لوله صنعتی چیست؟ با کاربرد و انواع آن آشنا شوید.

لوله صنعتی چیست؟ آیا با متداول ترین انواع لوله صنعتی آشنا هستید؟ ویژگی ها و کاربردهای لوله صنعتی چیست؟ لوله صنعتی از جنس فولاد می باشد و مقاومت لوله صنعتی نسبت به سایر لوله های فولادی، بیشتر است و ضخامت لوله صنعتی نیز نسبت به سایر لوله های فولادی بیشتر است. لوله صنعتی به لوله گوشت دار هم معروف است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لوله صنعتی و انواع و ویژگی های آن با ادامه مقاله با آهن ملل همراه باشید.

لوله صنعتی چیست؟

لوله صنعتی از متداول ترین انواع لوله های فولادی می باشد و در حالت کلی به لوله ای گفته می شود که از جنس فولاد کربن دار است و به شکل ورق سیاه درزدار تولید می شود.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع لوله های فولادی و کاربرد آن ها در صنایع مختلف، مقاله “لوله فولادی چیست و در کدام صنایع قابل استفاده است؟” را مطالعه نمایید.

کاربرد لوله صنعتی

لوله صنعتی کاربرد وسیعی در صنایع مختلف دارد. لوله صنعتی برای ساخت سازه های صنعتی کاربرد دارد و در شرایط ناپایداری آب و هوا، بهترین گزینه برای انجام پروژه های ساختمانی است. لوله صنعتی برای مصارف صنعتی و ساختمانی کاربرد دارد. کاربردهای لوله صنعتی عبارت است از:

  • انتقال سیالات
  •  ساخت پل‌ های فلزی و خرپاها
  • صنایع پتروشیمی
  • کارخانه‌ ها
  • انتقال مواد (نفت و گاز)
  •  انجام پروژه ‌های ساختمانی
  • ساخت تجهیزات ایمنی راه ها

انواع لوله صنعتی

لوله صنعتی انواع مختلفی دارد. که در ادامه با انواع لوله های صنعتی و موارد مصرفی آن ها آشنا می شوید.

  • لوله‌ صنعتی آلیاژی: لوله صنعتی به دلیل درجه حرارت بالایی که به آن داده می شود، مقاومت بالایی دارد. این لوله در صنایع شیمیایی و صنعت برق کاربرد دارد.
  • لوله‌ صنعتی بدون درز (مانیسمان) : لوله صنعتی بدون درز که از انواع لوله های صنعتی است، در صنعت گاز، نفت و پتروشیمی کاربرد دارد.
  • لوله‌ صنعتی گالوانیزه: لوله صنعتی گالوانیزه در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد. لوله صنعتی گالوانیزه در دو وزن متوسط و سبک و در رنگ های خاکستری و تیره تولید و به بازار عرضه می شود.
  • لوله‌های چدنی: لوله های چدنی ویژگی های منحصر به فردی مانند عدم ترکیدن و یخ زدگی، بالا بودن عمر لوله، ضخامت بالا و قیر اندود بودن آن و جلوگیری از صداهای آزار دهنده، مقاومت بالا در برابر لرزش و فشار، فرسایش کم در دراز مدت، قیمت مناسب و مانع از خروج بوی فاضلاب دارند.
انواع لوله صنعتی
انواع لوله صنعتی

ویژگی‌ لوله صنعتی

لوله های صنعتی از مهم ترین و پرکاربردترین انواع لوله های فولادی در صنعت محسوب می شوند و این دلیل اهمیت، قطعا به دلیل ویژگی های بارز و کاربرد لوله های فولادی می باشد. از بارزترین ویژگی های لوله صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بالا در لوله صنعتی
  • جوش‌ پذیری عالی لوله
  • بدون درز بودن این محصول
  • فولادی بودن جنس لوله
  • قیمت مناسب لوله
  • ضخامت بالا لوله

مجموعه آهن ملل مناسب ترین و به روزترین قیمت لوله صنعتی سپاهان را ارائه می دهد.

