راهنمای خرید توری پرسی به صورت برگی و کیلویی

توری پرسی با کیفیت، کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد؛ اما عمده کاربرد توری پرسی برای نرده کشی و ساخت انواع قفس است. برای خرید مناسب ترین نوع توری پرسی، خریداران باید سایز چشمه ها، جنس مفتول استفاده شده برای ساخت توری و قطر آن و همچنین ابعاد شیت توری را مشخص کنند تا بتوانند خرید کاملی داشته باشند. اما این که این توری در چه ابعاد و مشخصاتی تولید می شود و زمان استعلام قیمت توری پرسی چگونه باید این اطلاعات اعلام شود، موضوع این مقاله از دانشنامه آهن ملل است. در صورتی که قصد خرید توری پرسی را دارید، حتما قبل از اقدام، راهنمای خرید توری پرسی را مطالعه کنید تا خریدی بدون دغدغه داشته باشید.

نسخه صوتی راهنمای خرید توری پرسی

توری پرسی را چقدر می شناسید؟

توری پرسی چیست

توری پرسی را همه ما دیده ایم؛ همان توری که در نانوایی ها و برای قرار دادن نان روی آن استفاده می شود، یک نوع توری پرسی است. به توری پرسی، محافظ چهارگوش نیز گفته می شود؛ زیرا چشمه های آن چهارگوش یا مربع شکل است.

برای تعریف جامع تر و دقیق تر توری پرسی می توان اینگونه گفت:

توری پرسی از به هم بافته شدن مفتول های موجدار ساخته شده و در آن هیچگونه جوشکاری انجام نمی شود. این توری ها سطحی غیر لغزنده دارند، سبک هستند و به راحتی نصب می شوند. توری پرسی معمولا از سیم مفتول سیاه ساخته می شود، اما نوع گالوانیزه آن نیز موجود است.

نکته: وزن هر متر مربع توری پرسی گالوانیزه حدود ۱۰% بیشتر از توری پرسی سیاه است.

اطلاعات بیشتر در مورد توری پرسی را در مقاله معرفی این توری بخوانید. در ادامه این مقاله بیشتر به اطلاعاتی می پردازیم که مربوط به خرید توری پرسی است.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: توری پرسی و بررسی ویژگی‌ های آن

توری پرسی چیست

قبل از خرید توری پرسی این نکات را بررسی کنید

اگر می خواهید بهترین توری پرسی را متناسب با نیازتان بخرید، ابتدا باید کاربردهای این توری را بشناسید، از ویژگی های بهترین توری و نحوه فروش آن آگاه باشید و همچنین ابعاد و مشخصات توری پرسی را بدانید. تمامی این اطلاعات را در ادامه بررسی می کنیم.

۱- توری پرسی برای نیاز شما مناسب است؟

به دلیل ساختار محکم و کاربرد زیاد، توری پرسی به عنوان یک توری همه کاره شناخته می شود. اما اصلی ترین کاربرد آن برای حصاری کشی و ساخت قفس است.

به طور کلی، کابردهای توری پرسی را اینگونه می توان دسته بندی کرد:

  • استفاده به عنوان حصار (برای مزارع، ساختمان، زمین بازی، پارک و …)
  • ساخت قفس حیوانات
  • استفاده در صنایع تولید کاغذ، بسته بندی، تخت خواب و مبل سازی
  • استفاده به عنوان ماده اولیه در صنایع پتروشیمی، پزشکی، راه سازی، معادن، کارخانه های سنگ و فلزات، ساختمان سازی و …

۲- فروش توری پرسی به صورت برگی است یا کیلوگرم؟

فروش توری پرسی به صورت برگی است یا کیلوگرم؟

خرید و فروش توری های پرسی به صورت برگی یا همان شیت انجام می شود. اما قیمت آن را می توانید به هر دو صورت برگی و یا کلیوگرم دریافت کنید.

نکته: با این که فروش توری پرسی به صورت برگی است، اما فاکتور تمامی محصولات فولادی از جمله توری پرسی به کیلوگرم صادر می شود.

