راهنمای خرید پروفیل آبرو آهنی + روش سفارش دهی

پروفیل آبرو یک نوع پروفیل باز است که طبق نقشه و سفارش مشتری ساخته می شود. این پروفیل در دو نوع آبرو یک طرفه و آبرو دو طرفه قابل سفارش است. علاوه بر شکل ظاهری پروفیل آبرو، ابعاد و مشخصاتی که می توانید برای خرید این محصول انتخاب کنید، ضخامت، اندازه بال و کناره ها و کف پروفیل است که باید به صورت نقشه به فروشنده ارائه دهید. تمامی مواردی که اشاره کردیم به علاوه مراحل خرید و نکات مربوط به آن را در راهنمای خرید پروفیل آبرو بخوانید.

نسخه صوتی مقاله راهنمای خرید پروفیل آبرو

پروفیل آبرو چیست؟

پروفیل آبرو یک نوع پروفیل باز است که به منظور کنترل و جمع آوری آب معمولا در کف ساختمان مانند پارکینگ، مرغداری، گلخانه و … یا عبور فاضلاب استفاده می شود. این نوع پروفیل با استفاده از ورق سیاه تولید می شود، اما در صورت سفارش مشتری می توان آن را بعد از تولید گالوانیزه کرد و یا اینکه پروفیل آبرو را با ورق گالوانیزه تولید کرد. در هر صورت خرید و فروش آبرو گالوانیزه کمتر از نوع ساخته شده با ورق سیاه است.

لازم است بدانید استاندارد ثابت و خاصی برای ابعاد پروفیل آبرو وجود ندارد و مشخصات آن طبق سفارش مشتری در کارگاه ها یا کارخانه ها ساخته می شود.


انواع پروفیل آبرو

انواع پروفیل آبرو

انواع پروفیل آبرو موجود در بازار در دو نوع زیر تولید و عرضه می شوند. خریداران باید زمان خرید پروفیل آبرو یکی از این دو پروفیل را انتخاب کنند: 

  • پروفیل آبرو یک طرفه
  • پروفیل آبرو دو طرفه

برای اینکه با این دو نوع پروفیل و شکل ظاهری آن ها بیشتر آشنا شوید، مقاله معرفی پروفیل آبرو را مطالعه کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: آشنایی با پروفیل آبرو

پروفیل آبرو چیست

نکته: شاید در بازار با نام های دیگری مانند آبرو جعبه ای، آبرو لندنی یا آبرو فیتیله ای به عنوان پروفیل آبرو مواجه شده باشید. لازم است بدانید این نام ها مربوط به فلاشینگ یا آبروهایی است که برای آب بندی نما، دیوار و سقف ساختمان استفاده می شوند و شکل ظاهری، مدل و ابعاد گوناگون و متفاوتی دارند. این نوع آبروها، با پروفیل آبرو آهنی که معمولا در کف سازه ها استفاده می شوند و در حال بررسی راهنمای خرید آن هستیم فرق داشته و روش خریدشان نیز متفاوت است.

نام آبرو شیروانی یا آبرو سقف شیروانی نیز در دسته همین فلاشینگ آبروها قرار می گیرد. البته در سقف ها و انواع شیروانی به منظور هدایت آب از ناودانی هم استفاده می شود. ناودانی نیز شکل ظاهری و روش ساخت متفاوتی نسبت به پروفیل آبرو دارد که می توانید اطلاعات خرید آن را در مقاله راهنمای خرید ناودانی بخوانید.


ابعاد پروفیل آبرو

همانطور که گفتیم در تولید پروفیل آبرو آهنی، ابعاد یا اندازه ثابت و خاصی وجود ندارد و این پروفیل معمولا طبق سفارش مشتری ساخته شده و تحویل مشتری می گردد. با این حال پروفیل آبرو در یک رنج ابعادی به عنوان ابعاد نرمال قیمت گذاری می شود که می توان آن را به صورت زیر معرفی کرد:

ابعاد پروفیل آبرو

کف پروفیل آبرو: کف پروفیل آبرو از سایز ۱۲ تا ۶۰ سانتی متر قابل تولید است که آبرو کف ۱۵ و  آبرو کف ۱۸ تقاضای بیشتری دارد.

ضخامت پروفیل آبرو: این پروفیل از ورق هایی به ضخامت ۲، ۲.۵ و ۳ میلی متر تولید می شود.

طول پروفیل آبرو: قابل تولید در شاخه های ۳ و ۶ متری می باشد.


