راهنمای خرید پروفیل سی با توجه به نقشه و درخواست مشتری

پروفیل سی، یکی از انواع پروفیل های باز است که معمولا به صورت سفارشی تولید شده و به فروش می رسد. برای خرید پروفیل سی، دو راه پیش رو دارید. می توانید آن را در ابعاد نرمال و آماده بازار تهیه کنید، یا طبق نیاز و نقشه ای که دارید آن را سفارش دهید. برای این که بدانید پروفیل C در چه ابعادی موجود است یا برای تولید سفارشی آن باید چه مشخصاتی را اعلام کنید، راهنمای خرید پروفیل سی را از دست ندهید. در این راهنمای خرید، علاوه بر موارد فوق به بررسی نحوه قیمت گذاری این محصول و همچنین اشتباه رایج در زمان خرید پروفیل سی پرلین می پردازیم.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید پروفیل سی

پروفیل سی چیست؟

پروفیل سی، یک نوع پروفیل باز است که با خمکاری ورق سیاه توسط دستگاه های مخصوص تولید می شود. به پروفیل C،  پرلین سی، سی پرلین و c channel هم گفته می شود. سی پرلین ها بیشتر در ساختمان سازی و در ساخت سقف، ستون، دیوار و … استفاده می شوند. شکل ظاهری این پروفیل شبیه به حرف C انگلیسی است و از سه قسمت ارتفاع، بال و لبه تشکیل می شود. شکل پرلین سی را در ادامه مشاهده می کنید.

پروفیل پرلین سی، معمولا به سفارش مشتری و با توجه به سایزهای درخواستی او تولید می شود؛ با این حال، پروفیل سی آماده در ابعاد نرمال نیز در بازار موجود است که مشتریان می توانند آن ها را انتخاب کنند. در ادامه، انواع پروفیل سی موجود در بازار را معرفی می کنیم.

اگر اطلاعات بیشتری در مورد پروفیل سی، کاربرد، مزایا و روش تولید آن نیاز دارید، به مقاله معرفی پروفیل سی در لینک زیر مراجعه کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد آهن ملل: پروفیل سی (C): بررسی سی پرلین با جدول جزئیات

پروفیل سی چیست

انواع پروفیل سی موجود در بازار

پروفیل سی موجود در بازار با توجه به ارتفاع آن ها دسته بندی می شود و به صورت زیر می باشد.

  • پروفیل C16
  • پروفیل C18
  • پروفیل C20
  • پروفیل C22
  • پروفیل C24

ابعاد پروفیل سی موجود در بازار

ابعاد پروفیل سی در بازار

انواع پروفیل C که در بالا معرفی کردیم، علاوه بر ارتفاع مشخصی که دارند، در ضخامت و طول استانداردی هم تولید می شوند. همچنین اگر نوع پانچ شده آن ها را بخواهید، به صورت استاندارد ۸ سوراخه وجود دارد. این مشخصات و ابعاد نرمال و استاندارد بازار را به صورت زیر می توان معرفی کرد:

  • ارتفاع پروفیل سی: از ۱۶ تا ۲۴ سانتی متر
  • ضخامت پروفیل سی: ۲، ۲.۵، ۳ میلی متر
  • اندازه بال: ۶ سانتی متر
  • اندازه لبه بال: ۲۰ میلی متر
  • طول شاخه پروفیل سی: ۶ متر
  • پانچ استاندارد: دارای ۸ سوراخ در جان پروفیل

ابعاد پرلین سی که می توانید سفارش دهید

اگر یک پروفیل سی به جز آنچه معرفی کردیم بخواهید، طبق سفارش برایتان ساخته می شود. با این حال، ساخت پروفیل سی نیز با توجه به مشخصات ورق و همینطور قابلیت دستگاه تولیدکننده، محدودیت هایی دارد و می توان آن را در مشخصات ابعاد خاصی سفارش داد. این مشخصات که می توانید طبق آن ها پروفیل C خود را سفارش دهید به صورت زیر می باشد:

  • ارتفاع: قابل سفارش از ارتفاع ۶، ۷ و ۱۰ تا ارتفاع ۲۴ سانتی متر
  • ضخامت: قابل سفارش در ضخامت های ۲، ۲.۵، ۳، ۴ میلی متر
  • اندازه بال: قابل سفارش در اندازه ۴، ۵ و ۶ سانتی متر
  • اندازه لبه بال: قابل سفارش در اندازه ۱۴، ۱۵ و ۲۰ میلی متر
  • طول: قابل سفارش از ۴ تا ۱۲ متر
  • پانچ: قابلیت ساخت طبق نقشه

مشخصات فوق با توجه به تناژ درخواستی مشتری قابل ساخت است.