۳- بهترین توری پرسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یکی از ویژگی های توری پرسی که کیفیت بالای آن را نشان می دهد، مقاومت این توری است. مقاومت توری را می توان با جنس توری، ضخامت مفتول و کیفیت تولید بررسی کرد.

به طور مثال، توری پرسی که با مفتول های ضخامت بالا تولید شود، مقاومت بیشتری دارد و برای صنایع مختلف، بهترین گزینه خواهد بود. توری پرسی گالوانیزه نیز برای مقاومت در برابر فرسایش و خوردگی، بهترین نوع توری پرسی است.

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید، نیاز خود را بررسی کرده و محصول را با ضخامت مد نظر و جنس متناسب با کاربردتان خریداری کنید.

علاوه بر مؤلفه مقاومت، دیگر ویژگی هایی که در خرید بهترین توری پرسی باید در نظر بگیرید، قابلیت قطع و برش توری، خرید از فروشنده معتبر و مقاوم بودن بافت آن می باشد.

۴- با مشخصات توری پرسی آشنا باشید

برای این که بتوانید مناسب ترین نوع توری پرسی را تهیه کنید باید مشخصات و ابعاد این توری را بشناسید. برای این منظور باید بدانید این توری چه انواعی دارد و کدام مشخصات آن قابل انتخاب است. مشخصاتی که با انتخاب آن ها می توانید مناسب ترین توری را بخرید، شامل موارد زیر می شود:

مشخصات و ابعاد توری پرسی

۴-۱- اندازه چشمه های توری پرسی

چشمه توری پرسی چهار گوش و به شکل لوزی یا مربع است. پرکاربردترین سایز چشمه این توری نیز به صورت ۲*۲ – ۳*۳ – ۴*۴ – ۵*۵ سانتی متر می باشد.

نکته: ابعاد چشمه توری پرسی معمولا به دو صورت نمایش داده می شود؛ به طور مثال:

  • ابعاد ۴*۴: منظور ابعاد چشمه ۴ سانتی متر در ۴ سانتی متر است و یا
  • ابعاد ۴۰*۴۰*۴: دو عدد ۴۰*۴۰ ابعاد چشمه به میلی متر و عدد سوم، یعنی ۴، نشان دهنده قطر مفتول استفاده شده برای توری است.

۴-۲- نوع مفتول استفاده شده برای ساخت توری

  • برای ساخت توری پرسی از مفتول آنیل شده* استفاده می شود. منظور از مفتول آنیل شده، همان مفتول حرارت دیده یا پخته شده است.

(*آنیلینگ، یک عملیات حرارتی است که معمولا موجب کاهش سختی، افزایش انعطاف پذیری و شکل پذیری فولاد می شود و در واقع کارایی فولاد را بالا می برد. مفتول آنیل شده نیز انعطاف و کارایی بالایی دارد.)

  • جنس مفتول های استفاده شده برای ساخت توری پرسی در دو نوع مفتول سیاه و مفتول گالوانیزه است.
  • قطر یا ضخامت مفتول های استفاده شده نیز معمولا ۳ تا ۵ میلی متر می باشد.

۴-۳- ابعاد شیت توری پرسی

 بیشترین و پرکاربردترین ابعاد توری پرسی و به اصطلاح ابعاد رُند بازار، ۲ متر در ۱ متر (۲*۱) است. ابعاد دیگر، مانند توری پرسی ۲*۲ به صورت سفارشی برش خورده و عرضه می شود.

۴-۴- قیمت توری پرسی

قیمت هر کیلو توری پرسی بر اساس ابعاد شیت، قطر مفتول و جنس آن، کیفیت مواد اولیه و در نتیجه کیفیت توری متفاوت است. به همین دلیل، قیمت توری پرسی ریز یا درشت فرقی نمی کند؛ بلکه برای مقایسه قیمت ها باید به ابعاد، جنس و کیفیت توری توجه کرد. همچنین برای کاهش هزینه ها از جمله کاهش هزینه حمل و نقل، انتخاب تولیدکننده ای که نزدیک ترین فاصله به پروژه یا محل تخلیه شما داشته باشد، اهمیت زیادی دارد.

