کاهش هزینه ساخت ساختمان

صنعت ساختمان سازی همانند دیگر صنایع، در حال پیشرفت و تکامل می باشد و مهندسان در تلاش هستند تا روز به روز کیفیت و ایمنی ساختمان ها را افزایش دهند.

تورم در قیمت گذاری و هزینه های پروژه های ساختمان سازی تاثیر به سزایی دارد؛ به همین دلیل اکثرا به دنبال راهی برای کم کردن هزینه های ساختمان هستند. این کم کردن هزینه به این معنا نیست که از مصالح و مقاطع بی کیفیت در پروژه استفاده شود؛ روش های زیادی وجود دارند که هزینه های گزاف ساختمان را تا حدی کاهش می دهند. در ادامه شما را با روش های کاهش هزینه ساختمان و ساز آشنا می کنیم، پس با آهن ملل همراه باشید.

روش LSF

یکی از به صرفه ترین و معمولی ترین روش ها برای ساخت ساختمان، روش LSF می باشد. این روش نوعی سیستم فولادی با فناوری جدید است که از ورق های فولادی گالوانیزه با ضخامت کم، استفاده می شود. ال اس اف زمانی کاربرد دارد که در حین کاهش هزینه ها، سازه از استحکام خوبی برخوردار باشد.

آهن ملل به روز ترین و مناسب ترین قیمت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه را به مشتریان عزیز ارائه می کند.

برای ساخت سازه های LSF از قاب های فولادی سبک استفاده می کنند که به روش فرم دهی سرد و بدون حرارت تولید می شوند. این ورق ها توسط آلیاژ زینک پوشش دهی می شوند که به اصطلاح به این کار گالوانیزه می گویند. فرآیند گالوانیزه، جهت جلوگیری از زنگ زدگی و افزایش مقاومت در برابر گرما و رطوبت صورت می گیرد. از این روش برای ساخت مدرسه، ویلا، خانه، آپارتمان و غیره استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله “همه چیز درباره ساختمان سازی” مراجعه نمایید.

مزایا و قابلیت‌ های استفاده از سیستم سازه‌ ای LSF

مزایای سازه LSF باعث محبوبیت این سازه شده است، برخی از مهم ترین مزایای استفاده از سیستم سازه ای LSF عبارتند از:

  • مقرون به صرفه بودن
  • قابلیت بازیافت
  • کم بودن دورریز
  • سرعت بالای اجرا
  • وزن بسیار سبک
  • انعطاف‌ پذیری
  • ایمنی بیشتر
مزایای سیستم LSF

روش پیش‌ ساخته

یکی از روش های ارزان و مقرون به صرفه ساختمان سازی، استفاده از ساختمان های پیش ساخته می باشد. این روش برای کاهش مصرف فولاد، اجرای سریع و در نتیجه کم شدن هزینه های اضافی مناسب است.

ساختمان پیش‌ ساخته به چه ساختمانی گفته می‌ شود؟

ساختمان های پیش ساخته به ساختمان هایی می گویند که همه اجزای آن به شکل آماده در کارخانه تولید شده است. در این ساختمان ها، از اسکلت آماده، برای ساخت سازه استفاده می شود. این ساختمان نیاز کم تری به مصالح بتنی و فولادی دارد و از این طریق بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد. ویژگی های ساختمان های پیش ساخته شامل عایق خوب در برابر صوت و حرارت، عمر بالا و مقاومت بالا در برابر زلزله و آتش سوزی هستند.

انواع ساختمان‌ های پیش‌ ساخته

ساختمان های پیش ساخته، نسبت به مصالح و مواردی که در آن استفاده می شوند، دسته بندی می گردد. دسته بندی های ساختمان های بتنی از قبیل موارد زیر است:

  • بتنی
  • چوبی
  • PVC
ساختمان پیش ساخته

مزایای خانه های پیش ساخته

خانه های پیش ساخته چندین مزیت دارد که در ادامه با برخی از این مزایا آشنا می شوید:

  • سرعت بالا در آماده سازی
  • مصرف بهینه انرژی
  • قیمت کمتر
  • مقاومت در برابر زلزله و آب‌ گرفتگی

معایب خانه های پیش ساخته

باید در نظر داشت که خانه های پیش ساخته در کنار مزایا، معایب مهمی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • محدودیت طبقات
  • محدودیت در شکل سازه
  • کاهش قیمت در هنگام فروش
  • نیاز به نیروی متخصص در اجرا
انواع ساختمان‌ های پیش‌ ساخته

راهکار کاهش هزینه ساخت مسکن

برای کاهش هزینه های ساخت ساختمان، باید اصولی را رعایت کرد که ساده گرفتن پلان ساده و انتخاب مصالح ارزان با کیفیت، مواردی هستند که در ادامه به معرفی و توضیح مختصری از آن می پردازیم:

ساده گرفتن پلان سازه

یکی از مهم ترین موارد برای کم کردن هزینه های ساختمان سازی، طراحی نقشه و پلان است. نوع چیدمان فضای سازه و ترکیب قسمت های مختلف به طوری که طراحی داخلی فضای سازه، به روز و جدید باشد، کمک شایانی در کم کردن هزینه ساختمان دارد.

انتخاب مصالح ارزان با کیفیت

یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار در کم کردن هزینه های ساخت و ساز، انتخاب نوع مصالح قابل استفاده در ساختمان سازی است. مصالحی که استفاده می شوند، باید به گونه ای انتخاب شود که کیفیت، استحکام و قیمت مناسبی داشته باشند.

جمع‌ بندی

کاهش قیمت ساختمان، نباید از کیفیت و دوام آن کم کند. روش های متعددی برای کاهش هزینه های ساختمان سازی وجود دارد که برخی از آن ها شامل روش های LSF و پیش ساخته می باشند. روش LSF نوعی سیستم با فناوری جدید است که از ورق های فولادی گالوانیزه ساخته می شود. مزایای روش ال اس اف از جمله مقرون به صرفه،
قابلیت بازیافت، سرعت بالای اجرا، وزن بسیار سبک و ایمنی بیشتر می باشند. همچنین سازه های پیش ساخته در جنس های متنوعی در بازار موجود هستند که نیاز به مصالح را کاهش داده و در نتیجه هزینه های ساخت و ساز پایین را پایین می آورد. شما عزیزان می توانید برای مشاوره و خرید محصولات فولادی، با کارشناسان ما در آهن ملل اصفهان، تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول کاهش هزینه ساخت ساختمان

ساختمان پیش‌ ساخته به چه ساختمانی گفته می‌ شود؟

ساختمان های پیش ساخته به ساختمان هایی می گویند که از قبل همه اجزای آن به شکل آماده در کارخانه تولید شده است.

انواع ساختمان‌ های پیش‌ ساخته کدامند؟

انواع ساختمان های پیش ساخته شامل بتنی، چوبی و PVC هستند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.