قیمت لوله صنعتی

قیمت لوله صنعتی به عوامل گوناگونی مانند سایز لوله، ضخامت لوله و طول لوله وابسته است به همین دلیل زمان استعلام  و مقایسه قیمت انواع لوله صنعتی باید علاوه بر توجه به نوع آن، ضخامت، قطر و طول لوله را نیز مدنظر قرار دهید. همچنین قیمت لوله صنعتی با توجه به پارامترهای قیمت جهانی، نوسانات ارز و … نیز به صورت روزانه دستخوش تغییر بسیاری می گردد. از این رو توجه به قیمت لحظه ای این محصول برای خریداران اهمیت بسیاری خواهد داشت. برای راحتی کار می توانید قیمت روز لوله صنعتی کارخانه های معتبر را در لینک زیر مشاهده نمایید.

مشاهده لیست قیمت و خرید خرید لوله صنعتی

آهن ملل؛مرجع معتبر ارائه لوله صنعتی به صورت آنلاین و حضوری

قیمت انواع لوله صنعتی

روش تولید لوله‌های صنعتی

لوله های صنعتی مانند سایر انواع لوله های فولادی مراحل ساخت و آماده سازی منحصر به فردی دارند. لوله های صنعتی طبق مراحل زیر تولید می شود و پس از تولید به بازار عرضه می شوند.

  • لوله صنعتی ابتدا باید برشکاری شود. سپس لوله را طبق ابعاد و اندازه های مورد نیاز آماده می کند.
  • در مرحله بعدی، ورق به لوله تبدیل می شود.
  • در مرحله سوم، درز لوله به وجود آمده، جوشکاری می شود. این جوشکاری به دو صورت مقاومتی و القایی درست می شود.
  • در پایان از سطح جوش، براده برداری می شود و لوله های فولادی به شاخه های مساوی تقسیم می شوند. نهایتا باید کیفیت محصول تولید شده، بررسی شود.

جمع بندی

با مطالعه این مقاله دریافتیم که لوله های صنعتی از انواع لوله های صنعتی محسوب می شوند که از جنس فولاد کربن دار هستند و به شکل ورق سیاه درزدار تولید می شوند. لوله های صنعتی با جوش خوردن درز های ورق های فولادی در اندازه ها و ابعاد متفاوتی تولید می شود. از لوله های صنعتی برای انتقال سیالات، ساخت پل های فلزی و خرپاها، صنایع پتروشیمی و غیره استفاده می شود.

ضخامت لوله صنعتی به نسبت به بقیه لوله ها، بیشتر است و از لوله صنعتی برای انتقال گاز و نفت در مسافت طولانی استفاده می شود. تنوع بالا، جوش پذیری فوق العاده خوب، بدون درز بودن لوله صنعتی، فولادی بودن جنس لوله، قیمت مناسب و ضخامت زیاد لوله صنعتی از ویژگی های بارز آن هستند. لازم است بدانید لوله صنعتی آلیاژی، لوله صنعتی بدون درز، لوله صنعتی گالوانیزه و لوله های چدنی از انواع لوله های صنعتی محسوب می شوند.

جهت ارتباط با کارشناسان فروش برای مشاوره و خرید کالا با شماره ۰۳۱۳۵۰۲۰ تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول لوله صنعتی و کاربرد آن ها در صنایع

لوله صنعتی چیست؟

لوله صنعتی از انواع لوله های فولادی است و به لوله ای گفته می شود که از جنس فولاد کربن دار است و به شکل ورق سیاه درزدار تولید می شود.

متداول ترین ویژگی های لوله های فولادی کدامند؟

تنوع بالا، جوش پذیری فوق العاده خوب، بدون درز بودن لوله صنعتی، فولادی بودن جنس لوله، قیمت مناسب و ضخامت زیاد لوله صنعتی از ویژگی های بارز آن هستند.

انواع لوله های صنعتی کدامند؟

لوله صنعتی آلیاژی، لوله صنعتی بدون درز، لوله صنعتی گالوانیزه و لوله های چدنی از انواع لوله های صنعتی محسوب می شوند.

لوله های صنعتی در چه مواردی کاربرد دارند؟

انتقال سیالات، ساخت پل های فلزی و خرپاها، صنایع پتروشیمی، کارخانه ها، انتقال نفت، انجام پروژه های ساختمانی و ساخت تجهیزات ایمنی راه ها از متداول ترین موارد کاربرد لوله های صنعتی می باشد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.