قیمت پروفیل آبرو چگونه تعیین می شود؟

پارامترهای تاثیرگذار در قیمت پروفیل آبرو به صورت زیر می باشد. با تغییر هر کدام از این موارد، قیمت پروفیل آبرو متفاوت خواهد بود.

  • ضخامت ورق: هر چه ضخامت ورق بیشتر باشد، وزن پروفیل آبرو بیشتر شده و در نتیجه قیمت بالاتری خواهد داشت.
  • نوع ورق: پروفیل ساخته شده با ورق سیاه قیمت مناسب تری نسبت به پروفیل آبرو تولیدی با ورق گالوانیزه دارد.
  • جنس پروفیل: قیمت آبرو گالوانیزه بیشتر از قیمت آبرو ساده دارد.
  • وزن پروفیل: وزن آبرو گالوانیزه یا سیاه، هر دو با توجه به نقشه پروفیل و ابعادی که در آن درج شده محاسبه می شود.قیمت آبرو نیز در نهایت با توجه به وزن آن محاسبه خواهد شد.

همچنین عوامل عمومی تاثیرگذار بر قیمت مقاطع فولادی مانند نوسان نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، قیمت جهانی فولاد و … نیز در نوسان قیمت پروفیل آبرو تاثیرگذارند. برای مشاهده قیمت پروفیل آبرو در ابعاد قابل تولید می توانید وارد لینک زیر شوید.

مشاهده قیمت و خرید پروفیل آبرو

آهن ملل؛ نماینده فروش انواع پروفیل آبرو

قیمت روز پروفیل آبرو

چگونه پروفیل آبرو را سفارش دهیم؟

برای سفارش پروفیل آبرو باید با توجه به نقشه سازه، محل عبور آب را دقیقا اندازه گرفت و با توجه به اندازه های به دست آمده پروفیل آبرو را سفارش داد.

در این حالت مشتری باید نقشه پروفیل آبرو یا نقشه گسترده آن را در اختیار فروشنده قرار دهد. در نقشه پروفیل باید ابعاد آن از جمله اندازه بال، کف پروفیل، کناره ها و ارتفاع پروفیل مشخص باشد.

نقشه پروفیل آبرو

فروشنده با توجه به نقشه اعلامی می تواند وزن پروفیل را اندازه گیری کرده و در نتیجه قیمت آن را اعلام نماید. مشتری نیز با توجه به قیمت اعلام شده می تواند تصمیم به خرید بگیرد.


نکات بعد از خرید پروفیل آبرو

اصلی ترین و مهم ترین نکته بعد از خرید پروفیل آبرو مربوط به بررسی مشخصات پروفیل است؛ به گونه ای که مشخصات پروفیل باید کاملا منطبق با نقشه ای باشد که برای ساخت پروفیل ارائه داده اید. در صورت مغایرت در ابعاد و مشخصاتی که دریافت کردید، حتما قبل از تخلیه پروفیل، موضوع را با فروشنده در میان گذاشته و در صورت نیاز بار را عودت دهید.

سایر مواردی که بعد از خرید پروفیل آبرو باید چک کنید، بررسی مشخصات ظاهری مانند نبود انحنا در طول، عدم زدگی یا خوردگی در پروفیل و … می باشد که می توانید آن را به صورت مفصل در مقاله راهنمای خرید انواع پروفیل فولادی مطالعه کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: نکات خرید انواع پروفیل

راهنمای خرید پروفیل فولادی

سخن آخر

پروفیل آبرو یکی دیگر از انواع پروفیل های باز است که به دلیل کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف، تقاضای زیادی در بازار دارد. برای خرید این پروفیل باید ابعاد و مشخصات مورد نظرتان را به فروشنده اعلام کنید تا پروفیل به صورت سفارشی برایتان ساخته شود.

سوالات متداول

برای خرید پروفیل آبرو باید چگونه اقدام کنیم؟

از آنجا که در تولید پروفیل آبرو ابعاد و اندازه ثابت و خاصی وجود ندارد و این پروفیل معمولا طبق سفارش مشتری ساخته شده و تحویل مشتری می گردد، در نتیجه زمان سفارش پروفیل آبرو باید نقشه گسترده پروفیل را در اختیار فروشنده قرار دهد تا طبق آن پروفیل آبرو برایتان ساخته شود.

برای تهیه نقشه پروفیل آبرو باید چه پارامترهایی را در نظر بگیریم؟

در نقشه پروفیل آبرو که در اختیار فروشنده قرار می دهید، باید ابعاد آن از جمله اندازه بال، کناره ها، کف پروفیل و ارتفاع آن مشخص باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.