گاردریل چیست؛ مشخصات و کاربرد آن

گاردریل (guardrails) یا جان پناه جاده ای یک سیستم امنیتی است که به عنوان یک مانع در برابر سقوط و ضربه می باشد و باعث کاهش خطرات جاده ای می شود. این موانع از تیرهای فولادی گالوانیزه ساخته شده اند. پوشش فولاد گالوانیزه به کار برده شده در این موانع روی است که از خوردگی آن ها در مقابل ضربه جلوگیری می کند.

گاردریل در انواع مختلفی تولید می شود که به شرح زیر است:

  • گاردریل دو موج
  • سه موج
  • حفاظ های بتنی یا نیوجرسی

کاربرد گاردریل چیست؟ این محصول فولادی چه مشخصاتی دارد؟ در ادامه مقاله آهن ملل به بررسی سوالات فوق می پردازیم با ما همراه باشید.

گاردریل چیست؟

گاردریل: (گاردریل به انگلیسی: guardrails) به حفاظ کنار جاده ای و میان جاده ای می گویند که از بروز حوادث جاده ای مانند خارج شدن وسایل نقلیه و سقوط در پرتگاه، خسارت و تلفات جلوگیری می کند. از کاربردهای دیگر گاردریل، جدا کردن ترافیک در جهت های مختلف بزرگراه است. انواع مختلفی از این نوع حفاظ تولید می شود؛ از جمله گاردریل های دو موج، سه موج و حفاظ های بتنی یا همان نیوجرسی.

منبع: ویکی پدیا

کاربردهای گاردریل

گاردریل ها غالبا در مکان هایی مانند مزارع، پارکینگ اتومبیل ها، کنار جاده ها و مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. این موانع به گونه ای ساخته شده اند که در برابر هر گونه آسیبی در امان باشند.

  • محل پارک اتومبیل ها

این مانع می تواند یک معبر مناسب و یکپارچه برای راهپیمایی عابران باشد و از بازگشت وسایل نقلیه و اتومبیل ها به محل عابر پیاده جلوگیری نماید. در پارکینگ های چند طبقه نیز از آن می توان برای محافظت از رمپ ها و دیگر عناصر ساختاری استفاده نمود که از ضربه های احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

کاربردهای گاردریل
کاربردهای گاردریل
  • محل بارگیری

بنادر بارگیری یا محل بارگیری در کارخانجات و انبارهای لجستیکی ممکن است در معرض خطرات زیادی قرار بگیرند. در این اماکن وسایل نقیله بسیار بزرگ به جلو و عقب حرکت می کنند که برای عابران پیاده و ساختمان ها خطرات احتمالی زیادی را می تواند ایجاد نماید.

با قرار دادن گاردریل ها در اطراف این گونه مناطق و ایجاد محل عبور و مرور بی خطر برای عابران پیاده، احتمال آسیب های ناشی از حوادث را می توان به کم ترین حد ممکن رساند.

  • انبارها

در قفسه بندی انبارها از گاردریل برای جلوگیری از ضربه های ناشی از وسایل نقلیه و لیفتراک ها و کامیون ها استفاده می شود که در نهایت می توان با خیال راحت بار را در انبار بدون وارد شدن هر آسیبی نگه داری کرد.

مشاهده قیمت و خرید محصولات

آهن ملل؛ توزیع کننده انواع سپری آهنی به صورت آنلاین و حضوری

قیمت سپری آهنی

مشخصات ظاهری گاردریل

گاردریل ها از سپری، پایه و فاصله انداز تشکیل شده اند و طول سپری های استفاده شده در آن ها ۴۱۷ سانتی متر است. لازم است بدانید برای اتصال سپری ها از دو نوع پیچ و مهره استفاده می شود که به شرح زیر است:

  • مدل (M (16 * 25 به تعداد ۸ عدد
  • مدل (M (10 * 50 به تعداد ۱ عدد

جمع بندی

با مطالعه این مقاله آموختیم که گاردریل یک سیستم امنیتی محسوب می شود و به عنوان یک مانع در برابر هر گونه ضربه و سقوط عمل می نماید. همچنین آموختیم که این محصول فولادی از تیرهای گالوانیزه و سپری آهنی تولید می شود و در طول مقاله با کاربردها و مشخصات ظاهری این محصول نیز آشنا شدیم.

امیدواریم مطالعه این مقاله به خوبی شما را با گاردریل آشنا کرده باشد. در صورت تمایل نظرات خود را پیرامون محتوای مقاله با ما در میان بگذارید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول مشخصات و کاربرد گاردریل

گاردریل چیست؟

گاردریل یک سیستم امنیتی است به عنوان یک مانع در برابر سقوط و ضربه می باشد و باعث کاهش خطرات می شود. این موانع از تیرهای فولادی گالوانیزه ساخته شده اند.

طول رایج سپری های مورد استفاده در ساخت گاردریل به چه میزان است؟

طول سپری های استفاده شده در گاردریل ۴۱۷ سانتی متر است.

برای اتصال سپری های گاردریل از چه نوع پیچ و مهره هایی استفاده می شود؟

برای اتصال سپری ها از دو نوع پیچ و مهره مدل M 16* 25 به تعداد ۸ عدد و مدل M 10*50 به تعداد یک عدد استفاده می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.