راهنمای خرید توری مش ساده به صورت حضوری و اینترنتی

توری مش ساده، شبکه ای مربعی یا مستطیلی از میلگرد های ساده است که به صورت طولی و عرضی (تار و پودی) به هم جوش داده شده اند. به مش ساده، مش جوشی ساده نیز می گویند و به دو صورت مش جوشی ریزبافت و درشت تولید می شود. این توری فلزی به صورت برگی در بازار به فروش می رسد. همچنین قیمت مش ساده به صورت روزانه و با توجه به مشخصاتی مانند اندازه چشمه های توری، سایز میلگر یا قطر مفتول و تعداد برگ درخواستی اعلام می گردد. در صورتی که قصد خرید این نوع توری را دارید، باید بدانید خرید مش ساده، نیاز به اطلاعات تخصصی در این زمینه دارد که در این مقاله و در قالب راهنمای خرید توری مش ساده به آن می پردازیم. از جمله اطلاعات بررسی شده در این راهنمای تخصصی، آشنایی با انواع مش ساده و کاربرد آن، مشخصات و ابعاد مش ساده و همچنین روش استعلام قیمت آن است. با ما همراه باشید.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید توری مش ساده

مش ساده چیست و به چه نام هایی شناخته می شود؟

توری مش ساده با استفاده از میلگرد ساده یا مفتول های عمود بر هم ساخته می شود. به این صورت که میلگرد ساده یا مفتول ها را روی یکدیگر قرار می دهند و محل تقاطع آن ها را با استفاده از فرآیند جوشکاری به هم جوش می دهند. نقاط جوش، باعث ایجاد یک صفحه فلزی مشبک با چشمه های مربع یا مستطیل می شود که استحکام و دوام بالایی دارد. اطلاعات بیشتر درباره توری مش، از مشخصات و مزایا تا کاربرد و نحوه استفاده را در مقاله زیر بخوانید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: توری مش؛ مشخصات و کاربردهای آن

توری مش چیست

نکته: لازم است بدانید توری مش در دو نوع مش ساده و مش آجدار تولید می شود که هر کدام کاربرد و ویژگی های متفاوتی دارند. از مش ساده بیشتر برای جداسازی، غربالگری یا فیلترکردن در مصارف صنعتی استفاده می شود. اما بیشترین کاربرد توری مش آجدار در ساخت و ساز است. دلیل آن نیز پیوند خوب میلگردهای آجدار با بتن می باشد. اگر قصد خرید توری مش را برای ساخت و ساز دارید، حتما راهنمای خرید مش آجدار را مطالعه کنید. در ادامه این مقاله، اطلاعات مورد نیاز را برای راهنمای خرید توری مش ساده با جزئیات کامل بررسی می کنیم.

توری مش در بازار با نام های دیگری نیز شناخته می شود؛ به همین دلیل، خریداران توری مش ساده باید با این نام ها آشنا باشند تا به راحتی بتوانند این توری را تشخیص داده و تهیه نمایند.

  • توری پیش جوش یا توری جوشی: چون میلگرد و مفتول هایی که در طول و عرض توری (تار و پودهای توری) قرار می گیرند به هم جوش داده می شوند، به توری مش، توری جوشی  یا توری پیش جوش نیز گفته می شود.
  • توری فلزی مشبک: به دلیل ایجاد شبکه ای از میلگردهای رو هم قرار گرفته و ایجاد چشمه های مربعی، به توری مش، توری مشبک فلزی نیز می گویند.

قبل از خرید مش ساده، این اطلاعات را بدانید

همانطور که گفتیم، توری مش در دو نوع ساده و آجدار تولید می شود؛ پس قبل از خرید باید ابتدا کاربرد مد نظرتان را مشخص کنید و مطمئن شوید که توری مش ساده برای شما بهترین گزینه هست یا خیر. سپس باید انواع مش ساده و مشخصات و ابعاد آن ها را بشناسید تا بتوانید بهترین نوع را انتخاب کنید. آگاهی از روش ساخت و قیمت توری مش ساده نیز از جمله نکاتی است که قبل از خرید باید نسبت به آن ها آگاه باشید. تمامی این اطلاعات را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

نکته: ممکن است بعد از آشنایی بیشتر با مش ساده متوجه شوید این توری مناسب نیاز شما نیست؛ در این صورت نگران نباشید. کافی است راهنمای خرید انواع توری فلزی را مطالعه کنید که در آن به معرفی و روش خرید ۸ نوع توری فلزی پرداخته ایم. با مطالعه این راهنمای جامع و تخصصی می توانید توری مورد نیاز با کاربردتان را مشخص و طبق اصول، اقدام به خرید کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: راهنمای خرید ۶ نوع توری فلزی

راهنمای خرید توری

۱- کاربرد توری مش ساده

کاریرد توری مش ساده در حصارکشی، غربالگری و ...

