قیمت آهن آلات در چه ساعتی از روز مشخص می شود؟

قیمت‌گذاری آهن‌آلات و مقاطع فولادی به صورت روزانه و توسط کارخانه‌های تولیدکننده انجام می‌شود. بعد از مشخص‌شدن قیمت روزانه آهن آلات توسط تولیدکنندگان، منابع مختلف از جمله شرکت‌های فروش مقاطع فولادی، قیمت‌های جدید را در سایت و رسانه‌های مرتبط اعلام و آپدیت می‌کنند. جالب است بدانید ساعت اعلام قیمت آهن آلات مختلف متفاوت است؛ به طوری که به‌روزرسانی قیمت‌ها از ساعت ۱۱ صبح شروع شده و تا حدود ۱۵ به تدریج به اتمام می‌رسد. ساعت دقیق اعلام قیمت هر کدام از آهن آلات را در ادامه این مقاله آورده‌ایم.

نسخه صوتی مقاله قیمت آهن آلات چه ساعتی از روز اعلام می‌شود؟

زمان اعلام قیمت انواع آهن آلات در بازار

زمان اعلام قیمت آهن روزانه

قیمت روز آهن آلات در ساعات خاصی اعلام می‌شود؛ به طور مثال، قیمت‌گذاری میلگرد از حدود ۹:۳۰ تا ۱۱ صبح با توجه به کارخانه تولیدکننده شروع شده و به مرور در سایت‌های مربوطه آپدیت می‌شود. اعلام قیمت ورق آهن نیز از حدود ساعت ۱۴ آغاز می‌گردد.

زمان اعلام قیمت روزانه آهن آلات مختلف را در ادامه مشاهده می کنید.


۱- زمان اعلام قیمت میلگرد

کارخانه راد همدان، اولین کارخانه‌ای است که قیمت محصول خود را روزانه ساعت ۹:۳۰ صبح اعلام می‌کند. به همین دلیل هرگونه تغییرات قیمت میلگرد راد همدان، می‌تواند معیاری برای قیمت‌گذاری اکثر کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد باشد.

بعد از راد همدان، دیگر کارخانه های تولید کننده میلگرد از ساعت ۱۱ صبح، قیمت روز محصول خود را مشخص و اعلام می‌کنند.

۲- زمان اعلام قیمت تیرآهن

اکثر کارخانه های تولید کننده تیرآهن، قیمت روز تیرآهن های خود را از ساعت ۱۲ ظهر اعلام و به‌روزرسانی می‌کنند.

۳- زمان اعلام قیمت ورق آهن

به دلیل تنوع بالای ورق های آهن، قیمت روز این محصول، کمی دیرتر از سایر آهن آلات مشخص و اعلام می‌شود. بر این اساس، قیمت انواع ورق آهنی از حدود ساعت ۱۴ در سایت‌های مربوطه آپدیت می‌گردد.

۴- زمان اعلام قیمت قوطی و پروفیل

تنوع قوطی و انواع پروفیل و متعاقبا تنوع کارخانه های تولیدکننده آن بسیار زیاد است؛ به همین دلیل، بازه زمانی مشخص‌شدن قیمت روز این محصول نیز گسترده است. در همین راستا زمان اعلام قیمت روز قوطی و پروفیل از حدود ۱۱:۳۰ تا ۱۳:۳۰ یعنی از ساعات ابتدایی روز تا اوایل ظهر متغیر است.

۵- زمان اعلام قیمت لوله فولادی

به دلیل روش ساخت مشابه لوله‌های فولادی با قوطی و پروفیل (فرآیند خمکاری و جوشکاری ورق آهن)، کارخانه‌های تولیدکننده آن‌ها نیز تقریبا مشابه هستند. از این رو زمان اعلام قیمت لوله نیز مانند قوطی و پروفیل از حدود ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ ظهر متغیر می‌باشد.

۶- زمان اعلام قیمت نبشی، ناودانی و سپری

کارخانه‌های تولیدکننده سه محصول نبشی، ناودانی و سپری معمولا قیمت روز این محصول فولادی را در ابتدای ظهر و از ساعت ۱۳:۳۰ اعلام می‌کنند.

۷- زمان اعلام قیمت محصولات مفتولی

منظور از محصولات مفتولی، محصولاتی مانند انواع توری، سیم خاردار، پایه فنس، سیم مفتولی و … است. این تنوع در محصولات مفتولی، نشان‌دهنده متغیربودن بازه آپدیت قیمت آن‌ها است. در همین راستا به روز رسانی قیمت این نوع آهن آلات از حدود ساعت ۱۲ تا ۱۵:۳۰ انجام می‌شود.

