کارخانه جهان فولاد سیرجان

شرکت جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸ و با هدف تولید بیش از ۶ میلیون تن فرآورده های تولیدی تاسیس شد. کارخانه جهان فولاد سیرجان در بستری مناسب بنیان نهاده شده و هم اکنون با ۶ کارخانه زیر مجموعه خود در زمره مجموعه های فولادی شاخص استان کرمان و کشور می باشد. ویژگی ها و مزایای کارخانه جهان فولاد سیرجان، همچنین کارخانه های زیر مجموعه و انواع محصولات آن را در ادامه مقاله آهن ملل بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی کارخانه جهان فولاد سیرجان

کارخانه جهان فولاد سیرجان با هدف تولید بیش از ۶ میلیون تن فرآورده های تولیدی در سال ۱۳۸۸ توسط شرکت توسعه و آبادانی استان کرمان بنیان گذاری شد. در حال حاضر این شرکت با توجه به تغییرات در سهامداران، ۵۱% متعلق به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و شرکت های وابسته و ۴۹% متعلق به صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت های تابعه می باشد.

شروع کار این کارخانه در ابتدا با سرمایه ۹۶۰ میلیارد ریال آغاز و در ادامه این سرمایه به ۸۰۰۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کرد و هم اکنون با ۶ کارخانه زیر مجموعه در زمره مجوعه های فولادی مهم کشور می باشد. آقای علی عباسلو از دی ماه ۱۳۸۹ تاکنون مدیر عامل و عضو هیئیت مدیره شرکت جهان فولاد سیرجان می باشد.

ویژگی ها و مزایای کارخانه جهان فولاد سیرجان

شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان به دلیل قرارگیری در بستری ویژه و مناسب، مزیت های بسیاری دارد. از جمله این مزایا و ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جانمایی نزدیک به معدن گل گهر و تامین گندله مصرفی کارخانه با نوار نقاله و کاهش هزینه های انتقال مواد اولیه به کارخانه
  • نزدیکی به خلیج فارس، دریای عمان و آب های آزاد
  • وجود شبکه حمل و نقل ریلی و اتصال آن به راه آهن سراسری
  • وجود فرودگاه و جاده ترانزیتی اصلی
  • و همچنین زیرساخت هایی چون منطقه ویژه اقتصادی

کارخانه های زیر مجموعه مجتمع جهان فولاد سیرجان

کارخانه های زیر مجموعه مجتمع جهان فولاد سیرجان

محصولات کارخانه جهان فولاد سیرجان در ۶ زیرمجموعه مجزا به شرح زیر تولید می شود:

۱- کارخانه احیاء شماره ۱ (شهید اله دادی): با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی که در شهریور ۱۳۹۴ افتتاح گردید. ورودی کارخانه گندله ۶۷ درصد و خروجی کارخانه، آهن اسفنجی ۹۵ درصد می باشد.

۲- کارخانه نورد میلگرد بردسیر (شهید ملک قاسمی): با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد که در ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ افتتاح شد. ورودی کارخانه شمش فولادی به صورت بیلت و خروجی آن میلگرد از سایز ۸ الی ۳۲ می باشد.

۳- کارخانه ذوب و ریخته گری شماره ۱ (شهید زندی نیا): کارخانه ذوب آهن جهان فولاد سیرجان با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی که در آبان ۱۳۹۸ افتتاح شد. ورودی کارخانه، آهن اسفنجی ۹۵ درصد و خروجی آن شمش فولادی به صورت بیلت می باشد.

۴- کارخانه بریکت سازی ( شهید عبدالمهدی مغفوری): با ظرفیت تولید ۱۲ تن بریکت در ساعت است و ورودی کارخانه نرمه آهن اسفنجی و خروجی کارخانه بریکت سرد است.

۵- کارخانه جداسازی هوا (اکسیژن پلنت): با ظرفیت تولید ۱۰ هزار نرمال متر مکعب تولید اکسیژن، نیتروژن و آرگون که نیاز مجموعه را به این تولیدات تامین می کند.

۶- پست برق: احداث و بهره برداری پست برق ۴۰۰ به ۳۳ کیلو ولت که به منظور تامین برق مجموعه احداث گردیده است.