از توری مش ساده به منظور جداسازی و فیلترکردن در صنایع مختلف بهره می برند. به طور مثال، برای غربالگری حشرات از آن استفاده می شود. همچنین توری مش ساده برای حصارکشی نیز کاربرد دارد و به همین دلیل به آن توری مش قفس نیز می گویند. دیگر کاربردهای توری مش ساده شامل استفاده به عنوان محافظ پنجره، محافظ ناودان، محافظ پنل ماشین و پله، صفحه شومینه و … می باشد.

۲- انواع مش ساده

توری مش ساده با توجه به ضخامت مفتول یا میلگردی که در ساخت آن استفاده می شود به دو نوع ریزبافت و درشت تقسیم می گردد.

۱- مش ساده ریز: در تولید مش ریز از میلگرد کلاف سایز پایین بهره می برند که استفاده از آن نیز روش خاصی دارد. به این صورت که مثلا برای آماده کردن میلگرد سایز ۶ برای ساخت توری مش، ابتدا کلاف قطر ۶.۵ را با عملیات کشش به سایز ۶ تبدیل می کنند و سپس، توری مش با استفاده از آن ساخته می شود.

مش ریزچشمه ساده با چشمه های ۵*۵ تا ۲۰*۲۰ سانتی متر قابل تولید است و معمولا در برگه های ۱ در ۳ متر عرضه می شود.

نکته: توری مش ریز، معمولا به صورت سفارشی تولید می شود.

۲- مش ساده درشت: در ساخت مش ساده با چشمه های درشت، معمولا به جای مفتول از میلگرد استفاده می شود. ابعاد چشمه در این نوع مش ساده، معمولا از ۱۰*۱۰ تا ۳۰*۳۰ سانتی متر است و در برگه های ۲ متر در ۶ متر تولید و عرضه می شود.

۳- مشخصات و ابعاد مش ساده

مشخصاتی که برای خرید مش ساده به آن ها نیاز دارید، شامل قطر میلگرد یا مفتول مورد استفاده در ساخت توری، ابعاد چشمه و ابعاد هر برگ توری مش می باشد که به صورت زیر معرفی می گردد:

مشخصات و ابعاد توری مش ساده
  • جنس مش ساده: مش ساده به دو صورت گالوانیزه یا معمولی تولید می شود.
  • سایز میلگرد یا مفتول: برای ساخت توری مش ساده معمولا از مفتول و یا میلگرد ساده سایز ۶ تا ۸ میلی متر استفاده می شود.
  • ابعاد چشمه: چشمه های توری مش ساده، مربعی شکل بوده و بیشترین عرضه آن ها در بازار در ابعاد ۱۰*۱۰ – ۱۵*۱۵ و ۲۰*۲۰ می باشد.
  • ابعاد برگ: بیشترین موجودی مش ساده، مش درشت است که در ابعاد ثابت ۶ در ۲ متر تولید می شود، اما عرض آن معمولا چند سانتی متر تلرانس دارد؛ یعنی ممکن است کمی بیشتر از ۲ متر باشد. به طور مثال، این توری در ابعاد ۶*۲.۲ – ۶*۲.۱۵ و ۶*۲.۱۰ نیز تولید و عرضه می شود.

ابعاد توری مش ریز بافت نیز در صورت سفارش به صورت ۱ در ۳ متر تولید می گردد.

۴- روش ساخت مش ساده

روش ساخت توری مش ساده

مش ساده، معمولا از کلاف و یا میلگرد ساده سایز پایین تولید می شود. نکته ای که در تولید مش ساده وجود دارد، نحوه استفاده از کلاف در تولید این نوع توری است. در صورتی که در ساخت مش ساده از کلاف استفاده شود، کلاف قطر ۶.۵ را انتخاب می کنند و آن را تحت کشش قرار می دهند تا پوسته سطح کلاف جدا شود. معمولا بعد از عملیات کشش، مفتول به قطر ۴ تا ۲ میلی متر تبدیل می شود.

