راهنمای خرید پروفیل طرح دار + معرفی طرح‌های موجود

امروزه خرید پروفیل طرح دار برای افزایش زیبایی راه رو و راه پله، درب و پنجره و دیگر اجزای سازه و همچنین جهت تولید مبلمان محبوبیت پیدا کرده است. این پروفیل زیبا بیشتر به شکل قوطی های مربع و مستطیل با طرح و نقش خاص مانند کنگره، گل و اسلیمی به فروش می رسد، اما امکان سفارش طرح خاص روی پروفیل های مختلف نیز وجود دارد. خریداران پروفیل طرح دار معمولا سوالات و ابهاماتی در ذهنشان شکل می گیرد که بهتر از قبل از خرید به پاسخ آن ها برسند. به همین منظور سعی کردیم در راهنمای خرید پروفیل طرح دار پاسخ تمامی این سوالات را ارائه دهیم تا خرید حرفه ای را تجربه کنند.

نسخه صوتی راهنمای خرید پروفیل طرح دار

چه نوع پروفیلی طرح دار می شود؟

چه نوع پروفیلی طرح دار می شود

بیایید ابتدا منظور از اصطلاح پروفیل را مشخص کنیم و سپس پروفیل هایی که به صورت طرح دار عرضه می شوند را نام ببریم.

اصطلاح پروفیل را به دو صورت می توان معنی کرد:

  • منظور از پروفیل با توجه به تعریف اصولی و دقیق: همه مقاطع طویل با مقطع ثابت که شامل انواع قوطی، لوله، میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و … می شود (به جز ورق)
  • اما منظور از پروفیل با توجه به تصور عامه و رایج در بازار: قوطی های توخالی مربع و مستطیل شکل است.

توضیح بیشتر در مورد این تعریف، همچنین دسته بندی انواع پروفیل و روش خرید آن ها با تفکیک نکات قبل، حین و بعد از خرید را در راهنمای خرید پروفیل بخوانید.

اما مسئله اصلی که در این قسمت از راهنمای خرید پروفیل طرح دار باید به آن بپردازیم، این است که کدام نوع پروفیل ها به صورت طرح دار تولید و عرضه می شوند که به صورت زیر می باشد:

  • قوطی و پروفیل مربع و مستطیل طرح دار
  • پروفیل درب و پنجره طرح دار
  • لوله های فولادی طرح دار

در بین انواع فوق نیز پروفیل طرح دار مربع و مستطیل بیشترین عرضه را دارد.


تنوع طرح پروفیل های طرح دار چگونه است؟

تنوع طرح پروفیل های طرح دار

تنوع طرح در این نوع پروفیل ها نسبتا زیاد نیست، اما از بین آن ها نیز طرح های خاص و مشخصی بیشترین عرضه و تقاضا را دارند که از جمله می توان به طرح های زیر اشاره کرد:

  • طرح کنگره
  • طرح گل و بوته
  • طرح اسلیمی

برخی از این پروفیل ها تولید داخل و برخی نیز وارداتی هستند. پروفیل های طرح دار تولید کشور با استفاده از دستگاه های لیزر منقش شده و به صورت پروفیل کنگره دار و پروفیل طرح گل و اسلیمی درمی آیند.

دیگر تنوع طرح این نوع پروفیل را در مقاله معرفی پروفیل طرح دار بخوانید. در این مقاله انواع طرح قوطی آهنی طرح دار، ابعاد قابل تولید، کاربرد و همچنین روش تولید آن بررسی شده است.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: پروفیل طرح دار چیست؟

معرفی پروفیل طرح دار

امکان سفارش طرح خاص وجود دارد؟

شاید این سوال برایتان به وجود آمده باشد که به جز طرح های موجود در بازار، می توانیم پروفیل طرح دار با طرح و نقش خاصی را سفارش دهیم؟

سفارش پروفیل طرح دار با طرح خاص

بله، امکان سفارش طرح خاص وجود دارد، اما این کار نکات و ملاحضات مربوط به خود را دارد که باید زمان سفارش به آن ها توجه کنید.

به طور مثال طرح ها باید نسبتا ساده بوده و توسط نرم افزارهای مخصوص مانند نرم افزار کورل (corel) طراحی شوند تا امکان استفاده از آن برای برش لیزر یا CNC وجود داشته باشد.

نکات دیگری که برای خرید پروفیل نقش دار باید در نظر بگیرید، زمان سفارش و توسط کارشناس فروش اعلام می شود. این نکات با توجه به کارگاهی که طرح را ایجاد می کند و محدودیت های دستگاه مورد استفاده، متفاوت است.


ابعاد پروفیل های طرح دار موجود در بازار را بشناسید

همانطور که گفتیم بیشترین موجودی پروفیل طرح دار در بازار، پروفیل های مربع و مستطیل طرح دار هستند که محبوب ترین ابعاد و سایز آن ها به صورت زیر است.

پروفیل طرح دار ۲۰*۲۰

پروفیل طرح دار ۴۰*۴۰

پروفیل طرح دار ۲۰*۴۰


چه کارخانه هایی پروفیل طرح دار تولید می کنند؟

این محصول به صورت کارگاهی تولید می شود؛ به این معنی که قوطی و پروفیل های آماده که در کارخانه های مختلف تولید می شوند، با توجه به نیاز بازار وارد کارگاه های مجهز به دستگاه لیزر شده و روی آن ها نقش و طرح ایجاد می شود.

در نتیجه خرید قوطی طرح دار از کارخانه انجام نمی شود و آن را از مراکز و مراجع فروش مقاطع فولادی تهیه می کنند.


