آمار تولید و فروش آهن جهان در هفته‌ای که گذشت

بازار تولید و فروش آهن در جهان اخبار و رویدادهای حائز اهمیتی دارد که بر بازار داخلی تاثیرات مستقیم و غیر مستقیم خواهد داشت. مطالعه و تحلیل هر خبر در این زمینه، سبب افزایش اطلاعات فعالان حوزه صنعت فولاد می‌شود. در مجله خبری آهن ملل قصد داریم به صورت هفتگی، مطالبی تحت عنوان آمار هفتگی بازار جهانی فولاد ارائه دهیم و به آمار تولید و فروش آهن جهان در هفته ای که گذشت بپردازیم.


آمار هفتگی تولید و فروش آهن در جهان (هفته ۳۷ سال ۲۰۲۴)


۱- حجم معاملات فلزات اساسی ترکیه در ماه جولای نسبت به ژوئن ۲.۲ درصد افزایش یافت

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه آماری ترکیه (TUIK)، در جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) امسال، شاخص گردش مالی ماهانه صنعتی ترکیه نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد کاهش داشت، در حالی که شاخص تعدیل شده تقویم نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشت.


۲- واردات زغال سنگ چین در ماه های ژانویه تا آگوست ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین (GACC)، در آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور) امسال، واردات زغال سنگ چین به ۴۵.۸۴۴ میلیون تن رسید که ۰.۸ درصد نسبت به ماه پیش کاهش داشت و نسبت به سال قبل نیز ۳.۴ درصد افزایش داشت. از زمستان تا تابستان سال میلادی جاری، واردات سنگ آهن چین به ۳۴۱.۶۲۱ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل با ۱۱.۸ درصد افزایش همراه بوده است.


۳- واردات بیلت ترکیه در ژانویه تا جولای ۲۹.۵ درصد کاهش یافت

بر اساس داده های اولیه ارائه شده توسط موسسه آماری ترکیه (TUIK) در جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) امسال، واردات بیلت و بلوم ترکیه به ۲۶۱۲۵۱ تن رسید که ۵۸.۹ درصد نسبت به ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر) و ۷.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. این در حالی است که درآمد حاصل از این واردات ۱۴۴.۶۵ میلیون دلار بوده که نسبت به ماه قبل ۵۸.۹ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۸ درصد کاهش داشته است.


۴- واردات اسلب آمریکا در جولای ۷.۳ درصد نسبت به ژوئن افزایش یافته است

بر اساس داده‌های اولیه سرشماری وزارت بازرگانی ایالات متحده، واردات اسلب آمریکا در جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) سال جاری به ۳۴۲۲۹۱ تن رسید که ۷.۳ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته و ۲۰.۰ درصد نسبت به جولای سال گذشته کاهش داشته است.

قیمت قوطی و پروفیل

۵- تولید فلزات اساسی ترکیه در ماه جولای نسبت به ژوئن ۲.۱ درصد افزایش یافت

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه آماری ترکیه (TUIK)، در ماه جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) سال جاری تولیدات صنعتی ماهانه فصلی و تقویمی ترکیه نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که شاخص تعدیل شده تقویم نسبت به جولای ۲۰۲۳ ۳.۹ درصد کاهش داشته است.


۶- واردات سنگ آهن چین در ماه های ژانویه تا آگوست ۵.۲ درصد افزایش یافته است

بر اساس آخرین داده های منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین (GACC)، واردات سنگ آهن چین در آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور) امسال به ۱۰۱.۳۹ میلیون تن رسید که ۱.۴ درصد نسبت به ماه کاهش داشت و نسبت به سال قبل ۴.۷ درصد کاهش داشت.


