توری سرندی؛ انواع و کاربردهای آن

آیا تا به حال نام توری سرندی به گوشتان خورده است؟ در واقع کلمه سرندی در لغت نامه دهخدا، سختی و درشتی تعریف شده است. بنابراین چون این توری ها دارای استقامت و قدرت بالایی هستند، نام سرندی را بر آن ها گذاشته اند. استحکام بالای این نوع توری باعث کاربرد گسترده آن در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساخت و ساز، کشاورزی و غیره گردیده است. در این مقاله قصد داریم شما را با توری سرندی، انواع و کاربردهای آن آشنا کنیم.

توری سرندی چیست؟

توری سرندی مانند یک ورق مشبک، از ترکیب مفتول های بافته شده ایجاد می شود. فضاهای خالی ایجاد شده از بافته شدن مفتول ها، چشمه نام دارند. وجود چشمه ها، باعث ایجاد انعطاف پذیری در توری می گردد. همچنین موج دار بودن مفتول های استفاده شده در توری، مقاومت توری و یکنواختی چشمه ها را افزایش می دهد. برای ثابت ماندن توری سرندی، افزایش استقامت، استحکام و حفظ یکنواختی چشمه ها، مفتول ها را به یکدیگر جوش می دهند. بارزترین کاربرد توری سرندی، سرند و غربال کردن است. توری سرندی برای انجام کارهای مختلف مانند جداسازی و فیلتراسیون مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع توری در جنس ها و با سایز‌ چشمه های مختلف تولید می شود که برای مصارف متنوع، متفاوت هستند. به عنوان مثال، برای غربال گری دانه های قهوه، از توری سرندی با چشمه های مناسب دانه قهوه استفاده می شود.

توری سرندی
توری سرندی

از آنجایی که محصولات مفتولی عضو جداناپذیر صنایع مختلف و حوزه‌ی ساختمانی هستند، قیمت آن ‌ها برای بسیاری از مصرف‌کنندگان، اهمیت زیادی دارد؛ شما می‌ توانید با مراجعه به صفحه‌(قیمت توری)، از قیمت انواع توری ها مطلع شوید.

انواع توری سرندی رولی

توری سرندی در انواع و جنس های مختلفی تولید می شود. مفتول های استفاده شده در توری سرندی معمولا  گالوانیزه (مفتول سیاه) هستند. توری سرندی از جنس های استیل، مس، آلومینیوم، برنج، نیکل و غیره تولید می شود. در بین توری های سرندی، توری های سرندی فولادی، استیل، گالوانیزه و مس محبوبیت و کاربرد بیشتری نسبت به دیگر جنس ها دارند. نا گفته نماند که توری سرندی پلاستیکی نیز موجود است که از مواد نایلون، پلی اتیلن، پی وی سی و پلی پروپیلن تولید می گردد.

به طور کلی توری های سرندی به انواع زیر دسته بندی می شوند:

توری سرندی آهنی: ضخامت توری های آهنی ۱.۵ میلیمتر می باشد. به همین دلیل به عنوان سرندهای ایستاده یا کرکره ای استفاده می‌ شوند و در ساختمان سازی و سایر موارد عمرانی و صنعتی کاربرد دارند.

توری سرندی گالوانیزه: توری های سرندی گالوانیزه در ابعاد ۸، ۱۰ و ۱۵ میلیمتر موجود هستند. این نوع از توری ها به واسطه ی قیمت پایین، مورد استفاده بسیار بالایی دارند.

توری سرندی فولادی: توری های سرندی فولادی از مفتول های پرکربن، در ضخامت های استاندارد تولید می شوند. استقامت توری های سرندی با دستگاه های اتوماتیک خم و زیگزاگ، تست شده و سپس به بازار عرضه می شوند. از کاربردهای این نوع از توری می توان به  استفاده ازآن در ساخت پانل های ۳ بعدی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:انواع توری فلزی

انواع توری سرندی
انواع توری سرندی

کاربرد توری سرندی

همانطور که گفته شد، بیشترین و مهمترین کاربرد توری سرندی، جداسازی و غربالگری مواد است. متداول ترین کاربرد این نوع توری در ساخت محافظ پنجره می باشد. توری سرندی همچنین در صنایع مختلف مانند پالایش نفت، حفاظت از محیط زیست، باستان شناسی، کاغذ سازی، هوا فضا، معدن، صنایع الکترونیک، صنایع دارویی، متالورژی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد توری سرندی
کاربرد توری سرندی

برای مطالعه بیشتر درباره تفاوت ها و شباهت های این دو توری به مقاله “تفاوت ها و شباهت های توری پرسی و سرندی” رجوع کنید.

قیمت توری سرندی

توری سرندی بسته به خصوصیاتی که دارد، مانند ضخامت مفتول، سایز چشمه و وزن توری، با قیمت های متفاوتی در بازار به فروش می رسند. به همین دلیل برای دریافت به روزترین قیمت توری مفتولی و آهنی، با کارشناسان ما در آهن ملل در ارتباط باشید.

جمع بندی

توری های سرندی از مفتول های گالوانیزه، آهنی و غیره، در ابعاد و اندازه های متفاوت تولید می شوند. مهم ترین کاربرد این توری، مانند توری پرسی، عملیات جداسازی و فیلتراسیون می باشد.

همانطور که گفته شد، توری سرندی در صنایع مختلف مانند پالایش نفت، حفاظت از محیط زیست، باستان شناسی، کاغذ سازی، هوا فضا، معدن، صنایع الکترونیک، صنایع دارویی، متالورژی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت این توری ها بسته به ضخامت مفتول ها و یک سری عوامل دیگر متفاوت است.

سوالات متداول توری سرندی؛ انواع و کاربردهای آن

کاربردهای توری سرندی چیست؟

از کاربردهای توری سرندی می توان به جداسازی و غربالگری اشاره کرد.

جنس مفتول به کار رفته در توری سرندی چیست؟

توری سرندی از مفتول های گالوانیزه، پلاستیک و غیره تولید می شود.

قیمت توری سرندی به چه عواملی وابسته است؟

از مهمترین عوامل در تعیین قیمت توری سرندی می توان به ضخامت مفتول، سایز چشمه و وزن آن اشاره نمود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.