کارخانه فولاد یزد (احرامیان)

گروه تولیدی و صنعتی فولاد یزد در سال ۱۳۵۸ در یزد تاسیس شد. این گروه فعالیت اولیه خود را با تولید انواع اتصالات لوله، جعبه دنده چاه های عمیق و … آغاز کرد. در اوایل دهه ۶۰ و در ادامه فعالیت خود با راه اندازی خطوط کشش و سنگ زنی میلگرد صنعتی، اولین تولیدکننده محصولات فوق در ایران گردید. در حال حاضر نیز گروه فولاد یزد به عنوانی یکی از واحدهای مطرح فولاد بخش خصوصی در ایران به تولید محصولات صنعتی و ساختمانی متنوع می پردازد و سبد محصولی متنوعی شامل میلگرد، تیرآهن، شمش و … به بازار عرضه می دارد. در ادامه فعالیت ها و تولیدات کارخانه فولاد احرامیان یزد را بیشتر بررسی می کینم. با دانشنامه آهن ملل همراه باشید.

معرفی کارخانه فولاد یزد (احرامیان)

گروه تولیدی و صنعتی فولاد یزد در سال ۱۳۵۸ با احداث کارخانه در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار در استان یزد تاسیس شد. فعالیت اولیه گروه با تولید انواع اتصالات لوله، جعبه دنده چاه های عمیق، انواع مختلف چرخ دنده های چاه های عمیق و انواع چرخ دنده گرانویل و پینیون آغاز گردید.

در اوایل دهه ۶۰ با راه اندازی خطوط کشش و سنگ زنی میلگرد صنعتی، گروه فولاد یزد به عنوان اولین تولیدکننده محصولات فوق در ایران مطرح شد. در سال ۱۳۷۶ و به دنبال تغییر سیاست های بخش صنعتی مبنی بر ورود بخش خصوصی به صنعت فولاد، گروه فولاد یزد به عنوان یکی از اولین واحدهای بخش خصوصی با ایجاد واحد نورد گرم میلگرد به صنعت فولاد وارد شد. و شرکت نورد فولاد صنعتی و ساختمانی یزد به عنوان زیر مجموعه گروه تولیدی یزد، در سال ۱۳۷۶ تاسیس شد و با احداث خط نورد گرم با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن، اولین محصول خود را در سال ۱۳۷۸ به بازار مصرف عرضه نمود. تعداد افراد شاغل به کار در این کارخانه ۱۶۰۰ نفر می باشد.

ویژگی ها و مزایای کارخانه فولاد یزد

از اهداف این کارخانه تولید فولاد اقتصادی می باشد. به همین دلیل سعی به کاهش هزینه نهایی تولید، کیفیت مطلوب و مشتری مداری دارد. از دیگر ویژگی ها و مزایای این کارخانه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

تنوع بالا محصولات فولادی و ضمانت کیفیت: محصولات متنوع شرکت فولاد یزد یکی از مزایای اصلی این شرکت می باشد؛ به طوری که در حال حاضر سبد محصولی آن نزدیک به ۱۲ نوع محصول متفاوت شامل انواع میلگرد، کلاف، تیرآهن، شمش و …. آماده عرضه به بازار دارد. در ادامه با جزئیات بیشتر محصولات این کارخانه را بررسی می کنیم.

همچنین واحد کنترل کیفی مجموعه با انجام عملیات کشش، خمش، آزمایش آنالیز شیمیایی فلزات، آزمایش سختی سنجی، آزمایش متالوگرافی با دستگاه های مدرن به طور مستمر کیفیت محصولات تولیدی را کنترل کرده و برای تمامی محصولات ضمانت نامه کتبی صادر می کند.

حفاظت از محیط زیست: کارخانه فولاد یزد در راستای توسعه پایدار مجموعه با به کارگیری تمهیدات زیر، هیچ اثر نامطلوبی به محیط زیست وارد نمی کند.

  • نصب کوره در واحد ذوب که سطح آلاینده های هوای متصاعد شده از کوره ها را به کمتر از ۲۰ ppm   کاهش داده است. (استاندارد ۵۰ppm در ایران برای کوره های قوس در نظر گرفته شده است.)
  • نصب مشعل های مخصوص یا مشعل های بدون شعله در کوره های پیش گرم، منجر به کاهش مصرف سوخت و کاهش انواع آلاینده ها گردیده است.
  • وجود سیستم بسته فاضلاب در تمام خطوط تولید باعث می شود آب مصرف شده در خطوط و فرآیندها وارد سیستم تصفیه صنعتی شود، به طوری که در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ متر مکعب در ساعت توان تصفیه آب صنعتی دارد.

