راهنمای خرید پروفیل آهنی درب و پنجره (۷ نوع مختلف)

خرید پروفیل درب و پنجره آهنی در پروژه های ساخت و ساز ضروری است؛ زیرا این پروفیل ‌ها از عناصر اصلی در حفاظت و ایمنی ساختمان هستند. همچنین نقش مهمی در طراحی و زیبایی سازه دارند. وجود راهنمای خرید موثر برای انتخاب بهترین پروفیل درب و پنجره به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر اطمینان از کیفیت و استحکام محصول، از زیبایی ظاهری و شکیل بودن سازه خود مطمئن شوید.

نسخه صوتی راهنمای خرید پروفیل درب و پنجره

انواع پروفیل درب و پنجره آهنی در بازار

قبل از هر چیز باید با اسم انواع پروفیل درب و پنجره آهنی آشنا شویم؛ زیرا این نوع پروفیل، تنوع شکل و ابعادی متنوعی دارد و هر کدام نیز با اسم مخصوص به خود شناخته می شوند.

  • پروفیل ۵۰۷ یا پروفیل سپری
  • پروفیل ۵۰۸ یا پروفیل لنگه دری
  • پروفیل ۵۰۹ یا پروفیل چهارچوبی یا کلافی
  • پروفیل چهارچوب فرانسوی
  • چهارچوب فلزی ساده
  • چهارچوب مکزیکی
  • چهارچوب رومی
انواع پروفیل درب و پنجره آهنی در بازار

نکته۱: بین این پروفیل های درب و پنجره، ۴ مدل اول بیشترین عرضه و تقاضا را دارند.

نکته۲: به دو پروفیل سپری (۵۰۷) و پروفیل لنگه دری (۵۰۸)، پروفیل دو لبه نیز گفته می شود. یعنی هر دو پروفیل های ۵۰۷ و ۵۰۸ به دلیل لبه هایی که در دو طرف خود دارند به پروفیل دولبه نیز شناخته می شوند ولی شکل ظاهری و کاربرد آن ها متفاوت است. بنا بر این، توجه کنید این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید.

ویژگی های کامل پروفیل های درب و پنجره را در مقاله معرفی آن ها بخوانید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: پروفیل درب و پنجره چیست؟

معرفی پروفیل درب و پنجره

ابعاد پروفیل درب و پنجره چگونه است؟

پروفیل های درب و پنجره به صورت شاخه ای عرضه می شوند و از این رو قبل از خرید باید طول هر شاخه را بدانیم. دیگر مولفه ابعادی که برای این نوع پروفیل ها مهم است، ضخامت آن هاست. با توجه به طول و ضخامت نیز می توان وزن آن ها را مشخص کرد که همگی در جدول زیر معرفی شده اند:

نوع پروفیل درب و پنجرهطول (متر)ضخامت پروفیل درب و پنجره (میلی‌متر)وزن پروفیل درب و پنجره (کیلوگرم)
پروفیل سپری، لنگه دری، چهارچوبی (۵۰۷ – ۵۰۸ – ۵۰۹)۶۲حدود ۱۵
۲.۵حدود ۱۸
چهارچوب فلزی ساده، چهارچوب فرانسوی، مکزیکی، رومی۶.۶۰۲حدود ۲۵
۲.۵حدود ۳۰

چه شرکت هایی پروفیل درب و پنجره تولید می کنند؟

کارخانه های بسیاری در سطح کشور در حال تولید انواع متخلف پروفیل درب و پنجره هستند. برخی از این کارخانه ها تمامی انواع پروفیل درب و پنجره را تولید می کنند و برخی تعداد محدودی را در سبد کالایی خود قرار داده اند. توصیه می کنیم برای آشنایی با مهم ترین کارخانه های تولید پروفیل های فولادی از جمله پروفیل درب و پنجره، مقاله زیر را مطالعه بفرمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد آهن ملل: تولیدکنندگان متنوع‌ترین قوطی و پروفیل فولادی

کارخانه تولید پروفیل

با وجود تعداد زیاد شرکت پروفیل درب و پنجره، محصولات تولیدی در کشور، همگی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند؛ از این رو برای خریداران پروفیل های درب و پنجره، برند تولیدکننده اولیت ندارد. آنچه برای خرید این محصول اهمیت دارد، کیفیت، قیمت و همچنین مبدا ارسال به منظور کاهش هزینه حمل و نقل است. به همین خاطر، توصیه می کنیم این محصول را حتما از مرکز فروش معتبری تهیه کنید که انواع مختلف محصول را موجود داشته و امکان ارسال از انبار نزدیک به محل پروژه شما را دارد.


