لوله گازی، مزایا و مصارف مختلف آن در صنعت

لوله گازی چیست؟ در صنعت از لوله گازی چه استفاده هایی می شود؟ مزایای استفاده از لوله گازی چیست؟ در ادامه این مقاله به سوالات فوق و تمام سوالاتی که شما در مورد لوله گازی دارید می پردازیم پس با آهن ملل همراه باشید.

لوله گازی چیست؟

یکی از محصولات بسیار مهم فلزی لوله گاز می باشد. لوله گاز لوله ای از جنس فولاد یا پلی اتیلن می باشد که جهت انتقال گاز در خطوط توزیع مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در صنایع مختلفی قابل استفاده است و به صورت عمده برای خطوط انتقال گاز از نقطه ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.این محصول یکی از کالاهای مهم و کاربردی برای زیرساخت هر ساختمانی می باشد و با توجه به نوع و جنس آن در محل مناسبی از ساختمان به کار برده می شود.

مواد اولیه که در این محصول استفاده می شود، ورق های فولادی هستند که در ضخامت های مختلفی به تولید می رسند. به طور کلی این محصول به دو صورت نورد گرم و سرد در کارخانه تولید می شود. در حالت کلی، لوله ها به دو دسته توکار و روکار تقسیم بندی می شوند. لوله های گاز بسته به نوع آن در صنایع مختلفی قابل استفاده هستند.

لازم است بدانید که لوله های گازی توکار در ساختمان استفاده می شوند، باید قادر به تحمل فشار زیادی باشند. پس این نوع لوله ها در ضخامت های بالایی تولید می شوند تا در زیر مصالح ساختمانی دچار شکستگی نشوند.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع لوله های فولادی و کاربرد آن ها در صنایع، مقاله “لوله فولادی چیست و در کدام صنایع قابل استفاده است؟” را مطالعه نمایید.

لوله گازی
لوله گازی

کابرد لوله های گازی

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، این لوله ها وظیفه انتقال گاز به دیگر ایستگاه های مشابه یا انتقال به مصرف کننده را بر عهده دارند. از لوله های گاز در ساختمان های مسکونی، سوله های صنعتی، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، پتروشیمی و غیره بهره گیری می شود. همچنین در لوله کشی سیستم های هوای فشرده نیز کاربرد دارند.

به طور معمول در گاز رسانی شهری که عمدتا برای منازل مسکونی می باشد لوله گاز خانگی نقش بسزایی دارد به همین دلیل میزان استحکام و رعایت استاندارد های جهانی در ساخت و نصب این لوله ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده بنابراین جهت اطمینان از صحت کار بعد از نصب، باید سلامت لوله ها و درستی اتصال آن ها مورد بررسی قرار گیرد. لوله گاز باید تا حد امکان روی کار نصب شود، به غیر از مواردی که ناگزیر به نصب لوله به صورت زیر کار باشیم.

مزایای استفاده از لوله گاز

لوله های گازی از مزایای مختلفی برخوردار هستند که در زیر به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • اتصال آسان: لوله گاز پلی اتیلن را می توان به راحتی جوش داد به نحوی که اتصال لوله ها به اندازه خود لوله مستحکم بوده و نگرانی در رابطه با نقطه ضعف فشار وارده بر محل اتصال را برطرف می کند.
  • انعطاف پذیری: لوله گاز تا حدود ۲۵ برابر قطر لوله قابلیت خمش دارد که همین امر نیاز به اتصال را در مواقعی که ملزم به تغییر زاویه هستیم کاهش می دهد.
  • مقاومت در برابر خوردگی: لوله گاز در مقابل ترکیبات شیمیایی گاز مقاوم بوده و درصد خوردگی پایینی دارد.
  • طول عمر: عمر متوسط لوله گاز ۵۰ الی ۱۰۰ سال است که به معنای کاهش هزینه های جایگزینی لوله های جدید و منابع انسانی می باشد.

 لوله گاز با ورق های نورد گرم و با ضخامت بالای ۲ میلی متر تولید می شود از این رو مقاومت خمشی، پیچشی و تحمل فشار بسیار بالایی دارد.

آهن ملل به روز ترین و مناسب ترین و بهترین قیمت لوله گازی روکار را به مشتریان عزیز ارائه می کند.

نرخ لوله های گازی

یکی از مهم ترین وظایفی که این لوله ها دارند، انتقال گاز از ایستگاه های تقلیل فشار می باشد. اصولا این لوله ها با قطرهای مشخصی به تولید می رسند و دارای مقاومت بالا با وزن زیاد می باشند تا هنگام نصب و اتصال فشار زیادی به آن ها وارد نشود. قیمت لوله گازی بر اساس فاکتورهای مختلفی محاسبه می شود. از جمله مهم ترین این فاکتورهای ضخامت و طول لوله می باشد که به طور مستقیم بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. قیمت روز لوله گازی را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید.

مشاهده قیمت و خرید لوله گازی

آهن ملل؛ توزیع کننده انواع لوله گازی به صورت آنلاین و حضوری

قیمت روز لوله گازی

نرخ لوله گاز خانگی

همه افراد در خانه های خود برای انتقال گاز به داخل خانه از لوله گاز استفاده می کنند. به همین ترتیب لوله های گازی در سایزهای مختلفی به تولید می رسد.لازم است که پیوسته برای نصب این نوع لوله ها نکات قابل توجهی را مد نظر قرار دهیم تا اتصال به درستی و استاندارد انجام شود. برای انتقال گاز از شبکه خطوط لوله تغذیه و لوله شبکه توزیع استفاده می کنند. برای استفاده از شبکه توزیع گاز باید از لوله گاز خانگی استفاده کنند. قیمت این نوع لوله با توجه به نوسانات آهن در بازار محاسبه می شود و بسته به قیمت فولاد متفاوت می باشد.   

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لوله های گازی روکار و لوله گاز خانگی، مقاله “همه چیز درباره لوله گازی روکار” را مطالعه نمایید.

جمع بندی

دریافتیم که لوله گاز لوله ای از جنس فولاد یا پلی اتیلن می باشد که جهت انتقال گاز در خطوط توزیع مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در صنایع مختلفی قابل استفاده است و به صورت عمده برای خطوط انتقال گاز از نقطه ای به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.این محصول یکی از کالاهای مهم و کاربردی برای زیرساخت هر ساختمانی می باشد و با توجه به نوع و جنس آن در محل مناسبی از ساختمان به کار برده می شود. از مزایای استفاده از لوله گازی می توان به ۱.اتصال آسان ۲.انعطاف پذیری ۳.مقاومت در برابر خوردگی ۴.طول عمر اشاره کرد.

سوالات متداول لوله گازی، مزایا و مصارف مختلف آن در صنعت

لوله گازی چیست؟

لوله گاز لوله ای از جنس فولاد یا پلی اتیلن می باشد که جهت انتقال گاز  در خطوط توزیع مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله گازی چه کاربردهایی دارد؟

از لوله های گاز در ساختمان های مسکونی، سوله های صنعتی، نیروگاه ها، پالایشگاه ها، پتروشیمی و غیره بهره گیری می شود. همچنین در لوله کشی سیستم های هوای فشرده نیز کاربرد دارند.

لوله گازی از چه مزایایی برخوردار است؟

لوله گازی از مزایایی مثل اتصال آسان، انعطاف‌پذیری، طول عمر بالا و مقاومت در برابر خوردگی برخوردار است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.