کارخانه فولاد صنعت بناب

مجتمع صنعت فولاد بناب در سال ۱۳۸۳ و در زمینی به مساحت ۱۳۲ هکتار در شهرک صنعتی بناب در استان آذربایجان شرقی تاسیس شد. این مجتمع از چندین شرکت فولادی شامل کارخانجات ذوب و نورد و با هدف فعالیت در زمینه‌های گوناگون صنعت فولاد راه اندازی شده است. این کارخانه در مجموع دارای ۶ کارخانه زیر مجموع و محصولات تولیدی متنوعی می باشد که در این مقاله از دانشنامه آهن ملل به طور کامل آن ها را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی کارخانه فولاد صنعت بناب (شاهین بناب)

مجتمع فولاد صنعت بناب در سال ۱۳۸۳ و چندین فاز در شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی راه اندازی شد. این مجموعه فولادی با در اختیار داشتن هفت خط نورد و دو واحد ذوب ( کوره قوس الکتریکی وکوره های القائی) تولید انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد آجدار در سایزهای مختلف، تیرآهن، نبشی، ناودانی، شمش فولادی ومفتول آلیاژی را به عهده دارد. ظرفیت اسمی این مجتمع تولیدی در بخش نورد گرم مقاطع فولادی ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تن و در بخش ذوب و ریخته گری ۴۵۰ هزار تن در سال می باشد.

ویژگی ها و مزایای کارخانه فولاد صنعت بناب

از جمله بزرگترین مزیت کارخانه صنعت بناب، ظرفیت تولید آن می باشد که با میزان ۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تن ظرفیت اسمی در بخش نورد گرم، در حال حاضر مقام اول در بخش خصوصی و مقام چهارم در میان تولید کنندگان فولاد کشور را دارا می باشد. از دیگر مزایای این کارخانه فولادی می توان به امکانات زیربنائی ایده‌آل و دسترسی به جاده اصلی، خط آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز وآب آغاز اشاره کرد.

کارخانه های زیر مجموعه مجتمع فولاد صنعت بناب

این مجتمع صنعتی دارای ۶ کارخانه زیر مجموع به شرح زیر می باشد:

کارخانه های زیر مجموعه مجتمع فولاد صنعت بناب

کارخانه شماره ۱

این کارخانه اولین خط تولید ذوب و ریخته گری پیوسته در شمال غرب کشور می باشد که با پنج دستگاه کوره القایی هر کدام به ظرفیت ۲۰ تن وظیفه ذوب آهن اسفنجی و قراضه و همچنین آلیاژسازی را بر عهده دارد. واحد ریخته گری پیوسته سه خطه این کارخانه نیز تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن شمش های فولادی در ابعاد ۱۵۰*۱۵۰ میلی متر و طول ۶ متر را به عهده دارد.

کارخانه شماره ۲

کارخانه شماره ۲ مجتمع فولاد صنعت بناب نیز اولین کارخانه فولادی دارای کوره قوس الکتریکی در منطقه شمال غرب کشور می باشد و در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید. محصولات این کارخانه شمش های فولادی به ابعاد ۱۵۰*۱۵۰ و به طول ۱۲ متر می باشد که در خطوط نورد مجتمع مورد استفاده قرار می گیرند.

کارخانه شماره ۳

در این کارخانه با استفاده از سه خط نورد گرم، انواع میلگرد آجدار با ظرفیت واقعی ۸۵۰ هزار تن  تولید می گردد. همچنین در واحد ذوب و ریخته گری آن نیز انواع شمش فولادی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال تولید می شوند.

کارخانه شماره ۴

 کارخانه شماره ۴ مجتمع در قالب دو خط تولید نورد گرم در سال ۱۳۸۷ و در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار احداث شد. اولین خط نورد برای تولید انواع میلگرد آجدار ساختمانی، مفتول های آلیاژی و نبشی در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انواع تیرآهن و ناودانی نیز در خط نورد دوم تولید و به بازار عرضه می گردد و ظرفیت تولید واقعی سالیانه این شرکت ۴۵۰ هزار تن می باشد.

کارخانه شماره ۵

سومین خط نورد مجتمع در این کارخانه و در سال ۱۳۹۰ به مرحله تولید رسید و امکان نورد پیشوته شمش های ۲ متری را دارا می باشد. سرعت تولید این خط نورد بیش از خطوط دیگر است و ظرفیت واقعی سالانه ۴۰۰ هزار تن میلگرد را دارد.

کارخانه شماره ۶

این کارخانه در سال ۱۳۸۹ و در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار احداث گردید. تجهیزات این کارخانه شامل دو خط تولید نورد گرم با تکنولوژی جدید می باشد که ظرفیت تولید واقعی سالانه آن ۴۵۰ هزار تن انواع میلگرد آجدار است.

طرح های توسعه کارخانه فولاد صنعت بناب

از جمله اهداف کارخانه فولاد صنعت بناب تکمیل خطوط و افزایش ظرفیت تولید می باشد. همچنین پروژه‌ گسترش فولاد شهریار یکی از برنامه های آینده هلدینگ فولاد صنعت بناب می باشد که هم اکنون در مرحله اجرا است. دیگر پروژه های در حال اجرای این کارخانه شامل موارد زیر می شود:

  • احداث کارخانه تولید اکسیژن و گازهای صنعتی مورد نیاز خطوط ذوب مجتمع در دو فاز مجموعا به ظرفیت ۹۰ میلیون متر مکعب در سال
  • احداث کارخانه تولید فروآلیاژ ( فروسیلیس؛ فروسیلیکومنگنز و فرومنگنز ) در دو فاز مجموعا به ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال
  • توسعه خط ریلی و اتصال به شبکه راه آهن سراسری

محصولات کارخانه فولاد صنعت بناب

محصولات کارخانه فولاد صنعت بناب

محصولات تولیدی کارخانه فولاد شاهین بناب شامل انواع میلگردهای آجدار در سایزهای مختلف همچنین انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی، شمش فولادی ومفتول آلیاژی به صورت زیر می باشد:

انواع میلگرد

  • تولید محصولات ترمکس با استاندارد BS 4449:2005+A3:2016 در سازهای ۸ الی ۵۰ میلی متر
  • تولید میلگرد S420، B420B و B420C در تمام سایزها با استاندارد ترکیه TS 708/nisan 2016 در سایزهای ۸ الی ۵۰
  • تولید کلیه محصولات میلگرد B500 طبق استاندارد ISO 6935-2:2015
  • تولید میلگرد با استاندارد ASTM – A615

سایر محصولات

  • انواع تیرآهن نیمه سبک و تیر آهن معمولی
  • انواع نبشی بال مساوی
  • انواع ناودانی
  • محصولات فولاد آلیاژی
  • شمش های فولادی

علامت اختصاری میلگرد فولاد صنعت بناب

علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب عبارت BS  می باشد که به وسیله آن میلگردهای تولیدی این کارخانه قابل شناسایی هستند. در عکس زیر حک این عبارت بر روی میلگردهای تولیدی کارخانه شاهین بناب را مشاهده می کنید.

علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش فولاد صنعت بناب را دارا می باشد.

محصولات کارخانه

جداول وزنی

گواهی‌نامه‌ها

آهن ملل

جهت دانلود گواهی نامه های کارخانه فولاد صنعت بناب روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود گواهی نامه

گالری تصاویر

کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب
کارخانه فولاد صنعت بناب

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.