معرفی بهترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور

ورق فولادی یکی از پر مصرف‌ ترین محصولات فولادی است که در انواع آلیاژها، ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می گردد که بسته به نوع آن ها کاربردهای متفاوتی نیز دارند. قیمت ورق های فولادی تحت تاثیر آلیاژها، روش تولید و کارخانه تولید ورق ها می باشد. امروزه کارخانه هایی زیادی در سراسر کشور، به تولید ورق های فولادی به فعالیت مشغول می باشند که محصولاتشان از کیفیت بالایی برخوردار است. یکی از تولیدکنندگان ورق فولادی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می باشد که بیشترین تنوع در قیمت ورق را دارد که در ادامه به بررسی آن و ۳ کارخانه مهم دیگر در این حوزه می پردازیم.

مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

این مجموعه از سال ۱۳۷۲ فعالیت گسترده‌ ای در صنعت فولاد سازی دارد و یکی از بزرگترین تولیدکننده‌ های ورق در ایران شناخته می شود. مجتمع فولاد مبارکه یکی از بزرگ ترین کارخانه‌های تولید فولاد در کشور است. مجموعه‌ های فولاد سبا، فولاد امیرکبیر کاشان و فولاد هرمزگان زیر مجموعه فولاد مبارکه اصفهان می باشند.

مجموعه فولاد مبارکه اصفهان، محصولاتی همچون ورق سیاه، ورق آجدار، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق قلع اندود و غیره را تولید می کند که در ادامه با این محصولات به طور خلاصه آشنا می شوید.

مطلب پیشنهادی: انواع ورق آهن و کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف

فولاد مبارکه اصفهان

ورق سیاه مبارکه

برای تولید انواع ورق سرد از ورق سیاه به عنوان محصول اولیه استفاده می شود. مجموعه فولاد مبارکه اصفهان یکی از اصلی ترین تولید کننده‌ های ورق سیاه در ضخامت های ۱۶ و ۱۸.۵ میلیمتر به صورت کلاف است. فولاد مبارکه از اصلی ترین تولیدکنندگان ورق سیاه در ایران است. مجموعه آهن بهترین قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

ورق آجدار مبارکه

این نوع محصول هم یکی از محصولات مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است و محصول تولید شده در ضخامت های ۲ تا ۶ میلیمتر و عرض ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر را در بازار ارائه می کند.

ورق گالوانیزه مبارکه

روش تولید این محصول به صورت غوطه‌وری پیوسته است. این محصول به روش غوطه وری پیوسته تولید می شود. ضخامت ورق گالوانیزه مبارکه بین ۰.۲۵ تا ۲ میلیمتر و عرض ۷۵۰ و ۱۵۱۰ میلیمتر با وزن ۳ تا ۲۰ تن است که به صورت کلاف عرضه می شود. ظرفیت تولید ورق گالوانیزه مبارکه حدود ۲۰۰ هزار تن در سال است.

ورق رنگی مبارکه

ظرفیت تولید سالانه این محصول در مجموعه فولاد مبارکه ی اصفهان، ۱۰۰ هزار تن در سال است. ورق رنگی مبارکه در ضخامت ۰.۲۵ تا ۱.۵ میلیمتر و عرض ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر با وزن کلاف ۳ تا ۱۲ تن، تولید میشود. مجموعه فولاد مبارکه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ورق رنگی داخل کشور می باشد.

ورق قلع اندود مبارکه

ظرفیت تولید سالانه این محصول در مجموعه فولاد مبارکه اصفهان ۱ میلیون و ۳۰ هزار تن در سال است. ضخامت ورق قلع اندود تولیدی بین ۰.۱۸ تا ۰.۴ میلیمتر با عرض بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر می باشد که هم به صورت کلاف و هم به صورت بسته ای در بازار عرضه می شود و وزن هر کلاف ۲ تا ۱۶ تن و وزن هر بسته ۱ تا ۲ تن است.

مجموعه آهن ملل مناسب ترین قیمت ورق کارخانه ها و برندهای مختلف را به مشتریان عزیز ارائه می کند.

مجتمع فولاد گیلان

مجتمع فولاد گیلان در سال ۱۳۸۲ در شمال ایران فعالیت دارند که به عنوان اولین و بزرگترین کارخانه خصوصی در کشور تاسیس شد. این مجموعه یکی از بزرگترین تولیدکننده ورق فولادی در بخش خصوصی است که سالیانه ۵.۲ میلیون تن نورد گرم و ۵۰۰ هزار تن نورد سرد در بازار ارائه می کند.

