجه روی هم قرار گرفته اند، تولید می شوند. به همین دلیل به آن ها مش فولادی جوشی یا توری فلزی مشبک نیز می گویند. اطلاعات بیشتر در مورد مش آجدار که قبل از خرید باید بدانید و همچنین روش خرید آن را در راهنمای خرید مش آجدار بخوانید.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید توری مش آجدار

توری مش چیست؟

توری مش، از جوش دادن میلگردهای ساده یا میلگردهای آجدار فولادی به صورت تار و پود و با زاویه ۹۰ درجه نسبت به یکدیگر ساخته می شود. نقاط اتصال میلگردها به وسیله جوشکاری ثابت می شود و به همین دلیل، توری مش، ساختاری ثابت و مستحکم دارد. چشمه های آن نیز به صورت مربع یا مستطیل هستند.

توری مش که به آن مش جوشی مشبک یا شبکه میلگرد نیز می گویند، در زبان انگلیسی به نام های Welded wire mesh،  welded wire fabric و یا weld mesh شناخته می شود.

 با توجه به این که توری مش از میلگرد آجدار ساخته شده باشد یا ساده، به دو نوع مش آجدار و ساده تقسیم می شود. هر کدام از انواع مش آجدار و ساده، کاربرد، مشخصات و ویژگی های متفاوتی دارند؛ به همین دلیل در صورتی که قصد خرید توری مش را دارید، ابتدا باید ساده یا آجدار بودن آن را با توجه به کاربرد مورد نظرتان مشخص کنید، سپس با مطالعه راهنمای خرید مش آجدار یا راهنمای خرید مش ساده می توانید به راحتی بهترین کیفیت و سایز را انتخاب و خرید کنید. در این مقاله به طور کامل نکات لازم و مهم در راهنمای خرید توری مش آجدار را بررسی می کنیم، اما در صورتی که قصد خرید توری مش ساده را دارید، راهنمای خرید آن را در لینک زیر مطالعه فرمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: راهنمای خرید توری مش ساده

راهنمای خرید توری مش ساده

نکته: در بازار، توری مش را با نام های دیگر نیز می شناسند که از جمله آن ها می توان به توری مش جوشی یا توری مش جوش داده شده، توری پیش جوش، توری مشبک فلزی، شبکه پیش جوش فولادی و مش فولادی اشاره کرد.

دیگر نام های مورد استفاده نیز شامل مش مهندسی، مش میلگرد، توری شبکه فولادی و شبکه میلگردی است.

نکات قبل از خرید مش آجدار

برای آن که بدانید مش آجدار، مناسب کاربرد شما هست یا خیر، ابتدا باید با مش آجدار و سپس کاربرد آن آشنا شوید. در مرحله بعد و برای این که بتوانید بهترین مش آجدار متناسب با نیازتان را تهیه کنید، باید انواع آن، مشخصات و ابعاد این نوع توری را بشناسید. تمامی این اطلاعات را در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم.

۱- مش آجدار چیست؟

مش آجدار چیست

مش جوش آجدار از میلگردهای قطر ۸ میلی متر تا ۱۴ میلی متر قابل تولید است، اما عمدتا از میلگردهای سایز ۶ – ۸ – ۱۰ و ۱۲ میلی متر تولید می شود.

برای ساخت این نوع مش، میلگردهای آجدار که به طول ۱۲ متر می باشند، به طول های ۶ متر و ۲ متر برش می خورند، سپس به صورت عمودی روی یکدیگر قرار می گیرند و در محل تماس جوش داده می شوند. به این صورت، شبکه ای از میلگردهای آجدارِ به هم جوش داده شده با چشمه های مربع شکل ایجاد می شود.

۲- کاربرد مش آجدار

کاربرد اصلی مش آجدار در صنعت ساخت و ساز است و برای جلوگیری از شکست بتن از آن استفاده می شود. به طور مثال از مش آجدار در بخش های مختلف ساختمان، مانند فونداسیون، افزایش امنیت دیوارهای پیش ساخته، دیواره های استخر، دیوارهای زیرگذرها و … استفاده می شود. همچنین از آن در ساخت تونل، کانال های آب، سیلو و کف سازی نیز استفاده می شود.