جنس پروفیل سی از چیست؟

جنس پروفیل سی از چیست؟

همانطور که در معرفی سی پرلین گفتیم، این پروفیل با استفاده از ورق سیاه ساخته می شود. ورق سیاه استفاده شده نیز عموما ورق st37 و در برخی مواقع ورق st52 است. اما بعد از ساخت، امکان گالوانیزه کردن پروفیل سی وجود دارد. پروفیل های سی موجود در بازار، همگی از جنس ورق سیاه هستند و در صورتی که گالوانیزه بخواهید، باید آن را سفارش دهید.


قیمت پروفیل سی چگونه مشخص می شود؟

تعیین قیمت c channel با توجه به مشخصات انتخابی و ابعادی انجام می شود که سفارش می دهید. پارامترهای تاثیرگذار بر قیمت پروفیل سی پرلین را در ادامه بررسی می کنیم.

  • جنس پروفیل: پروفیل سی ساخته شده از ورق سیاه، ارزان تر از پروفیل سی گالوانیزه است.
  • نوع ورق: بسته به این که برای ساخت پروفیل، از ورق سیاه گرید st37 استفاده شده باشد یا ورق سیاه گرید st52، قیمت آن متفاوت است.
  • ضخامت پروفیل: هر چه ضخامت پروفیل بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.
  • طول پروفیل: با توجه به طول مورد نظر، قیمت پرلین سی متفاوت خواهد بود.
  • نقشه پانچ: تعداد پانچ و محل قرارگیری آن ها بر قیمت نهایی تاثیرگذار است.

قیمت روز پروفیل سی در ابعاد رایج بازار را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

مشاهده قیمت و خرید پروفیل سی (C)

آهن ملل؛ نماینده فروش پرلین سی (پروفیل C)

قیمت روز پروفیل سی

از چه روشی پروفیل سی بخریم؟

برای خرید پروفیل سی، چند روش وجود دارد که هر کدام، دارای مزایای مربوط به خود است. روش های خریدی که در راهنمای خرید پروفیل c بررسی می کنیم، به صورت زیر است:

روش خرید پروفیل سی

در روش اول می توانید پروفیل سی را مستقیما به تولیدکننده این مقطع فولادی سفارش داده و بعد از ساخت، پیگیری دریافت آن را انجام دهید. کارخانه ها و تولیدکنندگان زیادی در کشور مجهز به دستگاه تولید پروفیل سی هستند و از این رو تنوع زیادی در انتخاب دارید. اما در این روش، تهیه بهترین کیفیت پروفیل سی نیز کمی دشوار خواهد بود.

روش دوم خرید پروفیل سی، تهیه آن از شرکت های بازرگانی خرید و فروش مقاطع فولادی است. مزیت این روش، امکان دسترسی به موجودی تمامی تولیدکنندگان معتبر در بازار و همچنین عدم محدودیت جغرافیایی در محل بارگیری است. به این معنی که هم از نظر موجودی با کمترین محدودیت مواجه هستید و هم کم ترین هزینه حمل و نقل را متحمل خواهید شد. در این روش خرید، اگر شرکت معتبری انتخاب نمایید، از نظر پیگری نیز کمترین اتلاف زمان را خواهید داشت. زیرا تمامی مراحل پیگری ساخت پروفیل طبق نقشه، بارگیری و ارسال بار، همگی توسط شرکت فروشنده انجام می شود.

