راهنمای خرید انواع توری گابیون برای نگهداری سنگ، مصالح و مقاوم سازی

توری گابیون، توری سنگی و یا سیل بند، به عنوان یک محصول پرکاربرد و مهم در صنعت راه و ساختمان، برنامه های نظامی و محوطه سازی شناخته می شود. از این رو خریداران و متقاضیان بسیاری دارد. این نوع توری که از به هم بافتن مفتول تولید می شود، معمولا چشمه های شش ضلعی دارد و  به صورت رول به فروش می رسد. قفس فلزی ساخته شده با توری گابیون با مصالحی مثل سنگ و سنگ ریزه پر می شود و برای کاهش لغزندگی و سرخوردن سنگ ها، کاهش سرعت فرسایش خاک، ساخت دیوار حائل، موج شکن و مقاوم سازی سازه ها استفاده می گردد. اگر شما هم به دنبال خرید توری گابیون هستید، این مقاله را از دست ندهید. در راهنمای خرید توری گابیون به معرفی و بررسی نکات مهم و تاثیرگذار در خرید این توری می پردازیم. با دانشنامه آهن ملل همراه باشید.

نسخه صوتی راهنمای خرید توری گابیون

توری گابیون چیست؟

توری گابیون، یک نوع توری با جنس گالوانیزه است که از به هم بافتن مفتول ها به یکدیگر ساخته می شود. چشمه توری گابیون، غالبا شش ضلعی است که از چند جهت به چشمه های کناری بافته شده است، اما این توری با چشمه های لوزی و چهارضلعی نیز ساخته می شود. با اینکه توری گابیون کمی مشابه توری مرغی است، اما قطر مفتول و اندازه چشمه های آن، وجه تمایز توری گابیون از سایر توری های فلزی مشابه می باشد. به این صورت که مفتول های به کار رفته در آن ضخیم بوده و ابعاد چشمه آن نیز بزرگ تر از توری های مشابه است. تصویر آن را در زیر مشاهده می کنید. توصیه می کنیم برای اطلاع از دیگر مشخصات، ویژگی ها و کاربردهای این توری، مقاله زیر را بخوانید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: توری گابیون و کاربردهای آن در صنعت

توری گابیون چیست

توری گابیون با چه نام هایی شناخته می شود؟

توری گابیون در بازار با نام های دیگر نیز شناخته می شود. از جمله آن می توان به توری سنگی یا تور سنگ، فنس گابیون، مش گابیون، سیل بند، قفس توری، و گابیون بندی اشاره کرد.

توری گابیون را با توری حصاری اشتباه نگیرید!

تفاوت توری گابیون و توری حصاری

گاهی مشتریان، توری گابیون و توری حصاری را به دلیل استحکام و جنس مشابهی که دارند با یکدیگر اشتباه می گیرند. برای جلوگیری از این اتفاق، کافی است به چند نکته توجه داشته باشید:

  • بافت توری گابیون و توری حصاری، کاملا متفاوت است. در توری گابیون، هر چشمه از چند جهت به چشمه های دیگر گره می خورد. اما در توری حصاری، هیچ گرهی وجود ندارد و چشمه ها با یک بافت به یکدیگر متصل می شوند.
  • همچنین شکل چشمه توری گابیون معمولا شش ضلعی بوده، ولی توری حصاری چهارضلعی است.

خریداران توری فلزی باید بدانند که برای هر نیاز و کاربردی در صنعت، به یک نوع توری خاص نیاز است. به همین دلیل باید توری متناسب با نیاز خود را بشناسید تا بتوانید خرید مطمئنی داشته باشید. برای این منظور، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را  بخوانید که درباره خرید تمامی توری های فلزی توضیح داده شده است.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: راهنمای خرید ۶ نوع توری فلزی

راهنمای خرید توری

انواع توری گابیون

توری گابیون با توجه به کاربرد، دسته بندی گوناگونی پیدا می کند، از جمله این دسته بندی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع توری گابیون در بازار

مش گابیون: این نوع توری گابیون چشمه های مربع شکل دارد و شبیه به توری مش است، به همین دلیل به آن مش ریز نیز گفته می شود. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که مش گابیون تفاوت های بسیاری با توری مش دارد، از جمله اینکه با مفتول ساخته می شود و فروش آن نیز به صورت رول است.

 اما خرید توری مش که با استفاده از میلگرد ساخته می شود به صورتی برگی (شیت) می باشد. اطلاعات بیشتر در مورد خرید توری مش را در راهنمای خرید مش آجدار بخوانید.

فنس گابیون: فنس گابیون یا همان توری گابیون چشمه های لوزی یا شش ضلعی دارد که در آن مفتول ها به یکدیگر بافته شده اند. فروش این نوع توری گابیون نیز به صورت رول می باشد.

انواع دیگر توری گابیون با توجه به نیاز مشتری ساخته و عرضه می شود به صورت زیر قابل دسته بندی است:

  • سبد گابیون: توری گابیونی که به شکل جعبه های محکم و معمولا برای کاربرد راه سازی و راه آهن استفاده می شود. سبد گابیون معمولا با استفاده از مش گابیون ساخته می شود.
  • تشک گابیون: ارتفاع کوتاه تری نسبت به سبد گابیون دارند و بیشتر برای مهار جریان آب استفاده می شوند.
  • کیسه گابیون: کیسه گابیون که به آن گونی گابیون نیز گفته می شود، انعطاف پذیر تر از دیگر انواع توری گابیون است و ساخت آن سریع و راحت می باشد.

