علت رضایت خریداران محصولات فولادی

تا به امروز که قریب به ۵ ماه از سال می‌گذرد، سال ۱۴۰۳ برای سهامداران شرکت فولاد مبارکه، سالی خوب و سرشار از پیشرفت بود. درآمدهای ناشی از فروش محصولات و سرمایه گذاری‌های انجام شده در این سال، افزایش چشمگیری داشته‌اند. همچنین مجمع عمومی فولاد مبارکه در حالی به پایان رسید که سهامداران از عملکرد این شرکت در حوزه فروش و بازاریابی رضایت مطلوبی داشتند که همه این موارد، مزید بر علت رضایت خریداران محصولات فولادی این شرکت شده‌اند. در ادامه این مطلب، به چرایی این رضایت و دستاوردهای فولاد مبارکه بیشتر می‌پردازیم.


افزایش تولید محصولات فولادی در سال ۱۴۰۳

رضا حیدری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، رضایت مشتریان محصولات فولادی را اعلام کرد. وی افزود:‌ به‌منظور پاسخگویی حداکثری به نیاز مصرف‌کنندگان و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی، فولاد مبارکه خود را متعهد به تامین حداکثری نیاز بازار داخل دانسته و در عمل نیز پایبندی خود را به این امر نشان داده است.

در همین راستا، طی سال گذشته ۷.۳ میلیون تن محصول تحویل بازارهای داخلی گردیده که نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۴ درصدی همراه بوده است. علاوه بر آن، به منظور حضور در بازارهای جهانی هدف و تامین منابع ارزی در جهت تهیه تجهیزات و سرمایه گذاری‌های توسعه‌ای، ۱.۴ میلیون تن محصول به بازارهای جهانی صادر گردیده که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.


افزایش فروش محصولات فولادی در سال ۱۴۰۳

رشد ۶ درصدی در زمینه حمل و نقل بازار فولاد، رضایت مشتریان را در این صنعت، دو چندان کرد. فولاد مبارکه ضمن تحقق اهداف برنامه ریزی شده، تا به امروز ۸.۷ میلیون تن محصول فولادی را به دست مشتریان خود رسانده است.

به گفته معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، این میزان حمل نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری محسوب می‌شود و علاوه بر آن، برنامه‌های فروش این شرکت نیز با رشد ۳۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ همراه بوده‌اند. شایان ذکر است که تمام موفقیت‌های حاصل شده، طی تلاش‌های مداوم افراد حاضر در مجموعه بزرگ فولاد مبارکه اتفاق افتاده است و ارقامی که امروز مشاهده می‌کنیم، نتیجه زحمات دو سال اخیر این افراد بوده‌اند.

فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ جایگاه ویژه‌ای در صادرات محصولات فولادی در بازارهای داخلی و جهانی پیدا کرده است. همچنین ۱۳ مزایده صادراتی نیز به طور مستمر برگزار گردیده و به منظور تحقق برنامه‌های صادراتی برای اولین بار در تاریخ فعالیت فولاد مبارکه ۲ میلیون تن تختال از طریق رینگ صادراتی نیز به فروش رسیده است.


رکورد درآمدی و دستاوردهای فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۲

درآمد فولاد مبارکه تا پایان سال گذشته، رشد ۵۰ درصدی داشته است. این حجم از افزایش و رشدی که در این شرکت وجود داشته، اهداف زیادی را به سرانجام رسانده است که از مهمترین آنها می‌توان به ارزش آفرینی برای سهامداران اشاره نمود.

به گفته رضا حیدری، این رقم در تاریخ فولاد مبارکه، رکورد ویژه‌ای محسوب می‌شود که در پی آن ۱۶۰ مشتری جدید به مجموعه فولاد مبارکه اضافه شده است. از دیگر دستاوردهای مهم فولاد مبارکه می‌توان به تبدیل مشتریان مذکور به شرکا و سهامداران این شرکت اشاره نمود. طبیعتا هرچه دایره افراد حاضر در این حوزه، گسترده‌تر باشد، رشد بیشتری در جذب مشتری و تامین نیاز آنها حاصل می‌شود. با افزایش تعداد شرکا و سهامداران فولاد مبارکه، بیش از ۱۲۰۰ شرکت در سال جاری، نیازهای خود را به طور مستقیم از محصولات فولاد مبارکه تامین نمودند. همچنین طبق آخرین خبر از تامین تجهیزات فولادسازان با برند ایرانی، این رشد و پیشرفت، شامل حال تولیدکنندگان داخلی نیز خواهد شد.

قیمت لوله فولادی

اقدامات اساسی صورت گرفته از سوی فولاد مبارکه در سال جاری، تعداد بالایی داشته است. برای مثال، در خصوص اصلاح شبکه خرده فروشی محصولات در سال ۱۴۰۲، پس از انتظارهای طولانی در راستای بهبود این موضوع، اقداماتی جدی صورت گرفت.

به منظور رعایت الزامات استاندارد ISO 10002 مربوط به شکایت مشتریان، ۱۳۶۰ مورد ادعای مشتریان در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاکی از آن بیانگر کاهش ۳۰ درصدی تناژ شکایات فنی نسبت به سال گذشته می‌باشد. همین امر، بیانگر الزامات استاندارد رضایت مشتریان ISO 10004 و افزایش سطح رضایتمندی و وفاداری مشتریان است.

نکته تاسف بار اینجاست که با توجه به پیش آمدن معضل قطعی برق در ایران، انجمن فولادسازان درخواست تاخیر تحویل محصولات فولادی را داشتند و این می‌تواند در دراز مدت، تاثیرات منفی بر رشد حاصل شده بگذارد. به هر روی، امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت‌های بزرگ‌تر در زمینه صادرات و عرضه محصولات فولادی در کشورمان باشیم و با تداوم این روند، موفقیت‌های روز افزون به کارنامه صنعت ایران اضافه کنیم.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.