توری پرسی و توری سرندی چه تفاوت ها و شباهت هایی دارد؟

امروزه تنوع زیادی از توری های فلزی در بازار دیده می شود که نشان دهنده تفاوت در کاربرد آن ها است. این تنوع در بعضی مواقع باعث سردرگمی خریداران در انتخاب مناسب ترین توری می شود، زیرا توری های فولادی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در این مقاله قصد داریم، شما را با توری پرسی و توری سرندی و شباهت ها و تفاوت های بین این دو آشنا کنیم. با آهن ملل همراه باشید.

توری پرسی چیست؟

توری پرسی یا فنس پرسی، یکی از پرکاربرد ترین توری های فلزی است که برای ساخت آن از مفتول های موج دار استفاده می شود. توری پرسی به توری بافتنی و توری مشبک نیز در بین بازاریان شناخته شده است. توری پرسی با ضخامت و اندازه های چشمه متفاوتی در بازار عرضه می شود و هر کدام تنوع و کاربرد مختلفی دارد. توری پرسی با انواع مفتول آهنی گالوانیزه و آلومینیوم، تولید و در میان مصرف کنندگان عرضه می شود. قطر مفتول توری پرسی از ۳ تا ۵ میلیمتر و با اندازه چشمه ۲ تا ۵ سانتیمتر می باشد.

مطلب پیشنهادی:توری پرسی و بررسی ویژگی‌های آن

توری پرسی
توری پرسی

توری سرندی چیست؟

توری سرندی مانند یک ورق مشبک است که از ترکیب مفتول ها تولید می شود؛ مفتول ها در یکدیگر تنیده شده و در نهایت توری سرندی تولید می گردد. پس از بافته شدن مفتول ها، فضاهای خالی بوجود می آید که به این فضاهای خالی چشمه می گویند.

وجود چشمه ها، باعث ایجاد انعطاف پذیری در توری می گردد و می توان به عنوان صافی و غربالگر از آن استفاده کرد. اگر مفتول های استفاده شده در توری، موج دار باشد، مقاومت توری و یکنواختی چشمه ها زیاد می شود. همچنین برای افزایش استقامت و استحکام توری، مفتول ها را به یکدیگر جوش می دهند.

متداول ترین کاربرد توری سرندی، سرند و غربال کردن می باشد. توری سرندی برای جداسازی و فیلتراسیون مواد استفاده می شود. این نوع توری در جنس ها و با سایز‌های مختلفی از چشمه تولید می گردد که برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه به مقایسه توری سرندی و توری پرسی می پردازیم. برای اطلاع از شباهت‌ ها و تفاوت‌ های توری سرندی و توری پرسی بهتر است این مقاله را تا آخر و با دقت مطالعه نمایید.

پیشنهاد خواندنی: معرفی توری سرندی

توری سرندی
توری سرندی

شباهت های توری پرسی و توری سرندی

شباهت های این دو توری بسیار زیاد است؛ به طوری که بسیاری از افراد نمی توانند آن ها را از یکدیگر تشخیص دهند. برخی از شباهت های این دو توری به صورت زیر است:

  • از مفتول های موج دار تشکیل می شوند و توری های موج دار هستند.
  • از به هم تنیدن و بافته شدن مفتول ها تولید می شود.
  • هردو توری دارای دو نوع چشمه ی مربع و مستطیل می باشد.
  • برای فیلتراسیون و جداسازی استفاده می شوند.
  • ظاهری زیبا و موج دار و مقاومت بالا دارند.
  • در صنایع زیادی مانند صنایع غذایی، عمرانی و معماری کاربرد دارد.
  • از مفتول سیاه و گالوانیزه تولید می شوند.
  • قیمت هر دو محصول بسته به جنس مفتول، نوع مفتول، ضخامت مفتول، اندازه چشمه، نوع بافت محاسبه می شود.
  • هر دو محصول مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی و فرسایش دارد.
  • هر دو نصب آسان و راحت و مقرون به صرفه دارند.

مجموعه آهن ملل قیمت روز توری پرسی را به مشتریان عزیز ارائه می کند.

تفاوت توری پرسی و سرندی
تفاوت توری پرسی و سرندی

تفاوت های توری پرسی و توری سرندی

علاوه بر شباهت های این دو توری تفاوت هایی نیز در ساختار، حتی ظاهر آن ها وجود دارد. پس به موارد زیر توجه نمایید:

  • در توری سرندی، برای محکم شدن و ثابت ماندن، بافت ها را به یکدیگر جوش می دهند ولی در توری پرسی برای سخت تر شدن توری، بافت های افقی و عمودی را به شکل چشمه های لوزی یا مربعی شکل در می آورند و هیچ گونه جوش خوردگی در توری پرسی دیده نمی شود.
  • توری سرندی از جنس آلومینیوم و مس و حتی از نوع پلاستیکی (پی وی سی، پلی اتیلن، پلی پروپین) هم در بازار تولید و عرضه می شود ولی توری پرسی تنها از جنس مفتول فولادی است.

کلام آخر

در این مقاله، شما را با توری پرسی و توری سرندی و تفاوت ها و شباهت های آن ها آشنا کردیم، هر دو توری دارای ظاهری موج دار و چشمه های مربعی شکل و مستطیلی هستند و از جنس فولاد گالوانیزه تشکیل می شوند، اما تفاوت های آن ها به جنس مفتول برمی گردد. به این صورت که توری سرندی از آلومینیوم و مس نیز تولید می شود، اما توری پرسی فقط از جنس فولاد در دسترس است.

جهت مشاوره و خرید این دو محصول با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ها می توانید با کارشناسان فروش آهن ملل به شماره تماس ۰۳۱۳۵۰۲۰ در ارتباط باشید. علاوه بر این برای اطلاع از قیمت لحظه ای محصولات فولادی، می توانید سایت آهن ملل و کانال تلگرام آهن ملل را دنبال کنید.

سوالات متداول تفاوت ها و شباهت های توری پرسی و توری سرندی

شباهت های توری پرسی و توری سرندی کدامند؟

هر دو توری از مفتول های موج دار تشکیل و هر دو محصول از مفتول سیاه و گالوانیزه تولید می شود.

تفاوت های توری پرسی و توری سرندی کدامند؟

در توری سرندی، برای ثابت ماندن، بافت ها را به یکدیگر جوش می دهند ولی در توری پرسی برای سخت تر شدن توری هیچ گونه جوشکاری در توری پرسی دیده نمی شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.