چگونه بهترین توری مرغی را بخریم؟ | راهنمای خرید توری مرغی

اگر شما هم به دنبال خرید توری مرغی هستید و نمی دانید کدام نوع از این توری برایتان مناسب است، حتما این مقاله را مطالعه کنید. در راهنمای خرید توری مرغی، اطلاعات مهم قبل از خرید از جمله نوع بافت و شکل چشمه توری، ابعاد و وزن هر رول توری، ضخامت مفتول های به کار رفته در آن، تولیدکنندگان توری مرغی و همچنین کاربرد این توری از جمله برای حصارکشی و نگهداری حیوانات و یا برای فعالین ساخت و ساز معرفی و بررسی شده اند. در نهایت نیز روش استعلام قیمت، خرید و بررسی توری از نظر وکیوم شدن با نایلون و عدم پارگی را بیان کرده ایم. آگاهی از تمامی این مراحل باعث می شود تا هر گونه دغدغه برای خرید این نوع توری برطرف شود. با ما در دانشنامه آهن ملل همراه باشید.

نسخه صوتی راهنمای خرید توری مرغی

توری مرغی را بیشتر بشناسیم

توری مرغی را بهتر بشناسیم

توری مرغی به عنوان یکی از سبک ترین و ظریف ترین توری های فلزی شناخته می شود. این توری از به هم بافتن مفتول ها (بدون جوشکاری) تولید می شود. مفتول های به کار رفته در توری مرغی، قطر یا ضخامت بسیار پایینی دارند.

از آنجایی که این توری در فضای بیرونی و بیشتر برای نگهداری انواع پرنده استفاده می شود، به آن توری مرغی می گویند. اما توری مدل مرغی کاربردهای دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به عایق کاری سقف سوله به عنوان نگهدارنده عایق اشاره کرد. در مقاله زیر، مشخصات، ویژگی ها، کاربردها و انواع توری مرغی به طور کامل معرفی شده است.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: معرفی توری مرغی و کاربرد آن

توری مرغی چیست

اطلاعاتی که قبل از خرید توری مرغی باید بدانید

انواع توری مرغی با سایزها و مدل های مختلف در بازار موجود است. به همین دلیل باید قبل از خرید، انواع و مشخصات این توری را به طور کامل بشناسید.

۱- مشخصات و ابعاد توری مرغی را بشناسید

اولین قدم در راهنمای خرید توری مرغی، اطلاع از ابعاد و مشخصات این توری است که زمان خرید به آن ها نیاز پیدا می کنید.

  • ضخامت مفتول: ضخامت مفتول توری مرغی می تواند از ۰.۴ تا ۰.۷ میلی متر باشد، اما پرکاربردترین ضخامت مورد استفاده در ساخت توری مرغی، مفتول ۰.۴۵ میلی متری است.
  • عرض توری مرغی: این توری در عرض های ۱، ۱.۲ و ۱.۵ متر تولید می شود.
  • ابعاد چشمه: چشمه های این توری، معمولا شش ضلعی است که به یکدیگر گره خورده اند. واحد اندازه گیری چشمه ها در توری مرغی به اینچ بیان می شود و معمولا ۱ اینچ و  ¾ (سه چهارم) اینچ است.
  • طول رول: هر رول توری مرغی، دارای طول ۴۵ متر است.
  • وزن توری مرغی: وزن هر رول توری مرغی با توجه به ضخامت مفتول به کار رفته در آن، از ۵ تا ۹ کیلوگرم متفاوت است. به طور مثال، انواع توری مرغی در وزن های ۵.۵ – ۷ – ۷.۵ – ۸ و ۹ کیلوگرم عرضه می شوند.

ابعاد توری مرغی را در جدول زیر مشاهده می کنید:

مشخصات ابعادی توری مرغی
ضخامت مفتول توری مرغیعرض توری مرغیابعاد چشمه توری مرغیطول  رولوزن یک رول توری مرغی
از ۰.۴ تا ۰.۷ میلی متر۱ متر
۱.۲۰ متر
۱.۵۰ متر
۱ اینچ
¾ (سه چهارم) اینچ
۴۵ متراز ۵ تا ۹ کیلوگرم

۲- تولیدکنندگان توری مرغی و کیفیت توری های تولیدی

توری مرغی به دو نوع ایرانی و خارجی در بازار عرضه می شود. توری هایی که در ایران ساخته می شوند، جنس گالوانیزه بهتری دارند. دلیل آن نیز استفاده از فرآیند گالوانیزه گرم در تولید توری مرغی است. اما در توری مرغی وارداتی، عمدتا از گالوانیزه سرد برای تولید توری استفاده شده است. (گالوانیزه گرم، کیفیت بهتری نسبت به نوع سرد دارد.)