قیمت پروفیل درب و پنجره آهنی

قیمت روز پروفیل درب و پنجره فلزی با کدهای ۵۰۷، ۵۰۸ و ۵۰۹ با قیمت پروفیل های فلزی در ضخامت مشابه، تفاوتی ندارد. به طور مثال، پروفیل ۵۰۷ با ضخامت ۲ میلی متر تقریبا برابر است با قیمت قوطی ضخامت ۲ میلی متر.

اما قیمت پروفیل های فرانسوی، مکزیکی، رومی و چهارچوب فلزی ساده، کمی بالاتر از قوطی هایی با ضخامت مشابه هستند. در بازار نیز این مسئله با اصطلاح «بالابود» بیان می شود؛ به طور مثال، گفته می شود «قیمت پروفیل های فرانسوی و … نسبت به قیمت پروفیل فلزی با ضخامت مشابه، کمی بالابود دارند.»

اگر مایل به مقایسه قیمت انواع پروفیل درب و پنجره هستید که بیشترین تقاضا را در بازار دارند یا می خواهید قیمت روز آن ها را بدانید به صفحه زیر مراجعه کنید.

مشاهده قیمت و خرید پروفیل درب و پنجره آهنی در ایران

آهن ملل؛ فروش انواع پروفیل درب و پنجره به صورت آنلاین و حضوری

قیمت پروفیل درب و پنجره

روش خرید پروفیل درب و پنجره آهنی

بعد از این که تمامی سوالات و ابهامات را بررسی کردیم و محصول را به طور کامل شناختیم، اکنون می توانیم با کم ترین دغدغه برای خرید پروفیل درب و پنجره اقدام کنیم.

زمان خرید این محصول، ابتدا باید مشخصات مربوط به نوع پروفیل و سپس ابعاد آن را به صورت زیر به کارشناس فروش اعلام کنیم:

  • نوع پروفیل درب و پنجره (حتما کد محصول اعلام شود)
  • ضخامت مورد نظر
  • تناژ یا تعداد شاخه مورد نیاز
روش خرید پروفیل درب و پنجره آهنی

با توجه به اطلاعات اعلام شده، کارشناس فروش، قیمت روز را دراختیارتان قرار می دهد. در صورت درخواست نیز پیش فاکتور محصول صادر می گردد. اگر پیش فاکتور مورد تایید بود، برای ادامه روند خرید باید مبلغ مورد نیاز را پرداخت کنید.

در صورتی که منبع فروش معتبری برای خرید خود انتخاب کرده باشید، از این مرحله به بعد، کمترین نگرانی و دغدغه را خواهید داشت؛ زیرا تمامی پیگیری ها و مراحل ارسال و دریافت بار توسط کارشناس فروش انجام شده و تنها موارد لازم، مانند زمان تخلیه با شما هماهنگ می شود.


نکاتی که زمان خرید پروفیل درب و پنجره باید توجه کنید

تمامی افرادی که پروفیل درب و پنجره نیاز دارند، لازم است زمان خرید به نکات زیر نگاهی داشته باشند:

بعد از بارگیری و باسکول، وزن دقیق بار مشخص می شود و فاکتور نهایی نیز بر اساس آن صادر می شود. در این زمان با مقایسه قیمت فاکتور و قیمت پیش فاکتور، بدهکار یا بستانکار بودن مشتری تعیین و مبالغ اضافی از سمت دو طرف پرداخت می گردد.

پروفیل های درب و پنجره مکزیکی، رومی و چهارچوب فلزی ساده نسبت به دیگر پروفیل های درب و پنجره، محبوبیت کمتری دارند. به همین دلیل در صورت نیاز حتما موجودی آن را از فروشنده بپرسید؛ زیرا در صورت عدم موجودی، تولید و ارسال آن ها معمولا ۲ تا ۳ روز کاری زمان می برد.

از آنجایی که پروفیل های درب و پنجره معمولا ۶ متری در نظر گرفته می شوند، در صورت خرید با طول ۶.۶۰ متر و در تناژ بالا، حتما به وسیله نقلیه حمل بار توجه کنید که امکان جابه جایی طول و حجم مورد نظر را داشته باشد.


