کاربرد لوله های بدون درز مانیسمان

آیا با کاربرد لوله های بدون درز مانیسمان آشنا هستید؟ لوله های بدون درز یا لوله مانیسمان از انواع لوله های فولادی است و به دلیل مقاومت و استحکام بالا و یکپارچگی و بدون درز بودن، در صنایع مختلفی مانند صنایع هسته ای، گاز طبیعی، پتروشیمی، کشتی سازی و دیگ های بخار و غیره کاربرد گسترده ای دارد. حدود ۶۵ درصد صنایع مختلف از لوله های بدون درز مانیسمان استفاده می کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع لوله های فولادی و کاربرد آن ها در صنایع مختلف، مقاله “لوله فولادی چیست و در کدام صنایع قابل استفاده است؟” را مطالعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کاربرد لوله های بدون درز مانیسمان با ادامه مقاله با آهن ملل همراه باشید.

کاربرد لوله‌های بدون درز

لوله های بدون درز مانیسمان کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند، برخی از کاربردهای لوله های بدون درز مانیسمان در صنایع مختلف عبارت است از:

  • استفاده از لوله های بدون درز برای خدمات کم فشار و متوسط
  • استفاده از لوله های بدون درز در مکانیکی و خودروسازی
  • استفاده از لوله های بدون درز برای خدمات پرفشار
  • مبدل حرارتی و کندانسورها
  • استفاده از لوله های بدون درز برای دما و فشارهای بالا
  • استفاده از لوله های بدون درز برای کشتی سازی
  • استفاده از لوله های بدون درز برای سرویس های با درجه حرارت پایین
  • استفاده از لوله های بدون درز در محیط سرویس ترش
  • استفاده از لوله های بدون درز برای حمل و نقل سیالات

استفاده از لوله های بدون درز به عنوان لوله دیگ بخار

لوله های دیگ بخار باید در برابر حرارت بالا و فشار، مقاومت گسترده ای داشته باشد. در طی آزمایش هایی که برای دیگ های بخار انجام شده، به این نتیجه رسیده اند که لوله های آتشخوار در شرایط سخت مقاومت و استحکام بالایی دارند. لوله های دیگ بخار یا بویلر در برابر تغییرات دما و خوردگی مقاومت و تحمل بالایی دارند.

لوله های مبدل حرارتی

لوله های مبدل حرارتی، به لوله هایی گفته می شود که برای انجام عملیات های گرمایش و خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال لوله های مبدل حرارتی برای خنک کردن مدار بسته تجهیزات الکتریکی به وسیله آب کاربرد دارد. این لوله ها عمدتا در دستگاه های انتقال حرارت و کندانسورها و موارد مشابه استفاده می شود.

استاندارد تولیدی لوله های مبدل حرارتی ASTM A179 است. آزمایش هایی که بر روی لوله های مبدل حرارتی انجام می شود شامل موارد زیر است:

  • تست مکانیکی
  • تست هیدرولیک فشار قوی
  • تست های تحمل OD و WT.
  • تست جریان ادی، تست اولتراسونیک

کاربرد لوله های بدون درز در کشتی سازی

برای ساخت کشتی از لوله های بدون درز با درجه فشار ۱ و ۲ مرحله ای استفاده می شود. لوله هایی که برای دیگ بخار کشتی استفاده می شود، با سیستم فشار فوق العاده ای طراحی می شود.

استفاده از لوله های بدون درز در مکانیکی و خودروسازی

در صنعت اتومبیل سازی، برای ساخت ستون فقرات اتومبیل و لوله محور عقب از لوله های بدون درز استفاده می شود. این لوله ها براساس استاندارد ASME SA-178 A و ASME SA-214 با ضخامت ۳/۴ تا ۴ تولید و در بازار در بین مصرف کنندگان ارائه می شود. لوله های مکانیکی بدون درز، به دو صورت روش نورد سرد و نورد گرم در اندازه های، ۱٫۳۷۵ تا ۷٫۷۵۰ OD و ۰٫۱۸۸ تا ۱٫۶۲۵ ضخامت دیوار تولید می گردد.

محصولاتی که با لوله های بدون درز تولید می شوند، عموما با بالاترین کیفیت ممکن تولید و در بازار عرضه می شود. مواردی مانند آنالیز شیمیایی، شرایط سطح، درجه با دقت بالا در فرآیندهای تولید باید در نظر گرفته شود، تا یک محصول با کیفیت عالی ارائه شود.

استفاده از لوله های بدون درز برای حمل و نقل سیالات

لوله های فولادی بدون درز، کاربرد گسترده ای در حمل و نقل مایعات و آب، نفت و گاز طبیعی در مسافت طولانی دارد.

استفاده از لوله های بدون درز در خط لوله ها

خط لوله ها جهت حمل و نقل گاز و بنزین در محیط سرویس ترش کاربرد دارد. لوله های خط سرویس ترش براساس استاندارد GB / T9711.3 و API5l / ISO3183-2007 تولید می گردد.

اندازه های این لوله ها در ابعاد زیر است:

  • O.D. بین ۱/۴ تا ۲۴اینچ.
  • ضخامت دیواره از ۱۰ اینچ تا XXH.

مجموعه آهن ملل مناسب ترین و به روزترین قیمت لوله مانیسمان را به شما عزیزان ارائه می دهد.

جمع بندی

لوله های بدون درز مانیسمان در فرآیند تولید به طور مستقیم از شمش به لوله تبدیل می شود و در فرآیند تولید هیچ درزی روی آن به وجود نمی آید. لوله های بدون درز مانیسمان به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد گران تر است و در مصارفی که نیاز و ظرافت بالایی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

متداول ترین کاربردهای لوله های بدون درز مانیسمان در صنعت عبارت است از: ۱.استفاده از لوله های بدون درز برای خدمات کم فشار و متوسط ۲.استفاده در مکانیکی و صنعت خودردسازی ۳.استفاده برای خدمات پرفشار ۴.مبدل حرارتی و کندانسورها ۵.استفاده برای دما و فشارهای بالا ۶.استفاده برای صنعت کشتی سازی ۷.استفاده برای سرویس های با درجه حرارت پایین ۸.استفاده در محیط سرویس ترش ۹.استفاده برای حمل و نقل سیالات.

سوالات متداول کاربرد لوله های بدون درز مانیسمان

لوله های بدون درز مانیسمان چیست و در کدام صنایع کاربرد دارد؟

لوله های بدون درز یا لوله مانیسمان از انواع لوله های فولادی است و به دلیل مقاومت و استحکام بالا و یکپارچگی و بدون درز بودن، در صنایع مختلفی مانند صنایع هسته ای، گاز طبیعی، پتروشیمی، کشتی سازی و دیگ های بخار و غیره کاربرد گسترده ای دارد.

متداول ترین کاربردهای لوله های بدون درز مانیسمان کدامند؟

۱.استفاده از لوله های بدون درز برای خدمات کم فشار و متوسط ۲.استفاده در مکانیکی و صنعت خودردسازی ۳.استفاده برای خدمات پرفشار ۴.مبدل حرارتی و کندانسورها ۵.استفاده برای دما و فشارهای بالا ۶.استفاده برای صنعت کشتی سازی ۷.استفاده برای سرویس های با درجه حرارت پایین ۸.استفاده در محیط سرویس ترش ۹.استفاده برای حمل و نقل سیالات.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.