مشخصات و ابعاد توری گابیون که قبل از خرید باید بدانید

پس از معرفی توری گابیون و تفاوت آن با توری حصاری، قدم بعدی در راهنمای خرید توری گابیون، آشنایی با ابعاد این توری است.

  • جنس توری گابیون: توری گابیون از مفتول های گالوانیزه تولید می شود. مفتول های گالوانیزه به کار رفته در این توری ها از نوع گالوانیزه گرم است که از دوام و مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی و نوسانات جوی و دمایی برخوردار است.
  • ضخامت مفتول: مفتول های استفاده شده برای ساخت توری گابیون، از ضخامت ۱.۵ تا ۳ میلی متر متغیر است. به طور مثال، این توری با مفتول های ۱.۵ – ۱.۸ – ۲.۲ – ۲.۵ – ۳ قابل تولید است.
  • ارتفاع یا عرض توری: توری گابیون موجود در بازار، در سه ارتفاع ۲ – ۲.۵  – 3 متر موجود است.
  • ابعاد چشمه: ابعاد چشمه توری گابیون با قطرهای شش ضلعی اعلام می شود. دو چشمه موجود در بازار نیز دارای قطرهای ۶*۸ و ۸*۱۰ سانتی متر است.
  • طول رول: هر رول توری گابیون، دارای طول ۲۰ متر است.
  • وزن: وزن هر متر مربع توری گابیون با توجه به ضخامت مفتول و ابعاد چشمه محاسبه می شود و برای توری های مختلف، متفاوت است.

مشخصات فوق را می توانید به صورت جامع و خلاصه در جدول زیر مشاهده فرمایید:

مشخصات ابعادی توری گابیون
ضخامت مفتول (میلی متر)ارتفاع توری (متر)ابعاد چشمه یا همان قطر شش ضلعی (سانتی متر)طول رول (متر)
از قطر ۱.۵ تا قطر ۳۲
۲.۵
۳
۶*۸
۸*۱۰
۲۰
جدول ابعاد توری گابیون

کاربرد توری گابیون

توری گابیون مقاومت بالایی داشته و هم کاربرد سازه ای و هم غیر سازه ای دارد. به طور کل می توان گفت توری گابیون توریی است که از آن به عنوان سبدی برای نگهداری سنگ، سنگ ریزه و مصالح ساختمانی، ساخت سازه های سنگی، سد بندی، مقاوم سازی و … استفاده می شود. استفاده از این توری به منظور جلوگیری از لغزندگی و ریزش سنگ ها، کاهش فرسایش خاک، هدایت آب و سیلاب و … می باشد.

حتما تا به حال این توری را در زیرگذرها، بزرگ راه ها، راه آهن و اطراف مناطق ساخت و ساز دیده اید. همچنین این نوع توری فلزی را بیشتر می توانید در کناره جاده های کوهستانی برای ساخت دیوارهای سنگی مشاهده کنید.

چگونه قیمت توری گابیون مشخص می شود؟

انواع توری گابیون با توجه به قیمت مواد اولیه، اجرت ساخت و مشخصات ابعادی، قیمت متفاوتی دارند. لیست قیمت توری گابیون اصفهان را می توانید در صفحه زیر مشاهده کنید. در این صفحه، قیمت توری گابیون گالوانیزه در انواع متفاوت و به صورت روزانه آپدیت می شود.

لیست قیمت انواع توری گابیون

آهن ملل؛ فروش انواع توری به صورت آنلاین و حضوری

خرید توری گابیون

زمان خرید توری گابیون باید چه اطلاعاتی به فروشنده اعلام کنیم؟

مهم ترین پارامتری که برای گرفتن قیمت توری گابیون نیاز دارید؛ مقدار توری مورد نیاز است که باید بر حسب مترمربع اعلام شود. دیگر موارد، اهمیت کمتری دارند. زیرا معمولا بر حسب نیازتان، امکان استفاده از چندین نوع توری گابیون را خواهید داشت. به طور کلی، مواردی که برای استعلام قیمت توری گابیون باید بدانید، شامل موارد زیر می شود:

  • مقدار مورد نیاز: مقدار توری مورد نیاز خود را بر حسب متر مربع مشخص کرده و اعلام کنید.
  • ارتفاع رول (عرض توری)
  • ضخامت مفتول
  • سایز چشمه
اطلاعاتی که زمان خرید توری گابیون باید اعلام کنید

سخن آخر

خرید توری مناسب، باکیفیت و مطابق با کاربرد مورد نیازتان، در کیفیت نهایی پروژه بسیار تاثیرگذار است. به همین دلیل، هیچگاه بدون تحقیق و بررسی اولیه سراغ فروشنده نروید. اطلاعات مورد نیاز برای خرید توری گابیون را در این مقاله مشاهده کردید. ما سعی کردیم در این مقاله، تمام نکات مهم برای خرید توری گابیون را به شما عزیزان آموزش دهیم.

سوالات متداول

نام های دیگر توری گابیون که در بازار استفاده می شود چیست؟

توری گابیون در بازار با نام های توری سنگی یا تور سنگ، فنس گابیون، مش گابیون، سیل بند، قفس توری، و گابیون بندی نیز نام برده می شود.

برای خرید توری گابیون باید چه اطلاعاتی به فروشنده بدهیم؟

برای استعلام قیمت توری گابیون، ۴ پارامتر زیر را بدانید تا خرید کامل و مطمئنی انجام دهید:
مقدار مورد نیاز
ارتفاع رول (عرض توری)
ضخامت مفتول
سایز چشمه

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.