چگونه پروفیل درب و پنجره طرح دار بخریم؟

خرید پروفیل درب و پنجره طرح دار

مشتریان می توانند در صورت نیاز، پروفیل درب و پنجره خود را به صورت طرح دار نیز تهیه کنند. به این معنی که انواع پروفیل درب و پنجره را می توان با طرح های زیبا خریداری کرد که روی سطح پروفیل حک می شود.

خرید این نوع پروفیل به صورت طرح دار، روش مخصوص به خود را دارد که جهت اطلاع از آن، می توانید مقاله راهنمای خرید پروفیل طرح دار را مطالعه بفرمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد آهن ملل: راهنمای خرید قوطی پروفیل طرح دار

راهنمای خرید پروفیل طرح دار

همچنین با مطالعه راهنمای خرید جامعی که برای تمامی پروفیل های فولادی تهیه کرده ایم، به پاسخ سوالات و ابهامات خود درباره خرید سایر پروفیل های فولادی نیز خواهید رسید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: نکات کلیدی راهنمای خرید پروفیل

راهنمای خرید پروفیل

نکات بعد از خرید پروفیل درب و پنجره

نکات تکمیلی راهنمای خرید پروفیل آهنی درب و پنجره مربوط به زمانی است که بارِ خریداری شده به دستتان رسیده است. در این زمان، حتما موارد زیر را بررسی کنید:

نکات بعد از خرید پروفیل درب و پنجره
  • از آنجایی که برخی پروفیل های درب و پنجره ظاهر نسبتا مشابهی دارند، حتما زمان دریافت بار، کد محصول و شکل ظاهری آن ها را بررسی کنید.
  • وزن بار دریافتی را با توجه به فاکتور و برگه باسکول مقایسه کنید.
  • ضخامت محصول را با ضخامت درخواستی و مندرج در فاکتور مطابقت دهید.

موارد فوق را حتما قبل از تخلیه بار بررسی کنید تا در صورت بروز مغایرت بتوانید با فروشنده هماهنگ شده و نکات لازم را پیگیری کنید.


سخن آخر

پروفیل درب و پنجره آهنی از جمله محصولات ضروری برای تمامی پروژه های ساختمانی است؛ از این رو انتخاب بهترین روش خرید پروفیل درب و پنجره برای فعالان این حوزه اهمیت زیادی دارد. آنچه در این مقاله به عنوان راهنمای خرید پروفیل درب و پنجره آهن در اختیارتان قرار دادیم، نکات و تجربیات فعالان حوزه فروش این محصول مهم و کاربردی است. در صورتی که به توضیحات بیشتری نیاز دارید یا ابهام جدیدی برایتان به وجود آمده، حتما آن را در بخش نظرات بیان کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

کدام نوع پروفیل های درب و پنجره تقاضای بیشتری در بازار دارند؟

در بین انواع پروفیل درب و پنجره آهنی، ۴ نوع زیر یشترین عرضه و تقاضا را دارند.
پروفیل ۵۰۷ یا پروفیل سپری
پروفیل ۵۰۸ یا پروفیل لنگه دری
پروفیل ۵۰۹ یا پروفیل چهارچوبی یا کلافی
پروفیل چهارچوب فرانسوی

آیا همه پروفیل های درب و پنجره ۶ متری هستند؟

خیر، پروفیل های درب و پنجره سپری، لنگه دری و چهارچوبی (۵۰۷، ۵۰۸ و ۸۰۹) در شاخه های ۶ متری عرضه می شوند. اما چهارچوب فرانسوی، مکزیکی، رومی و چهارچوب فلزی شده در شاخه ۶.۶۰ (شش متر و ۶۰ سانتی متر) تولید می شوند.

ضخامت و وزن پروفیل درب و پنجره که زمان خرید باید بدانیم، چگونه است؟

ضخامت پروفیل درب و پنجره: ۲ و ۲.۵ میلی متر
وزن پروفیل درب و پنجره: هر شاخه ۶ متری پروفیل درب و پنجره ۱۴ تا ۱۵ کیلوگرم وزن دارد و هر شاخه پروفیل های درب و پنجره ۶.۶ متری نیز حدود ۲۵ تا ۲۶ کیلوگرم می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.