علاوه بر کاربرد سازه ای، از مش آجدار در باغداری و کشاورزی، حصارکشی، دکوراسیون و … نیز استفاده می شود.

همانطور که گفتیم، برخی اوقات توری مش برای حصار کشی استفاده می شود، اما مناسب ترین توری برای این منظور، توری حصاری است که معمولا برای حصارکشی باغ و فضای باز خریداری می شود. خرید توری مرغی نیز به منظور حصارکشی برای نگهداری حیوانات، رایج است. از آنجا که توری های فلزی عمدتا در برخی کاربردها مشترک هستند، خریداران هر نوع توری، احتمالا تجربه استفاده و خرید توری های دیگر را نیز دارند. به همین دلیل و برای تجربه خرید بهتر، توصیه می کنیم حتما راهنمای خرید انواع توری را مطالعه بفرمایید که در آن به همه نکات مربوط به انواع توری های فلزی اشاره شده است.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: راهنمای خرید ۶ نوع توری فلزی

راهنمای خرید توری

۳- انواع مش آجدار

میلگردهای آجدار، طبق استاندارد ملی و بین المللی به سه دستهA2 – A3  – A4 تقسیم می شوند که در ساخت مش آجدار از دو نوع A2  وA3  آن ها به صورت زیر استفاده می شود:

  • مش آجدار A2 : عمدتا از میلگرد آجدارA2  برای ساخت مش جوشی آجدار استفاده می شود؛ مگر این که مشتری درخواست توری مش با میلگرد دیگری داشته باشد.
  • مش آجدار A3 : در صورت درخواست مشتری، مش آجدار با میلگرد A3 نیز تولید می شود.

۴- مشخصات و ابعاد مش آجدار

مشخصات و ابعادی که برای خرید مش آجدار باید بدانید، شامل قطر میلگرد مورد استفاده، ابعاد و اندازه چشمه های توری و اندازه هر برگ توری می باشد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

مشخصات و ابعاد مش آجدار
  • قطر میلگرد: توری های مش آجدار موجود در بازار عمدتا از میلگردهای سایز ۶ – ۸ – ۱۰ و ۱۲ تولید می شوند.
  • نوع میلگرد: استاندارد میلگرد مورد استفاده برای مش آجدار، عمدتا A2 می باشد؛ مگر این که مشتری درخواست توری مش با میلگرد A3 را داشته باشد.
  • ابعاد چشمه: مش آجدار، معمولا در ابعاد ۱۰*۱۰ – ۱۵*۱۵ – ۲۰*۲۰ – ۲۵*۲۵ و ۳۰*۳۰ تولید می شود، اما چشمه ۱۵*۱۵ از جمله پرکاربردترین ابعاد چشمه برای ساختمان سازی است.
  • ابعاد هر برگ مش آجدار: هر برگ مش آجدار در ابعاد ۲ در ۶ متر تولید می شود (۲*۶ = ۱۲ متر مربع)

نکته: سایز ۱۲ متر مربع برای مساحت توری، حدودی است و هر برگ توری مش، تلرانس ۱۰ تا۲۰ سانتی متری دارد.

۵- قیمت مش آجدار

قیمت مش آجدار به اندازه میلگرد آجدار و سایز چمشه بستگی دارد. همچنین این قیمت به صورت روزانه اعلام می شود. به همین دلیل در صورت نیاز به خرید مش آجدار، لازم است ابتدا از قیمت روز آن مطلع شده و سپس اقدام به خرید فرمایید. قیمت توری مش فلزی در سایز و ابعاد پرفروش بازار را می توانید در صفحه زیر مشاهده کنید. این قیمت ها به صورت روزانه و با واحد کیلوگرم آپدیت می شوند. نکته مهمی که باید دقت کنید این است که مش آجدار به صورت برگی عرضه می شود و عملا دریافت قیمت توری مش رولی امکان پذیر نیست. برای این که که قیمت هر برگ مش آجدا را دریافت کنید، کافی است با کارشناسان آهن ملل تماس بگرید و تعداد برگ مورد نیاز خود را اعلام کنید. کارشناسان آهن ملل با توجه به ابعاد و وزن هر برگ مش آجدار، وزن آن را محاسبه و قیمت هر برگ را به شما اعلام می کنند.