تهیه توری پرسی از شهرهای مرکزی، مانند شهر اصفهان که به دلیل موقعیت جغرافیایی به تمامی نقاط کشور دسترسی سریع تری دارند، باعث می شود هزینه نهایی شما به حداقل برسد. برای راحتی کار می توانید قیمت توری پرسی اصفهان را در صفحه زیر مشاهده کنید که به صورت روزانه آپدیت شده و جدیدترین قیمت می باشد.

مشاهده لیست قیمت توری پرسی

آهن ملل؛ فروش انواع توری فلزی به صورت آنلاین و حضوری

قیمت روز توری پرسی

برای خرید توری پرسی از این روش استفاده کنید

حال که با تمام نکات لازم قبل از خرید توری پرسی آشنا شدید، می توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. فقط توجه فرمایید در خرید توری پرسی از تمامی شرکت ها، حتما اطلاعات زیر را آماده کرده و به فروشنده اعلام کنید تا خریدی کامل و حرفه ای را تجربه کنید.

روش استعلام قیمت توری پرسی

برای خرید توری پرسی باید اطلاعات توری را که مد نظر دارید مشخص کنید. این اطلاعات، هم برای خرید اینترنتی توری پرسی و هم خرید حضوری لازم است.

اطلاعاتی که باید زمان استعلام قیمت و خرید توری پرسی لوزی یا مربعی اعلام کنید، شامل موارد زیر است:

  • قطر یا ضخامت سیم مفتول
  • ابعاد چشمه
  • ابعاد شیت یا برگ توری و تعداد مورد نیاز

برای راحتی خرید، ابعاد را از جدول زیر انتخاب کنید.

مشخصات توری پرسی
قطر (ضخامت) مفتولابعاد چشمه (پرکاربردترین ابعاد)ابعاد شیت
۳ تا ۵ میلی متر۲*۲
۳*۳
۴*۴
۵*۵
۱ متر در ۲ متر (۱*۲)

سه پارامتری که بالا اشاره کردیم، معمولا برای خرید انواع توری ها کاربرد دارد. یعنی هر توری فلزی دیگری که قصد خرید آن را دارید باید نسبت به ابعاد چشمه، قطر مفتول و مقدار مورد نیاز خود آگاه باشید و سپس اقدام به خرید کنید. توصیه می کنیم در صورتی که قصد خرید توری فلزی دیگری دارید (مانند توری حصاری، توری فرنگی، گابیون، مرغی، حصاری و …) راهنمای خرید توری فلزی را مطالعه کنید.

# حتما بخوانید

آهن ملل

پیشنهاد کارشناس آهن ملل: راهنمای خرید ۶ نوع توری فلزی

راهنمای خرید توری

سخن آخر

توری پرسی، کاربرد و محبوبیت زیادی دارد و به همین دلیل، همواره جزء توری های پرفروش به شمار می رود. آگاهی از نکات مهم خرید بهترین نوع توری باعث می شود بدون دغدغه و با اطلاعات کامل اقدام نموده و خریدی مطمئن را تجربه کنید.

سوالات متداول

توری پرسی به صورت برگی به فروش می رسد؟ یا بر حسب کیلوگرم؟

فروش توری پرسی بر اساس تعداد برگ انجام می شود، اما لازم است بدانید در نهایت فاکتور فروش به کیلوگرم صادر می شود.

برای استعلام قیمت توری پرسی و خرید آن باید چه اطلاعاتی داشته باشیم؟

برای خرید توری پرسی باید سه پارامتر زیر را مشخص کنید:
قطر مفتول
– ابعاد چشمه توری
– ابعاد برگ و تعداد برگ مورد نظر

اندازه چشمه توری پرسی چقدر است؟

پرکاربردترین سایز چشمه توری های پرسی به صورت ۲*۲ – ۳*۳ – ۴*۴ – ۵*۵ می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.