قبل از خرید پروفیل طرح دار به چه نکاتی توجه کنیم؟

تمام نکاتی که تاکنون بررسی کردیم همگی برای قبل از خرید پروفیل طرح دار مهم و کاربردی است، اما این نکات بیشتر جنبه آشنایی و معرفی داشته و تنوع موجودی آن را در بازار نشان می داد.

نکات خرید قوطی و پروفیل طرح دار

در این قسمت به نکاتی که قبل از اقدام به خرید نیاز دارید اشاره می کنیم که شامل موارد زیر می شود:

توجه به وزن هر شاخه پروفیل طرح دار: از آنجا که این نوع پروفیل به صورت کیلویی به فروش می رسد، باید به وزن پروفیل با توجه ضخامت مدنظرتان توجه کنید. در این حالت امکان دریافت پروفیل با ضخامت و وزن مغایر به حداقل می رسد.

توجه به کیفیت پروفیل و طرح ایجاد شده: حتما در انتخاب مرجع فروش پروفیل طرح دار دقت کنید تا از کیفیت پروفیل و طرح ایجاد شده اطمینان پیدا کنید.

بررسی قیمت در بازار: قبل از خرید هر نوع مقطع فولادی از جمله پروفیل طرح دار حتما قیمت و نوسان آن را بررسی کنید تا بتوانید با توجه به رنج قیمت پروفیل طرح دار، مناسب ترین قیمت را انتخاب و اقدام به خرید کنید. نوسان قیمت و همینطور قیمت روز پروفیل طرح دار را می توانید در صفحه زیر مشاهده کنید.

مشاهده قیمت و خرید پروفیل طرح دار در ایران

آهن ملل؛ فروش انواع پروفیل نقش دار به صورت آنلاین و حضوری

قیمت پروفیل طرح دار

زمان خرید پروفیل طرح دار باید چگونه اقدام کنیم؟

اکنون اطلاعات کافی برای خرید پروفیل طرح دار را در اختیار دارید و می توانید به صورت زیر اقدام به خرید کنید.

مراحل خرید پروفیل طرح دار

۱- اولین نکته ای که در این مرحله باید رعایت کنید، انتخاب مرجع فروش معتبری است که موجودی مورد نظر شما را داشته باشد.

۲- بعد از انتخاب مرجع فروش، باید پروفیل را به فروشنده سفارش دهید. زمان سفارش مهم ترین پارامتری که کارشناسان فروش از شما درخواست می کنند تعداد شاخه مورد نیاز است. به طور کلی زمان سفارش پروفیل طرح دار باید جزئیات زیر را بدانید و به کارشناس فروش اعلام کنید:

  • نوع پروفیل
  • تعداد شاخه
  • طرح مورد نظر

نکته: همانطور که گفتیم طرح های موجود معمولا در سه مدل پروفیل کنگره دار، پروفیل طرح گل و طرح اسلیمی است، اما اگر به پروفیل با طرح خاص و غیر از طرح های موجود در بازار نیاز دارید، باید بدانید تهیه آن ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می برد.

۳- بعد از اعلام مشخصات مورد نظر، کارشناس فروش قیمت آن را اعلام کرده و در صورت تایید، پیش فاکتور صادر می شود تا بتوانید مراحل خرید پروفیل طرح دار را طی کنید. این مراحل به صورت زیر می باشد:

  • تایید پیش فاکتور
  • هماهنگی زمان ارسال و مکان دریافت
  • واریز وجه
  • ارسال بار در زمان مورد نظر
  • تسویه نهایی (با توجه به وزن بار بعد از باسکول)

بعد از خرید پروفیل طرح دار چه مواردی را بررسی کنیم؟

نکات بعد از خرید پروفیل طرح دار

در خرید هر نوع پروفیل از جمله پروفیل طرح دار باید مشخصات ظاهری و کیفیت آن بررسی شود؛ اینکه زنگ زدگی در پروفیل وجود نداشته باشد یا انحنا در طول و یا زدگی در سطح آن اتفاق نیوفتاده باشد.

علاوه بر موارد فوق، برای پروفیل های طرح دار باید کیفیت طرح را نیز بررسی کنید که نقش مورد نظر به طور پیوسته اجرا شده باشد و از پرداخت و یکدستی برخوردار باشد.


سخن آخر

در راهنمای خرید قوطی و پروفیل طرح دار به سوالاتی که برای خرید این محصول وجود دارد پاسخ دادیم. همچنین نکات قبل، بعد و زمان خرید را بررسی کردیم تا خریداران این پروفیل زیبا بتوانند خریدی مطمئن و بدون دغدغه را تجربه کنند.

سوالات متداول

پروفیل طرح دار در چه مدل هایی در بازار وجود دارد؟

بیشترین نوع پروفیل طرح دار در بازار ایران از نوع قوطی (مربع و مستطیل) و در طرح های گل و اسلیمی و همچنین پروفیل طرح کنگره است.

می توان پروفیل طرح دار با طرح دلخواه سفارش داد؟

بله امکان سفارش طرح خاص وجود دارد، اما در نظر داشته باشید طرح ها باید نسبتا ساده باشند تا امکان استفاده از آن ها برای برش لیزر یا CNC وجود داشته باشد.

زمان خرید پروفیل باید کدام اطلاعات را به فروشنده اعلام کنیم؟

برای استعلام قیمت پروفیل طرح دار باید سه مشخصه زیر را به فروشنده اعلام کنید:
نوع پروفیل
تعداد شاخه
طرح مورد نظر

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.