مشاهده لیست قیمت مش آجدار

خرید مش آجدار با بهترین قیمت

قیمت توری مش آجدار

روش استعلام قیمت مش آجدار

همانطور که گفتیم، مش فولادی به صورت برگی یا ورقه ای تولید و عرضه می شود. به همین دلیل، حتما قبل از اقدام به خرید مش آجدار، موارد زیر را مشخص و به فروشنده اعلام فرمایید.

  • قطر میلگرد یا همان ضخامت میلگرد
  • نوع میلگرد آجدار (A2 یا A3)
  • سایز چشمه
  • ابعاد برگ: همانطور که گفتیم، هر برگ مش آجدار در ابعاد ۲*۶ تولید و عرضه می شود که ممکن است تلرانس ۱۰ تا ۲۰ سانتی متری داشته باشد. زمان خرید باید مقدار مورد نظر خود را بر اساس تعداد برگ یا متر مربع مورد نیاز اعلام کنید.

آیا خرید توری مش آماده به صرفه تر از ساخت مش به صورت دستی است؟

از آنجایی که مش آجدار آماده، طبق استاندارد در کارخانه های سازنده تولید می شود، در نتیجه تمام پارامترهای لازم از نظر ایستایی، مقاومت و مشخصات ساختاری را خواهد داشت. اما اگر بخواهید آن را به صورت دستی آماده کنید، باید تمامی پارامترهای فوق را در نظر بگیرید که امری تخصصی و هزینه بر است. همچنین بعد از ساخت مش به صورت دستی، مقداری میلگرد به صورت ضایعات و اصطلاحا پرتی تولید می شود که باعث هدررفت هزینه خواهد شد. در نهایت نیز سرعت اجرای پروژه به دلیل صرف زمان برای ساخت مش کاهش می یابد. تمامی دلایل به صرفه بودن مش آماده نسبت به مش ساخته شده به صورت دستی را می توان اینگونه بیان کرد:

  • صرف زمان کمتر و هزینه کمتر در نیروی کار
  • عدم وجود ضایعات و پرتی
  • تولید طبق استاندارد و عدم نیاز به نظارت
  • بالا رفتن سرعت اجرای پروژه

سخن آخر

مش آجدار با استفاده از میلگردهای آجدار A2 و یا A3 تولید می شود که به صورت عمود به یکدیگر جوش داده می شوند. این نوع توری فلزی به دلیل ساختار ثابت و محکم خود، بیشتر در ساختمان سازی کاربرد دارد و به همین دلیل، خرید مش آجدار برای مهندسین سازه و فعالان حوزه معماری و مهندسی اهمیت به سزایی خواهد داشت. در همین راستا نکات مهم و تاثیرگذار جهت خرید این توری را در راهنمای خرید مش آجدار به طور تخصصی بررسی کردیم تا با اطلاعات کامل و کمترین دغدغه اقدام به خرید آن نمایید.

سوالات متداول

مش آجدار برای چه کاربردهایی خریداری می شود؟

بیشترین کاربرد مش آجدار در ساختمان سازی مانند فونداسیون و دیوارها و برای افزایش استحکام بتن است. همچنین از آن در حصارکشی، دکوراسیون و باغداری نیز استفاده می شود.

برای استعلام قیمت و خرید مش آجدار باید چه اطلاعاتی به فروشنده اعلام کرد؟

برای دریافت قیمت مش آجدار باید ۴ پارامتر قطر میلگرد، نوع میلگرد آجدار، ابعاد چشمه و ابعاد هر برگ مش آجدار که قصد خرید آن را دارید به فروشنده اعلام کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.