تأثیر خبر شهادت سید حسن نصرالله بر بازار آهن

طی تنش های اخیر در لبنان و خبرهای نه چندان گویا از شهادت سید حسن نصرالله، بازار آهن شدیدا دچار تب و تاب شده است. در حال حاضر بازار به این خبر واکنش هیجانی داده است و  دلار در کانال ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان در حال افزایش است. احتمال می رود با شرایط کنونی، بازار آهن نیز دچار نوسان شود.


آینده بازار آهن در صورت شهادت سید حسن نصرالله

اکثر کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که با خبر شهادت سید حسن نصرالله، بازار تحریک شده و امکان صعودی شدن دلار و رد کردن کانال ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومانی وجود دارد. تمامی مقاطع فولادی نیز تحت تأثیر احتمال شهادت سید حسن نصرالله نیز با افزایش قیمت روبرو خواهند شد. صنعت فولاد به عنوان صنایع بالادستی روی بازارهای وابسته همچون مسکن و خودرو تأثیر می گذارد. پس، در روزهای آینده می توان شاهد بالا رفتن بازارهای موازی آهن آلات باشیم.

به عنوان مثال در بخش ورق های فولادی، امروز قیمت ورق گالوانیزه در آخرین واکنش به این خبر، افزایش ۱.۳ تا ۲.۳ درصدی را داشت. در مبادی مختلف به ویژه اصفهان، قیمت این ورق بین بازه ۷۰۰ تا ۷۵۰ تومان به ازای هر کیلو افزایش داشت.

در مقاطع طویل مانند میلگرد، بازار تقریبا صعودی بود به طوری که نسبت به روز گذشته، قیمت میلگرد در بازه ۱۰۰ تا ۷۰۰ تومان افزایش داشت.  

با این حال باید منتظر ماند که منابع رسمی خبر شهادت یا سلامت ایشان را چه زمانی تأیید می کنند و واکنش بازار آهن و دلار به خبر سلامت و شهادت سید حسن نصرالله چیست. این دیگر به سیاست های مرتبط با نرخ ارز و در نتیجه تغییرات آن روی بازار آهن بستگی دارد.

همچنین می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار بازار آهن آلات، نوسانات قیمت انواع مقاطع فولادی را در صفحه اخبار لحظه ای آهن دنبال کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.