طرح های توسعه کارخانه فولاد خراسان

بخشی از برنامه های مدون مجموعه صنعتی جهان فولاد سیرجان شامل موارد زیر می باشد:

  • راه اندازی فاز دوم کارخانه احیا با هدف تولید سالانه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی
  • کارخانه فولادسازی شماره ۲ با هدف تولید سالانه ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن شمش فولادی
  • کارخانه فولاد آلیاژی بردسیر با هدف تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن فولاد آلیاژی
  • توسعه خط نورد تولید کلاف

محصولات کارخانه جهان فولاد سیرجان

محصولات کارخانه جهان فولاد سیرجان

کارخانه جهان فولاد سیرجان به عنوان یکی از مجموعه های فولادی شاخص استان کرمان و کشور سایزهای مختلف میلگرد، شمش، بریکت و آهن اسفنجی را تولید می نماید.

شمش فولاد جهان فولاد سیرجان

شمش فولادی شرکت فولاد سیرجان محصول کارخانه ذوب و ریخته گری این شرکت می باشد. تولید این کارخانه ۳ میلیون تن شمش فولادی در سال است و انواع شمش بیلت با مشخصات زیر در آن تولید می شود.

ردیفنوع شمشابعادطول
۱شمش بیلت۱۳۰ * ۱۳۰ میلیمتر۶ تا ۱۲ متر
۲شمش بیلت۱۵۰ * ۱۵۰ میلیمتر۶ تا ۱۲ متر
۳شمش بیلت۱۸۰ * ۱۸۰ میلیمتر۶ تا ۱۲ متر

بریکت سرد (CBI) جهان فولاد سیرجان

نرمه آهن اسفنجی به دلیل شارژ کوره های فولادسازی با چسب مخصوص به صورت خشته منسجم پرس می شود. به مواد حاصل از این فرآیند بریکت گفته می شود. بریکت سرد فولاد سیرجان در کاخانه بریکت سازی این شرکت با ظرفیت تولید ۴۵ هزار تن در سال و در ابعاد حدود ۳×۳×۵ سانتیمتر تولید می شود.

آهن اسفنجی جهان فولاد سیرجان

گندله ی سنگ آهن بعد از احیای مستقیم به آهن اسفنجی با درجه متالیزاسیون متوسط ۹۲% تبدیل می شود. بیشترین مصرف آهن اسفنجی در فولادسازی های کشور است. این محصول به دلیل وجود خلل و فرج در ساختارش به آهن اسفنجی معروف است. ظرفیت تولید این محصول در کارخانه فولاد سیرجان ۳ میلیون و هفتصد و شصت هزار تن آهن اسفنجی در سال می باشد.

میلگرد جهان فولاد سیرجان

میلگردهای فولاد سیرجان محصول کارخانه نورد بردسیر و با  ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن در سال و در سایزهای ۸ الی ۳۲ میلی متر می باشد. میلگردهای تولیدی کارخانه جهان فولاد سیرجان بر اساس استاندارد ملی ایران شماره ۳۱۳۲ و در سه گروه زیر تولید می شود. همچنین این شرکت قادر به تولید میلگردهای آجدار جناغی با استفاده از عملیات حرارتی Quench-Temper جهت بهبود خواص مکانیکی نیز می باشد.

ردیفنوع میلگرددسته بندی بر اساس استاندارد روسیعلامت مشخصه میلگرد بر اساس استاندراد ۳۱۳۲
۱میلگرد سادهA1س۲۴۰
۲میلگرد آجدار مارپیچA2آج ۳۴۰
۳میلگرد آجدار جناغیA3آج ۴۰۰

علامت اختصاری میلگرد جهان فولاد سیرجان

روش شناسایی میلگردهای کارخانه جهان فولاد سیرجان علامت اختصاری (SJSCO) حک شده بر روی میلگرد است.

علامت اختصاری میلگرد جهان فولاد سیرجان

شرکت آهن ملل نمایندگی فروش مجتمع جهان فولاد سیرجان را دارا می باشد. قیمت روز میلگرد جهان فولاد سیرجان را در زیر می توانید مشاهده کنید.

جداول وزنی

گالری تصاویر

جهان فولاد سیرجان
جهان فولاد سیرجان
جهان فولاد سیرجان
جهان فولاد سیرجان
جهان فولاد سیرجان
جهان فولاد سیرجان
4 دیدگاه
  1. مینا می گوید

    وزن میلگرد جهان فولاد سیرجان رو از کجا می تونم ببینم؟

    1. فاطمه احمدی می گوید

      سلام
      در انتهای متن معرفی کارخانه، لینک وزن میلگرد را قرار داده ایم، اما می توانید در صفحه قیمت میلگرد جهان فولاد سیرجان نیز وزن انواع سایزهای آن را مشاهده کنید.

  2. بهروز شمس می گوید

    سلام ، برای استخدام در جهان فولا چه باید کرد؟

    1. فاطمه احمدی می گوید

      سلام
      لطفا به سایت این شرکت مراجعه نمایید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.