آیا قالیباف در مسیر دولت پزشکیان کارشکنی می‌کند؟

پس از برگزینی رئیس جمهور و انتشار لیست کابینه احتمالی آقای پزشکیان، حدس و گمان‌های زیادی در مورد کارشکنی محمدباقر قالیباف در دولت وی پیش آمد.

همانطور که می‌دانید، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود که موفق به ورود به جایگاه رئیس جمهور نشد. وی در روز یکشنبه ۱۷ تیر ماه، دیداری با رئیس جمهور فعلی ایران داشت. در این دیدار ضمن تاکید بر حمایت مجلس دوازدهم از دولت چهاردهم، نظارت همدلانه و موثر بر دولت جدید را در راستای پیشرفت کشور و آسایش مردم از جمله وظایف ذاتی مجلس عنوان کرد.


نقش محمدباقر قالیباف در دولت پزشکیان

از آنجایی که آقای قالیباف در لیست اصولگرایان و به نوعی همسو و هم مسیر آقای جلیلی بود، می‌توان گفت برنامه‌های نسبتا مشابهی برای جمهوری اسلامی داشت. محمدباقر قالیباف برای چندمین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد و برای چندمین بار نیز تلاش‌های وی برای رسیدن به این جایگاه بی‌ثمر ماند. به اعتقاد عموم افراد، با روی کار آمدن مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اصلاح طلب ایران، امکان کارشکنی‌هایی از سوی اصولگرایان وجود دارد.

قیمت ورق فولادی

در دیداری که بین قالیباف -رئیس مجلس شورای اسلامی- و پزشکیان -رئیس جمهور- شکل گرفت، محمد باقر قالیباف، با استقبال و روحیه بسیار خوبی در مقابل رئیس جمهور حاضر شد که ویدیوی این دیدار نیز رسانه‌ای شد. عده‌ای معتقدند پس از دیدار مسعود پزشکیان با سعید جلیلیو پشت پرده‌های آن، احتمال اجرای برخی دیدگاه‌های اصولگرایانه در دولت پزشکیان وجود دارد؛ بنابراین احتمالا آقای قالیباف معترض اهداف و فعالیت‌‌های مسعود پزشکیان نخواهد بود. عده‌ای دیگر بر این باورند که اختیارات محمد باقر قالیباف در راستای ممانعت از برنامه‌های مسعود پزشکیان محدود می‌باشد.

شایان ذکر است که با وجود اختیاراتی که اعضای مجلس شورای اسلامی و سایر دولتمردان دارند، مداخله در مسائلی همچون ریاست جمهوری تا حد زیادی غیرممکن است!


بیانیه مقام معظم رهبری راجع به کارشکنی در دولت پزشکیان

در بیاناتی که مقام معظم رهبری در رابطه با آغاز به کار دولت پزشکیان داشتند، به این امر اشاره شد که همه در مقابل انتخاب رئیس جمهور مسئولیم و ملزم به محترم شمردن انتخاب مردم هستیم. همچنین با توجه به صحبت‌های ایشان خطاب به مسعود پزشکیان در راستای ادامه مسیر و اجرای برنامه‌های ابراهیم رئیسی، احتمال مواجه شدن مسعود پزشکیان با چالش‌هایی از سمت رئیس مجلس شورای اسلامی، بعید است.

روز گذشته علی مطهری نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرآنلاین در این باره اظهار داشت که قالیباف با دولت پزشکیان همراهی خواهد کرد و کارشکنی نمی‌کند.

به نظر شما این کارشکنی‌ها بر اقتصاد ایران و قیمت مقاطع فولادی مانند قیمت آهن، تاثیرگذار خواهد بود؟

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.