تغییر روند بازار آهن ( طی چند روز آینده )

پس از ترور شیخ حسن نصرلله دبیر کل حزب الله لبنان  در ۷ مهر، بازار آهن واکنشی سریع و هیجانی نشان داد، به نحوی‌ که قیمت آهن آلات با نوسان  ۲۰۰ تا ۷۰۰  تومانی به ویژه در قیمت میلگرد همراه بود.


اولین واکنش بازار آهن به خبر شهادت شیخ حسن نصرالله

همانطور که در خبر تأثیر شهادت سید حسن نصرالله بر بازار آهن گفتیم، دلار به کانال ۶۱ هزار و ۵۰۰ هزار تومان رسید و مقاطع فولادی را تحت تآثیر قرار داد.

علی رغم پیش بینی افزایش نرخ دلار تا ۷۰ هزار تومان، با این حال امروز مشاهده شد قیمت ها پس از نوسانات روز قبل، کاهش اندکی را تجربه کردند. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این عقب نشینی بازار به دلیل نبود نقدینگی است و اخبار سیاسی دیگر تأثیر چندانی روی نرخ آهن نمی گذارند.


پیش بینی بازار آهن در روزهای آینده

گفته های سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فاطمه مقصودی در این مورد قابل توجه است. وی در این باره گفته است که قیمت دلار بعد از کاهش هیجانات فاجعه لبنان، به کانال قبل باز می گردد.

طی یکسال گذشته روند بازار آهن و قیمت آهن آلات به نحوی بود که میزان اثرپذیری آن از قیمت دلار کاهش پیدا کرده و خریداران را برای خرید وسوسه نمی کند. در واقع در بازار کمتر شاهد رفتار هیجانی از سوی خریداران هستیم، از طرف دیگه کمبود تقاضا در بورس کالا و حذف حجم قابل توجهی محصولات فولادی از تابلو باعث شد که بازار همواره آرام باشد.

از این رو حتی در شرایط افزایش ناگهانی قیمت دلار نیز، همواره جو آرامی در بازار شاهد خواهیم بود.

روند بازار آهن اکثرا دستخوش تغییرات غیر قابل پیش بینی می شود و تمامی صنایع وابسته مانند مسکن و خودرو تحت تأثیر قرار می دهد. برای اطلاع از آخرین تحولات بازار آهن، می توانید صفحه اخبار لحظه ای آهن را دنبال کنید.


روند بازار میلگرد بعد از پشت سر گذاشتن هیجانات اخیر

در فصل پاییز، با کمتر شدن تعطیلات رسمی و جان گرفتن بازار، شروع فاز جدیدی را در بازار آهن پیش بینی می کنیم. از طرفی به دلیل نیاز به مصرف گاز و ناترازی در این حوزه انرژی و تغییر هزینه های مرتبط مانند کرایه ها، امکان تغییر روند در قیمت ها وجود دارد. با این حال، برخی تنش های بزرگ مانند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روی نرخ دلار تاثیر گذاشته و منجر به تغییر روند بازار میلگرد خواهد شد.


روند تغییر بازار ورق در فصل پاییز

ورق مانند میلگرد تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روند ثابتی را پبش رو خواهد داشت. با این حال در صورت انتخاب شدن آقای ترامپ، امکان افزایش نرخ دلار و در پی آن تغییر قیمت ورق در کوتاه مدت وجود دارد. ولی کارشناسان پیش بینی می کنند که بعد از آن قیمت ها تا آخر پاییز نوسان زیادی نخواهد داشت.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.