سپس توسط دستگاه برش، کلاف را به شاخه های ۶ و ۲ متری تبدیل می کنند (دلیل انتخاب طول ۶ و ۲ متری، ابعاد هر شیت مش ساده است که معمولا ۲*۶ می باشد). در مرحله بعد، شاخه های ۶ متری و ۲ متری را به صورت عمود روی هم قرار می دهند تا چشمه های مربعی شکل ایجاد شود، سپس نقاط اتصال را به یکدیگر جوش می دهند.

۵- قیمت مش ساده

قیمت مش ساده بر اساس جنس این توری (گالوانیزه بودن یا نبودن)، ریزبافت یا درشت بودن چشمه ها، قطر میلگرد و کارخانه تولیدکننده، به صورت روزانه تعیین می شود. قیمت روز این توری را می توانید در صفحه قیمت مش ساده آهن ملل مشاهده کنید. در این صفحه، لیست قیمت مش فلزی ساده و جزئیات آن ها (مانند ابعاد چشمه و قطر میلگرد، قیمت مش چشمه ۱۰، ۱۵ یا ۲۰) درج شده است. این قیمت ها با واحد کیلوگرم اعلام می شوند، اما قیمت هر ورق مش نیز قابل محاسبه است. برای این منظور، مقدار مورد نیاز خود را به کارشناسان ما اعلام کنید تا تعداد شیت اعلامی را به کیلوگرم تبدیل کرده و قیمت آن را اعلام نمایند.

مشاهده لیست قیمت مش ساده

ارزانترین قیمت مش ساده در بازار آهن

قیمت توری مش ساده

روش استعلام قیمت توری مش ساده

حال که با تمامی اطلاعات مورد نیاز برای خرید توری مش ساده آشنا شدید، به راحتی می توانید نسبت به خرید آن هم به صورت حضوری و هم اینترنتی اقدام کنید. فقط به خاطر داشته باشید زمان خرید، اطلاعات زیر را به فروشنده اعلام کنید تا فروشنده با استفاده از آن ها دقیق ترین مشخصات و محصول را تهیه نماید.

  • قطر میلگرد مورد استفاده: مش ساده با میلگردهای قطر ۶ و ۸ میلی متر تولید و در بازار عرضه می شود.
  • ابعاد چشمه: از ابعاد معمولِ بازار که ۱۰*۱۰ – ۱۵*۱۵ و ۲۰*۲۰ است، یکی را انتخاب نمایید.
  • مقدار مورد نیاز: مقدار مش مورد نیاز، معمولا با واحد متر مربع اعلام می شود. مثلا ۱۰۰۰ متر مربع که حدودا ۸۳ شیت با ابعاد ۶*۲ می شود.

سخن آخر

توری مش ساده، یک نوع توری فلزی است که با جوش دادن میلگرد یا مفتول ساده به یکدیگر ساخته می شود. این توری دارای چشمه های مربع شکل است و بیشتر برای غربالگری از آن استفاده می شود. در صورتی که قصد خرید توری مشبک فلزی را دارید، کافی است مشخصات توری مش ساده را طبق آنچه در راهنمای خرید گفته شد، اعلام کنید تا خریدی مطمئن و بدون دغدغه را تجربه بفرمایید.

سوالات متداول

سایز چشمه در مش ساده چگونه است؟

چشمه های توری مش ساده، مربعی شکل هستند. ابعاد پرکابرد آن در بازار نیز ۱۰*۱۰ – ۱۵*۱۵ و ۲۰*۲۰ می باشد.

مش ساده در چه ابعادی به فروش می رسد؟

ابعاد هر برگ مش ساده در بازار به صورت زیر می باشد:
۶ * ۲.۲ متر
۶ * ۲.۱۵ متر
۶ * ۲.۱۰ متر
ابعاد مش ساده ریز بافت نیز معمولا ۱ * ۳ متر می باشد.

برای خرید توری مش ساده چه اطلاعاتی باید به فروشنده داد؟

اطلاعاتی که زمان خرید مش ساده باید به فروشنده اعلام کنید به صورت زیر است.
قطر میلگرد
ابعاد چشمه
مقدار مورد نیاز

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.