فواید بازیافت ضایعات آهن چیست؟

اکثر فلزات، میتوانند بازیافت شود. فلزات قابل بازیافت، شامل فولاد، آهن، سرب، آلومینیوم، مس، فولاد ضد زنگ و روی میباشد.

فلزات در دو دسته اصلی آهنی و غیر آهنی قرار دارد. فلزات غیر آهنی متداول شامل آلومینیوم، قلع، مس، روی، سرب، نیکل و طلا، نقره، پلاتین و غیره هستند و فلزات آهنی شامل آهن، فولاد، چدن و آهن تجاری میباشد. فلزات آهنی عموما پس از یک مدت استفاده، غیرقابل استفاده میشود و میتوان با بازیافت آن هزینه های فرایند تولید را تا حدی پایین آورد. در این مقاله قصد داریم شما را با فواید بازیافت آهن آشنا کنیم. با آهن ملل همراه باشید.

قراضه آهن چیست؟

آهن قراضه عموما از مواد قابل بازیافت باقیمانده از تولید محصولاتی همچون لوازم خانه، وسایل نقلیه و غیره تشکیل شده است.

آهن قراضه، ارزش پولی بالایی دارد. محل پیدایش قراضه های فلزی، مناطق تجاری و مسکونی میباشد. آهن قراضه ها ابتدا به صورت ضایعات آهنی در محلی جمع آوری میشود و سپس برای عملیات ذوب و تولید محصولی جدید، به کارخانه برده میشود. دستگاه خرد کن آهن قراضه اکثرا جهت بازیافت انواع دیگر مواد در ترکیب با فولاد مورد استفاد قرار میگیرد.

فواید بازیافت ضایعات آهن چیست؟

کاربرد ضایعات آهن

با بازیافت فلزات و آهن، محصولاد زیادی میتوان تولید کرد. با استفاده از ضایعات آهنی در ساخت محصولات، در حفظ محیط زیست و کاهش ضایعات، کمک بزرگی به نسل آینده میکند.

استفاده از ضایعات آهن برای تولید محصولات بی‌ شمار باعث کاهش ضایعات و حفظ محیط زیست برای نسل‌ های آینده می‌ شود. در ادامه با برخی از فواید ضایعات آهنی و آهن قراضه آشنا میشوید.

بیشتر بخوانید: آهن قراضه چیست؟ انواع آهن قراضه

کاربرد ضایعات آهن در مصارف خانگی

بسیاری از ظروف از آهن قراضه تولید میشود. همچنین قطعات آهنی استفاده شده در لوازم خانگی و بسیاری محصول دیگر از آهن قراضه تولید میشود. آهن قراضه ها، هزینه کمتری برای تولید کنندگان دارد. محصولاتی همچون مبلمان، نیمکت ها، میزها، گلایدر ها و غیره نیز از قراضه های آهن بازیافت میشود و عمری دوباره میگیرد. با بازیافت فلزات اهنی دیگر نیازی به استخراج آهن اضافی برای بدست آوردن فلزات جدید برای فرایندهای تولید نمیباشد.

بیشتر بخوانید: ضایعات آهنی، معامله و کاربرد آن ها در صنایع گوناگون

کاربرد ضایعات آهن در هنر

در ساخت مجسمه ها میتوان از ضایعات آهنی استفاده کرد. همچنین برای ساخت آثار هنری روی دیوار های ساختمان ها و فلزات تزئینی از آهن قراضه استفاده میشود.

فواید بازیافت ضایعات آهن چیست؟

فواید بازیافت آهن قراضه

  • صرفه‌ جویی ۷۵ درصدی در انرژی
  • صرفه ‌جویی ۹۰ درصدی در مواد اولیه مصرفی
  • کاهش ۸۶ درصدی آلودگی هوا
  • کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب
  • کاهش ۷۶ درصدی آلودگی آب
  • کاهش ۹۷ درصدی در ضایعات معدن
  • ۱۱۱۱ کیلوگرم سنگ آهن
  • ۶۲۵ کیلوگرم زغال سنگ
  • ۵۳ کیلوگرم سنگ آهک
  • صرفه ‌جویی۹۵ درصدی انرژی در مصرف آلومینیوم
  • صرفه‌ جویی ۸۵ درصدی انرژی در مصرف مس
  • صرفه‌ جویی ۶۵ درصدی انرژی در مصرف سرب

معایب استفاده از قراضه آهن

در صنعت قراضه فلزات و مواد خطرناکی که توسط رادیو اکتیو تولید میشود، امکان بروز حوادثی آسیب زا و حتی مرگ بار وجود دارد. مواد سمی مثل آزبست و فلزات سمی مانند بریلیم، کادمیوم و جیوه ممکن است خطرات جبران ناپذیر به همراه داشته باشد و برای سلامت محیط زیست و انسان ها زیان آور باشد.  

قیمت روز انواع ضایعات آهن اصفهان

قیمت آهن قراضه ثابت نیست و با گذشت زمان و افزایش تورم، قیمت ها تغییر میابد. برای اطلاع از قیمت به روز ضایعات آهن، میتوانید با شماره تلفن ۰۳۱۳۵۰۲۰ داخلی ۳۰۰ تا ۳۰۵  تماس حاصل فرمایید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.