کیفیت بالاتر گالوانیزه در توری مرغی ایرانی باعث می شود زنگ زدگی و خوردگی در این نوع توری، کمتر اتفاق بیافتد. در نتیجه، توری های مرغی ایرانی دوام و طول عمر بالاتری نسبت به نمونه های خارجی دارند.

۳- قیمت توری مرغی چگونه اعلام می شود؟

قیمت توری مرغی به صورت رول اعلام می شود. هر رول توری مرغی در طول ثابت و مشخص ۴۵ متری تولید می شود. اما با توجه به ابعاد چشمه و مخصوصا عرض توری، وزن هر رول و در نتیجه قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود. به طور مثال، قیمت توری مرغی پنج کیلویی و ۹ کیلویی با وجود طول مشابهی که دارند، متفاوت است. می توانید لیست قیمت توری مرغی را در عرض و وزن های مختلف در لینک زیر مشاهده کنید.

مشاهده قیمت و خرید توری حصاری

آهن ملل؛ فروش انواع توری به صورت آنلاین و حضوری

قیمت روز توری مرغی

برای خرید توری مرغی این اطلاعات را اعلام کنید

زمانی که قصد خرید توری مرغی را دارید، باید مشخصات مورد نظرتان را به صورت زیر به فروشنده اعلام کنید تا فروشنده با توجه به این اطلاعات، قیمت دقیق و کاملی به شما اعلام کند.

روش استعلام قیمت توری مرغی
  • وزن مورد نیاز: اولین و مهم ترین پارامتر برای دریافت قیمت و خرید توری مرغی، اعلام وزن درخواستی است. دیگر پارامترهای معرف مشخصات این توری، با توجه به وزن مورد نیازتان تعیین می شود. اما اگر مشخصات دیگر نیز برایتان مهم است، آنها را به صورت زیر به فروشنده اعلام فرمایید:
  • ضخامت مفتول (در صورت نیاز)
  • عرض توری (در صورت نیاز)

نکات مهم بعد از خرید توری مرغی

هنگام خرید توری مرغی باید شکل ظاهری و کیفیت گالوانیزه آن را بررسی کنید. برای این منظور، توجه کنید چشمه های توری مرغی یکسان بوده و بافت محکمی داشته باشند. همچنین توری را از نظر سلامت و عدم بروز پارگی بررسی کنید.

نکته مهم دیگر، توجه به ابعاد و وزن توری مرغی است که باید با ابعاد و وزن درخواستی و درج شده در فاکتور مطابقت داشته باشند. همچنین توری مرغی باید به خوبی توسط نایلون وکیوم شود.

نکته: در صورتی که علاوه بر توری مرغی، قصد خرید دیگر توری های فلزی (مانند توری حصاری، توری پرسی و …) را دارید، توصیه می کنیم راهنمای خرید تمامی انواع توری های فلزی را در مقاله زیر به صورت جامع مطالعه کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: راهنمای خرید ۶ نوع توری فلزی

راهنمای خرید توری

سخن آخر

در این مقاله، تمام موارد مورد نیاز برای خرید توری مرغی را به صورت جامع بیان کردیم. برای مثال، این که توری مرغی به صورت رول کامل به فروش می رسد و باید مقدار مورد نیاز خود را به صورت تعداد رول یا وزن درخواستی به فروشنده اعلام کنید.

سوالات متداول

برای خرید توری مرغی حتما باید ضخامت و عرض توری را بدانیم؟

خیر، اولین و مهم ترین پارامتر برای دریافت قیمت و خرید توری مرغی، اعلام وزن درخواستی است. دیگر پارامترها مانند ضخامت و عرض توری، با توجه به وزن مورد نیازتان تعیین می شود.

چرا توری مرغی ایرانی گران تر از توری مرغی خارجی است؟

به این دلیل که توری مرغی ایرانی از مفتول گالوانیزه گرم ساخته می شود ، قیمت آن بیشتر از نمونه های خارجی است که از گالوانیزه سرد ساخته می شوند. استفاده از فرآیند گالوانیزه گرم برای پوشش دهی توری مرغی از زنگ زدگی و خوردگی توری جلوگیری می کند و در نتیجه، دوام و طول عمر این محصول را بالاتر می برد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.