فولاد گیلان

ورق گرم گیلان

این مجموعه ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون و ۶۰۰  هزار تن محصول ورق گرم را دارد. ضخامت ورق گرم گیلان بین ۲ تا ۱۷ میلیمتر می باشد. همچنین محدوده عرض ورق گرم گیلان بین ۶۰۰ تا ۱۴۲۰ میلیمتر است. همچنین وزن هر کلاف ورق گرم گیلان حداکثر ۲۰ کیلوگرم می باشد.

ورق سرد گیلان

فولاد گیلان ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن ورق نورد سرد شده را دارد. ضخامت ورق سرد گیلان بین ۰.۱۷ تا ۵ میلیمتر می باشد. همچنین ورق سرد گیلان بین ۶۰۰ تا ۱۶۵۰ میلیمتر عرض دارد. حداکثر وزن هر کلاف این نوع ورق ۳۰ تن می باشد. کارخانه نورد گیلان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده ورق سرد در کشور است.

ورق گالوانیزه گیلان

ظرفیت تولید سالانه ورق گالوانیزه گیلان ۱۸۰ هزار تن است. این محصول در ضخامت ۰.۲ تا ۲ میلیمتر و عرض بین ۷۱۴ تا ۱۲۵۰ تولید می شود.

فولاد اکسین اهواز

شرکت فولاد اکسین در سال ۱۳۸۴ به ثبت رسید. فولاد اکسین اهواز به عنوان یکی از واحدهای بزرگ تولیدکننده ورق در کشور است که دارای به روز ترین خط نورد مقاطع تخت فولادی می باشد. تجهیزات نورد این کارخانه قابلیت نورد عرضی را نیز در اختیار دارد.

ورق A283 اکسین

این مجموعه ورق A283 در گرید C را در ضخامت های ۸ تا ۱۵۰ میلیمتر و عرض ۱۱۰۰ تا ۴۵۰۰ میلیمتر تولید می کند. این محصول به صورت شیت و در طول های ۲۵۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلیمتر راهی بازار می شود. فولاد اکسین اهواز را می توان بروز ترین تولیدکننده ورق آلیاژی در ایران شناخت.

ورق A516 اکسین

فولاد اکسین تولیدکننده ورق A516 در گرید ۷۰ است که در ضخامت بین ۸ تا ۱۲۰ میلیمتر و عرض بین ۱۱۰۰ تا ۴۵۰۰ میلیمتر متغیر می باشد. این نوع ورق به صورت شیت در طول های ۲۵۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلیمتر تولید می گردد.

فولاد کاویان

کارخانه فولاد کاویان دارای بیش از ۳۰ سال سابقه در صنعت تولید آهن آلات است و همچنین به صورت تخصصی در حوزه نورد، فعالیت دارد. این مجموعه جز بزرگ ترین واحدهای تولیدکننده ورق در داخل کشور می باشد.

ورق سیاه کاویان

این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۸۴۰ هزار تن ورق سیاه در سال، تولیدات خود را با عرض بین ۱۲۵۰ تا ۱۵۰۰ میلیمتر و ضخامت بین ۸ تا ۲۰ میلیمتر تولید می کند.

نکته پایانی: در صورتی که علاقه دارید با تمامی کارخانه های تولید ورق فولادی در کشور آشنا شوید، مقاله جامعی که برای این منظور تهیه شده است را با نام ۱۶ کارخانه تولید ورق در ایران مطالعه کنید. در این مقاله جامع تمامی کارخانه های تولید ورق در ایران معرفی و محصولات آن ها بررسی شده اند.

جمع بندی

ورق های فولادی از جمله محصولات فولادی است که به عنوان مواد اولیه بسیاری از سازه ها، قطعات و ماشین ها می باشد. برای خرید ورق های فولادی باید به قیمت آن ها توجه بسیاری داشته باشید چرا که کیفیت، آلیاژها و کارخانه های تولیدکننده به نوعی قیمت آن ها را تعیین می کند. از تولیدکنندگان ورق های فولادی برتر در کشور می توان به کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد گیلان، فولاد اکسین اهواز و غیره می توان اشاره کرد. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در تولید ورق آجدار، قلع اندود، رنگی و گالوانیزه فعال می باشد.

سوالات متداول معرفی بهترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور

تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور کدامند؟

کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد گیلان، فولاد اکسین اهواز و غیره از تولیدکنندگان ورق فولادی می باشند.

انواع ورق هایی که فولاد مبارکه تولید می کند، کدامند؟

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در تولید ورق آجدار، قلع اندود، رنگی و گالوانیزه فعال می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.