محصولات کارخانه فولاد یزد

محصولات شرکت فولاد یزد، انواع میلگردهای ساختمانی آجدار A2، A3 و A4 با استاندارد ملی ایران شماره ۳۱۳۲ و دیگر استانداردهای قابل تولید GIS – DIN – BS – ASTM ، میلگردهای صنعتی ساده و میلگرد به صورت کلاف با شماره ملی استاندارد ۶۰۳۰  می باشد. همچنین انواع میلگردهای خاص اعم از پیچ خور و … به صورت سفارشی قابل تولید است. از دیگر محصولات این کارخانه می توان به تولید شمش فولادی، تیرآهن، نبشی، ناودانی و سایر مقاطع فولادی نیمه سنگین به صورت زیر اشاره کرد.

  • شمش های چهار گوش ابعاد ۱۰۰*۱۰۰ الی ۲۰۰*۲۰۰ میلی متر  و شمش های گرد از قطر ۱۱۰ تا ۲۴۰ میلی متر
  • میلگرد آجدار سایز ۸ تا ۴۰ میلی متر
  • میلگرد ساده سایز ۱۰ تا ۱۵ میلی متر
  • کلاف از سایز ۱۶ تا ۲۸ میلی متر
  • مفتول‌‌ های صنعتی و ساختمانی با امکان تولید از فولاد کم کربن، پر کربن، آلیاژی، زنگ نزن و …
  • تسمه عریض فابریک با امکان ارائه به طول های خاص و بیش از ۶ متر
  • تیر آهن IPE در سایزهای ۱۰ تا ۲۴ میلی متر و شاخه های ۱۲ متری
  • سنگ آهن در دانه بندی درشت و ریز
  • کنستانتره با ناخالصی بسیار ناچیز
  • خرپا میلگردی با تولید اتوماتیک و جوش مکانیزه مطابق با استاندارد
  • گاز‌های صنعتی با خلوص بالا
  • شافت پولیش خورده از قطر ۷ تا ۹۵ میلی متر
  • شافت رو تراش‌ شده با تلرانس استاندارد DIN-668/H11
  • شافت کشش سرد‌شده با امکان کشش شاخه به شاخه، کلاف به شاخه و کلاف به کلاف
  • گوله های فولادی قابل سفارش به شکل گلوله و میلگرد

در ادامه به معرفی پرکاربردترین محصولات کارخانه فولاد یزد می پردازیم:

میلگرد فولاد یزد (احرامیان)

میلگردهای آج دار شرکت فولاد یزد توسط کارشناسان فنی و بازرسین خط تولید مورد ارزیابی قرار گرفته و بعد از آن برای عرضه در بازار فروش انبار می شوند. میلگرد فولاد یزد به صورت شاخه های ۱۲ متری با رعایت تلرانس و بر اساس استانداردهای مربوطه تولید می گردد. این میلگردها دارای نشان حک شده برای تشخیص اصل بودن میلگرد می باشند.

علاوه بر محصولات آج دار، محصولات ساده نیز به صورت شاخه ای با ضخامت های ۱۰ تا ۱۵۰ میلی متر و یا کلاف های ۱۶ تا ۲۸ میلی متری به مرحله تولید می رسند. روی محصولات مذکور تست های متنوعی از جمله ED  و UT صورت می گیرد.

علامت اختصاری فولاد یزد (احرامیان)

علامت اختصاری حک شده بر روی میلگرد فولاد یزد که به وسیله آن می توان میلگردهای تولیدی این کارخانه را تشخیص داد به صورت زیر می باشد.

علامت اختصاری فولاد یزد

تیرآهن یزد (احرامیان)

تیر آهن از دیگر محصولات شرکت فولاد یزد است که عملیات تابگیری روی آن صورت گرفته و به صورت کاملا بهینه با وزن مناسب عرضه می شود. از ویژگی های برتر این محصول نسبت به رقبا می توان به بهینه بودن، بسته بندی مناسب و صاف بودن شاخه ها اشاره کرد.

میلگرد نورد فولاد یزد، از لحاظ موقعیت جغرافیایی این کارخانه فولادی و هزینه حمل و نقل برای مصرف کنندگانی که در استان های مرکزی، شرق و جنوب شرق ایران ساکن هستند مناسب و به صرفه است.

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش فولاد یزد (احرامیان) را دارا می باشد.

در لینک های زیر می توانید قیمت روز میلگرد آجدار احرامیان یزد، قیمت کلاف یزد و همچنین قیمت روز تیرآهن یزد را مشاهده کنید. قیمت های فوق به صورت روزانه از کارخانه فولاد یزد دریافت شده و در سایت آپدیت می شود. از آنجا که کارخانه های تولید مقاطع فولادی به صورت روزانه عرضه نداشته و محصولات با تناژ پایین ارائه نمی دهند، شما می توانید جهت خرید میلگرد فولاد یزد و یا خرید تیرآهن فولاد یزد از طریق شرکت بازرگانی آهن ملل اقدام نمایید.

گالری تصاویر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.