۷- واردات فولاد آمریکا در ماه جولای نسبت به ژوئن ۱۰ درصد افزایش یافته است

بر اساس اطلاعات اولیه سرشماری وزارت بازرگانی ایالات متحده، واردات ماهانه فولاد آمریکا در ژوئیه (اواسط تیر تا اواسط مرداد) امسال با ۱۰ درصد افزایش نسبت به ماه ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر) همراه بود، اما هیچ افزایشی نسبت به سال قبل نداشت و در نهایت به ۲.۲ میلیون تن رسید.


۸- صادرات فولاد آمریکا در ماه جولای نسبت به ژوئن ۳.۱۲ درصد افزایش یافته است

بر اساس اطلاعات اولیه سرشماری وزارت بازرگانی ایالات متحده، واردات ماهانه فولاد آمریکا در ژوئیه (اواسط تیر تا اواسط مرداد) امسال ۱۰ درصد نسبت به ژوئن (اواسط خرداد تا اواسط تیر) افزایش داشته است، اما هیچ کاهش یا فزایشی را نسبت به سال قبل تجربه نکرد و در نهایت این رقم به ۲.۲ میلیون تن رسید. از نظر ارزش، واردات فولاد آمریکا در ماه جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) بالغ بر ۲.۷ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با ۲.۴ میلیارد دلار در ژوئن و ۳.۰ میلیارد دلار در ژوئیه سال گذشته.


۹- صادرات فولاد آمریکا در ماه جولای نسبت به ژوئن ۳.۱۲ درصد افزایش یافته است

بر اساس آخرین آمار کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده، صادرات قراضه آهن و فولاد ایالات متحده در جولای (اواسط تیر تا اواسط مرداد) امسال به ۳۹۲۶۶۵ میلیون تن رسید که ۳.۱۲ درصد در ماه نسبت به ماه گذشته و ۴.۷۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت.


۱۰- شاخص PPI صنعت فولاد چین در ژانویه تا آگوست ۵.۱ درصد کاهش یافت

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین (NBS)، در دوره ژانویه تا آگوست (از زمستان تا تابستان) سال جاری، شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای بخش ذوب و نورد فلزات آهنی این کشور نسبت به سال قبل ۵.۱ درصد کاهش یافته است. تنها در ماه آگوست (از اواسط مرداد تا اواسط شهریور)، شاخص قیمت تولیدکننده چین (PPI) برای بخش ذوب و نورد فلزات آهنی این کشور نسبت به سال قبل ۸.۰ درصد کاهش داشت، در حالی که ماهانه ۴.۴ درصد کاهش داشت.

قیمت میلگرد

آمار هفتگی تولید و فروش آهن در جهان (هفته ۳۶ سال ۲۰۲۴)


۱- میانگین قیمت فولاد در چین طی ۲۶ اوت تا ۱ سپتامبر اندکی افزایش یافت

۲- تولید سنگ آهن هند آزاد در ماه آوریل تا ژوئیه ۹ درصد افزایش یافته است

۳- تولید فولاد خام ایتالیا آزاد در ماه جولای به کاهش خود ادامه می دهد

۴- تولید فولاد خام آمریکا ۱.۲ درصد در هفته به هفته کاهش یافت

۵- واردات قراضه ترکیه آزاد ۰.۵ درصد در ژانویه تا جولای افزایش یافت

۶- قیمت میلگرد محلی چین در اواخر ماه اوت ۲.۹ درصد افزایش یافت

۷- ذخایر محصولات اصلی فولاد نهایی در چین در اواخر ماه اوت ۷.۸ درصد کاهش یافت

۸- انتشار اوراق قرضه ویژه دولت محلی جدید چین در ژانویه تا آگوست بالغ بر ۲.۵۷۱۴۲۸ تریلیون یوان است

۹- فروش خودرو در ترکیه ۰.۲ درصد در ژانویه تا آگوست افزایش یافت

۱۰- قیمت فروش داخلی تولیدکنندگان فلز ترکیه در ماه اوت نسبت به جولای ۰.۲۷ درصد افزایش یافته است

۱۱- فولاد رایگان بریتانیا خواستار کاهش قیمت برق در میان گذار سبز است

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.