توصیه می کنیم برای این که بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، نکات مهم انتخاب روش خرید قوطی و پروفیل را در راهنمای جامع خرید انواع پروفیل بخوانید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: نکات خرید انواع قوطی و پروفیل

راهنمای خرید پروفیل فولادی

چگونه استعلام قیمت بگیریم؟

فروشندگان پروفیل سی برای اعلام قیمت این محصول باید مشخصات زیر را بدانند تا با توجه به آن ها قیمت روز را اعلام کنند:

  • ارتفاع پروفیل سی
  • ضخامت پروفیل سی
  • طول پروفیل سی
  • اندازه بال و لبه (در صورتی که اندازه خاصی مدنظر دارید)
  • نقشه پانچ

با اعلام این مشخصات به فروشنده و دریافت قیمت می توانید با توجه به نوسان قیمت ها و مقایسه آن ها تصمیم به خرید بگیرید.


اشتباه رایج در خرید پروفیل های باز از جمله پروفیل سی

اشتباه رایج در خرید پروفیل باز

یکی از مشکلاتی که گاهی در خرید پروفیل های باز وجود دارد، اعلام نام پروفیل به صورت خلاصه و ناقص است. از آنجایی که سه نوع پروفیل سی (C)، یو (U) و زد (Z)، با نام های سی پرلین، یو پرلین و زد پرلین نیز شناخته می شوند، از این رو ممکن است زمان سفارش دهی، مشتری فقط به اعلام نام «پرلین» بسنده کند. در این صورت، تشخیص دقیق سفارش مشتری ممکن نخواهد بود. اگر نام کامل پروفیل را در صورت سفارش خود قید نکنید و فقط از عبارت پرلین استفاده کنید، پروفیل درخواستی شما، پروفیل سی در نظر گرفته می شود.

در نتیجه، پیمانکاران، بازرگانان و یا مشتریانی که شخصا اقدام به خرید پروفیل سی می کنند باید نسبت به اعلام نام این پروفیل دقت زیادی داشته باشند و حتما نوع پروفیل را کامل و با دقت اعلام کنند.

این اشتباه در خرید پروفیل زد هم اتفاق می افتد که در راهنمای خرید پروفیل زد به آن پرداختیم. اگر در مورد خرید پروفیل زد نیز به راهنمایی و مشورت نیاز دارید، حتما راهنمای خرید پرلین Z  را مطالعه کنید.

سخن آخر

از آنجایی که پروفیل سی، معمولا به صورت سفارشی تولید و فروخته می شود، در نتیجه، مهم ترین نکات در خرید این محصول، توجه به ابعاد مورد نیاز و همینطور دقت در اعلام مشخصات و ابعاد درخواستی است. تمامی نکات مربوط به نحوه سفارش دهی پروفیل سی و همچنین اشتباه رایجی را که ممکن است با آن مواجه شوید در راهنمای خرید سی پرلین بررسی کردیم. اگر هنوز برای خرید این محصول دچار تردید یا مشکل هستید، حتما آن را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید و یا با تماس تلفنی از مشورت کارشناسان فروش پرلین و انواع قوطی پروفیل استفاده نمایید.

سوالات متداول

پروفیل سی موجود در بازار چه سایزی دارد و تا چه سایز می توان آن را سفارش داد؟

ارتفاع یا اندازه پروفیل سی که معمولا در بازار موجود است از ۱۶ تا ۲۴ سانتی متر می باشد، اما شما می تونید این پروفیل را از ارتفاع ۶، ۷ و ۱۰ تا ارتفاع ۲۴ سانتی متر نیز سفارش دهید تا برایتان ساخته شود.

چه عواملی قیمت پروفیل سی را تعیین می کنند؟

عوامل موثر در قیمت پروفیل سی پارامترهای: جنس پروفیل و نوع ورق استفاده شده برای ساخت آن، ضخامت پروفیل، طول پروفیل و نقشه پانچ آن است.

برای خرید پروفیل سی باید چه مشخصاتی به فروشنده اعلام کنیم؟

برای استعلام قیمت و خرید پروفیل سی مشخصات زیر را به فروشنده اعلام کنید:
ارتفاع پروفیل سی
ضخامت پروفیل سی
طول پروفیل سی
اندازه بال و لبه
(در صورتی که اندازه خاصی مدنظر دارید)
نقشه پانچ

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.