تفاوت توری حصاری زنجیری و توری پرسی

حفاظت از محل زندگی و ایجاد امنیت یکی از مهمترین دغدغه های انسان از ابتدای بشریت تا الان است. وسایل و امکانات گوناگونی به همین منظور ابداع شده است. توری ها یکی از امکاناتی است که برای ایجاد امنیت از آن استفاده می شود.

توری ها در ضخامت ها، چشمه ها، نوع بافت و جنس های متفاوتی از جمله گالوانیزه، مس، استیل، برنج و آلومینیوم تولید می شوند. در این مطلب به مقایسه دو نوع توری حصاری زنجیری و توری پرسی پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با تفاوت های توری حصاری زنجیری و توری پرسی با آهن ملل همراه باشید.

توری حصاری زنجیری چیست؟

یکی از مهمترین نوع توری حصاری، توری حصاری زنجیری است. توری حصاری، از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد، زیرا دارای مقاومت، امنیت بالا و قابلیت نصب آسان نسبت به بقیه توری ها است.

دلیل نام گذاری این نوع توری، نوع بافت آن است. همچنین به خاطر استفاده از مفتول های گالوانیزه گرم با روکش روی این نوع توری، در برابر رطوبت، بسیار مقاوم شده و عمر و دوام زیادی پیدا کرده است.

توری حصاری زنجیری چیست؟
توری حصاری زنجیری چیست؟

مجموعه آهن ملل مناسب ترین قیمت توری حصاری کارخانه ها و برندهای مختلف را به مشتریان ارائه می کند.

مشخصات توری زنجیری

توری حصاری زنجیری در مکان هایی مانند فضاهای ورزشی، مراکز نظامی، فرودگاه ها، مرز بندی املاک و غیره استفاده می شود. ارتفاع رول های توری حصاری زنجیری می تواند بنا به نیاز و درخواست مشتری، بین ۵ تا ۲۵ متر و با عرض ۵۰ سانتیمتر تا ۴ متر تولید شود.

ضخامت مفتول ها در ابعاد ۴ میلیمتر، ۳.۵۰ میلیمتر، ۳ میلی متر، ۳.۸ میلیمتر، ۲.۵ میلیمتر و ۲.۴۱ میلیمتر موجود هستند که به نوع انتخاب و نیاز مشتری بستگی دارند.

معرفی توری پرسی

توری پرسی از چشمه های مربع و مستطیل شکل ساخته شده است و به صورت سیم بافته شده می باشد. ابعاد سیم مفتولی این نوع توری، از سیم های سخت صنعتی در ابعاد ۲ میلیمتر تا ۶ میلیمتر و به قطر ۳ تا ۵ میلیمتر است.

این شکل توری با موج دادن سیم های فلزی تولید می شود و معمولاً از جنس آهن و گالوانیزه است. ابتدا توری پرسی از مفتول های آهنی موج دار تولید، پس از آن، این مفتول ها به صورت کنگره و دنده دنده شده در می آیند و در پایان توسط دستگاهی، در ابعاد ۲×۱۱ به صورت تار و پود بافته می شوند.

شما عزیزان می توانید برای آشنایی بیشتر با توری پرسی به مقاله “توری پرسی و بررسی ویژگی‌های آن” مراجعه فرمایید.

کاربرد توری پرسی

توری پرسی در نرده کشی دور پارک ها، بلوارها، ترمینال ها، منازل ویلایی و غیره، مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربردهای توری پرسی می توان به حفاظ بندی در و پنجره، مش بندی و غیره اشاره کرد. توری پرسی گالوانیزه نسبت به توری پرسی آهنی کاربردهای بیشتری دارد.

همچنین این توری به عنوان فنس یا فیلتر در بسیاری از صنایع کاربر دارد. توری پرسی سنگین در معادن، کارخانه ذغال سنگ، ساختمان سازی و دیگر صنایع مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان فیلتر در صنعت مواد غذایی کارایی فراوانی دارد.

مناسب ترین قیمت توری پرسی را در سایت آهن ملل مشاهده نمایید.

کاربرد توری پرسی
کاربرد توری پرسی

جدول وزن توری پرسی و توری حصاری

مشخصات این دو نوع توری به صورت زیر است:

توری پرسی
قطر مفتول(میلی متر)جشمه (سانتی متر)وزن یک متر مربع (کیلوگرم)
۳۲.۵۳.۷۵
۳۴.۳۳
۳.۵۲.۵۵.۸
۳.۵۴.۳۳
۳.۶۴.۲۳.۵
۴۴۵.۱
۴۴.۳۴.۵
۴۴.۵۴.۴۵
۴.۶۳.۲۷.۵
۴.۶۵۵.۵
۵۳.۲۹
توری حصاری زنجیری
۴.۷۵۵*۵۶.۵
۴.۵۵*۵۶
۴۵*۵۴.۱۶
۴۶*۶۳.۵
۳۳*۳۳.۹
۳۴*۴۳
۳۵*۵۲.۳
۳۶*۶۱.۹۵
۲.۸۵*۵۲
۲.۸۶*۶۱.۷۵
۲.۵۴*۴۲.۱
۲.۵۵*۵۱.۶۵۰
۲.۵۶*۶۱.۴۵
۲۵*۵۱

سخن آخر

در این مقاله به معرفی توری پرسی و توری حصاری زنجیری و کاربردهای هر یک پرداخته شد. همانطور که خواندید، توری پرسی از مفتول های گالوانیزه و آهن در قطرها و چشمه های متفاوتی تولید می شوند.

از توری های پرسی در جهت حصارکشی، حفاظ بندی درب و پنجره، قفس حیوانات و غیره استفاده می شوند در حالی که توری حصاری زنجیری در فضاهای ورزشی، مراکز نظامی، فرودگاه ها، مرز بندی املاک شخصی، کاربرد دارد.

سوالات متداول تفاوت توری حصاری زنجیری و توری پرسی

مشخصات توری زنجیری چیست؟

ارتفاع رول های توری حصاری زنجیره ای می تواند بنا به نیاز و درخواست مشتری بین ۵ تا ۲۵ متر و با عرض ۵۰ سانتیمتر تا ۴ متر تولید شود.

کاربرد توری پرسی چیست؟

توری پرسی در نرده کشی دور پارک ها، بلوارها، ترمینال ها، منازل ویلایی و غیره، مورد استفاده قرار می گیرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.