۸- زمان اعلام قیمت شمش و مواد اولیه

بازه زمانی اعلام قیمت محصولات پایه، مانند شمش و همچنین مواد اولیه تولید شمش فولادی، آخرین بازه زمانی قیمت گذاری در بازار آهن و فولاد است. قیمت این محصولات و مواد اولیه، معمولا ساعت ۱۵:۳۰ هرروز اعلام و به‌روز‌رسانی می‌شود.


تاثیر بورس کالا بر زمان اعلام قیمت آهن

تاثیر بورس کالا بر زمان اعلام قیمت آهن

همانطور که می‌دانید برخی آهن آلات و مقاطع فولادی در روزهای خاصی از هفته در بازار بورس کالا عرضه می‌شوند. مراحل عرضه و فروش آن ها نیز معمولا از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ زمان می‌برد.

روزهای عرضه آهن آلات در بورس کالا به این صورت است: نبشی و ناودانی دوشنبه هر هفته، ورق آهن سه‌شنبه هر هفته و میلگرد و تیرآهن چهارشنبه هر هفته.

عرضه این محصولات در بورس کالا، بر ساعت اعلام قیمت روزانه آهن آلات در بازار آزاد تاثیر می‌گذارد؛ یعنی هر روزی که یک مقطع فولادی در بورس عرضه می‌شود، قیمت آن مقطع در بازار دیرتر از معمول اعلام و آپدیت می‌گردد.

به طور ساده‌تر:

  • دوشنبه‌ها، قیمت نبشی و ناودانی دیرتر از معمول در بازار اعلام می‌شود.
  • سه‌شنبه‌ها، قیمت انواع ورق آهن کمی دیرتر از معمول اعلام می‌شود.
  • چهارشنبه‌ها، قیمت میلگرد و تیرآهن کمی دیرتر از معمول اعلام می‌شود.

قیمت لحظه ای آهن را از کجا ببینیم؟

مشاهده قیمت لحظه ای آهن

بهترین راه برای مشاهده قیمت روزانه و لحظه ای آهن آلات در بازار، مراجعه به سایت شرکت‌های فروش و عرضه مقاطع فولادی است. شرکت‌های معتبر و شناخته شده در بازار آهن و فولاد، مانند آهن ملل، قیمت آهن آلات مختلف را بالافاصله بعد از دریافت از کارخانه‌های مربوطه به صورت لحظه‌ای به روز رسانی می‌کنند.

برای مشاهده قیمت امروز آهن آلات می‌توانید از دو مسیر زیر استفاده کنید:

۱- با انتخاب محصول مورد نظر از بین انواع مقاطع فولادی، قیمت لحظه ای آن را مشاهده کنید.

۲- در صفحه زیر، اخبار لحظه ای همه آهن آلات و نوسانات در بازار ایران را به صورت یک جا مشاهده نمایید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد آهن ملل: اخبار لحظه ای آهن و نوسانات آن در بازار ایران

اخبار لحظه ای آهن

سخن آخر

قیمت آهن آلات، روزانه و توسط کارخانه‌های تولیدکننده مشخص و اعلام می‌شود. بعد از مشخص‌شدن قیمت روز آهن آلات، قیمت‌های جدید توسط منابع مختلف از جمله شرکت‌های فروش مقاطع فولادی، در بازار اعلام شده و در سایت و رسانه‌های مرتبط به‌روزرسانی می‌شود. شروع اعلام قیمت روز مقاطع فولادی، معمولا از ساعت ۱۱ بوده و تا حدود ساعت ۱۵ به تدریج به اتمام می‌رسد.

سوالات متداول

قیمت آهن آلات و محصولات فولادی چه ساعتی مشخص می شود؟

اعلام قیمت هر کدام از محصولات فولادی ساعت متفاوتی دارد، اما اگر بخواهیم به صورت کلی جمع بندی کنیم، آپدیت قیمت ها  از ساعت ۱۱ صبح شروع می شود و حدود ساعت ۱۵ به تدریج به اتمام می رسد.

چه ساعتی از روز قیمت میلگرد مشخص می شود؟

اولین کارخانه تولید میلگرد، قیمت خود را ساعت ۹:۳۰ صبح منتشر می کند، اما دیگر کارخانه ها از ساعت ۱۱ صبح قیمت خود را اعلام می کنند.

اعلام قیمت ورق های آهن چه ساعتی از روز انجام می شود؟

به دلیل متنوع بودن ورق های آهنی، مشخص شدن و اعلام قیمت آن ها نیز زمان‌بر است و کمی دیرتر از سایر مقاطع، یعنی حدود ساعت ۱۴ اعلام می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.